Oceánobiologie III. Moře a člověk. Co všechno člověk dokáže !  Technické zásahy do pobřeží a v šelfu  Znečištění –Eutrofizace –Ropa a ropné uhlovodíky.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Znečišťování oceánů a nadměrný rybolov
Advertisements

ZNEČIŠTĚNÍ NA ZEMI.
Znečištění a využití oceánů
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Hydrosféra Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 9. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s faktory ohrožujícími hydrosféru. Materiál je plně funkční pouze.
Problémy životního prostředí a jejich řešení 1: ovzduší
Vliv průmyslu na životní prostředí
Znečištění moří, nadměrný rybolov
Biomonitoring volných vod Nové Hrady. Biomonitoring vod -zkoumá se obsah ropných látek, film na hladině -přestup kyslíku z atmosféry do vody omezen emulze.
zpracovaný v rámci projektu EU
Příroda ovlivňuje člověka
Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“ Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.10/
Chemické zatížení krajiny
ZNEČIŠŤOVÁNÍ VODY A VYČERPÁNÍ ZDROJŮ PITNÉ VODY
VY_32_INOVACE_ 04 - Znečišťování vod
Znečišťování vodních zdrojů.
Aplikovaná hydrobiologie II.
Dioxiny SŠZePř Rožnov p. R PaedDr.Lenka Těžká Modernizace výuky odborných předmětů CZ.1.07/1.1.08/
Antropogenní vlivy na přírodní sféru
M O Ř E A O C E Á N Y.
Vytvořila Šárka Houdková
Ekologické problémy Společenské problémy
Ekologické problémy Společenské problémy
Hydrosféra Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 9. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s faktory ohrožujícími hydrosféru. Materiál je plně funkční pouze.
Kontaminace (znečištění) vody
Voda.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_BI614 Jméno autora:Mgr. Lucie Křepelová Třída/ročník3. ročník.
GLOBÁLNÍ PROBLÉMY SVĚTA ZNEČIŠTĚNÍ HYDROSFÉRY
Ohrožování základních složek biosféry
Ellen zvolská , Veronika Frýdová , Sabina Hübschová , Natalie Vaitová
Odpadní voda Mgr. Helena Roubalová
Zpracování čistírenských kalů
Vypracoval: Martin Kubeš 4.C
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
NORSKÉ KRÁLOVSTVÍ.
Ing. Eliška Kotíková Kokořínsko,
Vzduch ( environmentální příručka – 5.ročník )
Václav Durďák Jiří Kroužek, Jiří Hendrych, Daniel Randula
Eutrofizace vod Ing. Lenka Holišová.
Krajina a životní prostředí
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky SVĚTOVÝ.
Ekosystémy.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Biochemie a odpady Problémy –Ovlivnění rovnovážného stavu –Vyčerpávání zdrojů –Produkce odpadů –Možné následky – poškozování ŽP Řešení –Prevence – technologická.
RYBNÍK JAKO CELEK.
OCEÁNY.
Životní prostředí. Rešovské vodopády Životní prostředí Zhoršující se stav životního prostředí přímo souvisí s globálními problémy dnešního světa. Řada.
Hydrosféra základní složka života
Brněnská přehrada made by Jiří Antonín, HG 3.. tak to je Brněnská přehrada.
Mořský savci ..
Znečištění životního prostředí
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Znečištění ovzduší Tematická oblast:Ekologie Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Znečištění hydrosféry Lukáš Tureček,Lucie Tomečková A.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_05-09 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice AutorIng.
Bioindikátory čistoty vod
Anotace Prezentace slouží k přehledu tématu problémy životního prostředí a jejich řešení - voda Je určena pro výuku ekologie a monitorování životního.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Znečištění vody Tematická oblast:Ekologie Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
1 VODA Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, příspěvková organizace VODA / DUM/ VYDMUCHOV/ OWCZARZOVÁ / ČLOVĚK A PŘÍRODA/ 010 Autor:
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
ŽIVÁ A NEŽIVÁ PŘÍRODA Jasmína Dolejší,
Vypracoval: Viktor Andrianov
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
OCHRANA ČISTOTY VOD I. RNDr. J. DURAS, Ph.D..
ŽIVOT V OCEÁNECH A MOŘÍCH
Globální problémy lidstva globální problémy týkají se celého lidstva ohrožují samotnou existenci člověka.
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
VY-52-INOVACE-67_Vodní ekosystém - učební text
Oceánobiologie III. Moře a člověk.
Transkript prezentace:

Oceánobiologie III. Moře a člověk

Co všechno člověk dokáže !  Technické zásahy do pobřeží a v šelfu  Znečištění –Eutrofizace –Ropa a ropné uhlovodíky –Toxické kovy a toxické organické polutanty  Perizistentní polutanty –Pevné odpady  Rybolov a sklizeň řas, mlžů atd.  Skleníkový efekt

Regulace pobřeží a šelfu Výhony a mola

Mola a vlnolamy

Nábřežní zdi

Eutrofizace  Bodové a globální zdroje –Odpadní vody z pobřeží –Znečištěné řeky –Odpady (sledge) z lodí –Vyvážení čistírenských kalů –Zvyšování množství dusíku ve formě NOx

Efekty eutrofizace  Rozvoj sinic a řas –Vodní květy toxických sinic –Obrněnky  Rudý příliv  Obrněnka Pfiesteria piscicida

Ropa a ropné produkty

Toxické kovy a toxické organické polutanty  Hg, Cd  Chlorované uhlovodíky  POPs - PAHs, PCB, deriváty DDT, dioxiny atd.

Pevné odpady  Plasty, plasty, plasty ….

Rybolov a sklizeň řas, mlžů atd.  Průmyslový rybolov

Důsledky průmyslového rybolovu  Porušování rovnováhy v populacích a společenstvech ryb  Vedlejší úlovky  Zásahy do populací které neměli nikdy přirozeného predátora –Mečouni, delfíni, kosatky –Velcí žraloci –Velryby