YOUR LOGO Win Forms Slide od Martin Osovský. YOUR LOGO Validace dat  pro správné použití dialogu je nutné data před nastavením DialogResult u na OK validovat,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Postup při vytváření projektu v MS Project
Advertisements

Klávesové zkratky pro práci s okny
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Martin Dlouhý. Vytvořeno dne Nový začátek (New start) CZ.1.07/1.4.00/
Dynamické dokumenty na straně klienta Informatika pro ekonomy II.
Tabulky v MS ACCESS Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiří Novák.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Timer časovač potřebuji provádět příkazy opakovaně po uplynutí určitého časového intervalu vlastnost Interval nastavuji v milisekundách (1000  1s) určuje.
MS Excel - funkce Břetislav Regner PROJEKT financovaný
Práce s textem Jan Martinovič Fakulta elektrotechniky a informatiky
Konstanty jsou datové objekty jejich hodnoty nelze v programu měnit Deklarace Const jméno = hodnota Příklad: Textový řetězec ZPRAVA Const ZPRAVA = “Zadej.
PHP Zpracování formuláře v PHP - 11 Mgr. Josef Nožička IKT PHP
Formátování dokumentu O. Kánský 2011 Vyberte svůj textový editor Writer OpenOffice.org Word XP Microsoft Office Word Microsoft Office.
IT začátečníci - Word Modul 3.
Nastavení zarážek tabulátoru WORD
ACCESS – Tvorba tabulky – vstupní maska
INFORMATIKA 9. ročník. 3.hodina Navigace – tlačítko ZPĚT.
Třídy, generické třídy, pseudotřídy
Databáze Tabulky a typy dat VY_32_INOVACE_7B11. Proč datové typy ? Abychom mohli do tabulky vložit data, musíme jednotlivým polím (sloupcům) přiřadit.
Báze Úřadu průmyslového vlastnictví v Praze Poslední aktualizace: 20. března 2014.
Uživatelská dialogová okna
Datové typy a práce s nimi
TEXTOVÝ EDITOR.
MS ACCESS - FORMULÁŘE Databázové systémy.
EDITOR ROVNIC Mgr. Alena Tichá.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Práce s textem v objektech prezentace Vypracoval : Ing. Jiří Durďák Projekt Anglicky v odborných předmětech,
Excel export a import dat. Import dat z webu.
Vzorec v buňce v tabulkovém procesoru Vzorec v buňce v tabulkovém procesoru Microsoft ® Excel Zpracovala : Dana Lišková 4.B
Konstanty u jsou datové objekty u jejich hodnoty nelze v programu měnit u Deklarace Const jméno = hodnota Příklad: Textový řetězec ZPRAVA Const ZPRAVA.
Styly v programu MS word Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/Inf05 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek.
Práce se šablonami v MS Word 2007
Zápatí a záhlaví, okraje stránky, číslování stránek
Excel – Podmíněné formátování 1. června 2013VY_32_INOVACE_080213_Excel_Podminene_formatovani_DUM Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno.
UNIX — doplňky Informatika pro ekonomy II přednáška 9.
Tvorba uživatelských formulářů
1. Je potřeba nastavit bootování primárně z vaší DVD mechaniky, jinak by se vám nespustil instalační průvodce z DVD. Jakmile proběhne bootování, stiskněte.
Počítačová podpora konstruování I 3. přednáška František Borůvka.
Metody geoinženýrství Ing. Miloš Cibulka, Ph.D. Brno, 2015 Cvičení č. 3 Vytvořeno s podporou projektu Průřezová inovace studijních programů Lesnické a.
TVORBA VÝUKOVÉ PREZENTACE III. Mgr. René Szotkowski TENTO MATERIÁL VZNIKL ZA FINANČNÍ PODPORY EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU A STÁTNÍHO ROZPOČTU ČESKÉ REPUBLIKY.
Přepínání klávesnice Umístění jednotlivých znaků se na klávesnici může měnit v závislosti na tom, jakou klávesnici používáme.U nás se samozřejmě nejčastěji.
Vlastnosti stránky a tisk
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_15.
Počítačová podpora konstruování I 7. přednáška František Borůvka.
VKLÁDÁNÍ OBRÁZKŮ V PowerPointu Jak vložit obrázek? Klikni na kartu Vložení Poté klikni na položku Obrázek.
Problémy s češtinou České znaky se standardně nepovažují za alfanumerické znaky (\w) Vadí to při třídění vyhodnocování regulárních výrazů Je třeba použít.
Textový procesor (MS Word) Ing. Jan Roubíček. Tabulky v textu VY_32_INOVACE_10_2_15_AP.
VKLÁDÁNÍ OBRÁZKŮ, KLIPARTŮ, OBRAZCŮ
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_10.
Tvorba procedur ve VBA Microsoft Excel
Úvod do programování2 Vyučující: Mgr. Vítězslav Jersák Web: xjv.webnode.cz.
TinWeb v12 Nové rysy TinWeb v12 RNDr. Vladimír Pávek
Databáze MS ACCESS 2010.
Využití sestavy Zobrazení a typy Části sestavy Vytvoření sestavy Ovládací prvky.
Název školy: Autor: Název: Číslo projektu: Název projektu: SŠ spojů a informatiky Tábor Tomáš Jansa VY_32_INOVACE_OV8 CZ.1.07/1.5.00/ Moderní škola.
29/09/20161 Dialogová okna (1) Dialogová okna mohou být ve WPF (podobně jako ve Windows Forms) implementována jako: –modální: zobrazení se provede voláním.
NÁZEV ŠKOLY:SOŠ Net Office, spol. s r.o. Orlová Lutyně
Nastavení stránky a tisk
SP3 - ARCHICAD NASTAVENÍ SENDVIČOVÉ KONSTRUKCE
Jaroslav Kudr pro OATGM
PRVNÍ Projekt, struktura projektu
Dialogová okna (1) Realizována pomocí třídy Form
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r. o., Orlová Lutyně
Delphi – Práce s formuláři
MŮSTKOVÁ METODA MĚŘENÍ PASIVNÍCH SOUČÁSTEK
Typový příklad 3 – zadání 1
Tisk z MS Windows (1) Pro účely tisku na tiskárnách Windows Forms poskytují třídu PrintDocument Třída PrintDocument je definována ve jmenném prostoru:
Otázky a úkoly VY_32_INOVACE_4_3_13_20 Vložení I.   Najdi záložku „vložení“. Vlož libovolný obrázek. Nastav jeho výšku na 5cm. Uprav ho tak, aby s ním.
ProgeCAD Hladiny a kóty.
Oncreate, SaveInstancestate - demo
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Resources (úvod, demo vložení obrázku do aktivity)
Transkript prezentace:

YOUR LOGO Win Forms Slide od Martin Osovský

YOUR LOGO Validace dat  pro správné použití dialogu je nutné data před nastavením DialogResult u na OK validovat, aby bylo na obsah příslušných vlastností spolehnutí  každý ovládací prvek má událost Validating, v jejímž handleru se provede validace  událost Validating se vyvolá, když má prvek nastavenu vlastnost CausesValidation na true a ztratí fokus ve prospěch prvku se stejným nastavením  handler má parametr typu CancelEventArgs, jejíž vlastnost Cancel se při neúspěchu nastaví na true  pokud se validace povede, vyvolá se událost Validated

YOUR LOGO Validace dat  vložená data v ovládacím prvku se obvykle zkontrolují pomocí regulárního výrazu (metoda IsMatch)  je možno použít prvek MaskedTextBox, který má ve vlastnosti Mask řetězec s požadovaným formátem, ze jehož znaky se zobrazí nápovědné znaky, např. 00->L<LL-0000 : 12-Jan-1997 (__-___-____)

YOUR LOGO Validace dat  na formuláři může být komponenta ErrorProvider, která umožňuje informovat uživatele o chybě  metoda SetError má parametr typu komponenta, jejíž hodnotu se nepodařilo nastavit a řetězec  když je třeba kontolovat více ovládacích prvků, použije se kontejnerový prvek jako třeba GroupBox

YOUR LOGO Validace dat  validaci lze uměle vyvolat pomocí metod formuláře Validate a ValidateChildren  ValidateChildren má parametr, který umožňuje omezit, které druhy ovládacích prvků se mají validovat  vlastnost AutoValidate umožňuje nastavit, aby se validovalo pouze po zavolání těchto metod (a nikoliv, když ovládací prvky ztratí fokus) hodnotou AutoValidate.EnableAllowFocusChange

