Předmět: Řízení podniku 1

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Personální řízení v malých podnicích
Advertisements

Projektové řízení Modul č.1.
ČLENĚNÍ NÁKLADŮ PODNIKU S DŮRAZEM NA ROZHODOVÁNÍ
Vize, Strategie, Cíle.
PLÁNOVÁNÍ A STRATEGIE Management a marketing
IS V EKONOMICKÝCH SUBJEKTECH Ing. Jiří Šilhán. IS IS – data+lidi+HW, prvky + relace mezi uživateli, které splňují nějaké cílové chování – tak aby byly.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ a personální činnosti
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Činnost veřejné správy
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
Úvod do podnikových financí
Inovace výuky ve vazbě na požadavky Mezinárodních výukových standardů doc. Ing. Marie Pospíšilová,CSc. SVŠES.
- manažerská práce je závislá na lidských zdrojích - manažeři uskutečňují cíle podniku prostřednictvím svých spolupracovníků - personální management se.
PLÁNOVACÍ PROCESY, DRUHY PLÁNOVÁNÍ
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Jaromír Skorkovský ESF MU KAMI
Ekonomika informačních systémů
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_PLÁNOVÁNÍ.
Nauka o podniku Seminář.
Vedení lidí – personalistika v podnicích poskytující služby.
2. téma 1MU305, 211 – Manažerské účetnictví I.
Rozpočty.
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
SIL V PODNIKU VYSOKÁ ŠKOLA FINANČNÍ A SPRÁVNÍ, o.p.s.
Management podniku a jeho činnosti
Management - plánování
Příprava RIS LK – OS 1 Připomínkování a rozpracování první priority odbornou skupinou č.1.
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Členění nákladů v nákladovém účetnictví
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
1 O čem budeme dnes hovořit: Management MSP Marketing MSP Tvorba cen.
Plánovací proces a druhy plánování
1 Předmět: M anagement 1 Téma 3: PLÁNOVÁNÍ VYSOKÁ ŠKOLA FINANČNÍ A SPRÁVNÍ, o.p.s. školící středisko Kladno k atedra řízení podniku a podnikové ekonomiky.
1 NÁKLADOVÉ ÚČETNICTVÍ (MU_305). 2 Ing. Jaroslav Wagner, PhD. Katedra manažerského účetnictví Místnost: 285 NB KH: Pondělí 15,00 – 17,00 hod.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Odpovědnostní účetnictví
VYSOKÁ ŠKOLA FINANČNÍ A SPRÁVNÍ, o.p.s.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Eva Dufková, Jan Matyáš VSRR, 3.ročník
MAnagement.
Ekonomická a správní funkce Ekonomika a řízení podniku 2008/2009 Přednáška č. 3 JUDr. Martin Landa
Plánování a rozhodování v organizaci
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Struktura podnikatelského plánu
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 10: Personální řízení v MSP.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
DISTRIBUČNÍ LOGISTIKA  Z hlediska výrobního podniku představuje spojovací článek mezi výrobou a zákazníkem,  Zahrnuje veškeré skladové a dopravní pohyby.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Managerské funkce Ročník / obor studia:IV.
Téma 13: Finanční plánování
KEM / PEPL2 Finanční plán Jan Cedl Finanční plánování Finanční plánování je „formalizované rozhodování o způsobu financování (získávání kapitálu),
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 8: Finanční řízení MSP.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Plánování jako managerská funkce Ročník / obor.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluFunkce.
Marketingový systém řízení KontrolaRealizacePlánování.
MANAGEMENT PLÁNOVÁNÍ Zpracoval Ing. Jan Weiser. Osnova výkladu  Podstata plánování  Hlavní úkoly plánování  Požadavky na obsah plánu  Členění plánů.
Management řízení organizací. složky řízení plánování plánování organizování organizování vedení lidí a motivace vedení lidí a motivace kontrola kontrola.
Strategie regionu, obce
Zpracoval Ing. Jan Weiser
Ekonomika malých a středních podniků
Předmět: Podnikový a personální management 1
Poradenství pro řízení marketingu a odbytu
Management a řízení hotelu
Plánování a rozhodování v podniku
Ekonomika malých a středních podniků
Management podniku a jeho činnosti
Transkript prezentace:

