Třídní schůzky 9. tříd ZŠ Střední škola lodní dopravy a technických řemesel, Děčín VI, příspěvková organizace „ROZVOJ TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ NA DĚČÍNSKU“

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Přijímací řízení v roce uchazeč může pro 1
Advertisements

Podpora učňovského školství v Olomouckém kraji
Přijímací řízení na střední školy pro školní rok 2013 / 2014
Workshop pro VP ZŠ – wvp 3 a 4
Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
Kariérové poradenství
PROJEKT „Okna technickým oborům dokořán“ registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/ Projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu prostřednictvím.
Řemeslo má zlaté dno a čisté ruce Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
PaedDr. Zuzana Horváthová, Ph.D. doc. Ing. Josef Abrhám, Ph.D.
Vstup absolventů středních škol na trh práce
Vocational Education and Training for Young people ODBORNÉ VZDĚLÁVACÍ KURZY PRO MLADÉ Tento projekt byl realizován za finanční podpory Evropské unie. Za.
Úřad práce v Jihlavě Informační poradenské středisko
Informační poradenské středisko
„ROZVOJ TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ NA DĚČÍNSKU“
Způsob přijímacího řízení na SŠ
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
„VZDĚLÁVACÍ SYSTÉM A POTŘEBY ZAMĚSTNAVATELŮ V REGIONU“
IPS. Nová adresa ÚP pro Prahu-východ (IPS) od Dobrovského 1278/ Praha 7.
Máme šanci tvořit svůj život rukama CZ.1.07/1.2.27/
Střední škola stavební Jihlava Sociální partnerství zpracoval : PhDr. Pavel Toman únor 2011.
Workshop č. 1 (KA 5) pro kontaktní osoby základních škol zúčastněných v projektu „ROZVOJ TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ NA DĚČÍNSKU“ s registračním číslem CZ.1.07/1.1.34/
PRŮBĚŽNÉ VÝSTUPY PROJEKTU Hrajeme si s řemesly II. CZ.1.07/1.1.32/ Operační program:Vzdělávání pro konkurenceschopnost Prioritní osa:Počáteční vzdělávání.
Přijímací řízení v roce uchazeč může pro 1.kolo přijímacích zkoušek podat 2 přihlášky, počet přihlášek na 1 SŠ není omezen (uchazeč si musí dávat.
Soustava vzdělávání po základní škole. základní škola odborné vzdělávání poskytují odborné vzdělání cílem je příprava na povolání všeobecné vzdělávání.
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Název partnera: ZŠ a MŠ Pustiměř Číslo a název operačního programu: CZ.1.07 OP.
VOLBA POVOLÁNÍ VÁŠ PRŮVODCE.
HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY - Pevný bod ve světě podnikání KRAJSKÁ HOSPODÁŘSKÁ KOMORA LIBEREC Od počátečního vzdělávání k dalšímu vzdělávání
Dělnická 15, Děčín VI Tel.: Střední škola lodní dopravy a technických řemesel, Děčín VI příspěvková organizace Dělnická.
Informační schůzka rodičů žáků 8. ročníků Vítám Vás!!! Mgr. Bc. Věra Václavíčková.
S POLUPRÁCE SE SOCIÁLNÍMI PARTNERY OTROKOVICE,
Aktivní motivace žáků ZŠ = jistota pro budoucnost řemesel CZ.1.07/1.1.04/ INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským.
Ing. Petr Czekaj, Mgr. Zdeněk Karásek Velké Karlovice, Vytváření strategických partnerství na trhu práce v MSK.
PRŮBĚŽNÉ VÝSTUPY PROJEKTU Hrajeme si s řemesly CZ.1.07/1.1.06/ Operační program:Vzdělávání pro konkurenceschopnost Prioritní osa:Počáteční vzdělávání.
Střední školství a trh práce Akční program podpory odborného školství.
Pohled průmyslových firem na kvalitu českého technického vzdělávání Výsledky průzkumu Francouzsko-české obchodní komory v rámci Roku průmyslu a technického.
Spolupráce se zaměstnavateli v oblasti vzdělávání Pardubickém kraji Mgr. Bc. Jana Smetanová Členka Rady Pardubického kraje pro rozvoj lidských zdrojů,
PREZENTACE PRO ITP Ing. Miloslav ILEČEK, ITP pracoviště Jihlava , Velké Karlovice Institut Trhu Práce.
Co a jak po základní škole?
Nástroje daňových úlev
Informační a poradenské středisko Mgr. Jindřiška Dvorská Mgr. Markéta Severinová.
„Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje“ CZ.1.07/1.1.00/ Projekt: „Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje“
Podporujeme zájem o odborné vzdělávání Helena Úlovcová Národní ústav odborného vzdělávání Konference Budoucnost odborného školství, Praha,
Průzkum zaměstnanosti v Jihomoravském kraji k Na realizaci průzkumu se podílely: Krajský úřad Jihomoravského kraje a Úřady práce Blansko, Brno.
INVESTICE DO VZDĚLÁNÍ – INVESTICE DO BUDOUCNOSTI PaedDr. LUDVÍK ZIMČÍK, ředitel ZŠ A MŠ BŘEZOVÁ (ŠKOLA NA KONCI SVĚTA)
ZŠ DĚČÍN 1 Kariérové poradenství na základní škole.
HLAVNÍ CÍL PROJEKTU Zlepšit podmínky pro výuku strojírenských oborů.
Programy podpory technického vzdělávání v Jihomoravském kraji.
Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství a kultury oddělení organizační a vzdělávání Vývoj počtu žáků středních škol, prospěchová stipendia ve školním.
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ NA STŘEDNÍ ŠKOLY PRO ŠK. ROK 2014/
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a Státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
1 PROJEKT UNIV 2 KRAJE Školy jako centra celoživotního učení Jana Bydžovská KULATÝ STŮL MŠMT – PŘEDSTAVENÍ INDIVIDUÁLNÍHO NÁRODNÍHO PROJEKTU
České školství v mezinárodním srovnání České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a Státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
Seznámení s multimediálními ukázkami na podporu vzdělávání v technických oborech Ing. Jiří Vojtěch, hlavní manažér projektu, vedoucí oddělení pro analýzy.
Důvod vzniku krajských stipendií
Situace na trhu práce Pardubický kraj.
„Okna technickým oborům dokořán“
Prospěchová stipendia a vývoj počtu žáků v Pardubickém kraji
INDIVIDUALIZACE VZDĚLÁVÁNÍ A ŠVP
Prospěchová stipendia
PHmax ve středním vzdělávání
Možnosti spolupráce škol a firem
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Stipendia na středních školách zřizovaných Pardubickým krajem
Setkání kariérových poradců
Školní aktivity v oblasti kariérového poradenství
Setkání kariérových poradců oblasti Ústí nad Labem, Děčín a Litoměřice
Systémové řešení – Motivace a vzdělávání pedagogů aktivita Společně na trhu práce CZ /0.0/0.0/16_034/
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ NA STŘEDNÍ ŠKOLY
Transkript prezentace:

