Sluneční soustava Základní škola Bohutín, okres Příbram VY_32_INOVACE_1CAS04_Sluneční soustava Autor materiálu:Barbora Havejová Materiál je určen k bezplatnému.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
Advertisements

Sluneční soustava Předmět: Biologie Třída: 1L
VY_32_INOVACE_12_32_SLUNCE – PLANETY SLUNEČNÍ SOUSTAVY
VÝPRAVA DO VESMÍRU Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Základní škola Bohutín, okres Příbram
Délka dne, roku, teplota (údaje o planetách sluneční soustavy)
Planety sluneční soustavy
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 9 Tematický okruhAstronomie TémaPlynné.
Planety sluneční soustavy
Sluneční soustava je planetární systém hvězdy známé pod názvem Slunce.
SLUNEČNÍ SOUSTAVA.
Počítačová soutěž Počítač je můj kamarád
Sluneční soustava Noemi Svobodová.
č. 12 – Vesmír a Země, planeta Země
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Anotace: Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. STANISLAVA OHANKOVÁ Název: VY_32_INOVACE_284_SLUNCE _A_ ZEMĚ Téma:
Sluneční soustava 5. ročník
Sluneční soustava Miroslava Maňásková.
FY_068_Vesmír_Planety sluneční soustavy
SLUNEČNÍ SOUSTAVA Sluneční soustava je planetární systém hvězdy známé pod názvem Slunce, ve které se nachází naše domovská planeta Země.
Název šablony: Inovace ve fyzice52/F25/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Plynné planety Autor: Bc.
VESMÍR Obrázek: A: Rawastrodata Zeměpis 6.třídy.
Vesmír.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Vesmír.
ZEMĚ JAKO VESMÍRNÉ TĚLESO
Planetky, měsíce, komety, meteory
Vesmír a sluneční soustava
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Planety sluneční soustavy
Planety sluneční soustavy – Malé planety
Pavel Vlček ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_355
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Př í jemce Z á kladn í š kola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Kr á lov é Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.1.05/ N á zev projektu Digitalizace.
Planety sluneční soustavy – Velké planety
Planety sluneční soustavy
Planety sluneční soustavy – Malé planety Pří_114_Rozmanitost přírody_Planety sluneční soustavy – Malé planety Autor: Mgr. Helena Koždoňová Škola: Základní.
VESMÍR A MY Radek Šipka.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D3 – 19.
Sluneční soustava.
VY__III/2__INOVACE__203 FYZIKA. Autor DUMMgr. Jarmila Borecká Datum (období) vzniku DUM Ročník a typ školy 9. ročník ZŠ praktické ŠVP„Učíme.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Mgr. Jolana Navrátilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09_Sluneční soustava TÉMATICKÝ.
PLANETY SLUNEČNÍ SOUSTAVY NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Zvole, okr. Praha - západ AUTOR: Mgr. Helena Špinarová NÁZEV: VY_52_INOVACE_14 II Planety sluneční soustavy.
Sluneční soustava planety kontrolní otázky Merkur Jupiter Venuše Saturn Země Uran Mars Neptun.
Sluneční soustava -Tvoři ji: Slunce, planety, měsíce, planetky, komety, meteoritická tělesa.
Sluneční soustava. Sluneční soustava (podle Pravidel českého pravopisu psáno s malým s, tedy sluneční soustava) je planetární systém hvězdy známé pod.
Sluneční soustava Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Pavel Žižka. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Planety sluneční soustavy VY_32_INOVACE_03_planetyslunecnisoustavy Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení.
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV:VY_52_INOVACE_04_05_29_SLUNEČNÍ SOUSTAVA
Fyzici a fyzikální jevy Autor: Mgr. M. Vejražková
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
EU peníze školám Základní škola Čachovice a Mateřská škola Struhy, Komenského 96, příspěvková organizace Označení: VY_32_INOVACE_231_PR5 Předmět: Přírodověda.
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název školy: Speciální základní škola Louny, Poděbradova 640,
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Ing. Iva Hlásková Číslo
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Planety sluneční soustavy. Sluneční soustava Sluneční soustava je planetární systém hvězdy známé jako Slunce. Tvoří jej především 8 planet, 5 trpasličích.
PLANETY SLUNEČNÍ SOUSTAVY
SLUNEČNÍ SOUSTAVA Člověk a jeho svět (Prvouka pro 3. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Anotace Materiál slouží k seznámení se základy o sluneční soustavě.
PLANETY SLUNEČNÍ SOUSTAVY
Výtvarné umění od pravěku k dnešku
Sluneční soustava.
Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá
PLANETY SLUNEČNÍ SOUSTAVY
Planeta Sluneční Soustavy
Uran Sluneční soustava Název školy
Transkript prezentace:

Sluneční soustava Základní škola Bohutín, okres Příbram VY_32_INOVACE_1CAS04_Sluneční soustava Autor materiálu:Barbora Havejová Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu. Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělání pro konkurenceschopnost.

( )

Sluneční soustava je planetární systém hvězdy známé pod názvem Slunce, ve kterém se nachází naše domovská planeta Země tvoří ji především 8 planet, 5 trpasličích planet, přes 150 měsíců planet a další menší tělesa jako planetky, komety, meteoroidy apod.

