Kvalita v PP Roman Gabrhelík
Kvalita v PP v ČR Výchozí premisa Výchozí premisa – Není to o tom, zda? (kvalita v PP v ČR ano či ne). – Bavíme se o tom: Jak?!
Kvalita Pojem kvality se tak přenesl do běžného života (tedy i školství), kde dnes znamená praktické ocenění dobrého ("kvalitního") služby (intervence), a to i v teoretických souvislostech (např. "kvalita života"). Oproti označení „dobrý“ budí slovo „kvalitní“ dojem hodnocení objektivního a samo o sobě často znamená vysokou jakost („kvalitní službu“). –
Zavádění kvality Nastavování pravidel při vývoji a sledování kvality: – Přináší úsporu v systému – Platný pro všechny – Funkční – Transparentní – Spravedlivý – Pochopitelný atd. … Žádný z těchto faktorů nepřichází sám automaticky Cíl: Souzvuk napříč všemi odbornostmi na různých úrovních, příjemci, poskytovateli dotací, státní správou aj.
Vyžadování a kontrola kvality Sami poskytovatelé – Napříč resorty, kraji…, – obory a odbornostmi Příjemci – Mediátoři (např. škola…) – Přímí (např. děti…) – Nepřímí (např. rodiče…)
Kde je kvalita třeba a je nezbytné ji vytvářet a kontrolovat? Poskytovatel (instituce) Intervence (program) Realizátor (práce s cíl. sk.) Příjemce (ověřování předaných ZDK) Systém PP (nár., reg. úr.)
Nástroje kontroly kvality (projekt VYNSPI a VYNSPI2) Systém – Obecně – nastavování pravidel a financování Poskytovatel (instituce) – Certifikace PP Intervence (program) – Certfikace PP Realizátor (práce s cíl. sk.) – 4-úr. model vzdělávání Příjemce (ověřování předaných ZDK) – MPP – Systém výkaznictví v PP (vč. definice výkonů)
Děkuji za pozornost