Informace o Národní strategii bezpečnosti silničního provozu (pro jednání rady vlády 23.04.2009) Mgr. Jan Suchý oddělení BESIP Ministerstvo dopravy.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Regionální dimenze sítě TEN-T
Advertisements

Nový školní rok začíná.
Popularizace výsledků dopravního výzkumu CZ.1.07/2.3.00/
Dopravní nehody dětí v roce 2013 a
Revize Nového přístupu
1 Stavební kameny Národního akční plánu pro energii z obnovitelných zdrojů Euroenergy, spol. s r. o
Vstupní informační seminář k přípravě dokumentu Strategie rozvoje města Ústí nad Labem do roku 2015 a posuzování vlivu tohoto dokumentu na životní prostředí.
Následky nehod u osobních automobilů ve vazbě na jejich věk a roční proběh km (počty nehod a usmrcených osob při nehodách osobních automobilů) (vývoj za.
KIPR Šumava první schůzka s ředitelem NSZM Ing. Petrem Švecem se uskutečnila na Modravě PS UR, akce komunitního plánování v šumavských.
BEZPEČNĚJŠÍ SILNICE ZACHRAŇUJÍ ŽIVOTY Program EuroRAP v České republice Projekt EK Evropský atlas bezpečnosti silnic.
Veřejné projednání P olitiky územního rozvoje ČR 2008 a Vyhodnocení vlivů PÚR ČR 2008 na udržitelný rozvoj území (včetně Zprávy o uplatňování PÚR ČR 2006)
Národní strategie bezpečnosti silničního provozu na roky Pokyny pro vyhodnocování.
DOPRAVNÍ VÝCHOVA konkrétní změny v RVP
10. zasedání Rady vlády České republiky pro bezpečnost silničního provozu 23. dubna 2009 Aktuální aspekty bezpečnosti silničního provozu v rámci českého.
Ondřej Valenta, DiS. Oddělení BESIP Ministerstvo dopravy Národní strategie bezpečnosti silničního provozu – informace o plnění v roce 2010.
7. zasedání pracovní skupiny interních auditorů kraje Vysočina
Bezpečnost silničního provozu v roce 2009 Tisková konference, 15. ledna 2010 ministr dopravy Gustav Slamečka.
Moravskoslezský kraj: Tradice, rozvoj, kvalita
Čistá mobilita, elektromobilita Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru Strategie ELEKTROMOBILITA ve veřejné dopravě, Praha,
Návrh způsobu financování opatření Národní strategie BESIP (k diskusi)
Ochrana kritické infrastruktury
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Rozvoj sociálních služeb v Moravskoslezském kraji Vize Moravskoslezského kraje: Partnerstvím zadavatelů.
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
Technologické platformy a dopravní výzkum
Financování politických stran a regulace politických kampaní 6. října 2011 Mgr. Karolína Peake místopředsedkyně vlády 1. místopředsedkyně strany Věci veřejné.
Zkušenosti se zaváděním systému řízení v KSRZIS podle:
Ministerstvo obrany Inspekce ministra obrany Vzdělávání k problematice boje s korupcí.
Účetní reforma v druhém roce
Krizové řízení Krizovým řízením se rozumí souhrn řídících činností věcně příslušných orgánů zaměřených na: - analýzu a vyhodnocení bezpečnostních.
1 Evropská charta bezpečnosti silničního provozu a Svaz měst a obcí ČR XII. Sněm Svazu měst a obcí ČR Zlín, 26 a 27. května 2011 Vojtěch Mynář Předseda.
Odbor dopravy a silničního hospodářství Krajského úřadu kraje Vysočina Pro rok 2008 vypsal ODSH dva dotační tituly: Zásady Zastupitelstva kraje Vysočina.
1 Roční výročí novelizace zákona 361 / 2000 Sb. v ČR Tisková konference, 28. června 2007.
Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková, MŠMT Pardubice, 2.dubna 2004 Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková,
VÝBOR PRO FINANCOVÁNÍ NÁRODNÍ STRATEGIE BESIP (VFNS) Informace o činnosti výboru pro jednání Rady vlády pro BESIP , Praha.
Zvýšení kvality řízení KÚPK aktivita A3 Informační strategie Analýza Workshop
1 Informace k revizi Národní strategie bezpečnosti silničního provozu v roce 2008.
Zákon o koncesních smlouvách a koncesním řízení ( koncesní zákon) – č. 139/2006 Sb. ze 14. března 2006, nabyl účinnosti 1. července 2006 Příprava zákona.
Integrované dopravní systémy Realizace Dopravní politiky ČR Ing. Vít Sedmidubský května 2010.
Zkušenosti ze zavedení systému řízení bezpečnosti informací ve shodě s ISO a ISO na Ministerstvu zdravotnictví ČR Ing. Fares Shima Ing. Fares.
ČESKÉ INOVAČNÍ PARTNERSTVÍ Jaromír Volf.  sdružuje 68 zájmových společností a 5 regionálních Domů techniky, které pokrývají většinu oborů dle číselníku.
Projekt internetizace knihoven (PIK) Mgr. Martin Boka 08/2004.
Seminář školních metodiků prevence okresu Liberec Kateřina Gruntová, DiS.
Výzkumné projekty MŽP v oblasti odpadového hospodářství
Dotační projekty Vysokého Mýta
Aktuální stav plnění usnesení vlády týkajících se projektu Systém včasné intervence Mgr. Hana Jamrichová MPSV.
Výkon státního odborného dozoru v roce 2015 Ministerstvo dopravy.
Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, Staroměstské náměstí 6, Praha 1 lll INTEGROVANÝ OPERAČNÍ PROGRAM INTEGROVANÝ OPERAČNÍ.
Zásady a pravidla Národního rozvojového programu mobility pro všechny Mgr. Barbora Mičicová tajemnice Řídícího výboru NRPM.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Strategie a bariéry při využívání prostředků OPD2 a CEF k realizaci infrastrukturních projektů Mgr. Milan Feranec Ministerstvo dopravy ČR Fond soudržnosti.
Následky nehod osobních automobilů ve vazbě na jejich věk a roční proběh km (počty nehod a usmrcených osob při nehodách osobních automobilů) (vývoj za.
Dopravní konference Pardubice Ing. Martin Kolovratník 1)Aktuální novely dopravních zákonů 2)Vznik „Spolku pro výstavbu.
Územní agenda Evropské unie Odbor rozvoje a strategie regionální politiky Ministerstvo pro místní rozvoj Staroměstské náměstí Praha 1.
Vodohospodářské aktuality
Prevence domácího násilí na vládní úrovni
Plánování v oblasti vod Roční seminář pro vodoprávní úřady Hotel Skalský Dvůr, Lísek, 19. a 20. října 2016 Mgr. Ladislav Faigl.
Je kybernetická bezpečnost dostačující?
Činnost Policie ČR v dohledu nad silničním provozem, rozbor činnosti dopravní policie za rok plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha.
Postavení PS ve struktuře orgánů Rady vlády pro udržitelný rozvoj
KE ZLEPŠENÍ BEZPEČNOSTI NA SILNICÍCH ZLÍNSKÉHO KRAJE?
Stručná informace o plnění Národní strategie BESIP 2020
Výbory a pracovní skupiny
Dotace Olomouckého kraje v roce 2017
4. celosvětový týden bezpečnosti OSN rychlost – aktivity BESIP
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Alkohol v silničním provozu plk. Ing. Tomáš LERCH
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Odbor dopravy a silničního hospodářství
Policejní prezidium ČR I. náměstek policejního prezidenta plk. Mgr
A OHLASU OTROKOVICKÉ VÝZVY
Dopravní nehodovost v Pardubickém kraji 2018
Transkript prezentace:

Informace o Národní strategii bezpečnosti silničního provozu (pro jednání rady vlády ) Mgr. Jan Suchý oddělení BESIP Ministerstvo dopravy

Revize a aktualizace Strategie na období (2012) Byla schválena usnesením vlády ČR č.1584 dne , které v bodě III. ukládá: 1. ministrům dopravy, financí, školství, mládeže a tělovýchovy, vnitra a zdravotnictví a ministryni obrany zabezpečit realizaci nástrojů uvedených ve Strategii, 2. ministru dopravy a) koordinovat plnění opatření Strategie, b) informovat vládu vždy do 30.dubna každého kalendářního roku o vyhodnocení plnění opatření uvedených ve Strategii, c) zajistit zveřejnění tohoto usnesení ve Věstníku vlády pro orgány krajů a orgány obcí,

Revize a aktualizace Strategie 3. představitelům krajských úřadů a obecních úřadů s rozšířenou působností zabezpečit realizaci nástrojů uvedených ve Strategii; IV. Doporučuje hejtmanům, primátorovi hlavního města Prahy, primátorům statutárních měst a starostům obcí s rozšířenou působností zabezpečit realizaci nástrojů uvedených ve Strategii.

Příprava nové Strategie v návaznosti na 4.akční plán bezpečnosti silničního provozu Evropské unie Byl zahájen konzultační proces ETSC: „Blueprint for the EU´s 4.th Road Safety Action Programme “ Motto: „Bezpečnost provozu jako právo a zodpovědnost všech“ Podrobně rozebráno v příspěvku ing. J. Mikulíka, CDV

Plnění Strategie v roce 2008 (1/5) Vyhodnocení plnění Strategie jednotlivými subjekty v roce 2008 bylo předloženo jako informace na jednání vlády dne 20.dubna Stručné závěry z plnění Strategie: V roce 2008 zaznamenán relativně výrazný pokles usmrcených při dopravních nehodách, přesto se nedaří plnit absolutní cíle Strategie. Na základě podkladů o plnění v roce 2008 se na tomto pozitivním vývoji v loňském roce podílela zejména tato opatření: implementace jednotlivých opatření a nástrojů Strategie implementace jednotlivých opatření a nástrojů Strategie důraznější represivní činnost příslušných složek důraznější represivní činnost příslušných složek bodový systém bodový systém

Plnění Strategie v roce 2008 (2/5) mediální kampaně zaměřené na bezpečnost silničního provozu mediální kampaně zaměřené na bezpečnost silničního provozu postupné zavádění nástrojů směrnice „Infrastruktura “[1] postupné zavádění nástrojů směrnice „Infrastruktura “[1][1] (bezpečnostní audit) (bezpečnostní audit) systematická výuka dopravní výchovy zejména na systematická výuka dopravní výchovy zejména na 1. stupni ZŠ 1. stupni ZŠ zvýšená míra používání zádržných systémů, zejména u zvýšená míra používání zádržných systémů, zejména u dětí dětí postupné zlepšování systému zkoušení řidičů – eTesty. postupné zlepšování systému zkoušení řidičů – eTesty. [1][1] Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2008/96/ES ze dne 19.listopadu 2008 o řízení bezpečnosti silniční infrastruktury. [1]

Plnění Strategie v roce 2008 (3/5) V roce 2008 již nebyla přímo sledována a vyhodnocována opatření, která již pozbyla svou platnost z důvodu dosažen í cíle či jiné změny v systému: zaveden í bodového syst é mu novelou zákona č. 361/2000 Sb. zaveden í bodového syst é mu novelou zákona č. 361/2000 Sb. zavedení oprávnění Policie ČR zadržet řidičský průkaz na místě zavedení oprávnění Policie ČR zadržet řidičský průkaz na místě zvýšení sankcí za porušení pravidel provozu na pozemních komunikacích zvýšení sankcí za porušení pravidel provozu na pozemních komunikacích zavedení povinného používání dětských zádržných systémů na všech typech pozemních komunikací. zavedení povinného používání dětských zádržných systémů na všech typech pozemních komunikací.

