Mgr. Lubomír Šára: Přírodní společenství

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ekosystémy v ČR.
Advertisements

Přírodní společenstva
Ptáci v okolí lidských sídel
PŘÍRODNÍ OBLASTI EVROPY
Mateřská škola u Bílého králíka, s. r. o
VYPRACOVAL Šimon cigánek, 5.tř.
Biotické faktory prostředí
LOUKY, PASTVINY A POLE Filip Bordovský.
Biotopy ČR.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Příroda kolem nás Není –li uvedeno jinak, je tento.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
ROZMANITOST PŘÍRODY V EVROPĚ
Za předpokladu použití psacích potřeb
Lesy jako zdroj včelí pastvy
TAJGA Pás jehličnatých lesů.
LISTNATÉ LESY MÍRNÉHO PÁSU
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
LESNÍ PATRA.
PŘÍRODNÍ ZEMSKÉ PÁSY.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Mgr. Lubomír Šára: Přírodní společenství
Mgr. Lubomír Šára: Přírodní společenství
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s podmínkami jednotlivých typů travních.
Biosféra.
LES – PŘÍRODNÍ SPOLEČENSTVO 3
LOUKA. vlhkost stanoviště způsob obhospodařování člověkem trávy: vzhled a druhová skladba.
Tomáš Mirovský Přírodní společenství Louky.
2014 Výukový materiál EK Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
Mgr. Lubomír Šára: Přírodní společenství
Mgr. Lubomír Šára: Kulturní rostliny a traviny
Les-Lesní patra.
Stepi Poznáš zvířata stepí?
Současná biosféra. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Rostliny.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_15_Živočichové a rostliny v ročních obdobích Šablona číslo : XVISada číslo: 1Pořadové číslo DUM: 15 Autor: Mgr.Lenka Dědečková.
Přírodní společenstva v České republice Martin Chlumský Dis. 3. ročník BI-TV Pedagogická fakulta UK Kateřina Vaněčková PdF UK Praha Helena Jedličková.
Ekosystém louka Rostliny
Evropa rostlinstvo a živočišstvo
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
Podnebné pásy – mírný pás
Základní škola a Mateřská škola, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_3A_13_Ekosystém_louka_rostliny.
VY_32_INOVACE_Sib_III_16 Dřeviny
Anotace : Program slouží k procvičování a opakování učiva.
VEGETAČNÍ PÁSY.
Přírodní společenstva v České republice
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, Rostliny a živočichové.
Strážnické pomoraví.
Ekosystém louka I. název: VY_32_INOVACE_18_Ekosystem_louka I
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
Chráněné rostliny na Slovácku
VY_52_INOVACE_68_Louky, pastviny, pole-učební text
Autor Mgr. Hana Drchotová Škola ZŠ Bor, Školní 440, Bor, Téma
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_02_12_PODZIM TÉMA: PODZIM
Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_19_Riskuj_ekosystémy
Základní škola praktická Rožnov pod Radhoštěm CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Rostliny a živočichové Evropy Česká republika jako součást Evropy
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
Květinové jarní probuzení VY_32_ INOVACE_01_03
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Základní škola a mateřská škola Bukovec
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
DENNÍ MOTÝLI.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Transkript prezentace:

Mgr. Lubomír Šára: Přírodní společenství Louky a pastviny

Louky, stráně a pastviny Původně se vyskytovaly jen v údolích řek, na stepích a na svazích hor. S rozvojem zemědělství byla vymýcena velká část lesů a nahrazena loukami a poli.

Louky, stráně a pastviny S novou tváří krajiny se změnily rostliny i zvířata zde žijící. Na loukách nerostou dřeviny a v bylinném patru převládají traviny. Louky se několikrát do roka sečou, pokud trávu spásá dobytek, hovoříme o pastvinách.

Louky, stráně a pastviny Z travin jsou na loukách a pastvinách významné především metlice, kostřava a srha. Najdeme tu pryskyřníky, jetel, pampelišky, kohoutek, řebříček, vikev či jitrocel. Ve výhodě jsou rostliny kvetoucí brzy zjara, jejichž semena dozrávají před první senosečí. Podoba louky se během roku několikrát změní. Sled barev souvisí s výskytem různých hmyzích opylovačů.

Louky, stráně a pastviny Louky se sečou dvakrát do roka. Na jaře rostliny vykvetou a vytvoří semena. Na konci června louky posekáme, porost usušíme. Tomuto prvnímu pokosení říkáme senoseč. Seno využijeme v zimě ke krmení. Na konci léta kosíme podruhé, sklízíme otavy.

Louky, stráně a pastviny Jarní senoseč znamená pro zvířata, která ve vysoké trávě hnízdí nebo se ukrývají, velké ohrožení. Mnoho z nich zahyne vinou zemědělských strojů. Týká se to hlavně bažantů, koroptví, kachen, skřivanů, strnadů, zajíců a srnčat. Více než čtyři pětiny živočichů na loukách a pastvinách tvoří hmyz.

Meze a remízky Obohacují českou krajinu. Zabraňují odnosu půdy z polí. Ze stromů tu najdeme třešeň ptačí, jasan, břízu, dub či osiku. Keřové patro tvoří bez, šípek, líska nebo hloh. Na slunných a suchých místech rostou kostřavy a lipnice, kakost, pryšec i tolice. Některé rostliny spoléhají na to, že jim s roznášením semen pomohou živočichové. Na semenech mají různé háčky, ostny a štětiny.

Zopakujeme si Ve které přírodní společenství by se změnila louka, pokud by o ni lidé nepečovali? a) pole b) les c) zahrada Jak nazýváme usušený porost luk? a) hrabanka b) sláma c) seno Kolikrát ročně se obvykle sekají louky? a) jednou b) dvakrát c) třikrát 1 b) 2 c) 3 b)

Zdroje V prezentaci byly použity s laskavým svolením autora obrázky a fotografie z výukového programu Přírodní společenství (vydala firma Pachner Praha, 2002).