Společný regionální operační program Zasedání Monitorovacího výboru Rámce podpory Společenství 19. června 2007.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČESKÉ REPUBLIKY Česká republika není čistým plátcem do fondů EU MMR ČR Seznámení se stavem čerpání za období.
Advertisements

RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro místní rozvoj, ČR Odbor evropských fondů Výroční zpráva Rámce podpory Společenství.
OPERAČNÍ PROGRAM PRAHA - ADAPTABILITA Nestátní neziskové organizace – partneři pro rozvoj PRAHA & EU INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI MMR, STAROMĚSTSKÉ.
Možnosti strukturálních fondů EU – Služby v oblasti bezpečnosti, prevence a řešení rizik Hradec Králové, Ing. Miloš Ciniburk zástupce ředitele.
Praha a fondy EU Programové období 2007 – 2013 Markéta Reedová náměstkyně primátora HMP.
Operační program Rozvoj lidských zdrojů 1 OPERAČNÍ PROGRAM ROZVOJ LIDSKÝCH ZDROJŮ MPSV - Odbor řízení pomoci z ESF Konference k ESF – Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR NÁRODNÍ ORGÁN PRO KOORDINACI Jan Král Výroční konference Regionálního operačního programu Severozápad ROP.
Národní a regionální dotační tituly. Význam národních a regionálních dotačních titulů Jejich význam postupně klesá, pro mnohé subjekty přesto téměř nezbytné.
Půjčky NNO v rámci grantového schématu „Podpora sociální integrace v Olomouckém kraji“ při SROP.
RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro místní rozvoj, ČR Odbor RPS, SROP a JPD 2 Komunikační aktivity Rámce podpory.
Společný regionální operační program Zasedání Monitorovacího výboru Rámce podpory Společenství 2. února 2007.
RPS/CSF Budoucnost politiky HSS / Cohesion Policy Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro místní rozvoj.
Zhodnocení Společného regionálního operačního programu Využití prostředků EU na realizaci grantových schémat v rámci Moravskoslezského kraje Kateřina Švrčková.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Rozvoj kapacit dalšího profesního vzdělávání v Královéhradeckém kraji grantové schéma kraje pro období 2004 – 2006 Olga Zumrová.
Ministerstvo pro místní rozvoj Řídící orgán SROP a JPD Praha.
RPS/CSF Technická pomoc RPS Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
GRANTOVÁ SCHÉMATA SROP KARLOVARSKÉHO KRAJE 2. kolo výzvy Seminář
Společný regionální operační program Zasedání Monitorovacího výboru Rámce podpory Společenství 15. června 2006.
Šance a rizika PPP: Problematika kombinování evropských peněz a PPP 19. září 2007, Praha, Filip Drapák.
Společný regionální operační program Zasedání Monitorovacího výboru Rámce podpory Společenství 18. prosince 2007.
Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková, MŠMT Pardubice, 2.dubna 2004 Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková,
RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
1 RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro místní rozvoj, ČR Odbor ŘONSRR Technická pomoc RPS Evaluační aktivity RPS/
1 RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro místní rozvoj, ČR Odbor ŘO NSRR Technická pomoc RPS CSF Technical Assistance.
ÚSPĚŠNÉ PROJEKTY realizované v Grantovém schématu Podpora místní infrastruktury pro cestovní ruch v Moravskoslezském kraji vedené ve Společném regionálním.
1 RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro místní rozvoj, ČR Odbor ŘONSRR Výroční zpráva Rámce podpory Společenství.
Ministerstvo pro místní rozvoj Řídící orgán SROP a JPD Praha Rozvoj informačních a komunikačních technologií v regionech Ing. Zdeněk Vašák RP MMR NUTS.
Způsoby podávání projektů na úrovni krajů Příprava financování projektů internetizace knihoven ze strukturálních fondů Havlíčkův Brod, 18. –
MONITOROVACÍ SYSTÉM SF a FS PRO OBDOBÍ WEBOVÝ ÚČET ŽADATELE A PŘÍJEMCE PODPORY Nová aplikace monitorovacího systému Mgr. Matěj Mareš Odbor evropských.
CIP (2007 – 2013) Ing. Tomáš Skuček 5. března 2009.
RPS/CSF Průběh realizace RPS Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor evropských fondů.
RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro místní rozvoj, ČR Odbor RPS, SROP a JPD 2 Zpráva o realizaci Rámce podpory.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 regionu NUTS 2 hlavní město Praha Podpora inovací Oddělení řízení a implementace JPD 3, MPSV Ing. Světlana.
Společný regionální operační program 10. Zasedání Monitorovacího výboru Rámce podpory Společenství 12. června 2008.
RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
Integrovaný operační program Konference „Bezpečná Evropa“ Hradec Králové.
ESF – Operační program rozvoj lidských zdrojů Monitorovací výbor RPS Monitoring Committee CSF.
Pokrok v Implementaci OP Infrastruktura Progress in implementation of OP Infrastructure stav implementace k Monitorovací výbor RPS,
ESF – Operační program rozvoj lidských zdrojů Monitorovací výbor RPS Monitoring Committee CSF.
Pokrok v Implementaci OP Infrastruktura Progress in implementation of OP Infrastructure Stav implementace k Monitorovací výbor RPS,
Operační program Rozvoj venkova a multifunkční zemědělství Operational Programme Rural Development and Multifunctional Agriculture Mgr. Miroslav Daněk.
Monitorovací výbor RPS Ing. Jana Paláčková Ministerstvo pro místní rozvoj Sekce evropské integrace Řídící orgán SROP a JPD Praha Cíl 2.
Společný regionální operační program Informace o realizaci programu SROP.
Program semináře: 1)Úvod, obecné informace o JPD 2 a výzvách (Mgr. Jakub Benda) 2)Změny ve 4. Výzvě (Mgr. Jakub Benda) 3)Informace o Prioritě 1 (Ing. Johana.
RPS/CSF Průběh realizace RPS Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
Operační program Rozvoj venkova a multifunkční zemědělství Operational Programme Rural Development and Multifunctional Agriculture Mgr. Miroslav Daněk.
Pokrok v Implementaci OP Infrastruktura Progress in implementation of OP Infrastructure stav implementace k Monitorovací výbor RPS,
Operační program Rozvoj venkova a multifunkční zemědělství Operational Programme Rural Development and Multifunctional Agriculture Ing. Helena Vojíková.
ESF – Operační program rozvoj lidských zdrojů Monitorovací výbor RPS Monitoring Committee CSF.
Operační program Průmysl a podnikání 2004 – 2006 Výsledky, hodnocení a dopady pro nové programovací období 2007– června 2009 Praha.
ESF – Operační program rozvoj lidských zdrojů Monitorovací výbor RPS Monitoring Committee CSF.
Pokrok v Implementaci OP Infrastruktura – Priorita 3 Progress in implementation of OP Infrastructure – Priority 3.
RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro místní rozvoj, ČR Odbor RPS, SROP a JPD 2 Evaluační aktivity 2008 Rámec podpory.
CSF/RPS Czech Republic 2004>2006 Community Support Framework Ministry for Regional Development, CR Community Support Framework Department Výroční zpráva.
Strukturální fondy EU a priority MŠMT Ondřej Liška ministr školství, mládeže a tělovýchovy.
ÚSPĚŠNÉ PROJEKTY realizované v Grantovém schématu Podpora místní infrastruktury pro cestovní ruch v Moravskoslezském kraji vedené ve Společném regionálním.
Společný regionální operační program 10. Zasedání Monitorovacího výboru Rámce podpory Společenství.
Postupy při proplacení dotace, závěrečná žádost o platbu u projektů nezakládajících veřejnou podporu.
Národní rozvojový plán květen 2003 Ing. Drahomíra Vrbská ředitelka odboru integrace a strukturálních fondů, MMR.
Integrovaný regionální operační program Mgr. Jan Veselský, Centrum pro regionální rozvoj České republiky Praha- Dotační možnosti a aktuální výzvy.
ESF – Operační program rozvoj lidských zdrojů Monitorovací výbor RPS Monitoring Committee CSF.
Ministerstvo pro místní rozvoj Řídící orgán SROP a JPD Praha Pardubický kraj.
Integrovaný regionální operační program – obecný úvod, hodnocení Pardubice Ing. Markéta Kupcová Centrum pro regionální rozvoj České republiky.
Jednotný programový dokument pro Cíl 2 (JPD 2)
10. ZASEDÁNÍ MONITOROVACÍHO VÝBORU RÁMCE PODPORY SPOLEČENSTVÍ
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z přezávazkování/nedočerpání Programu Olomouc Zlín
Komunikační plán IOP 2008 – vyhodnocení představení
Aktuální stav v prioritní ose k /
Centrum pro regionální rozvoj České republiky Územní odbor IROP pro Kraj Vysočina prezentace v rámci semináře „Dotační příležitosti pro obce na rok.
Transkript prezentace:

Společný regionální operační program Zasedání Monitorovacího výboru Rámce podpory Společenství 19. června 2007

Pokrok v realizaci programu SROP JROP programme progress dle SMT v mil. EUR Měsíc Month Alokace Total Budget Schválené prostředky Approved operations Nasmlouvané prostředky Contracted operations Realizované výdaje Realised expenditure Certifikované výdaje Certified expenditure 12/ ,6324,6231,9153,3 02/ ,8378,3280,5153,3 04/ ,2486,2343,9153,3

Priorita 1 Regionální podpora podnikání Priority 1 Regional support for enterprise dle SMT v mil. EUR Měsíc Month Alokace Total Budget Schválené prostředky Approved operations Nasmlouvané prostředky Contracted operations Realizované výdaje Realised expenditure Certifikované výdaje Certified expenditure 12/200660,268,227,716,19,2 02/200760,271,635,620,49,2 04/200760,272,347,525,69,2  realizována prostřednictvím GS(AS), složitější implementace a řízení, počáteční zpoždění v realizaci priority již dohnáno / the implementation of this measure was delayed due to its complicated setup, implemented through Regional ASs  nárůst žádostí z řad drobných podnikatelů / increase in the number of applications from micro-entrepreneurs  ZS CzechInvest od provádí pouze ekonomické hodnocení podniků / CzechInvest performs only the economic evaluation of companies (rating) from

Měsíc Month Alokace Total Budget Schválené prostředky Approved operations Nasmlouvané prostředky Contracted operations Realizované výdaje Realised expenditure Certifikované výdaje Certified expenditure 12/ ,7272,2155,7113,673,9 02/ ,7299,7166,9139,173,9 04/ ,7295,5245,7175,573,9  úspěšná priorita, vysoký zájem ze strany žadatelů successful priority, not facing problems with absorption capacity  rizika – vysoká finanční náročnost řady projektů, možná ziskovost u projektů IKT a nedovolená veřejná podpora risks can be seen in the large financial size of many projects, possible profit-making of some projects in ICT and the issue of unauthorised state aid Priorita 2 Regionální rozvoj infrastruktury Priority 2 Regional development of infrastructure dle SMT v mil. EUR

Měsíc Month Alokace Total Budget Schválené prostředky Approved operations Nasmlouvané prostředky Contracted operations Realizované výdaje Realised expenditure Certifikované výdaje Certified expenditure 12/ ,3105,650,344,729,5 02/ ,3110,657,250,429,5 04/ ,3118,467,961,229,5  opatření 3.1 ERDF – realizace bez problémů, vysoký zájem žadatelů Measure 3.1 ERDF – implementation without problems, high demand for funding  opatření 3.2 ESF – počáteční potíže s absorpční kapacitou, podniknuta celá řada kroků, předpokládá se úspěšné vyčerpání prostředků ESF Measure 3.2 ESF – initial lack of absorption capacity, MA took lots of steps, successful drawing the ESF funds is currently expected Priorita 3 Rozvoj lidských zdrojů v regionech Priority 3 Human resources development in regions dle SMT v mil. EUR

Měsíc Month Alokace Total Budget Schválené prostředky Approved operations Nasmlouvané prostředky Contracted operations Realizované výdaje Realised expenditure Certifikované výdaje Certified expenditure 12/ ,1153,485,553,137,2 02/ ,1165,5111,966,037,2 04/ ,1174,2118,976,637,2  komplikovaná implementace - projekty realizovány IP, GS a AS, široké spektrum KP a KU s velmi rozdílnými typy realizovaných projektů z finančního i věcného hlediska the implementation is quite complicated - projects are implemented such as IPs, GSs and Ass, a wide range of FBs and FRs with very different types of implemented projects both financially and technically  vyšší absorpční kapacita pro oblast infrastruktury než pro služby the absorption capacity in the CR is higher in infrastructure than in services Priorita 4 Rozvoj cestovního ruchu Priority 4 Tourism development dle SMT v mil. EUR

