Milana Reichlová. 1) co je konflikt 2) nesprávné chápání pojmu 3) konflikt je „ normální „ 4) druhy konfliktů 5) dvojí rovina konfliktu 6) typy chování.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
TYPOLOGIE KLIENTŮ s kým se mohu v praxi setkat
Advertisements

Projekt Fakultní nemocnice u sv
Konflikty.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Finanční produkty Autor: Jaroslav Kvapil kód.
ASERTIVITA Společenská kultura Asertivita ; VY_32_INOVACE_D3_03
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 3. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu CZ.1.07/1.1.04/
Střetnutí protichůdných sil na cestě k cíli.
VYBRANÉ OTÁZKY Z PSYCHOLOGIE PRO PRACOVNÍKY V POMÁHAJÍCÍCH PROFESÍCH © SPURNÝ, 2012.
PSYCHICKÉ STAVY.
1 Týmová práce TYMP1/ C3 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
sociální psychologie Škola:
Konflikty a způsoby jejich řešení
KONFLIKTY V MEZILIDSKÝCH VZTAZÍCH
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. a 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_03_MANAŽER_P2.
Tento digit á ln í učebn í materi á l (DUM) vznikl na z á kladě ře š en í projektu OPVK, registračn í č í slo CZ.1.07/1.5.00/ s n á zvem „ Výuka.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Behaviorální kritéria Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název.
KONFLIKT ŘEŠENÍ KONFLIKTŮ.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový výzkum Ročník / obor studia:III.
Samostatnost, výkonnost, konflikty a jejich řešení
Řešení konfliktů Proč si nerozumíme ? rozdílné zastoupení hodnot rozdílné hodnocení problému různá schopnost komunikace.
Zvládnu i náročné životní situace II.
KONFLIKT Božena Genrtová.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE _2211_VO8 KONFLIKT A STRES © Mgr. Jana Báčová, 2012Masarykova základní škola Zásada, okres Jablonec nad Nisou.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Náročné životní situace
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Cílové skupiny SWOT analýza= analýza vnitřních a vnějších podmínek firmy STP proces=segmentace, targeting, positioning.
Psychologie a komunikace Základní pojmy v psychologii
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Hlubinná psychologie MILANA REICHLOVÁ.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Prace : Alish Sarsenali Kontrol: Ingrid Matošková Praha 2014 Predmet : Psyhologia.
Adolescence (16 – 18 až 20 – 22 let).
Právní normy Milana Reichlová.
Označení DUM Fi- DUM Autor
Milana Reichlová.  1) předpoklady vzniku právního vztahu  2) právní skutečnosti  3) druhy právních skutečností  4) subjektivní právní skutečnosti.
2. DUŠEVNÍ VÝVOJ OSOBNOSTI, PORUCHY VÝVOJE OSOBNOSTI
Moje práva – tvoje práva Petr Machala. tam, kde začíná svoboda druhého vzájemné respektování práv je prospěšné pro obě strany, jinak… Víte, kde končí.
Petr Machala. Co je to hodnota? Napište definici. Co považujete za hodnotu? (zdůvodněte)
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
ZÁKLADY OBČANSKÉHO PRÁVA
1.1. Formování veřejného mínění dr.Ján Mišovič, CSc
Milana Reichlová.  1)co jsou právní vtahy  2)účel právních vztahů  3)prvky právního vztahu  4)subjekty právních vztahů  5)druhy subjektů  6)co je.
Fáze vyrovnávání se s narozením postiženého dítěte a jeho přijetí
Anna Freudová.
FORMÁLNÍ A NEFORMÁLNÍ VZTAHY Aneta Jelínková C4A
Public relations Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2.
Právo v systému sociálních norem
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
Konflikt  Náročná situace, střetnutí protichůdných sil na cestě k cíli.  Situace, v níž je nutno vybrat z určitých variant či alternativ  Do konfliktu.
Náročné životní situace DUM_11. Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název.
 Souhrn hybných činitelů v činnostech, učení a osobnosti  Skutečnosti, které jedince podněcují, podporují nebo naopak tlumí, aby něco konal či nekonal.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Konflikty a komunikace v mezilidských vztazích Iva Štětovská Katedra psychologie FF UK
Vedení dialogu a diskuse Dobrá dohoda je dcerou nespoutaného myšlení a vzájemného respektu Jiří Plamínek.
KONFLIKTY V MEZILIDSKÝCH VZTAZÍCH
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
KOMUNIKACE Přednáška P
Název: VY_32_INOVACE_VVP_9A_10F Škola:
Frustrace, deprivace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Wrubelová. Dostupné z Metodického portálu
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.13
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.01
Náročné životní situace
Konflikt Sociální psychologie.
Specifické metody SP LS 16
Transkript prezentace:

Milana Reichlová

1) co je konflikt 2) nesprávné chápání pojmu 3) konflikt je „ normální „ 4) druhy konfliktů 5) dvojí rovina konfliktu 6) typy chování v konfliktu 7) seznam použitých zdrojů

- střet protichůdných sil na cestě k cíli - stav stranami vnímaný jako rozdíl - konflikt sám je neutrální - o vývoji rozhodují jeho účastníci

Konflikt není nutně hádka

Každý jsme jiný – to, že si nerozumíme, máme jiné názory, potřeby i cíle, je normální ! Zvláštní je, když si rozumíme Konflikt je přirozený jev v mezilidských vztazích

konflikt inter personální intra personální střetnutí vlastních vnitřních zájmů nebo potřeb mezi lidmi

A) racionální rovina věcná podstata konfliktu doporučení: snažme se pochopit postoj ( názor ) druhého, i když s ním nesouhlasíme B) emocionální rovina frustrace a s ní spojené emoce ( strach, úzkost, vztek…. agrese )

popření ( vytěsnění ) konfrontace řešení

PLAMÍNEK, Jiří. Konflikty a vyjednávání: umění vyhrávat, aniž by někdo prohrál. 3. upr. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2012, 134 s. Poradce pro praxi. ISBN Dostupné z c-karieraP.rw.jpghttp:// c-karieraP.rw.jpg