OBLAST 5: KULTURNÍ CESTOVNÍ RUCH A UDRŽITELNÝ ROZVOJ KULTURY Ing. Zdeněk Urbanovský Centrála cestovního ruchu Východní Moravy EVROPSKÁ KULTURNÍ STEZKA.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Cestovní ruch Luhačovické Zálesí
Advertisements

Představení MAS Zubří země, o. p. s.
Setkání informačních center Zlínského kraje Napajedla
Možnosti dotací a grantů pro CR v roce • Projektová dokumentace • Souhlas stavebního úřadu • Vyřešené majetkové vztahy k nemovitostem • Prostředky.
HARMONOGRAM DALŠÍCH KROKŮ A ŘÍZENÍ EKS CM 25. června 2013 KONFERENCE VELEHRADSKÝ DŮM CYRILA A METODĚJE Mgr. Milan Filip vedoucí Odboru strategického rozvoje.
Destinační management turistických lokalit regionu Hranicko a Dolina Małej Panwi Projekt podpořen z OP Přeshraniční spolupráce ČR – PR Hranická rozvojová.
Zelené stezky Greenways
Setkání informačních center Zlínského kraje Kroměříž
OBLAST 4: SOUČASNÉ KULTURNÍ A UMĚLECKÉ PRAXE
OBLAST 3: KULTURNÍ A VZDĚLÁVACÍ VÝMĚNA MLADÝCH EVROPANŮ Mgr. Pavel Černuška, Ph.D. Cyrilometodějská teologická fakulta Univerzity Palackého v Olomouci.
Konference NOVÁ GENERACE TURISTICKÉHO ZNAČENÍ ANEB TURISTICKÉ STEZKY DO MOBILU Rámcový projekt Životní prostředí v Praze a volný čas – V Praze za přírodou.
Euroregion Bílé-Biele Karpaty Zlín, Prezentace k semináři cestovního ruchu TENTO MIKROPROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKOU UNIÍ, Z PROSTŘEDKŮ.
Společně a každý zvlášť po stezkách Ing. Lenka Klimková MAS – Partnerství Moštěnka, o. s.
P REZENTACE MAS K RÁLOVSKÉ STEZKY O. P. S. Cestovní ruch a formy podpory Chotěboř
Strategický plán Městské části Praha-Libuš postup zpracování, výstupy, metody.
Ostrava, Ing. Lucie Ligocká
P ROVÁZÁNÍ SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ S TVORBOU STRATEGICKÝCH A ROZVOJOVÝCH PLÁNŮ REGIONŮ.
Česká centrála cestovního ruchu
EVROPSKÁ KULTURNÍ STEZKA SV. CYRILA A METODĚJE 25. června 2013 KONFERENCE VELEHRADSKÝ DŮM CYRILA A METODĚJE Ing. Ladislav Kryštof Radní Zlínského kraje.
14/1/2010. Lead partner projektu RERA a.s., Regionální rozvojová agentura jižních Čech Realizované mezinárodní projekty - Z jižních ČECH AŽ NA KONEC SVĚTA.
Program rozvoje cestovního ruchu Královéhradeckého kraje Úvodní setkání řídící skupiny – 28. června 2007– Hradec Králové 1 PROGRAM ROZVOJE CESTOVNÍHO RUCHU.
OBLAST 1: KOOPERACE VE VÝZKUMU A VÝVOJI Marek Junek Filozofická fakulta Univerzity Karlovy v Praze EVROPSKÁ KULTURNÍ STEZKA SV. CYRILA A METODĚJE.
Konference Společně správným směrem – spolupráce s partnery i médii Vyhodnocení činnosti v letech 2008 – 2009 a nástin další spolupráce Ostrava
Výzkumy CzechTourism Fórum cestovního ruchu listopadu 2011
Podpora nevládních a neziskových organizací v oblasti cestovního ruchu
TRNKOVÁ STEZKA Představení projektu. Trnková stezka obecně Předmětem projektu je rozvoj a propagace „Trnkové stezky“, specifického turistického produktu,
Prioritní osa 2 Rozvoj cestovního ruchu výstavba, technické zhodnocení turistické infrastruktury (např.: kongresových či lázeňských center, sportovně rekreačních.
Opatření (Fiche) SPL Budoucnost založená na tradici Návrh opatření pro Výzvy roku 2009 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova Evropa investuje do.
CULTIVATE: Evropská informační síť pro oblast kulturního dědictví Vít Richter Národní knihovna ČR Olomouc, listopad 2001.
Destinační management TO Jeseníky-východ
Cykloturistika Produkty Služby Infrastruktura Propagace.
Setkání informačních center Zlínského kraje Vizovice
Luhačovské Zálesí, o.p.s. Produktové novinky 2011.
Územní a hmotné podmínky rozvoje cestovního ruchu ČR - DSO Tato distanční studijní opora vznikla v roce 2005 z velké většiny jako praktický dílčí výstup.
Základní informace o projektu  Název projektu:Posílení inovací prostřednictvím nových klastrových konceptů za podpory nově vznikajících a mezisektorových.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
 POTENCIÁLNÍ ROZVOJOVÉ MOŽNOSTI VYSOČINY Pobytová turistika v ekologicky nezatížené přírodě Městská kulturně-poznávací turistika.
0350 – Podpora nových vzdělávacích metod v systému vzdělávání ČMKOS Žadatel: ČMKOS Partner: AIVD Mgr. Dušan Martinek
CZ / /0003 Digitalizace – digitální vysílání jako nová technologie a nový trh Hermes o.s. Czech Digital Group, Newton College Jan Vávra,
Systém kvality a inovací v cestovním ruchu
Zaměření Národního programu podpory CR v roce 2011 Podprogram Cestování dostupné všem.
III.1.1. Diverzifikace činností nezemědělské povahy opatření je zaměřeno na realizaci jednotlivých aktivit ve venkovských oblastech v rámci diverzifikace.
České vysoké učení technické v Praze Fakulta stavební Katedra mapování a kartografie Návrh koncepce prostorového informačního systému památkového objektu.
2. setkání pracovní skupiny projektu MOS obcí v územním obvodu ORP Chomutov Místo: Chomutov Dne: , 13:00 hod. C ESTOVNÍ RUCH – PROJEKT MOS.
Projekt Destinační management MSK - možnosti spolupráce.
Marketingová komunikace prostřednictvím umění Korporátní image.
Sdružení Český ráj Destinační management v TR Český ráj.
Sdružení Český ráj. 2 Projektové záměry Regionální projektové záměry pro období : Marketingové a koordinační aktivity v CR Rozvoj doplňkové infrastruktury.
Fórum podnikatelů cestovního ruchu Liberec – Krkonoše – svazek měst a obcí Josef Nosek – manažer, regionální rozvoj.
Zlínský kraj a podpora cestovního ruchu Ing. Ladislav Kryštof člen Rady ZK pro oblast kultury a cestovního ruchu Vsetín
Pavel Rada Regionální rozvojová agentura Východní Moravy Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií Dotace pro neziskové organizace z EU.
Setkání informačních center Zlínského kraje Valašské Klobouky
Greenway Jizera Seminář Greenway Jizera Mladá Boleslav,
Upgrade Obsah 1.Celková strategie Východní Moravy (CS, claim, moodboard) 2.Hlavní marketingové nástroje: zdůvodnění 3.Nová dynamická orientace.
Cyrilometodějské jubileum 2013 Přehled aktivit Zlínského kraje Ing. Ladislav Kryštof Výroční konference cestovního ruchu Východní Moravy, 29. ledna 2012.
Projekt Otevřené brány zpřístupnění významných sakrálních památek ve Zlínském kraji.
ADONIS – ZO ČSOP projekty v cestovním ruchu , Dolní Kounice.
Ú hel pohledu OTEVŘENÉ BRÁNY POUTNÍ STEZKY VÝCHODNÍ MORAVY EVROPSKÁ KULTURNÍ STEZKA SV. CYRILA A METODĚJE Tři projekty zaměřené na poutnictví, tři pohledy.
12/04/2010 Zámek Loučeň Ing. Pavel Vinohradník Oblast cestovního ruchu v ROP Střední Čechy.
Marketingová strategie 2018 Jižní Čechy Pohodové
Prioritní osa 2 Interreg V-A Česká republika – Polsko Společný sekretariát, Hálkova 2, Olomouc
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
Nové webové stránky a upgrade
Závěrečná konference projektu
- CESKY SEVER FLE Chřibská 2017.
Aktuální informace o činnosti CCRJM
„Cyril a Metoděj, autentický příběh naší země“
Velehrad - Centrum kulturního dialogu západní a východní Evropy
Kulatý stůl, Velehrad 21. listopadu 2018
Transkript prezentace:

OBLAST 5: KULTURNÍ CESTOVNÍ RUCH A UDRŽITELNÝ ROZVOJ KULTURY Ing. Zdeněk Urbanovský Centrála cestovního ruchu Východní Moravy EVROPSKÁ KULTURNÍ STEZKA SV. CYRILA A METODĚJE

OBSAH 1.Popis oblasti a analýza potřeb 2.Specifické cíle oblasti 3.Návrh aktivit 4.Cílové skupiny 5.Garant oblasti 6.Partneři / stakeholdeři 7.Závěr / souhrn

Popis oblasti Marketing celého projektu Tvorba a nabídka produktů (itinerářů) cestovního ruchu. Zviditelnění historického a kulturního dědictví Udržitelný rozvoj (zachování) kultury – podmínka tvorby produktů cestovního ruchu Identifikace potenciálu (trasy, cíle, events) Synergie oblasti s ostatními oblastmi projektu Zapojení podnikatelské sféry (hlavně mikropodniků)

Základní specifické cíle 1.Vytváření turistické nabídky Evropské kulturní stezky sv. Cyrila a Metoděje 2.Marketing projektu a produktů kulturního cestovního ruchu 3.Provázanost jednotlivých oblastí projektu na produkty cestovního ruchu

Cíl 1: Vytváření turistické nabídky Evropské kulturní stezky sv. Cyrila a Metoděje Pasport stávající situace Návrh vytvoření tras, zapojení cílů Návrh turistických produktů s prvky putování Návrh turistických produktů – zájezdů /poznávání cílů Síťování (networking) nabídky

Cíl 1 - aktivita 1.1. Identifikace turistických cílů a tras, obnova a realizace tras/cílů Pasport (identifikace) poutních/turistických tras a turistických cílů Návrh obnovy/údržby/změny stávajících cílů/tras Návrh realizace nových poutních/turistických tras (vč. vybudování infrastruktury) Monitoring turistických cílů, turistických tras v každém pátém roce projektu

Cíl 1, aktivita 1.2 – Tvorba produktové nabídky cestovního ruchu Produkty putování (pěší, cyklo, hipo) Produkty „poznávání cílů“ Kombinované produkty B2B, B2C

Cíl 2 Aktivita 2.1. Identifikace projektu, tvorba značky projektu, její ukotvení grafická značka pro označování tiskovin, webových prezentací, upomínkových předmětů, turistických tras, turistických cílů (points of interest) zapojených do projektu EKS CM označování poutních (turistických) tras pro pěší turistiku, hippoturistiku, cykloturistiku, a produktů z nich odvozených označování produktů cestovního ruchu a marketingová komunikace těchto produktů procesní aktivity –zpracování design manuálu značky, pravidel pro její používání –grafické ztvárnění tiskovin a webových stránek, prezentací –překladatelské práce –tzv. povinná publicita (bude-li požadována).

Cíl 2 - Aktivita 2.2. Tvorba marketingových materiálů Tištěné průvodce, letáky, katalogy, brožury Mapy, navigační aplikace Webové prezentace a aplikace Mobilní aplikace Multimediální prezentace Tripy a prezentace, studijní cesty Informační systém poutních/turistických cest Informační systém turistických cílů

CÍL 3 PROVÁZANOST NA PRODUKTY CESTOVNÍHO RUCHU 3.1. Odborné konference, sympozia, semináře 3.2. Studijní a poznávací cesty uvnitř projektu 3.3. Využití kulturních, vzdělávacích, výzkumných aktivit v oblasti cestovního ruchu

Cílové skupiny Turisté všech věkových skupin s všeobecným zájmem o poznávání historie, kultury, náboženství – 80% –Trh církevní a kulturní turistiky je zastoupen všemi věkovými kategoriemi s největším podílem věkové skupiny 40–60 let. Hlavní motivací je hledání a nacházení turistických cílů spojených s historií, kulturou, náboženskými příběhy apod. Turisté všech věkových skupin s vyhraněným zájmem o poutní a náboženskou turistiku – 20% –Věková struktura s převažujícím podílem praktikujících věřících ve věku 40 – 65 let. Motivací jsou náboženské důvody, zájem o poznávání historie, kultury, náboženská témata

Partneři, stakeholdeři Subjekty z oblasti cestovního ruchu, resp. historie, kultury, církví a vzdělávání z lokalit zapojených do projektu. Výchozí skupina partnerů: ČR, Slovensko, Slovinsko, Itálie, Řecko, Makedonie. Cílový stav (dle zájmu partnerů): navíc Maďarsko, Bulharsko, Turecko, Ukrajina, Polsko.

Shrnutí Navrhujeme postupovat dílčími kroky. Na Moravě navážeme na již existující poutní stezku, která spojuje Sv. Kopeček u Olomouce, Svatý Hostýn, Štípu u Zlína, Velehrad a Sv. Antonínek. Rozvineme téma „Velká Morava“ v součinnosti s partnery na Moravě, Slovensku, Polsku, Itálii a Rakousku Od partnerů očekáváme základní popis stavu oblasti v dané zemi a vyjádření míry shody na navržených cílech