VNITŘNÍ OBCHOD ČÁST 2 VELKOOBCHOD.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Značka výrobku Značka se skládá:
Advertisements

Tvorba cen v maloobchodě
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
Zásoby ve velkoobchodě
Objem a struktura trhu. Průmyslový řetězec Skládá se ze všech sektorů průmyslu, které jsou zapojeny do realizace výrobku Proces od získávání surovin přes.
ŘÍZENÍ MALOOBCHODU A VELKOOBCHODU
Vybrané problémy z distribuční logistiky
Opakování k maturitě.
SYSTÉMY ŘÍZENÍ ZÁSOB Jana Burešová Kateřina Cimická
ÚČTOVÁ TŘÍDA 1 ZÁSOBY.
Place – místo prodeje (distribuce)
Velkoobchodní nákup VELKOOBCHODNÍK - VÝROBCE
MALOOBCHOD - VYMEZENÍ SPECIFICKÉ FUNKCE MALOOBCHODU:
Distribuce Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_210.
DISTRIBUCE.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
VY_32_INOVACE_EKO_17 DISTRIBUCE I.
MARKETINGOVÝ MIX.
MAJETEK PODNIKU září 2012 VY_32_INOVACE_UCE_070106
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
Úloha marketingu v řízení organizace
Distribuce Zdeňka Černochová Jana Hankeová Marcela Havlíčková
EKONOMIKA TRH Ing. Hana Kročová
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Odbyt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Zajištění dostupnosti produktu Informování zákazníka a objednávka
MARKETINGOVÝ MIX DISTRIBUCE.
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
Obchodní činnost – vnitrostátní obchod
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Mikroprostředí firmy.
DISTRIBUCE.
MALOOBCHOD KAPITOLA 5 Obchodní činnosti - Kapitola 5 Pavlíčková.
VELKOOBCHOD KAPITOLA 6 Obchodní činnosti - Kapitola 6 Pavlíčková.
Model strategie marketingového mixu
Distribuce - placement
ROZDĚLENÍ SKLADŮ PODLE ÚČELU A VYUŽITÍ
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluMarketingový.
MARKETING 3 Produkt jako nástroj marketingu. Produkt Z pohledu marketingu se člení na: Spotřební zboží Výrobní prostředky.
Majetek podniku. oběžný majetek – jednorázový, spotřebován, mění podobu (materiál) oběžný majetek – jednorázový, spotřebován, mění podobu (materiál) dlouhodobý.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL S TŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA A S TŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA GASTRONOMIE A SLUŽEB, M OST, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Význam a funkce obchodu Zpracoval Ing. Jan Weiser.
11 Distribuce Formy distribuce Distribuční strategie.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Marie Hovorková. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje Národní.
 konečná úprava ceny před prodejem spotřebiteli  využívá psychologii prodeje  cílem je přesvědčit zákazníka o výhodnosti nákupu  používají se zejména.
Zásobování prodejny a dokumenty s tím spojené Ing. Jan Weiser.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL S TŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA A S TŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA GASTRONOMIE A SLUŽEB, M OST, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Zásobování prodejny Zpracoval Ing. Jan Weiser. Obsah výkladu 1.Požadavky na zásobování prodejen 2.Dodavatele 3.Dodavatelsko-odběratelské vztahy 4.Rozdělení.
LOGISTIKA LOGISTIKA LOGISTIKA - vychází (z logis, ubytování) znamená původně přechodné ubytování a zásobování vojska - nauka, která se zabývá fyzickými.
Objem a struktura trhu. Segmentace trhu Podmínky: Velikost Měřitelnost Dostupnost Vnitřní homogennost.
Zásoby Kateřina Pinkasová. Zásoby  jsou hospodářské prostředky, představují suroviny, materiály, součástky, polotovary, moduly, hotové výrobky  Jednorázově.
VY_32_INOVACE_Sikorová_ VO členění podle forem činnosti
Velkoobchod, maloobchod
Tržní mechanismus Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Název: Marketing – podnikoví zákazníci Autor: Ing.Jan Štěpka
Velkoobchod Autor: Ing. Sikorová Renata VY_32_INOVACE_Sikorová_
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Distribuční politika klíčová slova
Velkoobchod. Velkoobchod Velkoobchod nakupuje od výrobců a prodává firmám a maloobchodům není určen pro konečné spotřebitele přebírá některé funkce.
IAS 2 ZÁSOBY.
IAS 2 ZÁSOBY.
MAJETEK PODNIKU Kateřina dušáková.
VY_32_INOVACE_Sikorová_
Autor: Ing. Sikorová Renata
Transkript prezentace:

VNITŘNÍ OBCHOD ČÁST 2 VELKOOBCHOD

DEFINICE VELKOOBCHODU Velkoobchody kupují výrobky za účelem jejich dalšího prodeje maloobchodním či jiným organizacím.

FUNKCE VELKOOBCHODU přetváří úzký sortiment výrobní na široký sortiment spotřebitelský překlenuje časový nesoulad mezi výrobou a spotřebou vytváří zásoby, které jsou nutné k pružnému zásobování odběratelů (maloobchodů)

poskytuje odběratelům obchodní úvěr (vytváří tak podmínky pro větší prodej zboží) přebírá rizika (spojená s nákupem, dopravou a skladováním) poskytuje služby pro maloobchod (reklamní akce, poradenská činnost, zaškolování pracovníků atd.)

podílí se na dohotovení zboží (dozrávání ovoce, pražení kávy), jeho balení a úpravách zajišťuje dopravu do maloobchodů poskytuje tržní informace výrobcům (poptávka, ceny, konkurence atd.).

TYPY VELKOOBCHODŮ tradiční velkoobchodní podnik (plní všechny velkoobchodní funkce) velkoobchodní podnik s omezenými funkcemi agenti a komisionáři.

VELKOOBCHODY S OMEZENÝNI FUNKCEMI poskytují své služby v užším rozsahu (specializují se pouze na skladování, prodej nebo dopravu). Cash-and-carry (zaplať a odvez) Drop shipper

CASH-AND-CARRY Zaměřuje se zejména na drobné podnikatele, umožňuje pouze nákup v hotovosti, odvoz zboží si zajišťuje sám maloobchodník.

DROP SHIPPER Nakupuje a prodává zboží, které ale neskladuje (např. uhlí, dřevo, stavební materiál, chemikálie), stává se vlastníkem zboží a přebírá riziko od okamžiku potvrzení objednávky dodavatelem až do okamžiku, kdy splní dodávku.

AGENTI A KOMISIONÁŘI Nepřebírají zboží do svého vlastnictví, vykonávají omezené množství velkoobchodních funkcí a nesou minimální riziko, jejich hlavní funkcí je zprostředkování nákupu a prodeje zboží, za tuto službu dostávají provizi.