KONFLIKT Božena Genrtová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Videotrénink interakcí
Advertisements

Komunikace ve zdravotnictví – potřeba kontaktní sestry Konference nadačního fondu Porozumění Mgr. Alena Šmídová.
1 Týmová práce TYMP1/ C3 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
Konflikty.
PŘÁTELSTVÍ Mgr. Michal Oblouk. PŘÁTELSTVÍ  mezilidský vztah vyznačující se vzájemnou náklonností a porozuměním  lidé v přátelském vztahu se vůči svým.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
Divadelní inscenace jako kolektivní dílo I Dramatická výchova a umění Obr. 1.
ASERTIVITA Společenská kultura Asertivita ; VY_32_INOVACE_D3_03
Motivace 1.úvodní pojmy 2. pracovní motivace 3. stimulace
Člověk - tvor společenský Projekt: Svět práce v každodenním životě Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/ ©Gymnázium Hranice, Zborovská Aktivita.
P OSTOJE Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu CZ.1.07/1.1.04/
Střetnutí protichůdných sil na cestě k cíli.
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny Autor:
1 Týmová práce TYMP1/ C3 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
Konflikty a způsoby jejich řešení
Obor: H/01 Kuchař-číšník
VY_32_INOVACE_06 - Aktivačně-motivační vlastnosti
Konflikt vzniká v důsledku rozporů v oblasti Představ Názorů Postojů
Kurz: Asistentka v předškolní péči … reflexe aneb jak bylo a co bude Zdravotnické zařízení MČ Praha 4, Kotorská 1590/40, Praha 4, IČO:
Asertivita Je-li člověk nespokojen se svým stavem, může jej změnit dvěma způsoby: buď změní podmínky svého života, nebo změní svůj duševní postoj. První.
KONFLIKTY V MEZILIDSKÝCH VZTAZÍCH
Muži jsou z Marsu, ženy z Venuše a děti jsou z nebe JOHN GRAY
Principy, zásady a chyby
Úvaha Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Březen 2013
KONFLIKT ŘEŠENÍ KONFLIKTŮ.
Samostatnost, výkonnost, konflikty a jejich řešení
Zdravotnický asistent, první ročník Konflikt Autor: Mgr. Lenka Březíková Vytvořeno: jaro 2012 SZŠ a VOŠZ Zlín ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha.
Zvládnu i náročné životní situace II.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE _2211_VO8 KONFLIKT A STRES © Mgr. Jana Báčová, 2012Masarykova základní škola Zásada, okres Jablonec nad Nisou.
Kompromis a konsenzus Vrchol umění jednat asertivně. PhDr. Pavel Motyčka, Ph. D. Etická výchova, o.p.s.
Milana Reichlová. 1) co je konflikt 2) nesprávné chápání pojmu 3) konflikt je „ normální „ 4) druhy konfliktů 5) dvojí rovina konfliktu 6) typy chování.
Rodina neshody, konflikty Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Marie Drápalová Materiál zpracován v rámci projektu Implementace.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
VY_32_INOVACE_ _Rozvoj klíčových kompetencí ve výchově ke zdraví v ročníku. Životní situace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
Krizová komunikace a princip kontinuity Přednáška od 12:15 do 13: PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla.
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Hlubinná psychologie MILANA REICHLOVÁ.
K OMUNIKACE. K ONFLIKT Zkuste napsat, co je konflikt? (Jak vzniká? Jaké má znaky?) Platí, že konflikt = hádka? Jakým způsobem je možné konflikty.
Sebeuvědomění a sebekontrola
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
VY_32_INOVACE_PSYM25560ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
ASERTIVITA.
Zdravotnický asistent, první ročník Manipulace Autor: Mgr. Lenka Březíková Vytvořeno: jaro 2012 SZŠ a VOŠZ Zlín ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha.
2. DUŠEVNÍ VÝVOJ OSOBNOSTI, PORUCHY VÝVOJE OSOBNOSTI
Moje práva – tvoje práva Petr Machala. tam, kde začíná svoboda druhého vzájemné respektování práv je prospěšné pro obě strany, jinak… Víte, kde končí.
Mgr. Zuzana Kročáková …I KDYŽ TO MNOHDY NEVÍ.
SOCIÁLNÍ KOMUNIKACE KAPITOLA 6. Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
AKVIZICE AKVIZICE. Co si odvezete Zaměříme se na překážky na cestě ke zvýšení obratu a rozšíření portfolia Budeme hledat cestu jak spolupracovat i s největšími.
Středisko křesťanské pomoci v Praze Představení SOS centra Diakonie ČCE – SKP v Praze Mgr. Helena Šašková KONFERENCE STOP NÁSILÍ VE VZTAZÍCH.
Konflikt  Náročná situace, střetnutí protichůdných sil na cestě k cíli.  Situace, v níž je nutno vybrat z určitých variant či alternativ  Do konfliktu.
Komunikace a jednání mezi lidmi III. PROBLÉMOVÉ SITUACE A ASERTIVITA 1)Pasivita, agresivita, manipulace 2)Asertivita 3)Konflikt a jeho řešení 4)Chování.
Asertivita ve sportu doc.PaedDr. Marie Blahutková, Ph.D.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Konflikty a komunikace v mezilidských vztazích Iva Štětovská Katedra psychologie FF UK
ASERTIVNÍ PRÁVA - MANIPULAČNÍ POVĚRY Ten, kdo se chce asertivně projevit, to má udělat slušně, ale důrazně. Má odolávat manipulacím, zbavit se úzkosti.
Vedení dialogu a diskuse Dobrá dohoda je dcerou nespoutaného myšlení a vzájemného respektu Jiří Plamínek.
KONFLIKTY V MEZILIDSKÝCH VZTAZÍCH
KOMUNIKACE Přednáška P
Člověk a zdraví Vysvětlení pojmu ASERTIVITA
Týmová spolupráce při vedení zájmových činností
Nadané děti.
Krizová komunikace a princip kontinuity
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Asertivita.
Osobnost supervizora Jitka Navrátilová
Komunikace.
Náročné životní situace
Konflikt Sociální psychologie.
Transkript prezentace:

KONFLIKT Božena Genrtová

Obsah: definice konfliktu roviny konfliktu druhy konfliktu příklady konfliktů chování v konfliktu konstruktivní prvky optimální řešení řešení

„Hádka je nejhorší formou komunikace.“ Jonathan Swift

konflikt z lat. confligó, conflictum je srážka či střet zájmů a protichůdných sil na cestě k cíli konflikt sám je neutrální – o vývoji rozhodují jeho účastníci každý máme jinou povahu a jinak se chováme → je naprosto normální, že si nerozumíme, vzácné je porozumění, ztotožnění

učíme se, že konflikt je nežádoucí; naopak je přirozený Dave Logan: Jiné názory nejsou nepřáteli. Jsou to spojenci, kteří pomohou vytvořit lepší myšlenky.

Roviny konfliktu racionální emocionální (pocitová, interpretační) (obsahová, věcná) emocionální (pocitová, interpretační)

Druhy konfliktu Interpersonální Intrapersonální (mezi lidmi) (vnitřní) mezi dvěma pozitivními silami mezi pozitivní a negativní mezi 2 negativními silami dvojitý konflikt kladné a negativní motivace Interpersonální (mezi lidmi) konflikt není nežádoucí nevyhýbat se mu strach z mylného řešení

Příklady konfliktů konflikt vztahů konflikt hodnot konflikt zájmů konflikt informací konflikt role

Chování v konfliktu popření, únik řešení konfrontace

Konfrontace - nástroje podsouvání generalizace „podpásovky“ kvazi argumenty demagogie vytahování starých věcí urážení blízkých

Konstruktivní prvky konfliktu při dobrém vedení prověřuje kvalitu vztahu stimuluje zájem zdroj změn, zabraňuje stagnaci řeší problémy → zájem o řešení uvolňuje napětí ve vztazích dospívá se k cíli

Negativní prvky konfliktu pocity (ohrožení, vzteku, úzkosti, … ) stavy

Fáze hádky fáze úvodní : oznam, že se chceš hádat fáze střední: říkej, co si myslíš, odreaguj se a kritizuj fáze koncová: uznej vlastní chyby, najdi na druhém něco pěkného

Optimální řešení konfliktu je splnitelné, realistické předchází opakovanému vzniku konfliktu vstřícný krok – kompromis výsledek by měl být pro všechny přijatelný zákaz používání tzv. podpásovek

Předcházení konfliktu souhlasný výrok: souhlasíte s druhou osobou. změkčující výrok: dáte najevo, že chápete její stanovisko. náznak: naznačíte, že chcete také něco říci. důvody vašeho stanoviska: vysvětlíte svůj postoj. negativní výrok: řeknete ne. nabídka kompromisu: pokud můžete, nabídnete náhradní řešení.

Způsoby řešení konfliktů 1) dle Plamínka Pasivita Násilí Delegace Jednání

Uplatnění zájmů obou stran 2) dle Eggerta Uplatnění moci Uplatnění práv Uplatnění zájmů obou stran

Seznam použitých zdrojů EGGERT, M. A.; FALOZON, W. (2005): Řešení konfliktů. Praha, Portál. EGGERT, Max A.; FALZON, Wendy. Řešení konfliktů. [s.l.] : Portál, 2005. 112 s. ISBN 80-7367-011-9. S. 55-56. PLAMÍNEK, Jiří. Řešení konfliktů a umění rozhodovat. [s.l.] : Copyright, 1994. 198 s. ISBN 80-85794-14-4. [online]. [cit. 2013-12-01]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%98e%C5%A1en%C3%AD_k onflikt%C5%AF