Zvuk Zdroje zvuku.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
AKUSTIKA Zvukové jevy Výukový materiál, kód:EU-OP VK- III/2 ICT DUM 147, zpracovala Marie Kupková.
Advertisements

MECHANICKÉ KMITÁNÍ A VLNĚNÍ
záznam a reprodukce zvuku
Vytvořil: Martin Šturc
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Hudební nástroje Vypracovala: Nikola Doleželová
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Zvuk Autor: Mgr. Marcela Vonderčíková Fyzika: 8. ročník
Hudební nástroje ve vážné hudbě
Akustika Jana Prehradná 4.C.
Základní škola a mateřská škola Bzenec
Zvukové jevy Ing. Radek Pavela.
Rozdělení hudebních nástrojů
Gymnázium, SOŠ a VOŠ Ledeč nad Sázavou I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE Ing. Jan Roubíček.
Tón, jeho výška a barva.
Zvuk.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Chvění struny Veronika Kučerová.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
Audio Josefína Čadská 4.A.
Bicí nástroje 1. Samozvučné (tón vzniká chvěním hmoty, ze které jsou vyrobeny) – činely, zvony, gong, xylofon, triangl ad. 2. Blanozvučné (tón vzniká rozechvěním.
Fyzika Zvuk.
Klíčová aktivita: 32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Akustika.
Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ47 Jméno autora:Mgr. Alena Krejčíková Třída/ročník:2. ročník Datum vytvoření: Výukový materiál zpracován.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Zdroje zvuku Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
FYZIKÁLNÍ KUFR Téma: Zvukové jevy (8. ročník)
Škola: Praktická škola dvouletá Vzdělávací okruh: Umění a kultura Vyučovací předmět: Hudební výchova Ročník: První Téma: Rozdělení hudebních nástrojů.
Bicí Žesťové Dřevěné dechové Dřevěné smyčcové Test Dřevěné drnkací
HUDEBNÍ NÁSTROJE NÁSTROJOVÉ SKUPINY
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
MECHANICKÉ VLNĚNÍ 17. Zvukové vlnění KMITAVÉ A VLNOVÉ JEVY Mgr. Marie Šiková.
Jaký hudební nástroj je na obrázku?
ICT 2 – 3 – 31 HV HUDEBNÍ NÁSTROJE STRUNNÉ
8. ročník Zvukové jevy Vznik a šíření zvuku.
Zvuk a hudba.
Zvukové jevy (Učebnice strana 166) Svět je plný zvuků. Některé jsou pro nás příjemné, jako třeba hudba, ale některé naopak jsou nám nepříjemné, jako jsou.
Zvukové jevy. Struktura prezentace úvod otázky na úvod výklad příklad/praktická aplikace otázky k zopakování shrnutí.
Mgr. Eliška Nováková ZŠ a MŠ Nedašov VY_32_Inovace_15NE-8.
Fyzika - akustika Zvukové nosiče. DEFINICE: jedná se o podélné mechanické vlnění, které vnímáme sluchem. Zvukovou soustavu tvoří : zdroj zvuku (tyč, hlasivky,
Akustika Vlnění a optika (Fyzika) Bc. Klára Javornická Název školy Střední škola hotelová, služeb a Veřejnosprávní akademie s. r. o. Strážnice Název a.
FYZIKA VY__III/2__INOVACE__216. Autor DUMMgr. Jarmila Borecká Datum (období) vzniku DUM Ročník a typ školy 7. ročník ZŠ praktické ŠVP„Učíme.
AnotacePracovní list k procvičení základních poznatků o zvuku AutorDagmar Kaisrová JazykČeština Očekávaný výstup Plynulé čtení s porozuměním.Výchova k.
Tón. Výška tónu (Učebnice strana 170 – 171) Zvukům vyvolaným pravidelnými kmity říkáme tóny. Vytvářejí je například hudební nástroje. Při hře na kytaru.
Nucené chvění, rezonance (Učebnice strana 174 – 175) Když udeříte do těla ladičky, ozve se kovový zvuk, který trvá krátce a není příliš hlasitý. Poté.
Člověk a příroda Fyzika Zvukové děje VII. ročník ZŠ (praktická) Zvuk a zdroje zvuku Vypracoval: Mgr. Zdeněk Šebestík Střední škola, Základní škola a Mateřská.
 Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/17  Název materiálu: Strunné nástroje  Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
 Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/15  Název materiálu: Strunné nástroje  Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Bc. František Vlasák, DiS. Název materiálu: VY_52_INOVACE_F.9.Vl.04_Zvuk_šíření_zvuku.
Název školy: Základní škola a Mate ř ská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Bc. František Vlasák, DiS. Název materiálu: VY_52_INOVACE_F.9.Vl.12_Zvuk_a_hudba_přenos_zvuku.
Mechanické kmitání, vlnění
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou
Zvuk a hudba.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 9 1. Co slyšíš?
Zvuk, šíření zvuku, zdroje zvuku
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
Zvuk VY_32_INOVACE_2A_10 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Zvuky a Fourierova transformace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Uherský Ostroh
Název školy Základní škola ,Jičín, Husova 170 Číslo projektu
ZVUK A JEHO VLASTNOSTI.
Kmity, vlny, akustika Část I – Kmity, vlny Pavel Kratochvíl
Odraz vlnění obecná vlna x = 0  y = 0.
Fyzika – Zvuk.
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_10 Zvukové jevy –opakování B
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_09 Zvukové jevy –opakování A
Transkript prezentace:

Zvuk Zdroje zvuku

Zvuk podélné vlnění s frekvencí 16 Hz – 20 000 Hz zdrojem kmitající tělesa rozdělení zvuků: tóny (zvuk vyvolaný periodickými kmity) hluky (zvuk vyvolaný neperiodickými kmity) šum, praskot, rány, řinčení, vrzání, skřípění, křik

Způsoby rozkmitání tělesa vydávajícího zvuk údery blána na bubnu struny klavíru a cimbálu destičky xylofonu drnkáním struny kytary, harfy, banja, mandolíny luční kobylka drnká ostny na zadních nohou o křídla smýkáním struny houslí, violy, violoncella vlhký prst po okraji sklenice

Způsoby rozkmitání tělesa vydávajícího zvuk rychlým pohybem těles švihnutí proutkem točící se větrák letící střela prouděním vzduchu mezi blízkými pružnými tělesy proudění vzduchu kolem hlasivek pružné plátky v hoboji, fagotu kolem ostré hrany tělesa varhanní píšťaly flétna dráty ve větru

Způsoby rozkmitání tělesa vydávajícího zvuk trvalou deformací a drcením těles muchlání papíru trhání látky rozbití sklenice prudkou změnou tlaku hrom výstřel z pušky otevření láhve se syceným nápojem mlaskání stále se měnící silou křídla hmyzu při letu membrána reproduktoru drnčení plechů u auta při jízdě na nerovné vozovce

Vlastnosti tónu výška barva je určena frekvencí tónu (čím větší frekvence, tím větší výška přímá úměrnost) barva je určena časovým průběhem tónu (perioda i frekvence je stejná) tón stejné výšky zní u 2 různých nástrojů jinak

Zdroje Rauner Karel a kol.: Fyzika 8 (Fraus,2006) http://cs.wikipedia.org/wiki/T%C3%B3n www.youtube.com