HYPERBOLA Hyperbola je množina bodů v rovině, které mají od dvou daných pevných bodů – ohnisek F 1 a F 2 stálý kladný rozdíl vzdáleností, menší než vzdálenost.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzdálenosti bodů, přímek a rovin.
Advertisements

Vzájemná poloha přímky a kružnice (kruhu)
Množiny bodů dané vlastnosti
KUŽELOSEČKY 4. Hyperbola Autor: RNDr. Jiří Kocourek.
Vzájemná poloha dvou kružnic
Vzájemná poloha dvou kružnic
KUŽELOSEČKY 1. Kružnice Autor: RNDr. Jiří Kocourek.
GPG Příklad 2.
Vzájemná poloha dvou kružnic
Konstrukce trojúhelníku ze tří stran
Kuželosečky Autor: Mgr. Alena Tichá.
POZNÁMKY ve formátu PDF
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: duben 2012 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Obecně můžeme řešit takto:
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Konstrukce trojúhelníku s kružnicí opsanou v zadání
Hyperbola Hyperbola je množina bodů v rovině, které mají od dvou daných různých bodů F1, F2 , které nazýváme ohniska, konstantní absolutní hodnotu rozdílu.
Vzájemná poloha dvou kružnic
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
TECHNICKÉ KRESLENÍ Autor: Luboš Šlechta Datum: Třída: 8 - 9
Konstrukce trojúhelníku s využitím vět o shodnosti
Jednoduché konstrukce (střed a osa úsečky, osa úhlu, tečna)
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Bodová konstrukce kuželosečky - elipsy
VY_42_INOVACE_415_KRUŽNICE, KRUH
TECHNICKÉ KRESLENÍ Autor: Luboš Šlechta Datum: Třída: 8 - 9
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Konstruktivní geometrie Cílová skupina: 4. ročník (oktáva) gymnázia Oblast podpory: III/2 Inovace výuky prostřednictvím.
Elipsa VY_34_INOVACE Matematika, č.přílohy Autor: Mgr. Eva Hubáčková
TECHNICKÉ KRESLENÍ Autor: Luboš Šlechta Datum: Třída: ELIPSA Anotace: pojmy - konstrukce.
VY_42_INOVACE_407_KRUŽNICE OPSANÁ TROJÚHELNÍKU Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM duben 2012 Ročník použití VM 6. ročník Vzdělávací.
Herní plán Obecné vlastnosti příčky
Kuželosečky.
* Kružnice a kruh Matematika – 8. ročník *
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: duben 2012 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
ELIPSA vzniká jako řez kužele rovinou, která není rovnoběžná s podstavou kužele a zároveň podstavu neprotíná.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: duben 2012 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
PARABOLA Parabola je množina bodů v rovině, které mají od pevného bodu – ohniska F a pevné přímky d (F = d) stejné vzdálenosti. Přímka d se nazývá řídící.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
ELIPSA Elipsa je množina bodů v rovině, které mají od dvou daných bodů – ohnisek ( F1 a F2) stálý součet vzdáleností, větší než vzdálenost ohnisek. Vzdálenosti.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Množina bodů dané vlastnosti
Středová kolineace.
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_11.
POZNÁMKY ve formátu PDF
MNOŽINY VŠECH BODŮ DANÉ VLASTNOSTI
* Thaletova věta Matematika – 8. ročník *
Bodová konstrukce hyperboly
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_14.
Kruh, kružnice Základní pojmy
Kružnice trojúhelníku opsaná
III. část – Vzájemná poloha přímky
Parabola.
Kruh, kružnice Základní pojmy
Kruh, kružnice Základní pojmy
Hyperbola Vypracoval: Mgr. Lukáš Bičík
Bodová konstrukce hyperboly
Konstrukce trojúhelníku s kružnicí opsanou v zadání
Množina bodů dané vlastnosti
HYPERBOLICKÝ ŘEZ KUŽELE
III. část – Vzájemná poloha přímky
Konstruktivní úlohy na rotačních plochách
Konstrukce trojúhelníku
Kružnice trojúhelníku vepsaná
Analytická geometrie kvadratických útvarů
Analytická geometrie kvadratických útvarů
Transkript prezentace:

HYPERBOLA Hyperbola je množina bodů v rovině, které mají od dvou daných pevných bodů – ohnisek F 1 a F 2 stálý kladný rozdíl vzdáleností, menší než vzdálenost F 1 F 2. Střed S úsečky F 1 F 2 je středem hyperboly. Dvěma bodům A, B hyperboly, které leží na její hlavní ose, říkáme vrcholy hyperboly. Vzdálenost vrcholu hyperboly od středu nazýváme hlavní poloosa a hyperboly, vzdálenost ohniska od středu pak výstřednost (excentricita) e hyperboly. Hyperbola se skládá ze dvou větví.

Příklad: Sestrojte bodovou konstrukci hyperboly, jsou-li dána dvě ohniska F 1 a F 2 a rozdíl průvodičů jejich bodů F 1 F 2 = 4, 2a = 2

SF1F1 F2F2 AB

SF1F1 F2F2 AB Na hlavní ose hyperboly, vně ohnisek si zvolíme libovolný bod R. Získané úsečky AR a BR, jsou poloměry kružnic k 1 a k 2, se středy F 1 a F 2, jejichž průsečíky M 1 a M 2 jsou hledané body paraboly. R

SF1F1 F2F2 AB R k1k1 k2k2 M1M1 M1´M1´