YOUR LOGO Kreslení  podporu kreslení zajišťují třídy ze jmenného prostoru System.Drawing  základní třídou je třída Graphics  ke kreslení na formulář je nutno si vyžádat instanci třídy Graphics voláním metody CreateGraphics

YOUR LOGO Událost Paint  aby se nakreslené objekty správně překreslovaly při změnách formuláře je třeba kreslení provádět v obsluze události Paint  událost Paint se vyvolá vždy, když se formuláš překresluje  lze ji vyvolat v programu metodami Invalidate, Update nebo Refresh  voláním metody SetStyle formuláře s parametrem ControlStyles.ResizeDraw lze zařídit, aby obrázek s formulářem měnil i velikost (událost Paint se vyvolá i při přesunu)

YOUR LOGO Barvy, štětce, pera...  barvy jsou reprezentovány strukturou Color, která obsahuje -statické vlastnosti pro známé barvy ( YellowGreen ) -metody pro vytváření barev pomocí různých reprezentací (např. FromArgb ) -metoda FromKnownColor s enumem KnownColors (systémové barvy, např. Highlight) -třída SystemColors

YOUR LOGO Štětce (brushes)  štětce slouží k vyplňování uzavřených objektů barvami, bitmapami nebo vzory  různé druhy reprezentované různými třídami -SolidBrush: inicializován barvou -TextureBrush: inicializován bitmapou (objekt Bitmap) -HatchBrush: inicializován některým dvoubarevným vzorem (typ HatchStyle) a dvěma barvami -LinearGradientBrush: plynulý přechod mezi dvěma barvami -PathGradientBrush: přechod podél cesty

YOUR LOGO Pera (pens)  kreslení čar, polygonů a tvarů  je možno nastavovat celou řadu vlastností jako -štětec ( Brush ) -konce čar ( EndCap, StartCap ) -čárování nebo čerchování ( DashStyle, DashPattern ) -zarovnání, spoje a podobně

YOUR LOGO Cesty a tvary  tvary se kreslí pomocí metod třídy Graphics -metody DrawXXX: nakreslí příslušný tvar nevyplněný -metody FillXXX: nakreslí tvar, který je možno vyplnit vyplněný příslušným štětcem  k disposici jsou například tvary Arc, Bezier, Curve, Lines (neuzavřené) a Ellipse, Rectangle, Polygon, Pie a ClosedCurve (uzavřené)  kreslí se na základě nejrůznějších specifických vlastností

YOUR LOGO Cesty  cesta, objekt typu GraphicsPath je v podstatě kontejner pro jednu nebo více podcest (uzavřený tvar nebo posloupnost spojených čar či oblouků)  připomíná Graphics, ale -není možné do ní kreslit na jakékoliv pozice -je nutno ji vykreslit na objekt Graphics metodou DrawPath (nemá vlastní vykreslovací prostor)  tvary se do ní přidávají metodami tvaru AddXXX  metody StartFigure a CloseFigure

YOUR LOGO Obrázky  jsou reprezentovány zejména třídou System.Drawing.Image  instanci této třídy je možné vytvořit například statickou metodou FromFile  obrázek lze vykreslit metodou DrawImage třídy Graphics  této metodě je možné předávat parametry, které obrázek vykreslí nějak transformovaný (do nějakého tvaru, zvětšený nebo zmenšený ap.)  nějaké transformace je také možné provádět přímo na obrázku (metoda RotateFlip aj. )

YOUR LOGO Fonty, řetězce  kreslení řetězců se provádí metodou DrawString  té se předá řetězec, třída reprezentující font, štětec a nakonec poloha textu  fonty jsou reprezentovány třídou FontFamily (např. Times New Roman), jednotlivé konkrétní tvary (jako TMR bold 10b) pak třídou Font

YOUR LOGO Data binding  některé ovládací prvky zobrazují data uložená v jiných objektech  data lze zobrazovat automaticky pomocí spojování prvků s datovými zdroji (data sources)  spojovat lze -vlastnosti ovládacích prvků sjednoduchými složkami zdrojů (objektů): simple binding -nebo ovládací prvky s kolekcemi: complex binding -jednostranně nebo oboustranně

