Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZMAJA_VYTAPENI_04
Advertisements

Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZMAJA_VYTAPENI_08
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZMAJA_VYTAPENI_07
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZMAJA_VYTAPENI_06
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673,
Tematická oblast: Vytápění – 1. ročník Instalatér
Integrovaná střední škola, Slaný
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_DVOLE_SUROVINY1_08
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_06
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZMAJA_VYTAPENI_03  
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673,
 Označení materiálu: VY_32_INOVACE_STEIV_FYZIKA1_07  Název materiálu: Fyzikální měření  Tematická oblast:Fyzika 1.ročník  Anotace: Prezentace slouží.
Integrovaná střední škola, Slaný
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_08
 Označení materiálu: VY_32_INOVACE_STEIV_FYZIKA1_03  Název materiálu: Vzájemné působení těles, pohybové zákony  Tematická oblast:Fyzika 1.ročník  Anotace:
 Označení materiálu: VY_32_INOVACE_STEIV_FYZIKA2_19  Název materiálu: Fyzika elektronového obalu atomu.  Tematická oblast:Fyzika 2.ročník  Anotace:
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673,
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_DVOLE_SUROVINY1_12
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673,
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
 Označení materiálu: VY_32_INOVACE_STEIV_FYZIKA2_06  Název materiálu: Elektrický proud v kovech.  Tematická oblast:Fyzika 2.ročník  Anotace: Prezentace.
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
 Označení materiálu:VY_32_INOVACE_STEIV_FYZIKA1_04  Název materiálu: Druhy sil  Tematická oblast:Fyzika 1.ročník  Anotace: Prezentace slouží k seznámení.
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_ESTETIKA_20 Název materiálu: Reklama Tematická oblast: Estetika, 1. ročník Anotace: Prezentace slouží k výkladu.
Integrovaná střední škola, Slaný
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
 Označení materiálu: VY_32_INOVACE_STEIV_FYZIKA2_08  Název materiálu: Magnetické pole.  Tematická oblast:Fyzika 2.ročník  Anotace: Prezentace slouží.
Integrovaná střední škola, Slaný
Integrovaná střední škola, Slaný
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_20
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_06
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_NEMCINA1_01_prezentace
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_JANJA_TECHNOLOGIE_T_07
Integrovaná střední škola, Slaný
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673,
Označení materiálu:. VY_32_INOVACE_JANJA_VYRZARIZENI_T _05
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZMAJA_VYTAPENI_02  
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Integrovaná střední škola, Slaný
 Označení materiálu: VY_32_INOVACE_STEIV_FYZIKA2_05  Název materiálu: Proud v pevných látkách.  Tematická oblast:Fyzika 2.ročník  Anotace: Prezentace.
Integrovaná střední škola, Slaný
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
 Označení materiálu: VY_32_INOVACE_STEIV_FYZIKA2_20  Název materiálu: Jádro atomu.  Tematická oblast:Fyzika 2.ročník  Anotace: Prezentace slouží k.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_03
 Označení materiálu: VY_32_INOVACE_STEIV_FYZIKA2_07  Název materiálu: Elektrický proud v kapalinách.  Tematická oblast:Fyzika 2.ročník  Anotace: Prezentace.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_NEMCINA2_18 Název materiálu:Předložky - test Tematická oblast:Německý jazyk 2. ročník Anotace:Prezentace testuje.
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
L i n e á r n í r o v n i c e II. Matematika 8.ročník ZŠ
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Transkript prezentace:

Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný Označení materiálu: VY_32_INOVACE_STEIV_MATEMATIKA1_15 Název materiálu: Lineární rovnice. Tematická oblast: Matematika 1. ročník /E obory/ Anotace: Prezentace slouží k vysvětlení základních početních úkonů při řešení lineárních rovnic jednoduchých typů. Očekávaný výstup: Ovládá postup řešení jednoduchých lineárních rovnic, rozliší tři možnosti výsledků, podle kterých provede zkoušku správnosti řešení. Klíčová slova: Lineární rovnice, ekvivalentní úpravy rovnic, zkouška správnosti řešení. Metodika: Slouží k výkladu základních početních úkonů při řešení jednoduchých lineárních rovnic. Prezentaci lze rozeslat žákům elektronicky či elektronicky použít ve výuce. Obor: Stravovací a ubytovací služby, Strojírenské práce. Ročník: 1. Autor: Ing. Ivan Števula Zpracováno dne: 17. 3. 2013 Prohlašuji, že při tvorbě výukového materiálu jsem respektoval(a) všeobecně užívané právní a morální zvyklosti, autorská a jiná práva třetích osob, zejména práva duševního vlastnictví (např. práva k obchodní firmě, autorská práva k software, k filmovým, hudebním a fotografickým dílům nebo práva k ochranným známkám) dle zákona 121/2000 Sb. (autorský zákon). Nesu veškerou právní odpovědnost za obsah a původ svého díla.  Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný

Zpracoval: ing. Ivan Števula Lineární rovnice Zpracoval: ing. Ivan Števula

Rovnice Rovnice je matematické tvrzení, kde obě strany jsou si „rovny“. Každá rovnice má „pravou“ a „levou“ stranu. Protože jsou si rovny, dáváme mezi ně znaménko „=“. 3x2 + 2y = 5 – 4x Levá strana = Pravá strana

Rovnice - úpravy Ekvivalentní úpravy rovnic: Jakékoliv číslo můžeme přičíst k oběma stranám rovnice. Jakékoliv číslo můžeme odečíst od obou stran rovnice. Obě strany rovnice můžeme vynásobit stejným číslem (kromě nuly). Obě strany můžeme vydělit stejným číslem. Na obě strany můžeme aplikovat jakoukoliv funkci

Rovnice – jejich dělení Dělení rovnic: Lineární rovnice Kvadratické rovnice Exponenciální rovnice Kubické rovnice Goniometrické rovnice Rovnice s odmocninou Rovnice s absolutní hodnotou Logaritmické rovnice atd. …

Lineární rovnice a.x + b = 0 Lineární rovnice – je rovnice o 1 neznámé Lineární rovnice v základním tvaru: a.x + b = 0 a, b jsou reálná čísla; x je neznámá

Lineární rovnice – postup řešení Obsahuje-li rovnice zlomky, vynásobíme levou i pravou stranu nejmenším společným násobkem jmenovatelů – tento typ rovnic vynecháme. Obsahuje-li rovnice závorky, odstraníme je roznásobením. Všechny členy rovnice obsahující neznámou podtrhneme a převedeme na levou stranu, ostatní členy na stranu pravou – při převádění nezapomeneme změnit znaménka !!! Levou i pravou stranu rovnice podělíme číslem před neznámou.

Lineární rovnice - příklad Příklad: 3x - 2 = x + 4 Podtrhneme všechny členy obsahující x a převedeme na stranu levou, ostatní na stranu pravou – pozor na změnu znaménka !!! 3x - 2 = x + 4 3x – x = 4 + 2 Levou i pravou stranu rovnice podělíme číslem před neznámou x. 2x = 6 / :2 Výsledek řešení: x = 3

Lineární rovnice - řešení Řešení lineárních rovnic (3 varianty výsledku): x = 3 Zkoušku provádíme (kontrolu správnosti řešení). 0 = 0 Zkoušku provádíme - rovnice má nekonečně mnoho řešení. 0 = 5 Zkoušku neprovádíme – rovnice nemá řešení.

Lineární rovnice - zkouška Zkouška (kontrola správnosti řešení): Do zadání rovnice dosadíme nejdříve do levé strany za neznámou x vypočítanou hodnotu, poté do strany pravé. Zadání rovnice: 3x - 2 = x + 4 Výsledek řešení rovnice: x = 3 Zkouška: Zk.: L = 3.3 – 2 = 7; P = 3 + 4 = 7; LS = PS;

Použitý zdroj Hlavní zdroj informací: RNDr. Jan Houska, CSs., Mgr. Jaroslava Hávová, doc. ing. Bohuslav Eichler, Matematika – Aritmetika a algebra, pro 9. ročník a nižší třídy gymnázia, 2. vydání, vydalo nakladatelství Fortuna, Praha, 1991. Snímek 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8. a 9.: Obrázky sady MS Office.