QES – Quick Efficiency Scan Představení nástroje.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
P r o s t ě j o v v datech Olomoucký kraj obyvatel
Advertisements

Ekonomické posouzení možnosti zajištění údržby vozů metra na trase A a B formou plného outsourcingu Připraveno pro Dopravní podnik hl. m. Prahy, a.s. Listopad.
 Role poradenských firem v oblasti čerpání SF EU 27. dubna 2006 Jiří Halouzka Ředitel v oddělení poradenských služeb
Tvorba OP pro programovací období Kontext a vazby OP •EU jako ek. nejrozvinutější společenství na světě – charakterzované sociálním smírem.
Seminář ČLFA k Leases ED 10. září 2013 Dopady na poskytovatele leasingu.
Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
Zákon roku 2013 Tomáš Babáček, Ambruz & Dark Deloitte Legal Nejlepší (a nejhorší) legislativní počin pro podnikatelské prostředí v ČR.
KONTROLA zpracovala: Ing. Jaroslava Teuberová Náchod, dne
managementu znalostí podle
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality
Aktivity Ústeckého kraje v rámci implementace RIS ÚK.
Nabídka personálních služeb
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Plánování, audit Katedra řízení Ekonomická fakulta Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Spolupráce veřejného výzkumu s podniky Současná situace a bariéry na straně výzkumné sféry Michal Pazour, Vladislav Čadil 20. dubna 2012.
11 Procesy a procesní řízení 22 Další charakteristiky procesu má svého vlastníka (osoba odpovídající za zlepšování procesu) má svého zákazníka (interního.
Případová studie: UNIC-Services Ltd. Firma UNIC-Services  Založena roku 1993 IT pracovníkem, jménem Saara Remes-Ulkunniemi  Firma nabízí vzdělávací.
Audit IT procesů ve FNOL
Aktivita číslo 5 Návrh a zavedení systému centrální administrace a řízení projektů Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadě Plzeňského kraje.
Postavení a úkoly manažera v oblasti řízení lidských zdrojů podniku
Výsledky výzkumu ve vzdělávacích institucích doc. Ing. Josef Vaculík, CSc. Ing. Petr Urbanec Univerzita Pardubice.
Benchmarking Benchmarking je metoda řízení kvality, která zapojené
Pokyn DR SR – vznik tzv. „klasické“ stálé provozovny na Slovensku
Budování kapacity NNO Globální grant Operační program Rozvoj lidských zdrojů.
Outsourcing jako strategický nástroj řízení nejen v komerční sféře
 Jeho principy začala uplatňovat M. Thatcherová v reakci na zvyšující se tlak veřejnosti na politiky v 70. letech 20. století ve Velké Británii.  Veřejnost.
Judikatura SDEU (Nezákonná) správní praxe
Auditorské postupy Činnosti před uzavřením smlouvy
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Jaromír Skorkovský ESF MU KAMI
PROINCOR – Inovační audit. ProIncor Inovační audit ProIncor Inovační audit analyzuje, hodnotí a stimuluje inovační proces a inovační prostředí v malých.
Marie Borecká, Kristina Ficencová 6. kruh, 1. ročník VSRR
IFA, Česká republika 17. května 2011
Ondřej Škorpil 27. října 2011 American Center Řízení agendy CSR ve Skupině ČSOB Na cestě k efektivitě: Jak integrovat CSR do strategického řízení firmy.
Aktivita č. 6 Návrh a zavedení systému řízení kvality Workshop Výsledky analytického šetření.
Aktivní a věcná komunikace je základem kvality každodenně poskytovaných služeb. V Sodexo ji rozdělujeme na několik stupňů, které umožní věnovat se různé.
Reinženýring cesta ke zvyšování výkonnosti státní správy s využitím procesního řízení Ing. Martin Čulík Notes CS a.s. Konference ISSS 2003 Hradec Králové.
Zvýšení kvality řízení KÚPK aktivita A3 Informační strategie Analýza Workshop
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
Předběžné posouzení potenciálu využití finančních nástrojů v OP PIK
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
1 NÁKLADOVÉ ÚČETNICTVÍ (MU_305). 2 Ing. Jaroslav Wagner, PhD. Katedra manažerského účetnictví Místnost: 285 NB KH: Pondělí 15,00 – 17,00 hod.
Graduate Recruitment Zakladatelé Deloitte Touche Tohmatsu.
Základní struktura projektu Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání je efektivní investice.
Regionalistika 2 Strategické řízení a jeho využití ve veřejné správě v ČR.
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Prezentace společnosti GOLFER s.r.o Konference Partnerství pro budoucnost – CÍLOVÝ SYSTÉM ŘÍZENÍ MÍSTNÍHO ROZVOJE STRATEGIE A PROJEKTY.
Prof. Molnár1 Podnikové informační systémy Outsourcing IS/IT a ASP Prof. Ing. Zdeněk Molnár, CSc Ústav řízení a ekonomiky podniku
Výzva č. 42 OP LZZ – Projekt Moravskoslezského kraje Rozvoj kompetencí strategického, procesního a projektového řízení a kvality Výzva č. 42 OP LZZ Zpracoval:
Systém řízení moderního podniku Management system of modern company
1. Zkvalitnění služeb státních organizací pomocí strukturálních fondů příklad Technologické agentury ČR Marie Stehlíková vedoucí Projektové kanceláře.
BUDOVÁNÍ SYSTÉMŮ MANAGEMENTU
Zákon roku 2014 Tomáš Babáček Ambruz & Dark Deloitte Legal Nejlepší (a nejhorší) legislativní počin pro podnikatelské prostředí v ČR.
ZÁSADY KONCIPOVÁNÍ LOGISTICKÝCH SYSTÉMŮ KAPITOLA 5: VZTAH STRATEGIE PODNIKU A LOGISTICKÉHO PLÁNOVÁNÍ, CÍLE, METODY A NÁSTROJE PLÁNOVÁNÍ, POSTUPOVÉ KROKY.
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
Struktura podnikatelského plánu
Vybrané manažerské nástroje
Efektivní řízení lidských zdrojů a zavádění moderních metod řízení na Městském úřadu Bruntál CZ.1.04/4.1.01/
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Personální audit - cesta k efektivitě využívání lidských zdrojů.
Úvodní schůzka k projektu „Optimalizace procesů a nastavení způsobu komunikace“ Fulnek
PROCESNÍ MODELOVÁNÍ AGEND VEŘEJNÉ SPRÁVY Rámcový návrh projektu.
Sekce fondů Evropské unie (Sekce 8) Hlavní náplň Zajištění činností Řídicího orgánu operačních programů spolufinancovaných z ESF (OP LZZ a OPZ), Zprostředkujících.
NKK Praha CAF-Externí zpětná vazba ověření efektivního fungování úřadu Mgr.Stanislav Loskot, MBA Mgr.Stanislav Loskot, MBA AQE advisors a.s.
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
Indikátory naplňování Dlouhodobého záměru MŠMT na období 2011 – 2015 Praha, MŠMT, Brno, JAMU,
Komunikační chyby řídících pracovníků v Českém statistickém úřadu
Ekonomika malých a středních podniků
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vztah řízení výkonu a pracovního hodnocení zaměstnanců ve vybraném.
Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku
ANALÝZA VNITROPONIKOVÉHO KOMUNIKAČNÍHO SYSTÉMU VE VYBRANÉM PODNIKU
Transkript prezentace:

QES – Quick Efficiency Scan Představení nástroje

Prostředí veřejného sektoru se za poslední období mění a začíná vyžadovat jiný a chytřejší typ služeb Nastává ústup od tradičního ponětí procesně-organizačních auditů a příklon k jednodušším, více zacíleným službám Organizace veřejného sektoru jsou sice specifické, na druhou stranu ale trpí obdobnými problémy Není proto potřeba hloubkově analyzovat celou organizaci, je možné se primárně zacílit na oblasti, které jsou obvykle problematičtější Obecně sílí tlak na přidanou hodnotu a hospodárnost při poskytovaní poradenských služeb, je také potřeba rozumně využívat poskytované součinnosti ze strany organizací Na základě těchto důvodů si společnost Deloitte dovoluje představit inovativní nástroj pro hodnocení organizací – QUICK EFFICIENCY SCAN Tento nástroj je již používán Evropskou komisí a organizacemi ve vybraných členských státech EU.

QES je nástroj, který umožňuje organizacím získat hlubší vhled do jejich aktuální výkonnosti ve všech relevantních dimenzích jejich fungování na základě hodnocení vlastních zaměstnanců. Nástroj posuzuje výkon organizace z pohledu 7 dimenzí : 1.Řízení výkonu 2.Organizace 3.Řízení procesů 4.IT technologií 5.Řízení talentů 6.Organizační kultury 7.Inovací Respondenti používají webový nástroj k indikaci, do jaké míry souhlasí s 125 prohlášeními o tom, jak organizace funguje za stávajícího stavu. Nástroj může být vyplněn všemi zaměstnanci nebo pouze vybranými pracovníky. Umožňuje analyzovat rozdíly v odpovědích dle organizačních jednotek, funkčního místa, postavení respondenta v řídící struktuře, atd. Deloitte vyvinul sebehodnotící nástroj (QES), který umožňuje organizaci identifikovat klíčové oblasti ke zlepšení při vynaložení nízkých nákladů a v krátkém čase

QES je založen na metodologickém rámci, který pokrývá všechny relevantní dimenze výkonnosti organizace Řízení výkonu Inovace Řízení procesů Řízení talentů Vize/Mise Hodnoty Strategie Efektivita Děláme správné věci? Efektivita Děláme věci správně? Organizační vyzrálost Kde si stojíme? Organizace IT technologie Organizační kultura

