Školní poradenské pracoviště

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Školní rok 2011/2012. Školní poradenské pracoviště tvoří:  školní psycholožka  výchovné poradkyně  školní metodičky prevence.
Advertisements

ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
Kariérové poradenství
Základní škola Mikulov, Valtická č. 3,
Diagnostika SPU.
REGISTRAČNÍ ČÍSLO: CZ.1.07/2.4.00/ NÁZEV PROJEKTU: VZNIK A ROZVOJ PARTNERSKÉ SÍTĚ PRO REALIZACI STÁŽÍ A APLIKOVANÉHO VÝZKUMU KATEDRY PSYCHOLOGIE.
Poradenství jako specifický druh psychologické pomoci
PORADENSKÉ PRACOVIŠTĚ POMÁHÁ INKLUZÍVNÍMU VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ ZÁKLADNÍ ŠKOLY.
PORADENSTVÍ ŠKOLA POVOLÁNÍ PŠP Zdokonalení diagnostického a poradenského systému v oblasti vzdělávání a volby povolání.
PROGRAM PROTI ŠIKANOVÁNÍ Vypracovala Mgr
Školní poradenské pracoviště
PhDr. Jitka Kendíková ZŠ J. Gutha-Jarkovského
Kurz pro výchovné poradce Právní rámec výkonu poradenské činnosti
Název projektu: Zajištění individuální podpory Reg. číslo: CZ.1.07/1.2.31/ Pedagogicko psychologická poradna Plzeň, Částkova 78, Plzeň Práce.
ŠPP Školní poradenská pracoviště Moravskoslezského kraje - východisko, koncepce - krajská síť a organizační struktura - metodika - vzdělávání
Inkluzivní škola Předpoklad rovných příležitostí ve vzdělávání
Plánování ve škole. Obsah právní předpisy výuka a vzdělávání žáků / studentů prevence negativních jevů mimoškolní aktivity administrativní záležitosti.
Poradenství v kontextu inkluzivního vzdělávání
Středisko integrace menšin Opava Husova
Koncepce poradenských služeb poskytovaných ve škole
Školní výchova ke zdravým stravovacím návykům dětí
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Pedagogicko-psychologické poradenské služby
NÁVYKOVÉ LÁTKY krizový plán
STŘEDISKO VÝCHOVNÉ PÉČE HELP
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Minimální preventivní program školy
Včasná péče v České republice Zora Syslová. OBSAH 1.Vymezení pojmů 2.Co znamená včasná péče, její význam 3.Charakteristiky dětí ze sociokulturně znevýhodněného.
Poradenství pro zdravotně postižené Pojetí a přínos kurzu Anna Kučerová.
Praktické zkušenosti ze ZŠ a MŠ ANGEL v Praze 12 Mgr. Petra Kohoutová
Program – – 9.30 → základní informace o studiu
Vzdělávání odborníků ze škol zapojených v projektu RŠPP
Prevence sociálně patologických jevů a MŠMT
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Školní speciální pedagog. Diagnostika speciálních vzdělávacích potřeb žáka Provádění, event. zajištění krátkodobé i dlouhodobé individuální práce se žákem.
Výchovný poradce v systému poradenských služeb na základní škole
TEORIE A METODIKA VÝCHOVY Mgr. Kateřina Lojdová
Koncepce poradenských služeb poskytovaných ve škole
Pedagogika II. Lekce 8: Poruchy učení a chování
Praxe ve školní psychologii
PORADENSKÁ PSYCHOLOGIE JAKO ODBORNÁ A PROFESNÍ ČINNOST:
Petr Kopečný Katedra speciální pedagogiky PdF MU Prešov,
Praxe ve školní psychologii Školní psychologie jako aplikovaná psychologická disciplína.
Středisko výchovné péče Dobrá Vyhlídka , Vyhlídka 1, Šumperk.
Ústav pedagogických věd Mostní Zlín Tel: Fax:
ZŠ Přerov, Boženy Němcové 16 Školní poradenské pracoviště Mgr. Ilona Bočinská ředitelka školy
Poradenství v sociálních službách. Sociální poradenství Základní Odborné.
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Funkce a mezipředmětové vztahy předmětu sociální péče.
1 Budoucnost péče o ohrožené děti Mgr. Jaroslav Fidrmuc zástupce náměstka ministryně pro vzdělávání Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská.
Informační a poradenské centrum ZČU Informační a poradenské centrum ZČU Komplexní služby v oblasti studijního, psychologického, právního, sociálního a.
Projekt Rozvoj školských poradenských pracovišť v číslech Analýza měsíčních výkazů o činnosti školních psychologů/speciálních pedagogů a pracovníků Poradenské.
ZÁKONY & VYHLÁŠKY PhDr. Lenka Gajzlerová MI3DC_DSP Speciální pedagogika OP3DC_DSP Speciální pedagogika.
1 Aktivity MŠMT v oblasti primární prevence rizikového chování dětí a mládeže Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha.
Sociální práce v roce 2012 Bc. Ivana Vedralová. Od Úřad práce ČR převezme:  Činnosti, které přímo souvisejí s řízením, rozhodováním a výplatou.
ŠPP - ŠKOLNÍ ROK 2015/2016. ČLENOVÉ ŠPP  Výchovné poradkyně Ing. Milada Chamillová, Mgr. Pavlína Chovancová  Metodičky prevence Ing. Jana Josefíková,
STŘED O.S. CENTRUM PREVENCE A POMOCI Projekt podpořený z OP VK – IP oblast podpory 1.2.
Praktické zkušenosti ze ZŠ a MŠ ANGEL v Praze 12 Mgr. Petra Kohoutová
Analýza současného stavu institucionálního zajištění péče o ohrožené děti. [online] [cit ]. Dostupné z www: .
Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Koncepce poradenských služeb poskytovaných ve škole
Speciálně pedagogická diagnostika
Středisko výchovné péče FRÝDLANT
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
Školní poradenské pracoviště
Pedagogika II Mgr. Kateřina Lojdová
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Školní poradenské pracoviště Základní škola Hulín, okres Kroměříž