YOUR LOGO Simple binding  každý ovládací prvek obsahuje kolekci objektů typu Binding, které obsahují vazbu některé jejich vlastnosti ke složce nějakého objektu  tato kolekce je ve vlastnosti DataBindings  třída Binding má konstruktor se třemi parametry -jméno vlastnosti ovládacího prvku ( Property ) -referenci na objekt zroje ( DataSource ) -tzv. navigation path ke složce zdroje ( DataMember )

YOUR LOGO Simple binding  navigation path je řetězec jmen oddělených tečkou  představuje složku nebo vlastnost zdroje, případně, složku objektu, který je obsažen v dané složce atd. “Stars.Planets.Moons.Mass”  je-li zdrojem například DataSet, může to být jméno tabulky a jméno sloupce “Products.ProductName”

YOUR LOGO Simple Binding  pokud je zdrojem kolekce, je prvek svázán se složkou jednoho objektem v kolekci  formulář má složku BindingContext, která pro každou vazbu obsahuje objekt odvozený od typu BindingManagerBase -CurrencyManager: obaluje skutečný zdroj, vrací jeden prvek a umožňuje mezi prvky přecházet -PropertyManager: pokud zdroj není kolekce, obsahuje prostě příslušný objekt

YOUR LOGO Binding Context  CurrencyManager -má složku Position: index aktuálního objektu -Count: celkový počet -Current -AddNew  dá se získat z vlastnosti BindingContext pomocí indexeru, který má za parametr zdroj dat, případně navigation path ke složce  ke každé kolekci je jenom jeden kontext

YOUR LOGO Complex binding  některé ovládací prvky mohou být propojeny s kolekcí (ListBox, ComboBox, DataGridView), za tím účelem mají speciální složky -DataSource: objekt kolekce -DisplayMember: složka prvku kolekce, která se má zobrazit -ValueMember: hodnota, která je svázána s vybranou položkou (SelectedValue)

YOUR LOGO Complex binding  běžné kolekce nepodporují notifikace o změnách v kolekci, což způsobuje, že se tyto změny neprojevují na provázaných komponentách  IBindingList a IBindingList : rozhraní umožňující obousměrnou vazbu  BindingSource: komponenta, která umožňuje zapouzdřit již existující kolekci

YOUR LOGO DataGridView  tabulková komponenta pro zobrazování dat  objekt nesoucí data se k ní přiřadí vlastností DataSource, resp. DataMember  může zobrazovat data z -pole -DataTable, DataView -DataSet, DataViewManager -IList, IListSource -jakákoliv generická kolekce

YOUR LOGO Poznámky k DataGridView  u pole je se v tabulce zobrazí první vlastnost každé položky (délka u řetězců!)  u tabulky v DataSetu je se DataSource nastaví na dataset a DataMember na jméno tabulky  umí navigovat přes relace v datasetu  složky, které nechceme zobrazovat u generických kolekcí je možno označit atributem [Browsable(False)]

YOUR LOGO DataGridView  sloupce se dají vytvořit automaticky podle jmen a datových typů položek prvků datového zdroje  nebo se dají vytvořit ručně pomocí tříd dědících od třídy DataGridViewColumn a jejich vlastností (např. DataGridViewButtonColumn)  sloupce jsou ve vlastnosti Columns třídy DataGridView

YOUR LOGO Vícevláknová rozhraní  dlouho trvající blokující operace mohou způsobit nepříjemné zablokování aplikace  řešení je přesunout tyto operace z UI vlákna aplikace do tzv. pracovního vlákna  pracovní vlákno, ale nemůže přistupovat přímo k prvkům uživatelského rozhraní  řešením je použít thread-save metody třídy Form -Invoke, BeginInvoke, EndInvoke -CreateGraphics

YOUR LOGO Vícevláknová rozhraní  existuje pomocná komponenta BackgroundWorker  metoda RunWorkerAsync: inicializuje a spustí příslušnou operaci  delegáti (události) -DoWork -ProgressChanged -RunWorkerCompleted

YOUR LOGO Vícevláknová rozhraní  komunikace s UI vláknem se provádí metodou ReportProgress (jen když je vlastnost WorkerReportsProgress na true)  zavolání této metody vyvolá událost, na niž je možno v UI vlákně reagovat, předaná informace (číslo nebo jakýkoliv objekt) je ve vlastnosti UserState nebo ProgressPercentage třídy ProgressChangedEventArgs