Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Tato prezentace vznikla s finanční podporou CERGE-EI. Úvodní informace k předmětu. Teorie firmy.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Firma a odvětví. Koncentrace odvětví
Advertisements

1 Makroekonomie Ing. Vojtěch Jindra.
Determinanty zahraničních investic na firemní úrovni v ČR Peter Tóth ČNB a CERGE-EI.
1 Počítačové sítě Úvodní přednáška Cíl předmětu –seznámit se s principy datové komunikace –seznámit se s principy distribučních systémů –seznámit se s.
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
Hodnotový management Teorie rozhodování
Reklama v rozhodování firmy. Reklamní výdaje a jejich účinnost
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Den otevřených dveří na Národohospodářské fakultě pro obor Národní hospodářství 5. ledna 2013.
doc. Ing. Pavel Sirůček, Ph. D.
Mikroekonomie II Úvod Ing. Vojtěch Jindra Katedra ekonomie (KE)
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Tato prezentace vznikla s finanční podporou CERGE-EI. Využití ekonomie informací v teorii firmy.
NEDOKONALÁ KONKURENCE
I NFORMACE O VÝUCE, PODMÍNKY ABSOLVOVÁNÍ PŘEDMĚTU, OSNOVA PŘEDMĚTU.
Cíl firmy, alternativní teorie firmy. Význam zisku
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Tato prezentace vznikla s finanční podporou CERGE-EI. Externality jako tržní selhání, jejich.
Růst firmy. Příčiny a limity růstu firmy. Dynamický pohled na firmu
Výuka makroekonomie na českých vysokých školách
Firma a nejistota Aplikace rozhodování v podmínkách rizika a nejistoty na firmu Teorie firmy.
Cvičení 1 – Úvod, formování trhu
INOVACE V PODNIKU Inovace předmětu v rámci studijního oboru
Jak jste dopadli? Kvaliťák nebo kvantiťák? Kreativec nebo analytik?
1MT451 Ekonomická analýza a prognóza
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Tato prezentace vznikla s finanční podporou CERGE-EI. Opakování základních tezí mikroekonomické.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Tato prezentace vznikla s finanční podporou CERGE-EI. Teorie firmy. Hlavní mezníky ve vývoji.
KONFERENCE projektu APSYS „ Propojení vědy, výzkumu, vzdělávání a podnikové praxe “ Propojení vědy, výzkumu, vzdělávání a podnikové praxe Jsou potřebné,
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Tato prezentace vznikla s finanční podporou CERGE-EI. Firma a hospodářská politika. Souvislosti.
Strukturální politika. STRUKTURÁLNÍ POLITIKA POLITIKA SCHOPNOSTI PŘIZPŮSOBENÍ SE MĚNÍCÍM PODMÍNKÁM VE STRUKTUŘE EKONOMIKY STRUKTURA – VNITŘNÍ ČLENĚNÍ.
Matematické metody v ekonomii (MME)
LETNÍ semestr a MAVY2 Úvod, požadavky 1. přednáška.
Ing. Vojtěch Jindra Katedra ekonomie (KE)
Analýza poptávky. Poptávka po produkci firmy jako významný parametr rozhodování firmy. Faktory determinující poptávku a odhady poptávkových funkcí. Alternativní.
New Marketing Media Michal Pilík.
Trh a tržní mechanizmus Ne chaos, ale ekonomický řád.
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
CHOVÁNÍ FIREM A TRŽNÍ STRUKTURA
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Instituce, nositelé a nástroje hospodářské politiky
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v Moravskoslezském kraji 29. – OSTRAVICE Komercializace výsledků výzkumu a vývoje (marketing.
Struktura přednášky Tržní selhání a mikroekonomická politika
15. Ekonomie informací Osnova přednášky Rozhodování za rizika a nejistoty Asymetrická informace - úvod Nepříznivý výběr Morální hazard.
Teorie rozhodování Veřejná volba
MPO Konzultace: po 16,00 – 17,00 č.dv. B 427 a
MPH_FMAN Finanční management Jaro 2012
11. Alternativní teorie firmy Osnova přednášky
ZÁSADY KONCIPOVÁNÍ LOGISTICKÝCH SYSTÉMŮ KAPITOLA 5: VZTAH STRATEGIE PODNIKU A LOGISTICKÉHO PLÁNOVÁNÍ, CÍLE, METODY A NÁSTROJE PLÁNOVÁNÍ, POSTUPOVÉ KROKY.
N_MaEk Manažerská ekonomika 12. cvičení Cizoměnové operace (finanční deriváty – forwardy, futures, opce) léto 2014 Skupiny: N_MaEk/R3PH.
Model strategie marketingového mixu
CHOVÁNÍ FIREM A TRŽNÍ STRUKTURA
ZÁKLADY EKONOMIE I Poptávka a nabídka Tržní mechanismus 4
Základy managementu Ing. Alena Šafrová Drášilová
Základy firemních financí Cvičení 1.. Základní informace Ing. Gabriela Oškrdalová Katedra financí, dveře č. 502 Konzultační hodiny: Út 12:50 – 14:20
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
Základy firemních financí Cvičení 1.. Základní informace Ing. Gabriela Oškrdalová Katedra financí, dveře č. 502 Konzultační hodiny: Čt 9.20 –
MIKROEKONOMIE ZISK A ALTERNATIVNÍ CÍLE FIRMY
Struktura podnikatelského plánu
Vysoká škola polytechnická Jihlava – veřejná vysoká škola (vznikla v červnu 2004 na základě zákona č. 375/2004 Sb.) – neuniverzitní vysoká škola (celosemestrální.
Projekt: Praktický průvodce ekonomikou aneb My se trhu nebojíme! Reg. č.: CZ.1.07/1.1.34/ Nové trendy v investování.
Model struktury strategického managementu
MPH_FMAN Finanční management jaro 2016
Zdravotnický management
CHOVÁNÍ FIREM A TRŽNÍ STRUKTURA
EKONOMICKÁ ANALÝZA Orientace pro studenty Září 2017.
Zdravotnický management
Zdravotnický management
ZÁKLADY EKONOMIE Nabídka 3. přednáška
Zdravotnický management
Agregátní poptávka a agregátní nabídka Ing. Stanislav Heczko, Ph.D. Praha 2018.
Selhání trhu: Monopoly TNH1 (S-6)
Transkript prezentace:

