Národní strategie finančního vzdělávání (inspirovaná Koncepcí informačního vzdělávání na vysokých školách v ČR)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt „Rovnost na Vysočině v kontextu koncepce rodinné politiky Kraje Vysočina“ Ing. Soňa Krátká, regionální koordinátorka.
Advertisements

 V r uložila vláda MF, MŠMT a MPO vypracovat systém budování finanční gramotnosti na ZŠ a SŠ (dále jen SBFG).  První verze byla dokončena v r.
Finanční vzdělávání jako důležitý prvek ochrany spotřebitele na finančním trhu Mgr. Klára Hájková náměstkyně ministra financí, sekce Finanční trh 31. března.
Finanční vzdělávání jako pilíř ochrany spotřebitele na finančním trhu Ing. Dušan Hradil sekce Finanční trh Ministerstvo financí ČR 27. listopadu 2009.
Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
Měření úrovně finanční gramotnosti dospělých
Bibliotheca academica , Ostrava EIZ na VŠ po roce 2008 – koordinace a spolupráce Barbora Ramajzlová
„Finanční gramotnost jako nejlepší prevence předlužení občanů“ S ENÁT P ARLAMENTU Č ESKÉ REPUBLIKY 31. března 2009.
PŘEDSTAVENÍ PROJEKTU E-INKLUZE 50+. OBSAH Základní informace Komu je projekt určen Cíle Aktivity Harmonogram.
1 Grantové schéma Vyrovnávání šancí žen a mužů Národní vzdělávací fond.
Vzdělávání finanční gramotnosti pro české občany každého věku Jak nejlépe vzdělávat děti ve FG? - vysvětlováním základních pojmů od 3 let - hrou - soutěžením.
Monitorovací výbor Rámce podpory Společenství RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor Rámce.
Elektronické služby v znalostnej spoločnosti, , Zvolen Koordinace a spolupráce – úloha Asociace knihoven vysokých škol ČR Barbora Ramajzlová.
Etická výchova a Finanční gramotnost
JPD 3 Jednotný programový dokument pro Cíl 3 regionu NUTS 2 hlavní město Praha.
Vzdělávání finanční gramotnosti dospělých
OECD a finanční vzdělávání Stálá mise České republiky při OECD v Paříži Prof. Ing. Karel Dyba, CSc., velvyslanec Třetí mezinárodní konference k finanční.
Finanční gramotnost v počátečním vzdělávání
Další vzdělávání v terciárním vzdělávacím sektoru Současnost a výhled do budoucna MŠMT Odbor vyššího odborného a další vzdělávání Mgr. Monika Měšťanová.
Koncepce DVPP pro Českou republiku. Obsah prezentace Cíle koncepce a rámec její tvorby Obsah koncepce Priority státní vzdělávací politiky Poradní sbor.
Projekt: Analýza dalšího profesního vzdělávání v Pardubickém kraji Návrhy a doporučení Kolektiv autorů: Institut rozvoje evropských regionů,o.p.s. Univerzita.
Rozvoj Národní soustavy kvalifikací podporující propojení počátečního a dalšího vzdělávání Systémový projekt (NSK – Národní Soustava Kvalifikací)
11 Konečný spotřebitel a SEPA Libor Dupal Předseda SČS.
Protidrogová politika v EU a v ČR Blanka Korčišová Viktor Mravčík Jůnův statek
Konference NIDM k uznávání neformálního vzdělávání Praha, 2. a 3. listopadu 2011.
1 Školy jako centra celoživotního učení a uznávání Jana Bydžovská KONFERENCE MŠMT K VYUŽÍVÁNÍ ESF VE VZDĚLÁVÁNÍ
Podpora poskytování dalšího vzdělávání v Pardubickém kraji reg.č.: CZ.1.07/3.2.13/ Představení projektu Ing. Petra Semeráková, manažerka projektu.
Spotřebitel na finančním trhu Eva Zamrazilová Členka bankovní rady a vrchní ředitelka ČNB ČSE 22. září 2010.
Ing. Lucie Kratochvílová
FINANČNÍ GRAMOTNOST. COFET x finanční gramotnost Vzdělávací materiály Kurzy Semináře, konference Mediální kampaň Projekty.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Lenka Míkovcová10. března Rozvoj lidských zdrojů jako „motor“ ekonomického růstu Rozvoj lidských zdrojů jako „motor“ ekonomického růstu Lenka Míkovcová.
1 Česká asociace rozvojových agentur Regionální inovační infrastruktura a inovační proces v krajích Manfred Hellmich Praha 29. listopadu 2005.
Vzdělávací projekty pro města a obce Ing. Jarmila Modrá Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR 7. prosince 2006.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Rozvoj dalšího vzdělávání jako jedna ze strategických priorit MŠMT Celostátní seminář, Celoživotní učení 12. května 2010 Kroměříž, Dům Kultury Kroměříž.
MU Brno, Vzdělávání knihovníků Mgr. Jana Nejezchlebová Moravská zemská knihovna
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
Mgr. Alena Hesová Podpora finanční gramotnosti prostřednictvím Metodického portálu
Příjmy a výdaje domácnosti
Vzdělávání uchazečů o zaměstnání v oblasti socioekonomických kompetencí CZ.1.04/2.1.00/ Fond dalšího vzdělávání, Na Maninách 20, Praha.
Informace o zahájení realizace operačních programů Cíle 1 OP RLZ - Aktuální stav MV RPS, 12. ledna 2005 Ministerstvo práce a sociálních věcí, odbor řízení.
1 14.Postakviziční integrace-jaké kroky se mají učinit po podpisu kupní smlouvy Kateřina Čepeláková, E-72 Šk.rok:2009/2010.
MU Brno Od Memoranda k Helsinskému komuniké Moravská zemská knihovna Mgr. Jana Nejezchlebová.
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
Mgr. Katarína Nemčíková, VÚP Praha Změny v kurikulárních dokumentech základního vzdělávání.
Role koordinačních skupin komunitního plánování v prorodinné politice Konference k zahájení projektu „Od analýz ke koordinaci sociálních služeb v Děčíně“
RODINNÁ POLITIKA Rodinná politika na úrovni krajů a obcí, Metodické „doporučení“ MPSV ČR, 2008) souhrn aktivit a opatření za účelem podpory rodiny podpora.
VZDĚLÁVÁNÍ VE FINANČNÍ GRAMOTNOSTI Lenka M. Maléřová.
Konference Transformace a deinstitucionalizace sociálních služeb a Hradec Králové Národní centrum podpory transformace sociálních služeb.
Název: VY_42_INOVACE_MA_7B_32A Škola: Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor: Mgr. Helena Židová Ročník: 7.r. Tematický.
Zkušenosti s transformací sociálních služeb v Maďarsku Miklós Szentkatolnay Deinstitucionalizace: cesty vpřed 14. – , Praha.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
3. BLOK Aktuality v DV Seminář propojování počátečního a dalšího vzdělávání v ČR 20. prosince 2010 CVLK - Liberec.
Uznávání výsledků neformálního vzdělávání a informálního učení v sítích škol poskytujících vzdělávací služby pro dospělé Projekt je financován Evropským.
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem. FINANČNÍ GRAMOTNOST ZADLUŽOVÁNÍ RODIN Spolek pro obnovu venkova Senát Parlamentu.
KARIÉROVÉ PORADENSTVÍ V JIHOMORAVSKÉM KRAJI
Prevence domácího násilí na vládní úrovni
Aktualizace Strategie udržitelného rozvoje ČR
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
NÁZEV PROJEKTU: Podpora počátečního vzdělávání zdravotnických oborů, jejich propagace ve vzdělávacím centru pro komunitní práci a rozvoj klíčových kompetencí žáků 
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Finanční gramotnost Tematický.
Odbor speciálního vzdělávání, prevence a institucionální výchovy
Průvodní list Šablona: VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti   Vzdělávací materiál: Test.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Finanční gramotnost Tematický.
Finanční gramotnost v ZŠ
CENTRUM UZNÁVÁNÍ A CELOŽIVOTNÍHO UČENÍ OLOMOUCKÉHO KRAJE __________________________________________ Olomouc, Rooseveltova 79 Česká republika.
Vítejte na třetí místní konferenci
Globální rozvojové vzdělávání: PROČ? JAK? S KÝM?
Transkript prezentace:

Národní strategie finančního vzdělávání (inspirovaná Koncepcí informačního vzdělávání na vysokých školách v ČR)

Občan – finančně vzdělaný – krok za krokem 2005/2006 – vytvoření tezí, iniciace strategie, založení PS k finančnímu vzdělávání, mezinárodní spolupráce 2006 – vytvoření Strategie finančního vzdělávání + Standardů finančně gramotného občana 2007 – Systém budování finanční gramotnosti na ZŠ/SŠ 2008 – ČNB garantuje oblast vzdělávání vzdělavatelů 2010 (květen) – Národní strategie finančního vzdělávání – schválena vládním usnesením 338/2010

Finanční gramotnost Soubor znalostí, dovedností a hodnotových postojů občana nezbytných k tomu, aby finančně zabezpečil sebe a svou rodinu v současné společnosti a aktivně vystupoval na trhu finančních produktů a služeb. Finančně gramotný občan se orientuje v problematice peněz a cen a je schopen odpovědně spravovat osobní/rodinný rozpočet, včetně správy finančních aktiv a finančních závazků s ohledem na měnící se životní situace. FG = Peněžní gramotnost + Cenová gramotnost + Rozpočtová gramotnost Rozpočtová gramotnost = Správa osobního/rodinného rozpočtu + (Správa finančních aktiv + Správa finančních závazků)

Priority Aktivní a zodpovědná účast na finančním trhu Prevence proti předlužení Zajištění na stáří

Principy Princip obecnosti Princip odbornosti Princip zacílení

Pilíře Finanční vzdělávání žáků v počátečním vzdělávání Finanční vzdělávání občanů v dalším vzdělávání

Klíčoví aktéři MF ČNB MŠMT (resp. NÚOV, VÚP) MPO MPSV MV profesní sdružení, sociální partneři, NNO, vzdělávací instituce, média KOORDINACE (MF) – pracovní skupina pro finanční vzdělávání

Další nutné.. Financování Hodnocení, měření (2007/2010) Akční plán Implementace Medializace Aktualizace

Děkuji za pozornost ! Michaela Dombrovská Ústav informačních studií a knihovnictví FF UK