Plnění Strategie v roce 2008 (4/5) Přes výše uvedená pozitiva se ani v roce 2008 nedaří plnit absolutní cíl Strategie. Jaké hlavní důvody lze vysledovat z předložených dotazníků ? celkově nízká úroveň pozornosti věnované problematice snižování nehodovosti celkově nízká úroveň pozornosti věnované problematice snižování nehodovosti nízká míra zapojení odpovědných subjektů do implementace a plnění Strategie nízká míra zapojení odpovědných subjektů do implementace a plnění Strategie značná rozdílnost v rozsahu aktivit věnovaných jednotlivým problémovým oblastem (některé subjekty např. vůbec neodpověděly na plnění řady opatření a nástrojů) značná rozdílnost v rozsahu aktivit věnovaných jednotlivým problémovým oblastem (některé subjekty např. vůbec neodpověděly na plnění řady opatření a nástrojů)

Plnění Strategie v roce 2008 (5/5) zřejmě někdy nejsou reportovány skutečné stavy věcí zřejmě někdy nejsou reportovány skutečné stavy věcí nebo plnění opatření jsou pojata formálně. nebo plnění opatření jsou pojata formálně. Z odpovědí rovněž vyplývá, že : málo se uplatňují nízkonákladová stavební opatření z oblasti málo se uplatňují nízkonákladová stavební opatření z oblasti zklidňování dopravy zklidňování dopravy málo se provádí bezpečnostní audit nově budovaných staveb málo se provádí bezpečnostní audit nově budovaných staveb nejsou v dostatečném rozsahu posuzována a vyhodnocována nejsou v dostatečném rozsahu posuzována a vyhodnocována nehodová místa nehodová místa málo jsou kontrolovány STK na krajské úrovni apod. málo jsou kontrolovány STK na krajské úrovni apod. Souhrnně je možné konstatovat, že jednou z významných příčin stále alarmujícího počtu usmrcených osob i počtu dopravních nehod ve srovnání s ostatními vyspělými státy EU je nedostatečné plnění opatření a nástrojů Strategie. Souhrnně je možné konstatovat, že jednou z významných příčin stále alarmujícího počtu usmrcených osob i počtu dopravních nehod ve srovnání s ostatními vyspělými státy EU je nedostatečné plnění opatření a nástrojů Strategie.

Závěry Pro plnění cíle Strategie je nezbytné : aby všechny subjekty, zabývající se bezpečností silničního aby všechny subjekty, zabývající se bezpečností silničního provozu, respektovaly Strategii jako hlavní pilíř činností v provozu, respektovaly Strategii jako hlavní pilíř činností v oblasti bezpečnosti silničního provozu oblasti bezpečnosti silničního provozu rozpracovat Strategii do akčních realizačních plánů rozpracovat Strategii do akčních realizačních plánů jednotlivých krajů (dnes jen Liberecký a Vysočina) jednotlivých krajů (dnes jen Liberecký a Vysočina) i ústředních orgánů i ústředních orgánů zvýšit koordinaci a spolupráci všech zainteresovaných zvýšit koordinaci a spolupráci všech zainteresovaných subjektů subjektů výrazně zvýšit vymahatelnost práva (vliv na efektivitu výrazně zvýšit vymahatelnost práva (vliv na efektivitu bodového systému) bodového systému) zajistit opatření pro zvýšení bezpečnosti silničního provozu zajistit opatření pro zvýšení bezpečnosti silničního provozu na krajské úrovni. na krajské úrovni.

Plnění cíle Strategie v letech Skutečný (zeleně) a předpokládaný vývoj (červeně) v naplňování cílů Strategie v ČR Skutečný (zeleně) a předpokládaný vývoj (červeně) v naplňování cílů Strategie v ČR v letech (zemřelých do 24 hod/30 dnů)

Děkuji V á m za pozornost