Slunce Slunce je centrálním bodem sluneční soustavy je výrazně nejhmotnějším tělesem celé soustavy vlivem gravitačních sil drží celá soustava pohromadě předpokládá se, že bude zářit dalších 7 miliard let

( )

Merkur je Slunci nejbližší a současně i nejmenší planetou sluneční soustavy ze Země je viditelný i pouhým okem povrch planety silně připomíná měsíční krajinu nepřítomnost atmosféry je příčinou velkých rozdílů teplot mezi osvětlenou a neosvětlenou polokoulí rozdíly dosahují hodnot téměř 700 °C na polokouli přivrácené ke Slunci může teplota vystoupit na téměř 430 °C na polokouli odvrácené panuje mráz až −180 °C

( )

Venuše druhá planeta od Slunce pojmenovaná po římské bohyni lásky a krásy Venuši velmi podobná Zemi ze Země ji lze vidět jen před svítáním nebo po soumraku Venuše je někdy označována jako „Jitřenka“ či „Večernice“ je zcela zakryta vrstvou husté oblačnosti má nejhustější atmosféru ze všech planet existují teorie, že Venuše měla dříve, podobně jako Země, oceány kapalné vody

( )

Země třetí planeta sluneční soustavy jediné planetární těleso, na němž je dle současných vědeckých poznatků potvrzen život nejspíše vznikla před 4,6 miliardami let a krátce po svém vzniku získala svůj jediný přirozený satelit – Měsíc jedná se o nedokonalou kouli s poloměrem 6378 km planetu obklopuje hustá atmosféra tvořená převážně dusíkem a kyslíkem Země je domovským světem lidstva

( )

Mars čtvrtá planeta sluneční soustavy pojmenována po římském bohu války Martovi má dva měsíce Phobos a Deimos v období, kdy je Mars v opozici ke Slunci, a Země se tak nachází mezi těmito dvěma tělesy, je Mars pozorovatelný na obloze po celou noc

( )

Jupiter největší planeta sluneční soustavy Jupiter je plynný obr Jupiter byl pozorován již od pradávna okolo planety se nacházejí slabé prstence není přesně známo, jaké vrstvy planetu tvoří má nejméně 63 měsíců čtyři velké měsíce Io, Europua, Ganymed a Callisto

( )

Saturn druhá největší planeta sluneční soustavy patří mezi velké plynné obry nemá pevný povrch, ale pouze hustou atmosféru je znám svou mohutnou soustavou planetárních prstenců jsou viditelné ze Země i malým dalekohledem má asi 60 měsíců největší je Titan  má jako jediný měsíc ve sluneční soustavě atmosféru na noční obloze je pozorovatelný pouhým okem

( )

Saturnovy měsíce ( ) autor: H.Seldon

Uran třetí největší a čtvrtá nejhmotnější planeta ve sluneční soustavě řadí se mezi plynné obry a společně i mezi ledové obry je možné ho za příznivých podmínek pozorovat pouhým okem na noční obloze atmosféra Uranu je nejchladnější atmosférou ve sluneční soustavě planeta je nejspíše složena především z ledu a kamení obíhá ho řada měsíců

( )

Neptun nejvzdálenější planeta sluneční soustavy řadí se mezi představitele plynných obrů a ledových obrů má charakteristicky modrou barvu, která je zapříčiněna množstvím metanu v atmosféře

( )

Pluto astronomové ho původně řadili mezi planety, ovšem v roce 2006 byl zařazen mezi trpasličí planety Pluto se skládá především z kamenných materiálů a ledu má pět známých měsíců největší je Charon

( )

Komety kometa je malé těleso sluneční soustavy podobné planetce složené jsou především z ledu a prachu jsou známé pro své nápadné ohony většina komet se po většinu času zdržuje daleko za oběžnou dráhou Pluta existují i komety, které se ke Slunci vrací pravidelně a často mezi ně patří například Halleyova, Hale-Boppova nebo Kohoutkova kometa často v tomto smyslu znamená jednou za několik let až staletí

( )

Zdroje a použitý materiál Veškerý materiál je čerpán z internetových stránek: Objekty použité k vytvoření sešitu pocházejí z veřejných knihoven obrázků (public domain) nebo jsou vlastní originální tvorbou autora. Autor: Barbora Havejová Základní škola Bohutín, okres Příbram březen 2013

Metodický list Název materiálu:VY_32_INOVACE_1CaS04_Sluneční soustava Autor materiálu:Barbora Havejová Zařazení materiálu: Šablona:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT (III/2) Sada: 32_INOVACE_CaS Číslo DUM:32_INOVACE_CaS Předmět: Člověk a svět Ověření materiálu ve výuce: Datum ověření: Třída: 4. Ověřující učitel: Mgr. Lenka Malá Anotace materiálu: Materiál určený k výuce předmětu Člověk a svět, pro doplnění a dokreslení informací z výkladu. Podrobný metodický popis možností použití materiálu: DUM zpracován pro výuku předmětu Člověk a svět ZŠ Bohutín a koncipován cca. jednu standardní vyučovací hodinu. Žáci jsou pomocí jednoduchých poznámek seznámeni se základními informacemi týkajícími se probírané látky. Součástí výuky je diskuse nad tématem a rovněž práce s doplňkovými zdroji informací pro ujasnění pojmů. DUM je doplněn výkladem přizpůsobeným kolektivu žáků a prací s publikacemi. Seznam literatury a pramenů: Všechny použité objekty jsou součástí veřejných knihoven. Dílo smí být šířeno pod licencí CC BY-SA.