Klasicismus v evropské hudbě

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Impresionismus v českých zemích
Advertisements

Hudební klasicismus v tvorbě českých autorů
Světoví hudební skladatelé
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA.
Studijní obor: Sociální činnost
VY_32_INOVACE _17 Klasicistní umění
Hudební tělesa VY_32_INOVACE_03_Hudební tělesa.
Wolfgang Amadeus Mozart
VY_32_INOVACE_05_Opakování I Otázka číslo 1: Vážná hudba je : A) Označení pro evropskou hudební tradici a hudební formy z níOznačení pro evropskou hudební.
Medailonky Wolfgang Amadeus Mozart HV-1 Hudební výchova DUM č. 17
Romantismus v hudbě skladatelů z českých zemí
Barokní hudba v Evropě VY_32_INOVACE_06_Barokní hudba v Evropě.
HV-1 Hudební výchova DUM č. 18 Prima – kvarta osmiletého studia
Rozčlenění hudebního vývoje
Romantismus v hudbě německých skladatelů
Poznámky pro výuku Předmět: Hudební výchova Autor: Mgr. Tomáš Fabiánek
Hudební skladatelé ovlivnění impresionismem
Jméno autora: Tomáš Procházka
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
René Descartes: "Myslím, tedy jsem."
NEJVÝZNAMNĚJŠÍ PŘEDSTAVITELÉ HUDEBNÍHO KLASICISMU
Píseň a její přeměna Od počátku k dnešku
Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Autor: Mgr. Helena Kremsová, ZŠ Masarykova, Ostrov
 Složité hudební dílo  Skladba pro symfonický orchestr  Rozvoj od klasicismu.
ICT – 2 – 3 – 23 HV Wolfgang Amadeus Mozart
Mgr. Jakub Tomala.  Ukázka č. 1  Ukázka č. 2  Ukázka č. 3  Ukázka č. 4  Ukázka č. 5  Komentář k ukázce č. 1  Komentář k ukázce č. 2  Komentář.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Otázky jsou vybrány z DUM č
Klasicismus Mgr. Jakub Tomala.
Klasicismus.
Číslo: : VY_32_INOVACE_18_08 (20) Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název:
W. A. MOZART geniální hudební skladatel
Klasicismus Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Komunikace hudebního umění se znakovými systémy uměleckých.
Wolfgang Amadeus Mozart Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Komunikace hudebního umění se znakovými systémy.
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Zdeňka Pecková Číslo VY_32_INOVACE_3421 NázevWolfgang Amadeus Mozart Téma hodinyŽivot a dílo W. A.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/20 Název materiálu: Velmi stručný přehled dějin vážné hudby Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Mgr. Jana Doubková VY_32_INOVACE_5B_05_WOLFGANG_AMADEUS_MOZART Dějiny hudby listopadu 2012 W. A. Mozart – život, dílo, zajímavosti o osobnosti skladatele.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Vývoj artificiální hudby 8. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_13_Hudba v období klasicismu.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_01 Autor: Mgr. Eva Damborská Anotace: Učební text pro ZŠ – Klasicismus v evropské hudbě -žáci se naučí charakteristické rysy evropského.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/11
Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor:
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/09
CESTA Z PRAVĚKU KLASICISMUS
Test k ověření znalostí z HV
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
HUDEBNÍ VÝCHOVA – 9. ROČNÍK
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Uherský Ostroh
Světoví hudební skladatelé
HUDEBNÍ VÝCHOVA – 7. ROČNÍK
Název školy: Základní škola Netvořice
Hudba Test Poslech POJMY
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/10
Název školy: Základní škola Netvořice
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE  11/20
Klasicismus
Symfonie AUTOR: Mgr. Aleš Skála NÁZEV: VY_32_INOVACE_28_11_HV7_Skála
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6
Michal Birás Klasicizmus.
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Joseph Haydn AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Dějiny hudby a její osobnosti
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Transkript prezentace:

Klasicismus v evropské hudbě VY_32_INOVACE_08_Klasicismus v evropské hudbě

Období hudebního klasicismu se v Evropě datuje zhruba mezi lety 1750 až 1820. Oproti baroku a romantismu je klasicismus klidnější směr. Melodicky a harmonicky se snaží o ucelené a přehledné dílo. Je ovlivněn racionalismem a návratem k antice.  Orchestr byl obohacen o lesní roh, trubky, tympány a klarinet. Vznikají i složité hudební formy: sonátová forma, sonáta, sonatina, symfonie, smyčcový kvartet. Nejvýznamnější představitelé : Christoph Willibald Gluck Joseph Haydn Wolfgang Amadeus Mozart Ludwig van Beethoven

Christoph Willibald (von) Gluck (2. července 1714, Erasbach – 15 Christoph Willibald (von) Gluck (2. července 1714, Erasbach – 15. listopadu 1787, Vídeň) byl německý hudební skladatel a jeden z nejvýznamnějších operních skladatelů období klasicismu. http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Joseph-Sifr%C3%A8de_Duplessis_001.jpg

Franz Joseph Haydn (31. března 1732, Rohrau – 31 Franz Joseph Haydn (31. března 1732, Rohrau – 31. května 1809 Vídeň) byl rakouský hudební skladatel, přední představitel klasického období v hudbě, často označován jako „otec symfonie“, nebo „otec smyčcového kvartet“ http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Joseph_Haydn.jpg

Wolfgang Amadeus Mozart 27. ledna 1756, Salzburg – 5 Wolfgang Amadeus Mozart 27. ledna 1756, Salzburg – 5. prosince 1791,Vídeň byl klasicistní hudební skladatel a klavírní virtuos; geniální hudebník, který za svého života vytvořil 626 děl světského i duchovního charakteru – opery, operety, symfonie, koncerty, komorní hudbu, mše a chorály. Mezi jeho nejproslulejší díla se řadí opery (zvláště Figarova svatba a Don Giovanni) a Reguiem. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/47/Croce-Mozart-Detail.jpg/462px-Croce-Mozart-Detail.jpg

Ludwig van Beethoven (16. prosince 1770, Bonn – 26 Ludwig van Beethoven (16. prosince 1770, Bonn – 26. března 1827, Vídeň) byl významný německý hudební skladatel, dovršitel vídeňského klasicismu. V průběhu svého života rozvinul klasicistní slohové a formové prostředky do svého individuálního hudebního stylu a otevřel tak dveře nové hudební epoše – romantismu. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/6f/Beethoven.jpg

Konec Autor : Trýzna Stanislav Školní rok :2010/2011 Určeno pro : devátý ročník Předmět: hudební výchova Téma : základní orientace ve vývoji hudby v klasicismu Způsob použití ve výuce: výuková prezentace Upozornění : Pro plné využití aplikace musí být PC připojeno k internetu