Management a jeho funkce

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Personální řízení v malých podnicích
Advertisements

Dita Pelantová Šárka Lukešová 3.VSRR
M A N A G E M E N T 3 Akad. rok 2009/2010, Letní semestr
Manažerská moudrost © Outward Bound – Česká cesta Outward Bound – Česká cesta, s.r.o.
Zvládání stresu ve společnosti KEK INA IDEC SA Piraeus, Řecko
Management Ing. Jan Pivoňka.
Zvládání rizik vyplývajících z pracovního stresu ve společnosti EDUCACONSULT M&J Consulting Pardubice, Česká republika
Pracovněprávní vztahy v organizaci
Personální řízení a jeho úloha v podniku
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
VZDĚLÁVÁNÍ A ROZVOJ PRACOVNÍKŮ - 5 Řízení lidských zdrojů.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ a personální činnosti
Předmět psychologie Předmět psychologie práce a organizace.
Případová studie: UNIC-Services Ltd. Firma UNIC-Services  Založena roku 1993 IT pracovníkem, jménem Saara Remes-Ulkunniemi  Firma nabízí vzdělávací.
MANAGEMENT - Pojetí managementu
Personální informační systém
MOTIVACE PRACOVNÍ ČINNOSTI Hunalová Gábi, Kotková Hel., Proskovcová Šáry.
Co je to: podnikové řízení?
Název projektu: Všechno v mém životě souvisí „MINIPODNIKY“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.00/ PERSONALISTIKA Všechno v mém životě souvisí AC Education.
- manažerská práce je závislá na lidských zdrojích - manažeři uskutečňují cíle podniku prostřednictvím svých spolupracovníků - personální management se.
MANAGEMENT Mgr. Petra Neumannová.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Management  Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti  Tento název může také označovat skupinu vedoucích.
MANAGEMENT - VŽ1 M A N A G E M E N T 1. cvičení. MANAGEMENT - VŽ2 ROLE MANAŽERŮ.
Podniková ekonomika Personální činnost.
Předmět: Řízení podniku 1
Úvod do managementu1 Rozhodování Kreativita. Úvod do managementu seminář Manažerské rozhodování, Deming, Juran, Pareto, Osborne proces rozhodování.
Jak řídit a vést lidi Březinová Ludmila
Personální funkce Ekonomika a řízení podniku 2008/2009 Seminář č. 6 JUDr. Martin Landa.
1.Obsah marketingového řízení
2. seminář Manažerské funkce, Plánování, Ansof, Drucker, Porter
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Plánovací proces a druhy plánování
Týmové dovednosti 2 Marie Blahutková. Tým – základ dobré spolupráce Neustálý růst týmů a jejich výkonnosti Zlepšování klíčových postupů Schopnost efektivně.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_VZNIK.
Definice managementu.
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Personální plánování.
Ztráty v podnicích Ztráty mohou dosáhnout objemu % z celkových tržeb Ztráty jsou příčinou, proč firma neobstojí v konkurenci Ztráty vyplývající.
MANAGEMENT - Pojetí managementu
Moderní personalistika I. BLOK
Eva Dufková, Jan Matyáš VSRR, 3.ročník
MAnagement.
VZDĚLÁVÁNÍ PRACOVNÍKŮ. Označení materiálu : VY_32_INOVACE_EKO_1133Ročník:2. Vzdělávací obor: Ekonomika podniku Tematický okruh: Personální činnosti Téma:
ZÍSKÁVÁNÍ A VÝBĚR PRACOVNÍKŮ
FIREMNÍ KULTURA.
Přednáška č.1 Školský management Mgr. Jana Kratochvílová.
Management.
Management Přednáška 5: - Výběr a rozmístění pracovníků
Řízení a plánování kariéry
Management bk 505, bp 505.
Personální strategie mezinárodní firmy
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty vojenského leadershipu Registrační.
Management v NO Význam pojmu management: řízení (označení funkce) řídící pracovníci vědní disciplína, předmět studia.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Managerské funkce Ročník / obor studia:IV.
IS jako nástroj moderního personálního managementu Vít Červinka
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
Kontrola. Kontrola Kontrola Kontrola je proces sledování reality, zjišťování, zda se vyvíjí žádoucím směrem, rozbor příčin případných odchylek a přijetí.
České Budějovice, červen 2016
Management. Management Management Způsoby a metody řízení podnikatelských i nepodnikatelských celků tak, aby dosahovaly určených cílů Společenská věda.
Digitální učební materiál
Management Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti Tento název může také označovat skupinu vedoucích pracovníků.
Stresu i vyhoření odoláte, když víte jak na to…
Místo lidských zdrojů ve znalostní ekonomice
Transkript prezentace:

Management a jeho funkce Manažerské funkce. Případová studie na vytvoření cíle a poslání firmy. Video: „Stres: přítel a nepřítel“

Management? Kdo je manažer? Jaké vlastnosti, schopnosti, znalosti má mít manažer? Jaké vlastnosti, schopnosti, znalosti máte vy? Úvod do managementu

Management jako proces Management = proces plnění pracovních cílů tj. optimalizace chování se subjektu prostřednictvím jiných pracovníků - řádně, včas a v rámci rozpočtu. Pozn.: např. ve zdravotnictví teorie dvou inkonzistentních cílů a jejich dynamické rovnováhy. Úvod do managementu

Funkce managementu Funkce managementu = co manažeři dělají ve snaze dosáhnout cílů své organizace. 1- plánování 2- organizování 3- personální činnost 4- vedení, řízení 5- kontrola Úvod do managementu

Funkce mangementu Pět (šest) funkcí managementu nemusí probíhat odděleně, ale mohou se předbíhat nebo probíhat souběžně. Rozdíl: vedení X řízení? „?“ Jste vedoucím oddělení ve firmě. Na kom předně závisí, aby na volné pracovní místo v oddělení byl dosazen ten správný uchazeč? Úvod do managementu

Manažerské role 1 (Pozor: man. role ≠ man. fce!!!) Interpersonální: představitel organizace (figurehead), vůdce (leader), spojovací článek (liason). Úvod do managementu

Manažerské role 2 Informační: příjemce informací (monitor), šiřitel informací (disseminator), mluvčí organizace (spokeperson). Úvod do managementu

Cíl a poslání organizace Poslání – charakter, identita, smysl existence, normy chování a hodnoty, které firma dlouhodobě uznává. Vymezuje postoje vůči 3P: Produkt, Profit, Personál. Cíl - podnikatelské záměry. Analýza a strategie … Případová studie: poslání X cíl. Úvod do managementu

Plánování & STRES - video Co je to stres. Stres a výkon. Příznaky stresu. Hlavní příčiny pracovního stresu. Zvládání stresu. Důvody proč by měla organizace brát stres na vědomí. Cesty, jak může organizace zvládat stres. Úvod do managementu

Trojúhelník manažerského stresu Odborníci rozlišují tři vrcholy trojúhelníku manažerského stresu požadavky dovednosti reakce Úvod do managementu

Vysvětlivky Požadavky (pracovní, rodinné, osobní) Dovednosti (manažerské a interpersonální, emocionální inteligence EQ, relaxační techniky) Reakce (tělesné, emocionální a psychické) Úvod do managementu

Příznaky stresu Podrážděnost, vyčerpání, zvýšený tlak, nespokojenost, nárůst absencí, onemocnění, úrazovosti… Úvod do managementu

Hlavní příčiny pracovního stresu Práce sama, jmenovitě role v organizaci, špatné vztahy v organizaci, pocity týkající se zaměstnání nebo kariéry, vnější tlaky. Úvod do managementu

Zvládání stresu Adaptivní chování jednotlivce, preventivní programy ve firmách. Úvod do managementu

Důvody proč by měla organizace brát stres na vědomí Společenská odpovědnost zajistit dobrou kvalitu pracovního života. Nadměrný stres => onemocnění. Stres => neschopnost vyrovnávat se s požadavky práce => stres. Nadměrný stres => snížení efektivnosti pracovníka => ohrožení výkonu organizace. Úvod do managementu

Stres a výkon Optimální úroveň Výkon nuda panika Aktivační úroveň Úvod do managementu

Cesty, jak může organizace zvládat stres Vytváření pracovních míst – vyjasňování rolí, snižování nebezpečí vyplývající z nejasnosti role a konfliktu; umísťování a rozmísťování – na pracovní místa, která mohou pracovníci dle svých schopností zvládat; rozvoj kariéry – plánování kariéry a povyšování pracovníků úměrně jejich schopnostem. Úvod do managementu

Cesty, jak může organizace zvládat stres procesy řízení výkonu, které umožňují dialog mezi manažery a jedinci o pracovních problémech a ambicích lidí; konzultace – s členem personálního útvaru nebo podnikovým lékařem, popř. program pomoci zaměstnancům; vzdělávání manažerů v oblasti hodnocení pracovního výkonu a v oblasti metod konzultování a poradenství. Úvod do managementu

Použitá literatura Michael Armstrong: Personální management, Grada Publisching 1999. Jan Praško,Hana Prašková: Asertivitou proti stresu, Grada Publisching 1990. Ed Boenisch,Michaela Haneyová : Stres-přehledná testy a návody jak zvládat stres, Books 1998. Beverly A. Potterová: Jak se bránit pracovnímu vyčerpání, Votobia 1997. Úvod do managementu