Měsíc Month Alokace Total Budget Schválené prostředky Approved operations Nasmlouvané prostředky Contracted operations Realizované výdaje Realised expenditure Certifikované výdaje Certified expenditure 12/200615,77,35,54,53,5 02/200715,79,46,74,63,5 04/200715,79,76,25,03,5  podpůrné aktivity ŘO a ZS MA and IB supporting activities  příprava na programovací období , publicita preparation of programming period , publicity Priorita 5 Technická pomoc Priority 5 Technical assistance dle SMT v mil. EUR

SROP – specifické překážky realizace JROP – specific barriers of realization  Komplikovanost implementační struktury a systému řízení Complicated implementation structure and management system Řešení Řídící orgán SROP začátkem roku 2007 pokračoval v provádění opatření vedoucích k vyšší efektivitě řízení složité implementační struktury. Především reagoval na změny v legislativě a na podněty jak od zprostředkujících subjektů, tak od žadatelů či příjemců dotace. Významnou pomocí byly závěry z analýz rizik a z prováděných kontrol. Solution At the beginning of 2007, the JROP Managing Authority continued to take steps to improve the effectiveness of management of the complicated implementation structure. In particular, it responded to legislative changes and to suggestions both from intermediate bodies and from grant applicants or beneficiaries. Substantial help came from the conclusions of risk analyses and checks carried out.

SROP – specifické překážky realizace JROP – specific barriers of realization  Systém řízení řídícího orgánu Managing Authority management system Řešení Vzhledem k tomu, že se odbor Řídicího orgánu SROP a JPD Praha 2 stal v roce 2006 rovněž Řídicím orgánem IOP, bylo nutné přistoupit k restrukturalizaci odboru. V prvních měsících roku 2007 probíhala intenzivní příprava této restrukturalizace. Organizační strukturu Řídícího orgánu SROP s regionálními pracovišti v jednotlivých regionech soudržnosti se podařilo udržet stabilizovanou. Solution In 2006, the department of JROP and SPD Obj. 2 Prague Managing Authority became also the IOP Managing Authority and so it was necessary to restructure the department. In the first months of 2007, this restructuring was under intensive preparation. The organisation structure of the JROP Managing Authority with its regional desks in the particular cohesion regions was kept stabilised.

SROP – specifické překážky realizace JROP – specific barriers of realization  Finanční řízení Financing management Řešení Oproti minulému roku Řídící orgán SROP začátkem roku 2007 již nehodnotil jako nejvíce akutní riziko zpoždění předkládání žádostí o proplacení výdajů. Nicméně ŘO přijal opatření k plynulému provádění kontrol žádostí o proplacení výdajů a pravidelnému sledování čerpání prostředků zejména z ESF. ŘO SROP identifikoval nedostatečné personální kapacity, které způsobily zpoždění v realizaci finančních toků a zavedl určité krizové řešení personálního posílení při kontrolách plateb. Solution As opposed to last year, the JROP Managing Authority did not see the most acute risk in the delayed submission of payment claims at the beginning of Nevertheless, the Managing Authority took steps to smooth the checks of payment claims and to monitor regularly the drawing of funds mainly from the ESF. The JROP Managing Authority identified insufficient staff capacity which caused delays in the realisation of financial flows, and it introduced a certain crisis solution to reinforce the personnel for payment checks.

SROP – pozitivní faktory realizace JROP – positive milestones of realization  Splnění pravidla n+2 pro alokaci roku 2004 Meeting the n+2 rule of the 2004 allocation alokace roku 2004 pro SF celkem ,- Kč certifikováno bylo ,- Kč, což je 108 % alokace allocation 2004 for SF total ,- Kč certified ,- Kč, i.e. 108 % of allocation alokace roku 2004 pro ERDF činí ,- Kč certifikováno bylo ,- Kč, což je 115 % alokace allocation 2004 for ERDF ,- Kč certified ,- Kč, i.e. 115 % of allocation alokace roku 2004 pro ESF činí ,- Kč certifikováno bylo ,- Kč, což je 47,15% alokace allocation 2004 for ESF ,- Kč certified ,- Kč, i.e. 47,15% of allocation

