Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice,
Advertisements

7 Nezaměstnanost.
REÁLNÝ – vyjadřuje skutečnou kupní sílu dané měny
Inflace Definice Ukázka spotřebního koše Jak ji zjistíme?
Teorie měnových kurzů.
Fungování tržního mechanismu - neviditelná ruka trhu
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Makroekonomie II Inflace – příčiny, projevy, důsledky, metody jejího léčení, model SP-DG.
PENÍZE A BANKOVNICTVÍ.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Analýza vlivu cen elektřiny na ekonomiku průmyslových podniků Prezentace EGÚ Brno, a. s. Sekce provozu a rozvoje elektrizační soustavy Květen 2007.
RŮST CENOVÉ HLADINY VE ZKOUMANÉM OBDOBÍ JE INFLACE. DOCHÁZÍ-LI VE ZKOUMANÉM OBDOBÍ K POKLESU CENOVÉ HLADINY, JDE O DEFLACI. DEFLACE JE VZÁCNÝM JEVEM. ČASTĚJŠÍ.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Inflace.
Metody měření HDP Mgr. Hana Grzegorzová.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_137.
Inflace.
Inflace Milena Tichá Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
MODEL AS-AD INFLACE V EKONOMICE HYPERINFLACE DEFLACE
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_52_INOVACE_01/A15 AutorIng. Marie Grygarová Období vytvořeníprosinec.
Inflace 1. Vymezení pojmů 2. Příčiny inflačních procesů.
Makroekonomické ukazatele
Makroekonomie.
Číslo materiáluVY_62_INOVACE_EKO_4S_RE_32_18 NázevInflace Druh učebního materiálu Prezentace PředmětEkonomika Ročník4 Tématický celekFinanční gramotnost.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_52_INOVACE_01/A12 AutorIng. Marie Grygarová Období vytvořenílistopad.
INFLACE – 4. ukazatel úrovně ekonomiky Autor: Autor: Ing. Vladimír Havlík Autor je výhradním tvůrcem materiálu. Datum vytvoření: Datum vytvoření:
Eva Zamrazilová Členka bankovní rady ČNB Ceny potravin a český spotřebitel Strategie českého zemědělství a potravinářství do roku 2020 Soběstačnost ve.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Inflace Základy ekonomiky a účetnictví – 9. ročník Autorem materiálu je Jitka Fialová, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš,
 Pokles hodnoty peněz  Koho inflace postihuje  Znehodnocení vkladů a úvěrů  Zdroj: Český statistický úřad:
Inflace VY_32_INOVACE_ Inflace = všeobecný růst cen, tedy růst tzv. cenové hladiny - inflace se zjišťuje (míra inflace) porovnáním cen vybraných.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
* INFLACE květen 2013VY_32_INOVACE_EKO_ Autory materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jsou Ing. Dana Gebauerová a Ing. Romana Venclíková.
Ing. Vojtěch Jindra Katedra ekonomie (KE)
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
16. září 2013VY_32_INOVACE_100213_Inflace_DUM Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Roman Blaha. Obchodní akademie a Střední.
DUM - Digitální Učební Materiál Název školy: Střední odborná škola obchodní s.r.o. Broumovská Liberec 6 IČO: REDIZO: Vzdělávací.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Inflace Ing.Vojtěch Jindra
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Ekonomika Ročník: 2.
Inflace Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Inflace.
NEZAMĚSTNANOST, INFLACE
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Veronika Poláčková Název materiálu:
Inflace. Inflace je projevem ekonomické nerovnováhy, která se projevuje vzestupem cen v ekonomice (růstem celkové cenové hladiny). Opakem inflace je deflace,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_12_11 Název materiáluInflace.
Inflace. Inflace míra změny cenové hladiny míra změny cenové hladiny K inflaci dochází, roste-li celková cenová hladina. K inflaci dochází, roste-li celková.
Reálná úroková míra Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
N á zev š kolyS Š HS Kroměř í ž Č í slo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Eva Zme š kalov á N á zev š ablony VY_32_INOVACE EKO N á zev DUMu EKO
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Název projektu: Zlepšujeme a vzděláváme Název programu: Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Předmět:Ekonomika Ročník: 3.ročník učebního oboru Autor: Mgr. Libuše Suchánková Anotace:Formou prezentace se žáci seznámí s druhy inflace. Prezentace je.
FINANČNÍ GRAMOTNOST INFLACE ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
Ukazatele vývoje ekonomiky - rozdělení inflace a její důsledky
Makroekonomie – úvod TNH 2 (S-1)
NEZAMĚSTNANOST, INFLACE
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Inflace a měna Národní hospodářství
Obecná ekonomie STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Úvodní seminář Národní hospodářství
Statistické srovnávání
Makroekonomie – úvod TNH 2 (S-2)
Úvodní seminář Národní hospodářství
Inflace a měna Národní hospodářství
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Transkript prezentace:

Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu

INFLACE

Inflace je trvalé znehodnocování peněz, v praxi se projevuje růstem cenové hladiny (zvyšování cen zboží a služeb) je trvalé znehodnocování peněz, v praxi se projevuje růstem cenové hladiny (zvyšování cen zboží a služeb)

Pokud lidé dostávají víc peněz za stejnou práci, vzniká inflace tažená poptávkou. Na trhu je více poptávky při stejném objemu nabídky, zvýšená poptávka vyvolá růst cen, zaměstnanci budou volat po zvýšení mezd, zvýší se náklady firem a dojde k novému zdražení – rozbíhá se inflační spirála. Pokud lidé dostávají víc peněz za stejnou práci, vzniká inflace tažená poptávkou. Na trhu je více poptávky při stejném objemu nabídky, zvýšená poptávka vyvolá růst cen, zaměstnanci budou volat po zvýšení mezd, zvýší se náklady firem a dojde k novému zdražení – rozbíhá se inflační spirála.

Inflace tažená poptávkou

Příčinou rozběhu inflace může být i strana nabídky – inflace tažená nabídkou. Nejdříve dojde ke zvýšení cen nabídky v důsledku zdražení vstupů do výroby (materiál, energie) Příčinou rozběhu inflace může být i strana nabídky – inflace tažená nabídkou. Nejdříve dojde ke zvýšení cen nabídky v důsledku zdražení vstupů do výroby (materiál, energie)

Inflace tažená nabídkou

Míra inflace Inflace se měří makroekonomickým ukazatelem: Inflace se měří makroekonomickým ukazatelem: míra inflace = t - t-1 míra inflace = t - t-1 t-1 *100(%) t-1 *100(%) t-cenová hladina v určitém čase t-cenová hladina v určitém čase

Typ inflace podle velikosti inflace mírná – jednociferná, ekonomika běžně funguje, růst cen odpovídá růstu výroby inflace mírná – jednociferná, ekonomika běžně funguje, růst cen odpovídá růstu výroby inflace pádivá – dvojciferná, lidé přestávají věřit domácí měně, preferují stabilnější zahraniční měny nebo jiné trvalejší hodnoty, chod ekonomiky je narušován inflace pádivá – dvojciferná, lidé přestávají věřit domácí měně, preferují stabilnější zahraniční měny nebo jiné trvalejší hodnoty, chod ekonomiky je narušován

hyperinflace – trojciferná, peníze přestávají plnit svou funkci,ekonomický systém společnosti se rozpadá, tento stav je typický pro období války, politických převratů hyperinflace – trojciferná, peníze přestávají plnit svou funkci,ekonomický systém společnosti se rozpadá, tento stav je typický pro období války, politických převratů

Míra inflace vyjádřená přírůstkem průměrného ročního indexu spotřebitelských cen vyjadřuje procentní změnu průměrné cenové hladiny za 12 posledních měsíců proti průměru 12-ti předchozích měsíců vyjadřuje procentní změnu průměrné cenové hladiny za 12 posledních měsíců proti průměru 12-ti předchozích měsíců

,09,18,88,510,72,13,94, ,80,12,81,92,52,86,31,0

Spotřební koš pro výpočet indexu spotřebitelských cen /mira_inflace /mira_inflace /mira_inflace /mira_inflace

Zdroje odniho_hospodarstvi&unit=ceny_a_inflace odniho_hospodarstvi&unit=ceny_a_inflace text/inflace-novotny-05.jpg text/inflace-novotny-05.jpg D7IJLOk6Qefhqyz0STUw9AVm/graf_komodity.gif 8D7IJLOk6Qefhqyz0STUw9AVm/graf_komodity.gif promotion.cz/UserFiles/Image/novinky/ jpg promotion.cz/UserFiles/Image/novinky/ jpg