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Tato prezentace vznikla s finanční podporou CERGE-EI. Úvodní informace k předmětu. Teorie firmy

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Tato prezentace vznikla s finanční podporou CERGE-EI. Rozsah výuky a studia Počet hodin přednášek týdně – 2 hodiny Počet hodin seminářů týdně – 0 hodin Počet kreditů – 3 kredity Celková časová náročnost – 78 hodin

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Tato prezentace vznikla s finanční podporou CERGE-EI. Cíl předmětu Předmět využívá mikroekonomickou metodologii a terminologii, aplikuje mikroekonomii na analýzu chování firem s důrazem na alternativní přístupy. Jsou aplikovány vybrané problémy ekonomické teorie na firemní rozhodování.

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Tato prezentace vznikla s finanční podporou CERGE-EI. Cíl předmětu V průběhu absolvování předmětu budou prohloubeny teoretické znalosti získané v předmětu Mikroekonomie, který je prerekvizitou předmětu Teorie firmy. Po úspěšném absolvováním budou studenti schopni interpretovat alternativní přístupy k firmě, získají znalosti o teoretických souvislostech růstu firem, zvládnou aplikaci mikroekonomie při řešení reálných problémů firem, získají dovednosti lepšího zohlednění vzájemné interakce firem s vnějším prostředím.

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Tato prezentace vznikla s finanční podporou CERGE-EI. Prerekvizity MIE, Mikroekonomie

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Tato prezentace vznikla s finanční podporou CERGE-EI. Osnova Úvodní informace k předmětu. Opakování základních tezí mikroekonomické teorie. Formulace teoretických východisek předmětu. Teorie firmy. Hlavní mezníky ve vývoji teorie firmy. Metodologie standardní mikroekonomie. Teorie transakčních nákladů a její aplikace na organizační strukturu.

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Tato prezentace vznikla s finanční podporou CERGE-EI. Osnova Cíl firmy, alternativní teorie firmy. Význam zisku. Oddělení vlastnictví a kontroly. Manažerské teorie. Behavioristické teorie firmy. Zaměstnanecká firma. Analýza poptávky. Poptávka po produkci firmy jako významný parametr rozhodování firmy. Faktory determinující poptávku a odhady poptávkových funkcí. Alternativní teorie spotřebitele (teorie spotřebních technologií).

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Tato prezentace vznikla s finanční podporou CERGE-EI. Osnova Reklama v rozhodování firmy. Reklamní výdaje a jejich účinnost. Praktické rozhodování o reklamních výdajích. Volba optimální reklamní technologie. Reklama v různých tržních strukturách. Efekty reklamy na blahobyt zákazníků. Růst firmy. Příčiny a limity růstu firmy. Dynamický pohled na firmu. Marrisův model a převzetí firmy. Vertikální růst a transferové ceny. Multiprodukční firma. Diverzifikace a volba výrobního programu. Mezinárodní expanze firem.

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Tato prezentace vznikla s finanční podporou CERGE-EI. Osnova Firma a odvětvi. Koncentrace odvětví. Vztah firmy ke konkurentům a oligopol. Limitní cena. Kvantitativní modely duopolu. Cenové modely duopolu. Možnosti využití teorie her. Firma a nejistota. Aplikace rozhodování v podmínkách rizika a nejistoty na firmu. Využití ekonomie informací v teorii firmy. Morální hazard. Agency teorie. Nepříznivý výběr. Signalizační chová ní a filtrování (screening).

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Tato prezentace vznikla s finanční podporou CERGE-EI. Osnova Firma a hospodářská politika. Souvislosti hospodářské politiky a chování firem. Externality jako tržní selhání, jejich řešení a důsledky pro firmu. Veřejné statky jako tržní selhání, jejich řešení a důsledky pro firmu. Dopady regulace monopolu. Závěrečné shrnutí a opakování.

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Tato prezentace vznikla s finanční podporou CERGE-EI. Povinná literatura SOUKUPOVÁ, J. Teorie firmy. Slaný, Melandrium, ISBN SOUKUP, J. Mikroekonomická analýza : vybrané kapitoly. Slaný, Melandrium, ISBN HOŘEJŠÍ, B. Mikroekonomie. Praha, Management Press, ISBN X. JENSEN, M. C. A theory of the firm : governance, residual claims, and organizational forms. Cambridge, Harvard University Press, ISBN

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Tato prezentace vznikla s finanční podporou CERGE-EI. Doporučená literatura MARTIN, S. Industrial organization : a European perspective. New York, Oxford University Press, ISBN GEORGE, K. D., JOLL, C., LYNK, E. L. Industrial organisation : competition, growth and structural change. London, Routledge, ISBN MOCHANDREAS, M. Business economics. London, Thomson, ISBN MANSFIELD, E. Managerial economics : theory, applications, and cases. New York, W.W. Norton, ISBN THOMPSON, J., FORMBY, J. P. Economics of the Firm. New Jersey, Prentice-Hall, ISBN X.