Základní model obsahuje 125 prohlášení a umožňuje posoudit organizaci ve všech 7 dimenzích Řízení výkonu Plánování Monitoring Reakce na hodnocení 12 prohlášení Organizace Jednoduchost Konsolidace - Roztříštění Velikost a vyvážení Zaměření na zákazníky/externí spolupracující subjekty Pravomoci - odpovědnosti Řízení 30 prohlášení Řízení procesů Kontrola dodržování procesů Řízení procesů Zlepšování procesů 18 prohlášení IT technologie IT strategie IT řízení IT procesy 12 prohlášení Inovace Inovační strategie Proces a organizace inovací Inovační kultura Připravenost na změnu 20 prohlášení Řízení talentů Plánování zdrojů Strategické plánování pracovních sil Talent Management 15 prohlášení Organizační kultura Výsledky / Úspěchy Struktura/ Konzistentnost Vztahy na pracovišti 16 prohlášení

Průzkum je realizován pomocí webové aplikace je uživatelsky příjemný Přístupný i přes nezabezpečené internetové připojení Zabezpečený přes přihlašovací jméno a heslo Možnost úpravy prohlášení Výsledky jsou zpracovány anonymně Neomezený počet respondentů Délka trvání projektu je cca 3-4 týdny Quick Efficiency Scan pro organizaci veřejného sektoru I. Řízení výkonu 4. Plánování výkonu Strategické a operativní cíle jsou jasně definované Strategické a operativní cíle poskytují dostatečný a adekvátní vstup pro rozhodování vedoucích pracovníků Strategické a operativní cíle jsou jednoduše pochopitelné pro všechny relevantní pracovníky Strategické a operativní cíle jsou transformovány do pracovních cílů jednotlivých zaměstnanců organizace Neváhejte přidat komentář nebo vysvětlení k Vámi zaškrtnuté odpovědi: 1 (Zásadně nesouhlasím, prohlášení určitě není pravdivé); 2 (Částečně nesouhlasím, prohlášení většinou není pravdivé), 3 (Nejsem si jist, nevím); 4 (Mírně souhlasím, prohlášení je někdy nebo částečně pravdivé); 5 (Určitě souhlasím, prohlášení je pravdivé) 0 (Není relevantní)

Organizační heat mapa - příklad: Výstup ve formě heat mapy je: Jednoduše pochopitelný a názorný Tvoří vynikající základ pro diskuzi na manažerské úrovni Umožňuje porovnat vnímání fungování organizace zaměstnanci vs. vedení Je to silný komunikační nástroj na anonymní bázi a dokáže poskytnout zpětnou vazbu vedení organizace Vedení tak může nedostatky odstranit a výzkum opakovat a zjistit posun ve vnímání Lze tak porovnat organizační jednotky mezi sebou (např.na krajích, nebo podřízené organizace) Po zpracování výsledků je vygenerována systémem tzv. „heat mapa“. Tato mapa jasně identifikuje příležitosti pro zlepšení – je nástrojem pro vrcholové vedení organizace.

Organizace vytěží z QES maximum, pokud je sebehodnocení doplněno expertním vyhodnocením Sebehodnocení Přizpůsobení dotazníku (volitelně), definice cílové skupiny a dohoda na stanovení analytických dimenzí Všichni zaměstnanci nebo vybraní zaměstnanci se účastní šetření Expertní vyhodnocení Analýza příslušných vnitřních dokumentů Rozhovory s vedoucími pracovníky High level benchmarking – porovnání s jinými organizacemi Heat mapa organizace Klíčové oblasti ke zlepšení Definice postupu ke zlepšení Zaměření na výsledek Informace o dosažení výsledků a návrh oblastí a doporučení ke zlepšení Rozhovory s vedoucími pracovníky, porovnání s výsledky jiných organizací Návrh dalšího postupu Výsledky

Pro potřeby expertního hodnocení je společnost Deloitte připravena poskytnout služby v následujících oblastech: Tvorba a oponentura strategických dokumentů, dohled nad implementací strategií Hodnocení a zlepšování procesů Poradenství v oblastí lidských zdrojů a zavádění změn do organizace Poradenství v oblasti sociálních věcí a zdravotnictví (sociální bydlení, domovy pro seniory, hodnocení fungování nemocnic, alternativní zajištění služeb) Poradenství v ekonomické oblasti (tvorba a oponentura finančních modelů, projektové financování, activity based costing, nastavení nákupu) Poradenství v oblasti vztahů s občany a zákazníky (CRM, komunikační kanály, elektronizace úkonů, podání občanů) Čerpání prostředků ze zdrojů EU (strukturální fondy, Jessica, grantové financování)

Deloitte označuje jednu či více společností Deloitte Touche Tohmatsu Limited, britské privátní společnosti s ručením omezeným zárukou, a jejích členských firem. Každá z těchto firem představuje samostatný a nezávislý právní subjekt. Podrobný popis právní struktury společnosti Deloitte Touche Tohmatsu Limited a jejích členských firem je uveden na adrese © 2013 Deloitte Česká republika