Cykloturistika Produkty Služby Infrastruktura Propagace
Cykloturistika Infrastruktura Roztroušenost a nespojitost - zlepšit průjezdnost měst - bezpečné stezky v krajině - přechodové lávky, mosty - hraniční přechody Využít SFDI pro financování prioritních cyklistických koridorů
Cykloturistika Propagace Roztříštěné informace pro domácí klientelu - propagace regionální nabídky (destinační produkty) - cykloturistické mapy - webové stránky Propagovat prioritní národní cyklokoridory napojené na mezinárodní sítě EuroVelo, Greenways
Cykloturistika Produkty Absence produktů - chybí komplexní balíčky - stávající nabídka orientována na domácí turisty - nesoustředěná nabídka služeb Soustředit tvorbu produktů pro domácí i zahraniční klientelu podél prioritních národních cyklokoridorů.
Cykloturistika Služby Nízká kvalita služeb - nevšímavost k potřebám cyklistů - zaostávání za evropským standardem Zavedení národní certifikace služeb cestovního ruchu Cyklisté vítání.
Vytvořit národní produkty aktivní, šetrné a poznávací turistiky, postavené na bázi bezpečných dálkových cyklistických tras, schopné konkurence na Evropském trhu Prioritní cyklokoridory navrhnout optimální koridory pro mezinárodní a nejvýznamnější národní cyklistické trasy na území ČR v souladu se sítí sousedních států; vytvořit předpoklady pro soustředění projektové a finanční kapacity a přednostní budování této sítě s ohledem na bezpečnost uživatelů a vyšší standard vybavenosti a služeb; 3. vytvořit organizační předpoklady ke koordinovanému postupu všech zúčastněných partnerů a efektivnímu využívání vícezdrojového financování k realizaci prioritních cyklostezek; vytvořit předpoklady pro vznik vysoce konkurence schopných produktů cykloturistiky, tvořících významnou část nabídky ČR na evropském trhu šetrné turistiky.
Cyklisté vítáni Cíle projektu zlepšování kvality služeb cestovního ruchu pro specifickou skupinu cyklistů a cykloturistů zavedením národní certifikace těchto služeb pod názvem "Cyklisté vítáni". uplatnění kvalitativních standardů srovnatelných s obdobnými systémy používanými ve státech Evropské unie.
Cyklisté vítáni Obsah projektu 1.Informační a metodické materiály pro veřejnost a aktéry certifikačního procesu 2.Informační kampaň o účelu a způsobu zavádění certifikačního systému do praxe 3.Vyškolení skupiny hodnotitelů 4.Poradenství pro přípravu certifikace vybraných zařízení 5.Certifikace zařízení 6.Označování certifikovaných služeb 7.Komplexní institucionální zajištění projektu 8.Periodické kontroly a rozšiřování certifikovaných služeb
Cyklisté vítáni Informační a metodické materiály pro veřejnost a aktéry certifikačního procesu 1. Základní brožura s pravidly certifikace 2. Metodická brožura pro hodnotitele 3. Leták pro provozovatele služeb vhodných pro certifikaci 4. Informační brožura pro úřady. agentury a neziskové organizace o zavádění certifikace 5. Leták pro širokou veřejnost 5. Informační CD se všemi informačními a metodickým materiály
Cyklisté vítáni Zájem provozovatelů pozitivně ovlivní: 1. certifikace zdarma v rámci provozní etapy projektu 2. zvýšení bonity jejich zařízení na trhu služeb 3. označení provozovny v turistických materiálech 4. očekávání zvýšení tržeb 5. konkurenční výhoda v místním prostředí (vůči sousedním zařízením) 6. možnost lepší publicity 7. dobré reference klientů
Cyklisté vítáni Problémové aspekty zvýšení zájmu podnikatelů o certifikaci: 1. vynaložení nezbytných investic na stavební a provozní úpravy 2. závazek úhrady za následnou pravidelnou kontrolu 3. nutnost zvýšit ceny služeb z důvodů vyšších provozních nákladů
Cyklisté vítáni - interní sekce: registrace hodnotitelů; uložení všech informačních a metodických materiálů pro potřeby hodnotitelů; správa dat o provedeném hodnocení a následních kontrolách; evidence plateb za certifikaci a nároků na odměnu hodnotitelů; interní sdělování organizačních pokynů; výměna zkušeností mezi hodnotiteli - veřejná sekce: informace o zásadách a účelu certifikace; informační materiály pro veřejnost; přehled certifikovaných zařízení; zobrazování jejich polohy; propojení s jejich internetovými stránkami; hodnocení kvality služeb návštěvníky