Informace o přípravě rozpočtu vysokých škol na rok 2010 (aktualizace vybraných snímků a reflexe usnesení květnového Sněmu RVŠ) Jakub Fišer Lenka Valová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Návrh státního rozpočtu ČR na rok 2010 Ministerstvo financí září 2009.
Advertisements

Porovnání učebních plánů SŠ % 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% 80% 90% 100% GymnáziaTechnické lyceum SPŠSOU Výběrové/Disponibilní.
Financování vysokých škol
EKONOMICKÉ INFORMACE pro jednání Předsednictva RVŠ Lenka Valová.
Sněm RVŠ JUDr. Lenka Valová. I. Počty studentů II. Příprava rozpočtu 2014 III. Návrh Zákona o pravidlech rozpočtové odpovědnosti IV. Návrh.
Český Internet po (uši v?) krizi Marek Antoš. snímek |datum |dokument | 1. Internetové prostředí 2.
Informační zdroje v programu 1N Celostátní porada vysokoškolských knihoven České Budějovice Věra Kubíková, MŠMT.
Stipendia. 2 Legislativní rámec Zákon o vysokých školách (§ 91) Stipendijní řád Směrnice Upa č. 6/2013 Pravidla pro přiznávání a výplatu stipendií.
Vysoké školy v ČR a jejich veřejné finanční zdroje (s důrazem na kapitolu 333) a srovnání s regionálním školstvím v letech Adam KRČÁL samostatné.
Vývoj rozpočtu vysokých škol 2009 – 2012 Výroční zasedání ČKR Praha, 16. – Jakub Fischer, předseda RVŠ.
Vývoj rozpočtu vysokých škol 2009 – zasedání P RVŠ Praha, Jakub Fischer.
Sněm Rady vysokých škol1 Ekonomické informace.
Sněm RVŠ JUDr. Lenka Valová EKONOMICKÉ INFORMACE.
1.1. RADA VYSOKÝCH ŠKOL  V akademickém roce 1999/2000 zahájily výuku první 3 soukromé vysoké školy  Dnes „aktivně“ působí 44 soukromých vysokých.
Sněm RVŠ1 Přehled činnosti Předsednictva RVŠ za období listopad 2007 – únor mimořádné a 2 řádná zasedání ( a a )
EKONOMICKÉ INFORMACE pro jednání Předsednictva RVŠ Lenka Valová.
PODPORA DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ V PRAZE PROSTŘEDNICTVÍM STRUKTURÁLNÍCH FONDŮ EU PRAHA & EU INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI HOTEL MODRÁ RŮŽE, RYTÍŘSKÁ, PRAHA.
BÍLÁ KNIHA TERCIÁRNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Národní program rozvoje vzdělávání v ČR. Leden, 2009.
JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK
EKONOMICK É INFORMACE pro jedn á n í Předsednictva RV Š
, předsednictvo RVŠ Výzkum a vývoj na vysokých školách, problematika a hodnocení specifického výzkumu Zpracovali: Ing. J. Fischer, doc. B. Tremlová,
Příprava nového zákona o rozpočtovém určení daní.
Cvičná hodnotící prezentace Hodnocení vybraného projektu 1.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 24. března 2014.
Sociální stipendia 2. Sněm RVŠ 18. května 2006 Klára Poláčková, předsedkyně SK RVŠ, místopředsedkyně RVŠ.
1 Prioritní osa 2 Oblast podpory 2.2 Vysokoškolské vzdělávání 30. října 2008 Karolína Gondková Odbor vysokých škol Odbor vysokých škol.
Materiály pro sněm RVŠ František Ježek 20. května 2004.
Svaz měst a obcí České republiky a zákon o rozpočtovém určení daní Ing. Oldřich Vlasák předseda.
Revitalizace panelových domů Porovnání spotřeby tepla.
Ukazatel Celkem rozpočet VŠ (mil. Kč) Meziroční vývoj (%)5,422,23-1,59-5,36-7,53 Celkem.
EKONOMICKÉ INFORMACE pro jednání Předsednictva RVŠ Lenka Valová.
1 Celostátní konference ředitelů gymnázií ČR AŘG ČR P ř e r o v Mezikrajová komparace ekonomiky gymnázií.