Třídní schůzky 9. tříd ZŠ Střední škola lodní dopravy a technických řemesel, Děčín VI, příspěvková organizace „ROZVOJ TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ NA DĚČÍNSKU“ s registračním číslem CZ.1.07/1.1.34/ Prezentace pro pedagogické pracovníky ZŠ

Doba trvání projektu: – Celkové způsobilé výdaje: ,20 Kč Spolupracující subjekty: 15 základních škol 12 zaměstnavatelů Základní údaje o projektu

Všechny tyto firmy jsou připraveny umožnit ZŠ exkurze do svých provozů. 1.Constellium s.r.o. 2.DAYMOON, a.s. 3.DENAS Děčín, spol. s.r.o. 4.Hoerbiger Žandov s.r.o. 5.Chart Ferox, a. s. 6.Karned Tools s.r.o 7.Kovo Děčín spol. s r.o. 8.Monosh s. r. o. 9.RAF Děčín s.r.o. 10.Sauer Žandov, a.s. 11.WEFA Bohemia s.r.o 12.WICO B.G.M., a.s. Zaměstnavatelé

KA 1: Podpora a motivace žáků základních škol ke vzdělávání v technických oborech Její podstatou je praktická výuka v oblasti Pracovní činnosti (Člověk a svět práce) vybraných žáků 9. a případně i 8. tříd v prostorách střední školy. K dispozici jim bude metodik SŠ, který je spolu s vlastním vyučujícím povede při tomto vzdělávacím procesu KA2: Popularizace technických povolání Smyslem klíčové aktivity je popularizace technických povolání (především strojírenství) u žáků ZŠ, kteří právě řeší svoji budoucí profesi. Poradce SŠ bude průběžně navštěvovat a informovat žáky ZŠ a výchovné poradce o vývoji strojírenských oborů v regionu ve vazbě na trh práce a potřeby zaměstnavatelů. Uskuteční se celkem 4 Dny řemesel na SŠ. KA5: Komunikace firem a škol Po dobu trvání projektu bude vydáván zpravodaj Šance 2012 (13,14), který bude distribuován přímo na ZŠ. Vyjde celkem 10 čísel této tiskoviny. Je spuštěn i projektový web na stránkách Klíčové aktivity pro ZŠ

