Systém managementu jakosti

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PROF SVAR s.r.o. Tento dokument je v tištěné podobě neřízený, pokud není podepsán ředitelem společnosti !!! Příručka integrovaného systému managementu,
Advertisements

PODNIKOVÉ PROCESY A JEJICH SPOLEHLIVOST
Sedm základních nástrojů managementu jakosti
Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
M A N A G E M E N T 3 Akad. rok 2009/2010, Letní semestr
Pilsen Steel s.r.o. Procesní přistup, PQM -vyhodnocení
Integrovaný systém řízení (ISŘ)
Zkušebnictví a řízení jakosti staveb
Presentation Title.
6 Nejčastější neshody při uplatňování ISO 9001
Změny požadavků podle nové normy
Školení zaměstnanců Kvalita, environment a BOZP
Nabídka personálních služeb
ČSN EN ISO 19011:2003 Mezinárodní norma
Hodnocení škol a školských zařízení
Systémy environmentálního managementu
Daniel Kardoš Ing. Daniel Kardoš
Management kontinuity činností organizace
Integrovaný systém managementu v Nemocnici Břeclav, p. o.
Akreditační systém v ČR – kvalita produktů IT
Systémy managementu jakosti
SYSTÉMY MANAGEMENTU JAKOSTI Základní charakteristiky norem ISO ř. 9000
Auditorské postupy Činnosti před uzavřením smlouvy
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
© GI, konzultační a vzdělávací skupina OLOMOUC Vyhodnocení a zefektivnění procesů plánování sociálních.
Naši klienti  V současnosti naše systémy užívá 45 zdravotnických zařízení  Naši klienti jsou  rozmístěni v rámci celé ČR (všechny regiony)  tvoří cca.
E M A S - Systém environmentálního řízení a auditu Zavádění EMAS na MŽP Porada OVSS
Systém managementu jakosti QMS
Příručka jakosti Ing. Zdeněk Aleš, Ph.D.
MANAGEMENT BOZP ANEB JAK SE TO ŘÍDÍ ?.
METODA RELAČNÍCH MATIC A JEJÍ VYUŽITÍ Ing. Otakar Král, Ph.D., CSc. a kolektiv INOVACE 2012.
Daniel Kardoš Ing. Daniel Kardoš
Aktivita č. 6 Návrh a zavedení systému řízení kvality Workshop Výsledky analytického šetření.
4 Normovaný systém managementu kvality podle ISO 9001
BMT Medical Technology s.r.o. Ing. Lenka Žďárská
Konkrétní změny v české verzi CAF 2013 oproti CAF CZ 2009 Pavel Kajml Unie zaměstnavatelských svazů ČR.
Ivo Novotný Jak vybrat dodavatele vzdělávání JAK SI SPRÁVNĚ VYBRAT... Dodavatele vzdělávání.
Podklady ke školení Ing. Jiří Seger Ing. Alena Švarcová
Systémy řízení jakosti - úvodní cvičení
Management jakosti jako úhelný kámen provozu klinické laboratoře
Systémy řízení jakosti
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
 P1 - Strategické plánování  P2 - Systém managementu jakosti a legislativy  P3 - Řízení informací  P4 – Audity.
Poradenství v oblasti řízení kvality
Schéma procesu vstupy Průběh procesu výstupy činnost ZDROJE.
Management systému řízení kvality
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Zásady SLP, ČSN EN ISO 15189:2003 SLP – správná laboratorní práce
Požadavky ISO/DIS 9001:2014 a ISO/DIS 14001:2014
IAF MD 18:2015 Aplikace ISO/IEC 17021:2011 v oblasti řízení služeb (ISO/IEC )
ZÁKLADY SYSTÉMŮ MANAGEMENTU 1. ČÁST
BUDOVÁNÍ SYSTÉMŮ MANAGEMENTU
SYSTÉMY MANAGEMENTU KVALITY 1. část
RNDr. Jana Kotovicová, Ph.D. MZLU v Brně prezidentka
SYSTÉMY MANAGEMENTU KVALITY 1. část
Ing. Vladimír Görner, CSc., MBA únor 2012
Akreditace laboratoří podle revidované ČSN EN ISO/IEC 17025:2005 Ing. Martin Matušů, CSc.
1 ISO International Organization for Standardization (Mezinárodní organizace pro normalizaci) V USA ANSI = American National Standards Institute (Americký.
For the benefit of business and people QMTC Školení manažerů QMS September 2002.
Sdružení poradců Požadavky ISO 9001:2015 a ISO 14001:2015
Vypracováno kolektivem autorů České společnosti pro technickou normalizaci Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví
Projektové procesy.  Podrobné procesní modely (PMBOK)  Zjednodušený procesní model  COBIT.
MANAGEMENT 6 Kontrolování. Poslání 5. manažerské funkce Včasné a hospodárné zjištění, rozbor a přijetí závěrů k odchylkám, které v řízeném procesu charakterizují.
Přechod na ISO 9001:2015 v DIAMO, s. p.
Systém managementu jakosti
Systém managementu jakosti 3
Procesní řízení (management)
Systém managementu SSHR
Systém managementu SSHR
Stav a činnost IM a KLI pro dozorovou návštěvu ČIA
Transkript prezentace:

Systém managementu jakosti ISO 9001

Požadavky na QMS Organizace potřebují prokázat: schopnost trvale poskytovat produkt produkt splňuje požadavky zákazníka a příslušné předpisy zvyšování spokojenosti zákazníka

