TECHNICKÉ KRESLENÍ Autor: Luboš Šlechta Datum: Třída: 8 - 9

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzdálenosti bodů, přímek a rovin.
Advertisements

Užití podobnosti Změna délky úsečky v daném poměru
autor: RNDr. Jiří Kocourek
Množiny bodů dané vlastnosti
Průsečík přímky a roviny
KUŽELOSEČKY 1. Kružnice Autor: RNDr. Jiří Kocourek.
GPG Příklad 2.
Kuželosečky Autor: Mgr. Alena Tichá.
POZNÁMKY ve formátu PDF
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
TECHNICKÉ KRESLENÍ Autor: Luboš Šlechta Datum: Třída: 8 - 9
Kuželosečky - opakování
Vzájemná poloha přímky a kružnice
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_19.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_89.
Konstrukce trojúhelníku s využitím vět o shodnosti
Jednoduché konstrukce (střed a osa úsečky, osa úhlu, tečna)
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
HYPERBOLA Hyperbola je množina bodů v rovině, které mají od dvou daných pevných bodů – ohnisek F 1 a F 2 stálý kladný rozdíl vzdáleností, menší než vzdálenost.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
TECHNICKÉ KRESLENÍ Autor: Luboš Šlechta Datum: Třída: 8 - 9
TECHNICKÉ KRESLENÍ Autor: Luboš Šlechta Datum: Třída: ELIPSA Anotace: pojmy - konstrukce.
Kuželosečky.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Pravoúhlá soustava souřadnic v rovině
ELIPSA vzniká jako řez kužele rovinou, která není rovnoběžná s podstavou kužele a zároveň podstavu neprotíná.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: duben 2012 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
VY_42_INOVACE_417_OSOVÁ SOUMĚRNOST 1
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_16.
PARABOLA Parabola je množina bodů v rovině, které mají od pevného bodu – ohniska F a pevné přímky d (F = d) stejné vzdálenosti. Přímka d se nazývá řídící.
PARABOLA Mgr. Zdeňka Hudcová TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
ELIPSA Elipsa je množina bodů v rovině, které mají od dvou daných bodů – ohnisek ( F1 a F2) stálý součet vzdáleností, větší než vzdálenost ohnisek. Vzdálenosti.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
* Úhel Matematika – 6. ročník *.
Středová kolineace.
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Kótované promítání – dvě roviny
Shodné zobrazení Obrazem libovolné úsečky AB
POZNÁMKY ve formátu PDF
MNOŽINY VŠECH BODŮ DANÉ VLASTNOSTI
Název: BOD, PŘÍMKA, ÚSEČKA
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Osová souměrnost.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_17.
Osová souměrnost.
ZÁKLADNÍ GEOMETRICKÉ KONSTRUKCE
Kótované promítání – dvě roviny
Kótované promítání – zobrazení přímky a úsečky
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Sestrojení úhlu o velikosti 90° pomocí kružítka.
III. část – Vzájemná poloha přímky
Parabola VY_34_INOVACE Matematika, č.přílohy Autor: Mgr. Eva Hubáčková
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_18.
Parabola.
KUŽELOSEČKY 3. Parabola Autor: RNDr. Jiří Kocourek.
PARABOLICKÝ ŘEZ KUŽELE
Neznámý útvar ukrytý v mezikruží
Základní konstrukce Osa úhlu.
Matematika Parabola.
Geometrické konstrukce v technickém kreslení Bogdan Nogol
Základní konstrukce Osa úhlu.
III. část – Vzájemná poloha přímky
IV. část – Vzájemná poloha dvou
Konstruktivní úlohy na rotačních plochách
Kružnice trojúhelníku vepsaná
Analytická geometrie kvadratických útvarů
Transkript prezentace:

TECHNICKÉ KRESLENÍ Autor: Luboš Šlechta Datum: 11.5.2012 Třída: 8 - 9 PARABOLA Anotace: pojmy - konstrukce

DEFINICE PARABOLY Parabola je množina všech bodů v rovině, které mají od pevného bodu F a pevné přímky d, jež tímto bodem neprochází, stejné vzdálenosti. Pevný bod F je ohnisko, pevná přímka d je řídicí přímka paraboly. Vzdálenost ohniska na řídící přímku je osa paraboly.

KONSTRUKCE PARABOLY Ve vzdálenosti parametru od ohniska F vedeme přímku kolmo na osu o. Je to řídící přímka paraboly a její průsečík s osou označujeme D. střed V úsečky DF je již bodem paraboly, neboť|DV|=|VF|. Další body paraboly sestrojujeme tak, že v libovolném bodě R1 polopřímky VF vedeme rovnoběžku s řídící přímkou d a najdeme její společné body M1, M2 s kružnicí k(F;DR1). Body M1, M2 vyhovují definici paraboly.

SESTROJENÍ PARABOLY DLE. ZADÁNÍ