SROP – pozitivní faktory realizace JROP – positive milestones of realization  Zrychlení proplácení fin. prostředků konečným příjemcům/uživatelům Faster payments to final recipients/beneficiaries Celkem certifikováno ve SROP ,85 EUR Poslední certifikace ( – ) , 83 EUR Total Certified expenditure in JROP ,85 EUR Last certification ( – ) , 83 EUR Konečným příjemcům proplaceno ze SF (k ) 4,994 mld. Kč Payments to final beneficiaries from SF (as to ) 4,994 bil. CZK ŘO SROP předpokládá do konce roku 2008 vyčerpání celé alokace programu JROP MA expects drawing the whole programme allocation till the end of 2008

Alokace Celkem Alokace ERDF Alokace ESF

SROP – pozitivní faktory realizace JROP – positive milestones of realization Legend: dark blue (předpoklad zrealizovaných výdajů konečnými příjemci) = expected expenditure realised by final beneficiaries; purple (předpoklad zrealizovaných výdajů konečnými příjemci – ERDF) = expected expenditure realised by final beneficiaries – ERDF; green (předpoklad zrealizovaných výdajů konečnými příjemci – ESF) = expected expenditure realised by final beneficiaries – ESF; rok = year; alokace = allocation for.

Ve většině opatření jsou již disponibilní finanční prostředky rozděleny mezi jednotlivé žadatele. V roce 2007 se uskutečnilo jen několik výzev k podávání projektů na zbytkové alokace, a to v opatření 1.1 Podpora podnikání ve vybraných regionech v krajích Zlínském a Jihočeském, v opatření 3.2 Sociální integrace v regionech v krajích Pardubickém a Plzeňském a v podopatření Podpora regionálních a místních služeb v cestovním ruchu v krajích Pardubickém, Jihočeském a Karlovarském. Ve všech případech se jedná o výzvy k podávání akcí do GS/AS. In most measures, the funds available have been distributed among the applicants. In 2007, only several calls for proposals were published to distribute the remaining allocations: measure 1.1 Enterprise support in selected regions was open in the Zlínský and Jihočeský Regions, measure 3.2 Social integration in regions was open in the Pardubický and Plzeňský Regions, and sub-measure Support for regional and local tourism services was open in the Pardubický, Jihočeský and Karlovarský Regions. In all cases, the calls are for actions under GSs/ASs. SROP – projekty vedoucí k posílení absorpční kapacity JROP – projects for enhancing the absorption capacity

 personální posílení ŘO a ZS new staff at the MA nad IM  identifikace procesů, ve kterých docházelo ke zpoždění v administraci, zjednodušení administrace identification of delayed processes, simplified administration  závazná stanoviska ŘO (pro jednotný způsob zodpovídání dotazů) MA binding standpoints (to unify the method of answering questions)  účinnější monitoring (sledovaní plnění alokací, vyhodnocování převisu programu, sledování předkládání žádostí o platbu) more effective monitoring (for fulfillment of allocations, over- commitment management, submitting of payment claims) SROP – opatření přijatá ke zrychlení realizace JROP – steps taken to improve the realization

Úspěšný projekt Priorita 4 – Rozvoj cestovního ruchu Successful project Priority 4 – Tourism Development Objekt služeb včetně zpevněných ploch - obslužný objekt veřejného přístavu v Píšťanech Projekt je dílčí částí nově vznikajícího areálu veřejného přístavu v Píšťanech. Objekt vybudovaný v rámci tohoto projektu je nezbytnou a neoddělitelnou součástí celého areálu přístavu a nabízí především vodním turistům komplexní služby uspokojující jejich specifické potřeby. Objekt však poskytuje i ostatním turistům celou škálu služeb od ubytování, stravování, možnost nákupu až po praní prádla, připojení k internetu nebo směnárnu. Evropská unie přispěla částkou 9,76 mil. Kč. Services facility including hard landscaping – a building in the public port in Píšťany The project is a part of the newly appearing premises of the public port in Píšťany. The building constructed under this project is an essential and inseparable part of the whole premises of the port and it offers complex services mainly to water tourists, satisfying their specific needs. The building provides a whole range of services also to other tourists – accommodation, catering, shopping or laundry, internet access or currency exchange. The European Union contributed with CZK 9.76 mil.

Děkuji za pozornost Thank you for attention Řídící orgán SROP JROP MA Ing. Lumíra