1 Informační strategie Zlínského kraje a první etapa její realizace Hynek Steska David Melichar 2.4.2007.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kancelář Rady vlády pro záležitosti romské komunity při Úřadu vlády Agentura pro odstraňování sociálního vyloučení v romských lokalitách České Budějovice.
Advertisements

Sektorové dohody. 2 Co to je Sektorová dohoda? Sektorové dohody = unikátní nástroj sektorových rad umožňující významně ovlivnit rozvoj lidských zdrojů.
Koordinační porada informatiků obcí III. typu Spálené Poříčí 14. –
Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
Projektové řízení Modul č.1.
Optimalizace řízení informatiky Magistrátu města Brna
Strategické plánování rozvoje územních celků a neziskové organizace Zuzana Guthová, Rosa - společnost pro ekologické informace a aktivity.
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality
Projektový management
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
Nabídka personálních služeb
1 © AGIT AB Efektivní zdravotnictví v podmínkách Ústeckého kraje v Ústí n.L. Koncepce budování informačního systému v nemocnicích Ústeckého.
11 Procesy a procesní řízení 22 Další charakteristiky procesu má svého vlastníka (osoba odpovídající za zlepšování procesu) má svého zákazníka (interního.
Nástroj pro realizaci IS rozvoje území. Umožňuje koordinaci navzájem provázaných a územně zacílených intervencí z různých prioritních os jednoho či více.
Hodnocení škol a školských zařízení
Audit IT procesů ve FNOL
Aktivita číslo 5 Návrh a zavedení systému centrální administrace a řízení projektů Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadě Plzeňského kraje.
Národní soustava povolání a Národní soustava kvalifikací v praxi , Pardubice.
Management kontinuity činností organizace
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY VZDĚLÁVÁNÍ V OBLASTI KOMUNITNÍHO PLÁNOVÁNÍ SOCIÁLNÍCH SLUŽEB.
3. Životní cyklus a procesy projektu
Outsourcing jako strategický nástroj řízení nejen v komerční sféře
Rozvoj Národní soustavy kvalifikací podporující propojení počátečního a dalšího vzdělávání Systémový projekt (NSK – Národní Soustava Kvalifikací)
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
Inovace výuky ve vazbě na požadavky Mezinárodních výukových standardů doc. Ing. Marie Pospíšilová,CSc. SVŠES.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Jaromír Skorkovský ESF MU KAMI
Firemní kultura - změna motivační strategie
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
JEDEN CÍL, SPOLEČNÁ CESTA Ministerstvo vnitra České republiky & Ministerstvo vnitra Ing. Jaroslav Svoboda
Příprava a realizace kroků k využití strukturálních fondů EU v období 2007 – 13 Jiří Čunek 1.místopředseda vlády a ministr pro místní rozvoj.
Informační systémy TPS,MIS, SIS.
1 „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací projektu z PRV“
Aktivity v rámci projektu „Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadu Plzeňského kraje” Seminář pro věcně příslušné zaměstnance a zastupitele PK Strategie.
Reinženýring cesta ke zvyšování výkonnosti státní správy s využitím procesního řízení Ing. Martin Čulík Notes CS a.s. Konference ISSS 2003 Hradec Králové.
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
Zvýšení kvality řízení KÚPK aktivita A3 Informační strategie Analýza Workshop
Program zahájení - Petr Pavlinec, KÚ role systémového integrátora - Martin Vimr, PH organizace projektu - Vladimír Kvarda, PH obsazení projektového týmu.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
ICT VE ŠKOLE LIDSKÉ ZDROJE listopad 2006 (c) Radek Maca.
Portál Jednotné digitální technické mapy
Řešení informační bezpečnosti v malých a středních firmách Pavel Šnajdr – Informační management 2 Diplomová práce.
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Prof. Molnár1 Podnikové informační systémy Outsourcing IS/IT a ASP Prof. Ing. Zdeněk Molnár, CSc Ústav řízení a ekonomiky podniku
Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadě Plzeňského kraje
1. Zkvalitnění služeb státních organizací pomocí strukturálních fondů příklad Technologické agentury ČR Marie Stehlíková vedoucí Projektové kanceláře.
2. Životní cyklus a procesy projektu
Informační systémy v personálním řízení
Základní problémy realizace eLearningového systému Roman Malo Ústav informatiky PEF MZLU v Brně.
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Interaktivní personální portál
Efektivní řízení lidských zdrojů a zavádění moderních metod řízení na Městském úřadu Bruntál CZ.1.04/4.1.01/
Luhačovice, Libor Lukáš Statutární náměstek hejtmana Zlínského kraje Řídící výbor KOMUNIKAČNÍ INFRASTRUKTURY Zlínského kraje.
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
Sekce fondů Evropské unie (Sekce 8) Hlavní náplň Zajištění činností Řídicího orgánu operačních programů spolufinancovaných z ESF (OP LZZ a OPZ), Zprostředkujících.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
Projekt: „Aktualizace Střednědobého plánu rozvoje sociálních služeb na území ORP Veselí nad Moravou “ Bc. Gabriela Fellingerová 1. Veřejné setkání 1. října.
Regionální interveční rámec pozice AK ČR pro programové období 2014+
Duben 2013 Odbor informatiky KrÚ JMK Výzva č. 08 Integrovaného operačního programu na Integrovaného operačního programu na Rozvoj služeb eGovernmentu v.
Chytrý Jihomoravský kraj ?
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Místní akční plán vzdělávání MAP rozvoje vzdělávání na území Prahy 8
Komunitní plánování Mirka Wildmannová.
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
KPV/PIS Websol s.r.o. Jaroslav Plzák Lukáš Choulík Tomáš Kraus.
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
Model intenzivní podpory
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Základní údaje Samostatná městská část od roku 1994 Rozloha 1 353,1 ha
Transkript prezentace:

1 Informační strategie Zlínského kraje a první etapa její realizace Hynek Steska David Melichar

INFORMAČNÍ STRATEGIE ZLÍNSKÉHO KRAJE 2 Obsah prezentace 1.Rekapitulace zpracování Informační strategie Výstupy Postup zpracování až k Programu řízení 2.Program řízení Informační strategie Principy řízení Programu Obsah první etapy Programu Stěžejní projekty druhé etapy Rekapitulace kritických faktorů úspěchu po první etapě

INFORMAČNÍ STRATEGIE ZLÍNSKÉHO KRAJE 3 Motto „Topíme se v oceánech dat a nemáme informace, které potřebujeme“, E.M.Goldratt

INFORMAČNÍ STRATEGIE ZLÍNSKÉHO KRAJE 4 Důvody vzniku Informační strategie Strategické a koncepční uvažování vedení Zlínského kraje –Existuje Strategie KÚZK - dlouhodobý rámec zlepšení fungování krajského úřadu –Informační strategie Zlínského kraje - zvýšení dostupnosti a kvality informací, zvýšení efektivity řízení a správy, úspoře kapacit, podpoře vzdělávání, podpoře rozhodovacích procesů –Informační technologie nejsou cíl, ale “pouze” nástroj Zlínský kraj si uvědomuje význam informací v informační společnosti –Informace jako základní předpoklad kvalitního řízení –Informace jako základní předpoklad kvalitní komunikace

INFORMAČNÍ STRATEGIE ZLÍNSKÉHO KRAJE 5 Základní principy Informační strategie Stanovit si jasnou vizi pro rozvoj informačního systému Přestat realizovat izolované projekty –každý jednotlivý projekt musí být v souladu s vizí a cíli, které má naplnit –Projekty musí být vzájemně koordinovány Zavést Informační management jako novou metodu řízení Prosadit koncept federalizace v rámci regionu Přistoupit k problematice informačních potřeb komplexně a systémově s vědomím, že jenom tento přístup nám zajistí trvalé a efektivní využívání informací pro rozvoj kraje

INFORMAČNÍ STRATEGIE ZLÍNSKÉHO KRAJE 6 Zpracování a realizace Informační strategie Zpracování Informační strategie ZK a půl měsíce Schv álení Radou ZK Hlavní dokument Akční plán –Harmonogram –Pasport projektů –Kritéria splnění cílů Manažerská shrnutí Iniciace Programu Rámec řízení ISTR Detailní harmonogram Metodika řízení projektů Projektová dokumentace Realizace 1. ETAPY Zadávací dokumentace Projektová dokumentace

INFORMAČNÍ STRATEGIE ZLÍNSKÉHO KRAJE 7 Bez čeho nelze Informační strategii realizovat? Program řízení informační strategie koordinuje celé portfolio projektů –Vytvoření nadstavby řízení projektů –Provázání s interní metodikou Program Řízení informační strategie Řízení programu provádí Zlínský kraj Na úrovni kanceláře ředitele První etapa je koordinována ve spolupráci s firmou CORTIS Consulting

INFORMAČNÍ STRATEGIE ZLÍNSKÉHO KRAJE 8 Struktura řízení Programu Výkonný tým: Pavel Hrubec Hana Greplová Ivo Skrášek Ivana Habartová Radek Šipka David Melichar Tomáš Hrabík

INFORMAČNÍ STRATEGIE ZLÍNSKÉHO KRAJE 9 Přínosy řízení formou Programu 1.Informační strategie „nezůstala v šuplíku“ –Informační strategie žije a je v etapách postupně realizována 2.Nerealizují se izolované projekty, jsou vzájemně provázané a směřují k cílům Informační strategie –Každý jednotlivý projekt je v souladu s vizí a cíli, které má naplnit –Realizace a výstupy projektů jsou vzájemně koordinovány 3.Problematika rozvoje IS je řešena komplexně a systémově 4.Zvyšují se zkušenosti a znalosti pracovních týmů

INFORMAČNÍ STRATEGIE ZLÍNSKÉHO KRAJE 10 První etapa realizace ISTR ZK Koncentrace na koncepční dokumenty, které určí způsob realizace: 1.Metody řízení –základní koncepční rámec řízení, definice informačního minima 2.Rozvoj ERP (oblast ekonomiky a plánování zdrojů) –Studie proveditelnost rozvoje ERP – co je třeba, jak dál 3.Systémová integrace –Pasport aplikací, Systémová architektura 4.Komunikace v regionu –Analýza komunikačních nároků a potřeb (technicky i obsahově) 5.Optimalizace ICT v ovládaných organizacích –Analýza možností optimalizace provozu a rozvoje ICT v organizacích

INFORMAČNÍ STRATEGIE ZLÍNSKÉHO KRAJE 11 První etapa realizace ISTR ZK – zaměření Management a všichni „uživatelé informací“ Informační management ICT Management Informační potřeby Nabídka informací Nabídka technologií Zajištění Provozu ICT Technologie, ICT služby Zajištění Rozvoje ICT Požadavky na technologie Poptávka Nabídka Zdroj: Metodika CorSet©, CORTIS Consulting

INFORMAČNÍ STRATEGIE ZLÍNSKÉHO KRAJE 12 Eliminace rizik (CSF) během první etapy Strategie se musí stát součástí strategického řízení a „firemní“ kultury Iniciace a trvalý tlak na využívání informací pro manažerské řízení –Projekt „Metody řízení“ jako iniciace informačních potřeb Podpora managementu při její realizaci –Získaná podpora top managementu (hejtman, ředitel, radní za informatiku) –Existence řídícího výboru jako strategické složky Zavedení informačního managementu jako nové roviny řízení –Začíná se prosazovat koncept „Obsah informačního systému musí vyplývat z potřeb řízení“ Zajištění potřebných zdrojů (zejména finančních a lidských) –Byl zajištěn prostor v rozpočtu kraje, probíhá zajišťování lidských zdrojů

INFORMAČNÍ STRATEGIE ZLÍNSKÉHO KRAJE 13 Rekapitulace Programu řízení Řídí a koordinuje portfolio projektů v souladu s ISTR Obsahuje kontrolní a řídící mechanismy Zajišťuje udržení Strategie „živé“ Dosavadní úspěšný průběh je díky aktivní práci výkonného týmu Řízení programu provádí Zlínský kraj –Neprobíhá formou dodávky „na klíč“ –Zásadní je aktivní účast zaměstnanců kraje –Hlavní roli hraje kancelář ředitele –S koordinací pomáhá externí firma (CORTIS Consulting)

INFORMAČNÍ STRATEGIE ZLÍNSKÉHO KRAJE 14 Děkujeme za pozornost Mgr. Hynek Steska radní Zlínského kraje (územní plánování a informatika) Ing. David Melichar, Ph.D CORTIS Consulting