 Slovíčka „až, maximálně, nejvýše“ apod.  Slovíčko „od“  Malá písmenka  Cena uvedená bez DPH  Klamavá reklama  Zdroj:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Značka výrobku Značka se skládá:
Advertisements

ÚVOD DO MARKETINGU.
Marketingový mix – Propagace (komunikace)
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
 Škola: ZŠ, ul. L. Kuby 48, České Budějovice  Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání, druhý stupeň  Předmět: Občanská výchova  Ročník: 8,9 
Kupovat na splátky, nebo na úvěr ? Pokud si chceme pořídit nějakou věc nebo službu a nemáme na ni dostatek hotovosti, můžeme ji koupit na splátky nebo.
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Spotřebitelské smlouvy Základ soukromoprávní ochrany spotřebitele §(§51a) ObčZ Orgánem ochrany je soud Závazky vzniklé ze smluv Obecné typy smluv,
 Proč se ceny stejného výrobku liší  Prodej prostřednictvím internetu  Akce obchodních řetězců  Na co si dát pozor Zdroj: Petr Klínský a spol., Finanční.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Marketing, marketingové.
Cena v pojetí marketingu
Cenové praktiky Detail stanovené ceny Balíčky a „antibalíčky“
Chování domácností. Úvod n Jak a čím jsou domácnosti ovlivněny.
Realita na trhu ojetých automobilů v ČR
Spotřebitel a jeho práva
Place – místo prodeje (distribuce)
Nový občanský zákoník: Dopady na reklamu Ivan David
Komunikace a stimulování prodeje
Zahraniční obchod Vývozní operace.
Ekonomická gramotnost
Tato prezentace byla vytvořena
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Propagace - Promotion -
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o. Ekonomika a marketing I. ročník Vyučující PhDr. Jan Sinkule  Jak vznikne rovnováha na trhu  Zásady.
MARKETING Co je marketing? 5 P Marketingový přístup stanovení ceny
VY_32_INOVACE_ Nabídka a poptávka.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
MARKETING.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Dokonalá konkurence (DK)
Klamavé obchodní praktiky Mgr. Ivana Picková SOS – Sdružení obrany spotřebitelů
Tržní cílení – hodnocení tržních segmentů
Základní škola a mateřská škola T. G. Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Cena Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
Teorie propagace 5 základních forem propagace
Michal Vondráček, Pavla Zadáková. Psychologické pohnutky Propagace Reklama Zkušenosti Módnost.
MP405Z Obchodní právo I Právo nekalé soutěže:
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Trh a jeho fungování Milena Tichá
Ekonomie 1 Bakaláři Devátá přednáška Trh statků a jeho fungování.
CENA Tak tedy za kolik FINANČNÍ GRAMOTNOST. CENA CENA je hodnota zboží nebo služby většinou je vyjádřena peněžní částkou, kterou je potřeba při získání.
Proč nezatracovat železniční dopravní prostředky?
Reklama 8. ročník. Definice takové sdělení, které má příjemce ovlivnit, aby se nějak choval nebo aby zaujal určitý postoj takové sdělení, které má příjemce.
REKLAMACE. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené, Janské.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_01 Název materiáluReklama.
ČÍST CIZOJAZYČNÉ KNÍŽKY ?.  Asi každý z nás někdy narazil na nějakou knížku, časopis nebo jakýkoliv jiný materiál, který sice obsahoval velice zajímavé.
VY_62_INOVACE_ Název výukového materiálu: Je leasing výhodný způsob pořízení majetku? Autor: Mgr. Pavla Rosyvková Datum: Duben 2013 Předmět:
E- SHOP WWW. FASHIONAVENUE. CZ Vypracovala: Javůrková Karolína Vaňoučková Romana EP2.
Provázanost mobilní reklamy s webem Tomáš Košťál … najdu tam, co neznám !
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_078 Jméno autora: Blanka Zbožínková Název.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_62_INOVACE_2801_reklama Téma: Reklama a její klady a zápory Číslo projektu:
Yekaterina Vanina Yelena Vanina Arina Kositskikh Maxim Kim.
TRŽNÍ EKONOMIKA A PODNIKÁNÍ Nekalá soutěž Tento výukový materiál byl zpracován v rámci projektu EU peníze středním školám - OP VK 1.5. CZ.1.07/1.5.00/
Název školy:Střední škola dopravy, obchodu a služeb Autor: Lenka Komárková Název projektu: Zlepšení podmínek výuky Číslo projektu:CZ /
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
Tržní mechanismus Tržní mechanismus Tržní rovnováha Nerovnovážná situace na trhu Změny tržní rovnováhy.
DUM - Digitální Učební Materiál Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
Definiční obor a obor hodnot
Tvorba marketingového mixu
Webové portály LDS/MDS
MARKETINGOVÝ PLÁN PRO ROK 2009
Ing. Veronika Dostálková MBA
E-shop Vypracovala: Javůrková Karolína Vaňoučková Romana EP2.
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
E-shop Vypracovala: Javůrková Karolína Vaňoučková Romana EP2.
Tržní síly nabídky a poptávky, elasticita a její aplikace TNH 1 (S-3)
Dělá reklamu na léčiva jen výrobce nebo prodejce
Transkript prezentace:

 Slovíčka „až, maximálně, nejvýše“ apod.  Slovíčko „od“  Malá písmenka  Cena uvedená bez DPH  Klamavá reklama  Zdroj:

 Objevují-li se v reklamě slovíčka „až, do, apod.“, měli bychom si uvědomit, že to v praxi bude obvykle mnohem méně.  Příkladem může být typické reklamní vyjádření „slevy až 80 %“ nebo např. u reklamy na připojení k internetu „rychlost až 512 kb/s“.

 Doplňujícím trikem k tomu předchozímu je reklamní vyjádření „ceny již od“.  V praxi to obvykle znamená, že za tuto cenu bude nabízeno jen něco, s čím se většina spotřebitelů nespokojí např. z důvodu velice nízké kvality či absence potřebných doplňků.  Ovšem prodávající si zajistí návštěvu kupujícího se záměrem koupit a může mu pak nabídnout hodnotnější výrobky, i když již za mnohem vyšší ceny

 V reklamě jsou pro spotřebitele vždy nejdůležitější ta nejmenší písmenka.  Právě jimi se obvykle sděluje, že nabídka platí jen pro prvních dvacet zákazníků nebo při uzavření smlouvy alespoň na dva roky.  Vždy, když spotřebitel vidí reklamu nabízející výrobky či služby za překvapivě výhodných podmínek, by měl hledat hvězdičky odkazující na podmínky psané malým písmem.

 Cena uváděná v reklamě by měla být vždy konečnou, pokud nejsou vysvětleny podmínky, za kterých se může změnit, či není uveden odkaz na nějaké externí materiály.  Není přípustné ani uvádění ceny bez DPH bez vyznačení této skutečnosti.  Přesto se to ještě někdy děje.

 Mezi reklamní triky, které však jsou již nelegální, patří i klamavá reklama.  Příslušné ustanovení obchodního zákoníku zakazuje šíření takových sdělení, která dokáží vyvolat klamnou představu na úkor spotřebitele či konkurentů prodávajícího.  Za klamavý je považován i pravdivý údaj, jestliže je prezentován v souvislostech, které mohou uvést v omyl.  Je však vždy nutno zvažovat, zda se nejedná pouze o nadsázku, když u osobního vozu bude reklama říkat:“ Tento vůz uveze i slona!“  Bude se jednat o vyjádření, že auto je prostorné, prostřednictvím nadsázky, protože žádný rozumný spotřebitel nemůže očekávat, že by osobní auto slona opravdu uvezlo.  U nákladního automobilu by se však mohlo jednat o klamavou