Motto „ Non schoale sed vitae discimus. Neučíme se pro školu, ale pro život. “ Seneca 

Tým školního poradenského pracoviště Mgr.Michal Vičar Mgr. Kateřina Horáčková Mgr. Hana Fuksová Mgr. Šárka Chudějová Mgr. Martina Kovářová Školní psycholog: Speciální pedagog: Výchovní poradci: Metodik prevence sociálně patologických jevů :

Právní podpora Fungování Školního poradenského pracoviště (ŠPP) poskytuje odborné služby ve smyslu Vyhlášky č.72/2005 Sb.,ve znění pozdějších předpisů. Kvalifikační standardy jednotlivých poradenských pracovníků školy jsou specifikovány Zákonem č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů.

cíle zkvalitnit sociální klima školy pracovat se všemi subjekty školy i s dětmi, které mají problémy a vytvořit širokou základnu preventivní činnosti posílit průběžnou a dlouhodobou péči o děti s neprospěchem umožnit neodkladná řešení problémů spojených se školní docházkou sledovat činnosti preventivních programů aktivovaných ve škole poskytovat metodickou podporu zlepšovat podmínky integrace žáků se zdravotním postižením a znevýhodněním

cíle podílet se na vytváření strategií a programů zaměřených na podporu rozvoje osobnosti žáků pracovat průběžně s žákovskými kolektivy zjišťovat individuální předpoklady pro rozvoj nadání žáků provádět krizovou intervenci a neodkladná šetření provádět diagnostiku s profesní orientací žáků spolupracovat s žákovským parlamentem prohloubit spolupráci s poradenskými institucemi

Nadstandardní činnost metodická a osvětová činnost pomoc při organizaci zážitkové pedagogiky a volnočasových aktivit

Činnosti cílené na výchovu dítěte Činnosti cílené na výchovu dítěte, které mají za cíl: posílit duševní odolnost vůči úzkosti a stresu, negativním vlivům schopnost samostatných (správných ) rozhodnutí schopnost čelit tlaku tisku, reklamy, médií obecně schopnost navazovat přátelské vztahy schopnost zvládat nenásilné konflikty schopnost sebeovládání a asertivity schopnost podílet se na tvorbě prostředí schopnost odmítat všechny formy sebedestrukce, agresivity odpovědnost za vlastní chování a způsob života přiměřeného jeho věku pomoc s negativním vztahem k návykovým látkám

Způsoby naplňování cílů intervenční programy adaptační programy krizová intervence přednášky, besedy práce s třídním kolektivem práce s vybranými skupinami individuální poradenství dotazníková šetření, ankety pozorování vyhodnocování rizikového chování depistážní a diagnostické činnosti formy práce zapojující rodinu