Makroekonomické ukazatele

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
 Ukládání finančních prostředků  Valorizace příjmu  Valorizační spirála  Nákup hmotného majetku  Zdroj: Petr Kinský a kol.: Finanční gramotnost, obsah.
Advertisements

Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice,
Makroekonomie I ( Cvičení 5 – Agregátní poptávka a nabídka )
Hospodářské cykly a ekonomický růst
8 Inflace.
Trh práce Ing. Vojtěch Jindra
Makroekonomika a stát VY_32_INOVACE_ Zásahy státu do ekonomiky - Keynesovská teorie - neoklasická (monetaristická) teorie.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Makroekonomie II Inflace – příčiny, projevy, důsledky, metody jejího léčení, model SP-DG.
8. Agregátní nabídka a poptávka, hospodářský cyklus a hospodářský růst
PENÍZE A BANKOVNICTVÍ.
Agregátní poptávka a nabídka
Jednoduchý Keynesyánský model určení důchodu
Investiční výdaje. Podstata I = výdaje na kapitálové statky a změna stavu zásob Rozdíl mezi I a Ip. Ip = plánované investice, to co firmy chtějí vynaložit.
RŮST CENOVÉ HLADINY VE ZKOUMANÉM OBDOBÍ JE INFLACE. DOCHÁZÍ-LI VE ZKOUMANÉM OBDOBÍ K POKLESU CENOVÉ HLADINY, JDE O DEFLACI. DEFLACE JE VZÁCNÝM JEVEM. ČASTĚJŠÍ.
Inflace a nezaměstnanost
ÚROKOVÉ SAZBY Stanislav Polouček Slezská univerzita Obchodně podnikatelská fakulta, Karviná.
Metody měření HDP Mgr. Hana Grzegorzová.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_137.
Inflace.
Inflace Milena Tichá Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
PENÍZE,INFLACE, MĚNOVÁ POLITIKA
Ing. Vojtěch Jindra Katedra ekonomie (KE)
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
MODEL AS-AD INFLACE V EKONOMICE HYPERINFLACE DEFLACE
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_52_INOVACE_01/A15 AutorIng. Marie Grygarová Období vytvořeníprosinec.
Inflace 1. Vymezení pojmů 2. Příčiny inflačních procesů.
ÚROKOVÉ SAZBY Stanislav Polouček Slezská univerzita Obchodně podnikatelská fakulta, Karviná.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
INFLACE – 4. ukazatel úrovně ekonomiky Autor: Autor: Ing. Vladimír Havlík Autor je výhradním tvůrcem materiálu. Datum vytvoření: Datum vytvoření:
HDP= hrubý domácí produkt
Inflace Základy ekonomiky a účetnictví – 9. ročník Autorem materiálu je Jitka Fialová, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš,
Makroekonomie I ( Cvičení 8 – Inflace)
Inflace.
Inflace VY_32_INOVACE_ Inflace = všeobecný růst cen, tedy růst tzv. cenové hladiny - inflace se zjišťuje (míra inflace) porovnáním cen vybraných.
* INFLACE květen 2013VY_32_INOVACE_EKO_ Autory materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jsou Ing. Dana Gebauerová a Ing. Romana Venclíková.
Ing. Vojtěch Jindra Katedra ekonomie (KE)
Citlivostní analýza k některým parametrům důchodového systému a migraci.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
16. září 2013VY_32_INOVACE_100213_Inflace_DUM Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Roman Blaha. Obchodní akademie a Střední.
DUM - Digitální Učební Materiál Název školy: Střední odborná škola obchodní s.r.o. Broumovská Liberec 6 IČO: REDIZO: Vzdělávací.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Inflace Ing.Vojtěch Jindra
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Ekonomika Ročník: 2.
Inflace Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro.
VY_32_INOVACE_ Mikroekonomie.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Inflace.
Měnový kurz.
NEZAMĚSTNANOST, INFLACE
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Marcela Zahrádková NÁZEV:VY_62_INOVACE_01B_10_Inflace II TEMA:Finanční gramotnost.
FINANČNÍ GRAMOTNOST INFLACE. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_12_11 Název materiáluInflace.
Inflace. Inflace míra změny cenové hladiny míra změny cenové hladiny K inflaci dochází, roste-li celková cenová hladina. K inflaci dochází, roste-li celková.
N á zev š kolyS Š HS Kroměř í ž Č í slo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Eva Zme š kalov á N á zev š ablony VY_32_INOVACE EKO N á zev DUMu EKO
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Název projektu: Zlepšujeme a vzděláváme Název programu: Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
FINANČNÍ GRAMOTNOST INFLACE ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
Ukazatele vývoje ekonomiky - rozdělení inflace a její důsledky
Tisková konference ČMKOS
NEZAMĚSTNANOST, INFLACE
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Inflace a měna Národní hospodářství
Obecná ekonomie STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Inflace a měna Národní hospodářství
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Tisková konference ČMKOS
Agregátní poptávka a agregátní nabídka Ing. Stanislav Heczko, Ph.D. Praha 2018.
Obecná ekonomie STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Transkript prezentace:

Makroekonomické ukazatele

Inflace

Inflace zvyšování průměrné úrovně cen všech statků a služeb důsledek ekonomické nerovnováhy

Deflace opak inflace, tedy snižování průměrné úrovně cen všech statků a služeb

Stagflace ekonomický stav, kdy je zároveň vysoká míra nezaměstnanosti, inflace a stagnace nebo pokles (recese) ekonomiky objevila se v 70. letech 20. století

Důsledky inflace snížení kupní síly peněz znehodnocení úspor omezení schopnosti peněz plnit své funkce snížení reálné mzdy (cena za práci sice také narůstá, ale zpravidla pomaleji než cena statků a služeb) neochota investovat – komplikovaný odhad výnosů

Důsledky inflace přispívá k ekonomické nestabilitě, podporuje ekonomickou nerovnováhu

Typy inflace Mírná Pádivá Hyperinflace

Mírná inflace Několik procent ročně Není velkou zátěží pro stát Oslabuje se pouze funkce peněz jako uchovatele hodnot

Pádivá inflace Desítky až stovky procent ročně Projev nezdravého vývoje ekonomiky Zvyšuje nejistotu Výrazně se oslabuje funkce peněz jako uchovatele hodnot Oslabuje se funkce peněz jako míry hodnoty (zúčtovací jednotky)

Hyperinflace Tisíce až miliony procent ročně Projev celospolečenské krize – války Peníze přestávají plnit všechny funkce – přechází se na naturální směnu Může dojít k rozkladu státního hospodářství

Měření inflace Inflaci lze měřit pomocí různých cenových indexů Nejčastěji se používá index spotřebních cen Index spotřebních cen vyjadřuje velikost změny výdajů domácností na nákup tzv. spotřebního koše statků a služeb

Měření inflace Spotřební koš statků a služeb zahrnuje typické produkty, které potřebuje většina domácností Míra inflace je procentuální rozdíl mezi indexem spotřebních cen za různá období (měsíc, kvartál, rok)

Inflační spirála Je to postupné zvyšování inflace vyvolané růstem cen v důsledku růstu výrobních nákladů (především mezd), což vyvolává další požadavky na růst mezd z důvodu poklesu jejich kupní síly vlivem inflace Důsledek umělých zásahů státu do ekonomiky pod vlivem činnosti odborových organizací, které vymáhají zvyšování mezd

Formy inflace podle dopadů na ekonomiku Anticipovaná (očekávaná) inflace – nepoškozuje subjekty v ekonomice, informace o očekávané inflaci jsou snadno dostupné a lze je zahrnout do rozhodovacích procesů ekonomických subjektů Neanticipovaná (neočekávaná) inflace – výhodná pro dlužníky (jejich závazky se reálně zmenšují), nevýhodná pro věřitele a všechny firmy a domácnosti, jejichž příjmy rostou pomaleji než inflace

Aktuální míra inflace http://zpravy.e15.cz/financni-data/makroekonomika

Děkuji vám za pozornost

Odkazy http://zpravy.e15.cz/financni-data/makroekonomika