Předmět: Řízení podniku 1 VYSOKÁ ŠKOLA FINANČNÍ A SPRÁVNÍ, o.p.s. školící středisko Kladno katedra řízení podniku a podnikové ekonomiky Předmět: Řízení podniku 1 Téma 3: PLÁNOVÁNÍ

Ú K O L Y P L Á N O V Á N Í Plán jako nástroj Prostřednictvím plánů jsou realizovány rozhodující změny ve firmě, instituci a jejich složkách Chování organizace by nemělo být ve vleku denních problémů Propojení strategických, taktických i operativních plánů; Provázanost plánů obchodních, výrobních personálních, technického rozvoje, investic, finančních a dalších; Kaskáda plánů – od celopodnikových plánů až po plány jednotlivých útvarů, úřadů a institucí Plán jako nástroj rozvoje firmy, instituce, úřadu Plán jako prostředek zabezpečující koordinaci a proporcionalitu z časového hlediska z věcného hlediska z hlediska organizačních úrovní

"STIMULATING“ = cíle musí stimulovat k dosažení co nejlepších výsledků POŽADAVKY PŘI VYMEZENÍ CÍLŮ PLÁNU ☼ žádoucí stavy, kterých se podnik snaží dosáhnout prostřednictvím své existence a svých činností ☼ tvoří podstatu strategií, jsou hlavní součástí jejich obsahu Cíle musí být „S M A R T“ "STIMULATING“ = cíle musí stimulovat k dosažení co nejlepších výsledků "MEASURABLE" = dosažení či nedosažení cíle by mělo být měřitelné "ACCEPTABLE " = skutečnost, že by cíle měly být akceptovatelné i ze strany těch, kdo je budou plnit "REALISTIC" = cíle jsou reálné, dosažitelné "TIMED" = cíle jsou určené v čase

FORMULOVÁN Í CÍLŮ - POŽADAVKY žádoucí výsledky podnikání firmy, činnosti instituce orientace na předmět podnikání, činnosti efekt podnikání, činnosti PRIORITA ZDROJE finanční prostředky, personální zabezpečení – kvalifikační struktura kapacity – výrobní, skladové, prostorové materiální zabezpečení know-how, informační zabezpečení infrastruktura popř. další

POSTUP PŘI SESTAVOVÁNÍ PLÁNU Příležitost Využití schopností firmy, organizace nabídnout to, co na trhu chybí Určení cílů globální dlouhodobé i střednědobé cíle cíle provozů, útvarů, oddělení v průřezových oblastech prognóza vývoje trhu, změny požadavků klientů, vývoj vlastní výrobní základny, personální otázky, mzdové náklady vývoj technických inovací, legislativní změny Předpoklady, omezení Alternativní postupy Nespolehlivost a proměnlivost prognóz z hlediska zisku a rizika Výběr postupů Kompromis mezi chtěním a možností

Úroveň rozhodovacího procesu Č L E N Ě N Í P L Á N Ů Č A S Krátkodobé = den, týden, měsíc Střednědobé = roční Dlouhodobé = pět, deset i více let Úroveň rozhodovacího procesu strategické plány taktické plány, operativní plány Věcná náplň Souvisí s předmětem činnosti firmy, organizace, instituce, úřadu účel jako přímý nástroj řízení jako podnikatelský plán

PLÁN JAKO VÝCHODISKO dalších manažerských činností reálné možnosti firmy, organizace, úřadu reálná dostupnost všech prvků výroby, služeb reálné možnosti odbytu, poskytnutí služeb Reálnost plánu Plánované činnosti jsou pro splnění úkolů dostatečně definovány, vymezeny Úplnost plánu porucha ve výrobě, poskytovaných službách výpadek kooperujících subjektů nutnost použít odlišné postupy Alternativnost plánu