Požadavky na organizaci Identifikovat procesy Určovat posloupnost a vzájemné působení procesů Určovat kritéria a metody pro zajištění fungování a řízení procesů Zajistit dostupnost zdrojů Monitorovat, měřit a analyzovat procesy Uplatňovat opatření pro zlepšování procesů

Dokumentace Prohlášení o politice jakosti a cílech jakosti Příručka jakosti Dokumenty pro zajištění plánování, fungování a řízení procesů Záznamy

Příručka jakosti Vymezení oblasti QMS Dokumentované postupy vytvořené pro systém QMS Popis vzájemného působení mezi procesy

Řízení dokumentů Dokumentovaný postup pro: Schvalování dokumentů Přezkoumávání dokumentů Zajištění identifikace změn a aktuálního stavu dokumentů Zajištění dostupnosti dokumentů v místech používání Zajištění čitelnosti dokumentů

Řízení dokumentů - pokračování Zajištění identifikace dokumentů externího původu a řízení jejich distribuce Zabránění neúmyslného používání zastaralých dokumentů

Řízení záznamů Zvláštní typ dokumentu Poskytují důkazy o shodě s požadavky QMS Poskytují důkazy o efektivním fungování QMS Dokumentovaný postup o nakládání se záznamy

Odpovědnost managementu Osobní angažovanost při uplatňování QMS Stanovování politiky jakosti Zajistit stanovování cílů jakosti Provádět přezkoumávání managementu Zajistit zdroje Zajistit stanovování a plnění požadavků zákazníka

Politika jakosti Vyjadřuje záměry organizace Poskytuje rámec pro cíle Pro organizaci srozumitelná a pochopena Pravidelně přezkoumávána Cíle jakosti musí být měřitelné

Odpovědnost managementu - pokračování Zajistit plánování požadavků QMS Udržovat integritu systému QMS Jasně stanovit pravomoci a odpovědnosti Určit představitele managementu odpovědného za QMS – předkládá zprávy vrcholovému vedení Zajistit efektivní komunikaci v organizaci

Přezkoumávání systému managementu Pro zajištění kontinuity vhodnosti, přiměřenosti a efektivnosti Zahrnuje posouzení příležitostí pro zlepšení a potřebu změn Záznamy z přezkoumán í se musí udržovat

Vstupy pro přezkoumání Výsledky auditů Zpětná vazba od zákazníka Výkonnost procesů a kvalita produktu Stav preventivních opatření a opatření k nápravě Následná opatření z předchozích přezkoumání Změny, které mohou ovlivnit QMS Doporučení ke zlepšování

Výstup z přezkoumání Rozhodnutí a opatření, která vedou ke: zlepšování efektivnosti QMS zlepšování procesů zlepšování produktu ve vztahu k požadavkům zákazníka efektivnějšímu využívání zdrojů

Zdroje Lidské Infrastruktura Pracovní prostředí

Lidské zdroje Ovlivňují jakost produktu Odborná způsobilost, výcvik, školení Hodnocení efektivnosti provedených opatření Motivace pracovníků Záznamy o vzdělání, výcviku, školení atd…

Infrastruktura Musí poskytovat shodu s požadavky na produkt Budovy, pracovní prostory, technické vybavení Zařízení pro proces (hardware, software) Zařízení pro podpůrné služby

Realizace produktu Plán jakosti – specifikace procesů, zdroje Požadavky specifikované zákazníkem Zákonné požadavky Požadavky nezbytné a doplňující Před přijetím závazku dodat produkt musí dojít k přezkoumání požadavků

Komunikace se zákazníkem Informace o produktu Vyřizování poptávek, objednávek a smluv včetně změn Zpětná vazba od zákazníka

Návrh a vývoj Organizace musí plánovat a řídit návrh a vývoj produktu: Etapy návrhu a vývoje Přezkoumání, ověřování a validaci každé etapy Odpovědnost a pravomoci

Vstupy pro návrh a vývoj Požadavky na funkčnost a provedení Aplikovatelné zákonné požadavky a předpisy Informace odvozené z předchozích návrhů Další podstatné požadavky Přezkoumány z hlediska přiměřenosti

Výstupy z návrhu a vývoje Splňují požadavky na návrh a vývoj Poskytují vhodné informace pro nakupování, výrobu a poskytování služeb Obsahují přejímací kriteria na produkt Specifikují znaky produktu, které jsou podstatné pro jeho bezpečné a správné používání

Výstupy Přezkoumávání Ověřování Validace Řízení změn

Nakupování Nakupovaný produkt musí vyhovovat specifickým požadavkům Organizace hodnotí a vybírá dodavatele podle schopnosti dodávat produkt v souladu s požadavky organizace Záznamy o výsledcích hodnocení dodavatelů Organizace zajistí specifikaci požadavků pro nakupování dříve než je sdělí dodabvateli

Výroba a poskytování služeb Podmínky : Informace o znacích produktu Vhodné zařízení Monitorovací a měřicí zařízení Monitorování a měření Validace procesů výroby a poskytování služeb

Identifikace a sledovatelnost Organizace musí identifikovat status produktu s ohledem na požadavky na monitorování a měření

Majetek zákazníka Organizace musí identifikovat, ověřovat, chránit a zabezpečovat majetek zákazníka poskytnutý k použití nebo začlenění do produktu. Udržovat o všem záznamy

Ochrana produktu Organizace musí zachovávat shodu produktu v průběhu zpracování a dodání. Zachování shody – identifikace, manipulace, balení, skladování, ochrana