Vzhledem ke klesajícímu počtu žáků ve středních školách dnes není problém dostat se na většinu z nich. Takže žáci i rodiče velmi často volí obor nevhodný, mnohdy nadlimitní a často neperspektivní. Obecně pořád platí mezi veřejností tyto předsudky: „Jsi blbej, půjdeš na učňák.“ „Strojírenství je „černé řemeslo.“ „Technické profese nejsou pro holky.“ Nezralý jedinec obvykle sám ještě neví co chce a nechává za sebe rozhodnout jiné nebo si prostě jenom vůbec nedokáže představit, co nově zvolená profese vlastně obnáší. Na střední škole je pak doslova zaskočen požadavky, které nezvládá plnit. Velká část dospívající mládeže žije dneškem, budoucnost je nezajímá a moc ji neřeší. Trojka je přece „dobrá“ a v kolektivu se vyplatí „nevyčnívat“. Motivační důvody

V okrese Děčín má v průmyslové výrobě tradičně silné postavení zejména strojírenství. Dávno vznikla jakási společenská objednávka po kvalifikovaných pracovnících dělnických profesí, kterou se bohužel nedaří uspokojit. Naproti tomu statistiky úřadů práce ukazují, že uplatnění absolventů některých oborů středních škol na trhu práce je velmi problematické. Dokladem toho je Motivační program Ústeckého kraje, který finančně podporuje 10 vybraných učebních oborů. Čtyři z nich jsou ve vzdělávací nabídce naší školy. 1. Zámečník / Strojní mechanik 2. Instalatér 3. Klempíř - stavební výroba 4. Zedník 5. Obkladač - zedník 6. Pokrývač 7. Tesař 8. Řezník – uzenář 9. Čalouník 10. Aplikovaná chemie Míra nezaměstnanosti v okrese Děčín je jedna z nejvyšších v České republice (aktuálně 15,6%). Motivační důvody

Děti se mohou přihlásit ke srovnávacím testům (SCIO - a poměřit jeho síly s ostatními dětmi v České republice Gymnázium Ideální příprava na vysokoškolská studia. Pro děti nadané, kterým učení jde skoro samo. Jsou samostatné, cílevědomé, chtějí se učit a jde jim to. Střední odborná škola, lyceum, průmyslovka Děti prakticky zaměřené, které zvládnou střední školu, ale ještě neví, jestli chtějí pokračovat až na vysokou. Samozřejmě ale mohou také. Je třeba si pouze zvolit zaměření podle zájmu. Střední odborné učiliště Pro děti šikovné, manuálně zručné, které mají trošku problém s češtinou, angličtinou či matematikou a na vysvědčení se objevují i v nižších ročnících trojky a čtyřky. Gympl, průmka nebo učňák?

Profesi vybíráte pro celý život. 1. Poraďte se proto společně s dítětem a vyberte obor odpovídající jeho schopnostem (v klidu, dejte na názor učitelů, především výchovných a kariérových poradců). Nejdůležitějším ukazatelem je trh práce a uplatnitelnost absolventa zvoleného oboru v praxi. – průvodce výběrem povolání 2. Najděte všechny možnosti (seznamy škol) filmové ukázky profesí 3. Vyberte zhruba škol a prohlédněte si jejich weby (jestli jsou tam všechny informace, ŠVP, jestli jsou srozumitelné a přehledné, nesmí chybět kontakty). 4. Jděte se do škol podívat !!! (školní klima, dopravní dostupnost, školní preventivní strategie, úspěch v soutěžích apod.). 5. Zjistěte, jaké jsou přijímačky a kritéria přijímání na SŠ. 6. Hlídejte data a podejte včas přihlášku (do 15. března) Jak i správně vybrat střední školu?

Příklad rozumného řešení ( u dítěte s průměrným a horším prospěchem na ZŠ): Obor vzdělání s výučním listem = 3 roky v režimu týden škola/ týden praxe (celý 3. ročník je žák na praxi už přímo ve firmě). Po získání výučního listu odchází žák do zaměstnání nebo se o případném dalším studiu rozhoduje už jako dospělý. Následují 2 roky denního nástavbového studia = maturitní zkouška. Za 5 let má dítě v ruce 2 druhy dosaženého středního odborného vzdělání – výuční list a maturitní vysvědčení. Obory vzdělání s výučním listem

Rodiče, či jiní příbuzní (starší sourozenci) Výchovný a kariérový poradce na ZŠ Poradce na SŠ nová pozice díky projektu na těch školách, které se k budované síti připojily Kontaktní osoby firem nová pozice díky projektu v těch firmách, které se k budované síti připojily Pomáhající osoby

1.Nejdůležitější faktory, které hrají roli při volbě povolání dítěte. 2.Proč zůstávají technické profese na všech úrovních vzdělání bez dostatku mladých absolventů? 3.Co může tuto situaci změnit (na úrovni školy, obce, kraje, státu)? 4.Jak nejlépe oslovit rodičovskou veřejnost? 5.Je potřeba vrátit do ZŠ povinné pracovní vyučování ve školních dílnách a na školních pozemcích? 6.Další připomínky Panelová diskuse

Kontakty Děkuji Vám za pozornost. Mgr. Bc. Jana Férová ředitel školy a projektový manažer Mobil: Rudolf Špaček věcný manažer Mobil: