Efektivní učení.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Slovní úlohy o společné práci − 2
Advertisements

Název projektu: Moderní škola 2010 Číslo projektu, šablona:
Slovní úlohy o společné práci − 3
JAK PREZENTOVAT PREZENTACI
Multimediální pomůcka k výuce didaktické techniky
Jak se UČIT, aby mě to nebolelo
VII. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Efektivnost řídící práce
Příprava na hodinu dějepisu, organizace výuky dějepisu
PSYCHICKÉ PROCESY A STAVY
ŠTĚPÁN LÍSKOVEC, 4.A Prezentace. Principy úspěšné prezentace Vhodný styl pro příslušnou prezentaci S posluchači je nutné aktivně komunikovat Přednášející.
III. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Word – Zásady psaní textu
Umění učit se Petr Machala. …Obracím se na vás, protože mám problém. Pokaždé, když si sednu k učení, nejsem schopen myslet na to, co se mám učit, ale.
Jak se stát dobrým právníkem?
UMĚNÍ UČIT SE Mgr. Michal Oblouk. UČENÍ  měli bychom: a)zjistit, jaký způsob učení nám nejvíce vyhovuje a používat ho b)uvědomit si, že je důležité procvičování.
MOŽNOSTI DOMÁCÍ PŘÍPRAVY
Jak psát texty ke kombinované formě studia Projekt Rozvoj e-learningu v oblasti vzdělávání pedagogů v Moravskoslezském kraji.
Jak se stát dobrým právníkem?
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Zpracovala: Hana Májková 1. stupeň ZŠ 5. ročník
Zásady správné prezentace
FÁZE NÁCVIKU SLOHOVÉHO PROJEVU
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
NOVÁ MATURITA Stručná informace o jejím průběhu a přípravě.
Co se mi líbí a nelíbí ve škole
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 9. ročník (12. – 18. úloha) II. označení digitálního učebního materiálu:
Prázdniny a co dál … Nejdříve se mi nebude chtít odejít od mojí třídy (ze školy) bude se mi po nich stýskat nevím s kým zažiju ještě takovou srandu nikdo.
Reedukace SPU s využitím počítačů
Paměť, pozornost, zapomínání
STYLY UČENÍ aneb školní úspěch
Březnová všehochuť Zadání práce pro 1.březnovou hodinu.
Zákony učení.
OPAKOVÁNÍ. Přetopená místnost Přehledné poznámky Příliš velká večeře Talent na jazyky Spolupráce se spolužáky Zábavné příklady Bolest hlavy Lehké učivo.
MOJE VYSNĚNÁ ŠKOLA.
Rozhovor s paní učitelkou Pavlou Jemelíkovou. 1.Na naší školu jste nastoupila teprve nedávno. Představte se nám, prosím. Bydlím v Krupce, učím 7. rokem,
Matematika pro stavební obory 6. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha.
Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond Gymnázium, Praha 10, Voděradská 2 Projekt OBZORY MYŠLENOVÉ MAPY a jejich využití při.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název:
Jak se UČIT, aby mě to nebolelo Připravil Jan Weiser podle příručky Národního ústavu odborného vzdělávání v Praze Jak se učit na střední škole.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU DUM 05 – Paměť a učení NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné.
Věta 3. ročník ZŠ praktická Mgr. Lenka Šťovíčková 32_INOVACE-04-sada 2-16.
Cogito ergo sum. - Myslím, tedy jsem. René Descartes.
Algoritmizace a programování Algoritmy 5 – Myšlenkové mapy.
DRUHY PAMĚTI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Co je to učení?. Učení je jeden ze základních vývojových procesů, jehož výsledkem je relativně trvalá změna vyvolaná zkušeností. (Denglerová, 2009)
Slovní úlohy o společné práci − 3. Jak při řešení slovních úloh postupovat? 1. Pozorně si přečti text úlohy (raději několikrát). 2. Mezi neznámými údaji.
CHYSTÁME SE PSÁT DOPIS POKYNY A RADY ZÁSADY NA ÚVOD O DOPIS JE VIZITKOU AUTORA, ORGANIZACE O S P R Á V N O S T  VĚCNÁ  SLOHOVÁ  JAZYKOVÁ  ESTETICKÁ.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_0 2 _05_úvod do fyziky Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679,
Věta se skládá ze slov Název školyZákladní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod AutorMgr. Marie Hanzlíková Datum NázevVY_32_INOVACE_18_Slovní.
MOJE VYSNĚNÁ ŠKOLA. Škola by měla začínat v 10:00 a končit by měla v 12:30. Abychom nemuseli vstávat tak brzo. A končila by dříve, abychom se mohli po.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Závěrečné seminární práce 9. ročník 2016/2017
Inf Prezentace informací
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
VY_32_INOVACE_48_Život ve škole – umění se učit
Autor: Mgr. Eva Procházková
Obvody a obsahy – prověření 2
Paměť a soustředění.
Autor: Mgr. Anna Dyková Název: VY_12_INOVACE_16_ Vánoční prázdniny
Autor: Mgr. Eva Procházková Název: VY_32_INOVACE_21_Příroda u nás doma
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Slovní úlohy o společné práci − 2
Slovní úlohy o společné práci − 2
Jak se efektivně učit 2017.
Vítejte milí žáci/studenti!
Musíme… a nebo „Musíme“?
SIPVZ – úvodní modul P ICT a změny ve výuce (2 h) metodické poznámky.
Transkript prezentace:

Efektivní učení

Ebbinghausova křivka zapomínání

Srovnání typů učení

Co pomáhá při učení Typ : Zrakový Sluchový Haptický Typ : Sova Skřivan

Co pomáhá při učení Mnemotechnické pomůcky Kartičky se slovíčky z cizího jazyka Logická souvislost osvojovaných pojmů Nepřekrývat osvojené učivo intenzivními zážitky ( po učení se dívat na napínavý film, před testem se soustředit na informace o něčem, co s testem nesouvisí) Učit se po menších částech, nenechávat si velké množství učiva najednou

Některé zásady efektivního učení Motivace - nejdůležitější je změnit "MUSÍM" na "CHCI"! Začít už ve škole pozorným sledováním výkladu, nejvíc látky si osvojit už ve škole a ušetřit si tak práci doma.

Některé zásady efektivního učení Psát si ve škole přehledné poznámky, které mi pomohou soustředit se na to, co je ve výkladu podstatné. Věty při psaní poznámek vhodně zestručnit. Domácí příprava by měla trvat těm, kteří se snaží o zlepšení, 2- 3 hodiny. Prospěch totiž závisí na délce přípravy mnohem víc než na nadání. Pokud jste se učili dosud jen velmi málo, rozšiřte dobu učení pozvolna.

Některé zásady efektivního učení Každý den v týdnu sedat k učení ve stejnou dobu, je to dobrý trik, jak pomoci sobě samému obejít svou nechuť sedat k učení. Na pracovním stole si udělat pořádek, aby tam byly jen potřebné věci k práci. Neučit se dřív než hodinu po obědě, mít vyvětráno (z celého těla spotřebuje 20% kyslíku mozek), přiměřené teplo a světlo, učit se spíš vsedě, vleže spíš usneme.

Některé zásady efektivního učení Je dobré se učit v souvislém časovém období s malými přestávkami. Po 30 minutách většinou klesá pozornost, pak je dobré zařadit 5 minutovou přestávku. Předměty je dobré řadit tak, aby se střídaly ty nejméně příbuzné, např. matematika - cizí jazyk - dějepis - fyzika - čeština - zeměpis apod. Začít je dobré něčím, co je nejtěžší, nebo - pokud se nám moc nechce do učení – tím, co máme nejraději.

Některé zásady efektivního učení To má mnoho výhod: - činnost udrží líp moji pozornost - líp si zapamatuji, když učivo přijmu více vstupními "kanály": čtením (zrak), opakováním nahlas (sluch), psaním poznámek a kreslením schémat (zrak, pohyb), - vnesu do přípravy něco osobitého, svého - víc než odříkání pouček pomáhají praktické úlohy Nejdřív si látku přečteme pozorně a pak si uděláme výpisky nebo text podtrháme, třeba barevně, a kreslíme si schémata a obrázky, představujeme si k látce živé obrazy, třeba k dějepisu nebo zeměpisu.

Jak poznáme, že už látku umíme? Při učení si představujeme, že máme podat stručný výklad, a naučíme se látku nahlas souvisle vyprávět, samostatně, jako bychom ji přednášeli nebo vysvětlovali někomu druhému. Správný postup je začít podstatnými informacemi a pak přejít k podrobnostem, ne naopak!

Užitečné odkazy http://www.jakstudovat.cz/ http://zpameti.cz/lepsi-uceni/usnadnete-si-pamatovani/