Rozpočet 2008 Kolegium rektora Základní principy předpokládá se aplikování stávající metody 1) rozdělení výnosů –normativní přínos (příspěvek.
Situace vysokých škol v České republice Panelová diskuse: „Je naše vysoké školství českým národním zájmem?“ Jana Mačáková Univerzita Palackého v Olomouci.
Činnost SK RVŠ za období prosinec 2010 – únor Sněm RVŠ, Praha Studentská komora Rady VŠ ve stálém zasedání Miroslav Jašurek.
Aktuální krize zdravotnictví
Informace o přípravě rozpočtu vysokých škol na rok 2010 podklady pro Reprezentativní komisi Jakub Fischer Předsednictvo RVŠ Praha
Informace o přípravě rozpočtu vysokých škol na rok 2010 Jakub Fischer Sněm RVŠ, Praha,
Příjmy rozpočtu UP  příspěvek ze státního rozpočtu na vzdělávací a vědeckou, výzkumnou, vývojovou, uměleckou nebo další tvůrčí činnost,  dotace ze státního.
1 Evropská dimenze ekonomické krize Ing. Oldřich Vlasák předseda SMO ČR a poslanec EP XII. Celostátní finanční konference 23. listopadu 2009.
Ekonomické informace 8. zasedání Sněmu RVŠ Praha, Jakub Fischer, předseda EK.
Zásady financování a pravidla stanovení rozpočtu veřejných vysokých škol pro rok 2011 a další Vlastimil Růžička MŠMT 16. června
Jakub Fischer Předsednictvo RVŠ,  Repre komise  Představeny základní obrysy rozpočtu na rok 2011, respektující „Zásady 2011“
Sněm Rady vysokých škol1 Rozpočet vysokých škol v roce 2007.
EKONOMICKÉ INFORMACE pro jednání Předsednictva RVŠ Valová Lenka Za použití prezentace MŠMT z
ZÁSADY A PRAVIDLA FINANCOVÁNÍ VEŘEJNÝCH VYSOKÝCH ŠKOL PRO ROK 2012 A DALŠÍ Seminář k výpočtům limitů přepočteného počtu studentů vstupujících do financování.
EKONOMICKÉ INFORMACE pro jednání Předsednictva RVŠ 23. ledna 2014 Lenka Valová.
EKONOMICKÉ INFORMACE pro jednání Sněmu RVŠ 21. února 2013 Lenka Valová.
Ing. Karel Tyll ředitel odboru státního rozpočtu 2. prosince 2010
Ekonomické informace (vývoj od minulého jednání Sněmu) Jakub Fischer Sněm RVŠ, Praha,
EKONOMICKÉ INFORMACE pro jednání Předsednictva RVŠ 19. března 2015.
Sněm Rady vysokých škol1 Rozpočet vysokých škol na rok 2009.
Ekonomické informace 7. zasedání S RVŠ Praha, Jakub Fischer, předseda EK.
EKONOMICKÉ INFORMACE pro jednání Předsednictva RVŠ Lenka Valová.
Sněm Rady vysokých škol1 Rozpočet vysokých škol v roce 2008.
Stipendijní politika Přírodovědecké fakulty Opatření děkana č. 2/2012.
Sněm Rady vysokých škol1 Ekonomické informace.
, 3. sněm RVŠ Výzkum a vývoj na vysokých školách, problematika a hodnocení specifického výzkumu Zpracovali: doc. B. Tremlová, doc. F. Ježek,
Sněm Rady vysokých škol1 ROZPOČET vysokých škol v roce 2005.
Předsednictvo Rady vysokých škol1 Ekonomické informace.
Sněm Rady vysokých škol1 Informace o financování vysokých škol v roce 2007.
Sněm RVŠ1 2. zasedání sněmu Rady vysokých škol 18. května 2006.
Příprava rozpočtu na rok zasedání S RVŠ Praha, Jakub Fischer, předseda EK.
Terciární vzdělávání. Struktura Vysokoškolské (5A, 6) Vyšší odborné (5B) – 1992/93, 1995/96 Legislativa..(zákon o vysokých školách, školský zákon), vnitřní.
Terciární vzdělávání. Struktura Vysokoškolské (5A, 6) Vyšší odborné (5B) – 1992/93, 1995/96 Třístupňová struktura vysokoškolského vzdělávání: bakalářský.
Tisková konference zahájení školního roku 2008/2009 MŠMT
Analýza hospodářského výsledku
Akademický senát AMU 26. března Akademický senát AMU.
Transkript prezentace:

Informace o přípravě rozpočtu vysokých škol na rok 2010 (aktualizace vybraných snímků a reflexe usnesení květnového Sněmu RVŠ) Jakub Fišer Lenka Valová Sněm RVŠ Praha

Rozlišení dvou pohledů na přípravu rozpočtu Krátkodobý – potřeba sestavení rozpočtu v době nulového růstu nebo spíše poklesu nyní v listopadu je zřetelné, že půjde o pokles Střednědobý – koncepční změny vedoucí k úpravě vah jednotlivých koeficientů, zavedení kvalitativního ukazatele Oba tyto pohledy se promítají do přípravy rozpočtu na rok 2010

Informace z jednání RK Po diskusi RK přijato – A+B1:B2:K 85:10:5, kde K výsledky ve VaV ( očištěné vlastní příjmy škol z hlavní i doplňkové činnosti – příspěvky a dotace, pronájmy a prodej nemovitostí přepočtený počet profesorů a docentů (bez očištění o víceúvazky – „létající profesory“) studentské mobility výstupy ze SIMS poměr 50:15:10:25 – váhy reflektují spíše relevanci datové základny než význam jednotlivých prvků

Výhled rozpočtu (září 2008), mil. Kč aktualizováno k 30. září 2009 mil. Kč Provozní (nutno ) ??? Investiční ??? Celkem meziroční snížení provozního rozpočtu VŠ pro rok 2010 o 5,0 % pro zachování jednotkových sazeb chybí 1,7 mld. Kč.

Závěry předložené květnovému Sněmu Během posledních 3 let došlo k nominálnímu poklesu prostředků na jednoho studenta cca o 5 %, což odpovídá cca 1 mld. Kč Poměr výdajů na VŠ k HDP je pod průměrem zemí OECD Další pokles prostředků (o navrhovaných nominálních 1,6 mld. Kč) může vést ke snižování kvality vzdělávací činnosti VŠ Riskantní zavádění změny financování v době předpokládaného poklesu rozpočtu VŠ Diskriminace uměleckých škol v kvalitativním ukazateli (nastavením vah – VaV) Legislativní možnosti zmírnění dopadu poklesu rozpočtu: – uvolnění Stipendijního fondu – zvýhodnění podniků v souvislosti s výdaji za VŠ

Přijatá usnesení – květnový Sněm Sněm Rady vysokých škol upozorňuje na setrvalý pokles prostředků vydávaných na jednoho vysokoškolského studenta (v posledních 3 letech o cca 5 % bez započtení inflace, což odpovídá cca 1 mld. Kč nominálně) a na trvale podprůměrný poměr výdaje na vysoké školství k HDP v porovnání se zeměmi OECD. Další pokles o navrhovaných cca 1,6 mld. Kč již může vážně ohrozit kvalitu vysokoškolského vzdělávání. platí stále Sněm RVŠ upozorňuje v oblasti přípravy rozpočtu na rok 2010 na následující problémy: a) Jakkoli je zavedení kvalitativního ukazatele krokem dobrým směrem, může změna struktury financování v rámci normativního financování může v době předpokládané stagnace nebo dokonce nominálního poklesu rozpočtu vést k dalšímu rozkolísání hospodaření vysokých škol.platí stále b) Zavedení kvalitativního ukazatele v navrhované podobě vede k diskriminaci uměleckých škol.platí stále c) Sněm RVŠ doporučuje zvážit možnost uvolnění části prostředků stipendijních fondů do provozního financování (vyžaduje novelizaci zákona), případně možnost zvýhodnění podniků využívajících výzkumný potenciál vysokých škol.nestalo se nic d) Rada VŠ upozorňuje na možné problémy vzniklé při používání z pohledu vysokých škol neverifikovatelných dat. vyřešeno alespoň zčásti (?VaV)

Vývoj jednotkových sazeb do roku 2009 Základní normativ – stagnuje od roku 2007 na Kč Normativ na absolventa – 2007: Kč – 2008: Kč – 2009: Kč Stipendium pro doktorandy – stagnuje od roku 2008 na Kč/rok Ubytovací stipendium – stagnuje od roku 2007 na Kč/rok Sociální stipendium – 1620 Kč/měs Normativ na 1 jídlo – stagnuje od roku 2006 na 23 Kč Nutno vzít v úvahu, že se ve všech případech jedná o nominální sazby

Důsledky na jednotlivé ukazatele pro rok 2010 normativní financování zůstává na 80 % těchto 80 % se ale rozdělí nikoli 95:5 (A+B1:B2), ale 85:10:5 (A+B1:B2:K) základní normativ klesne na Kč (při změně váhy z 95 % na 85 %) normativ na absolventa vzroste na Kč (při změně váhy z 5 % na 10 %) – to znamená pokles základního normativu o 17%!!! při pouhé změně vah ve prospěch absolventů by měl základní normativ činit Kč Kč. ubytovací, stravovací a doktorská stipendia v jednotkových sazbách zůstanou, rozvojové programy a FRVŠ se mírně sníží, ostatní ukazatele zůstanou

Děkuji za pozornost.