DEN ZEMĚ 30. dubna 2013 II. A a II. B ZŠ a MŠ Raškovice.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Klíčová aktivita: 03 Člověk a příroda 2. Přírodovědný pobyt 4. skupina.
Advertisements

VY_32_INOVACE_ 10_ Rozmanitost přírody Procházka lesem (SADA ČÍSLO 2)
Kateřina Čiháková Ekocentrum Říčany Rýdlova 271/14 Říčany
PRÁZDNINY 2010 A JAK TO ZASE ZAČALO. CO SE VLASTNĚ DĚLO NA KOPRETINĚ ? •B•Bylo potřeba uskutečnit další výměnu elektrického vedení •Š•Štěstí přeje připraveným,
Třída 3.B ZŠ Mánesova Pavla Mitáčková V úterý 15.4 jsme se neučili. Jeli jsme na výukový program do Koryčan. Ráno jsme se sešli u školy. Jeli s námi.
Byl jednou jeden človíček a cítil se strašně sám a nechtěl žít.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Život v lese na podzim Mgr. Iveta Honzejková.
NÁVŠTĚVA ZŠ STOŽEC A HAIDMÜHLE
MŠ Chodovická, Praha 9 třída BROUČEK …pořád se něco děje…
ZIMNÍ VÝPRAVA BĚŽKY PÁTEK - PŘÍJEZD V pátek jsme statečně odvláčely všechny batohy a lyže do Mařenic. Zastávka byla sice přímo ve vesnici,
Jarní prázdniny ve školní družině
Soutěž v ZOO Autor: Vojta Rod. Pár slov na začátek… Jako už poněkolikáté já a parta dalších lidí z naší školy jsme jeli na soutěž do ZOO Ostrava. Po tom.
Srdce z lásky darované.
Mikulášská výprava na Zlobici Vydali jsme se vlakem do Kuřimi a odtud pěšky na ovčí farmu Zlobice. Hned u nádraží v Kuřimi objevil Marek svou.
Adapťák A Kaplan, Černá, Jarý, Babováková.
VY_32_INOVACE_15_ Čtení vět s obrázky (SADA ČÍSLO 1)
Hoaxy? Neboli jak se budí panika…… Kateřina Procházková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ilona Trojánková. Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Adaptační kurz 1.A Veronika Bystrá Kristýna Kerberová
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
PRAHA Praha 2006  Taková malá fotečka z Václaváku.  Nejsme na ní sice všichni, je tam jen pár lidiček který seděli pod sochou Sv.Václava.
Anotace Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název VM:
Soutěž: ze slov utvořte větu oznamovací, rozkazovací , přací a tázací
Dopis od Boha.
7. třídy. Věštění z křišťálové koule Prohlédněte si obrázek, který jste si vybrali a zamyslete se nad tím, co by mohlo být dnešním tématem. Zkuste jednou.
Rostou!!! PowerPaint 2000, automatický posun, zvuk.
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.14 Anotace: Prezentace popisuje význam lesa, faunu a floru lesa. Vzdělávací oblast: Význam lesů Autor: Ing. Jiří Jungmann Jazyk:
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.B.11 Název pro školu:
Vzhůru do života. V září se všichni sejdeme a povídáme si, co bylo o prázdninách.Pak nás přivítají paní učitelky a sdělí nám, co pěkného nás čeká.
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti.
venkovská, městská, chráněná krajinná oblast
Výlet za historií č. IV tentokrát ANTROPHOS Zdeňka Chaloupková říjen 2011.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PhDr. Bohumila Fillová. ANOTACE Soubor slouží k seznámení s pověstí o vesnici Skalička.
Mgr. Lubomír Šára: Přírodní společenství
Perníková chaloupka aneb
Začínáme besedou na téma Co s odpadem a zkoušíme recyklaci papíru Touto besedou nás provázel pan učitel Jan Kopřiva. Naučili jsme se tu i papír vyrobit.
JARO Jaro má 3 měsíce. Březen, Duben, Květen. Je aprílové počasí.
Plánování hodiny pozpátku Text: Ivan Klíma, Jak daleko je slunce Příprava hodiny literární výchovy pro žáky 4. a 5. ročníku ZŠ A. Studentka vyhledá text.
Rozhovor s paní učitelkou Pavlou Jemelíkovou. 1.Na naší školu jste nastoupila teprve nedávno. Představte se nám, prosím. Bydlím v Krupce, učím 7. rokem,
ZVÍŘÁTKA V ZIMĚ Elektronické učební materiály – 1. stupeň Společnost
Kaštanová mise 4.A ZŠ Rokycany Ul.Míru 64 Rokycany, (Mgr.Lucie Popovičová)
Chuchelský háj. poloha Chuchelský háj je jedním z posledních listnatých hájů, které se dochovaly na území města Prahy. Chuchelský háj je jedním z posledních.
Dobrý den, děti, jsem skřítek Lesánek. Zde bydlím. Starám se o lesní zvířata a mám velkou radost, když se jim dobře daří. Ale často jsem smutný. To když.
Základní škola a Mateřská škola, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_3A_07_Les_opakování Téma:
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Vlasta Fitzová Mgr Název DUM: VY_32_Inovace_2.2.5 Zvířata na podzim Název sady: Člověk a jeho svět Číslo projektu:
TEST - SPOLEČENSTVO LES
ŠKOLA V PŘÍRODĚ II.E – Lhota nad ROHANOVem
Les a voda Les i s vodou je důležitá pro nás, živočichy,
Vetřelci vs. vodníci.
STROMY – odkryj a vyhraj!
Elektronické učební materiály – 1. stupeň Člověk a příroda
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Justina Danišová, Jan Froněk - vzdělávací centrum TEREZA
Den Země 3.A – 25. dubna.
Lesní zvířata.
Vysočany 30 září Nevěda, jak si zlepšit moje dýchání, vydal jsem se zase k našemu rybníčku, podívat se, jak nám jeho okolí zlátne.
ZIMA II.E Domeček
Č. DUMu: VY_32_INOVACE_19_podzim
Č. DUMu: VY_32_INOVACE_17_ lesní zvířata
Les v průběhu roku Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Zvířata v lese - liška obecná autor projektu: Mgr. Michaela Kerdová
Tak jsem se vydal ve čtvrtek 2
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
VY_32_INOVACE_19 19 Léto v lese autor: Mgr. Jana Kobylková
LVK Sobota ráno Karolína Siřínková
LES Zvířata Prase divoké je všežravec má jemný čich a přizpůsobený rypák k rytí v zemi živí se lesními plody, kořínky, plži samice (bachyně) se stará.
Nejdřív jsme si ukázali, co kočička s pejskem do dortu všechno dali.
ZVÍŘATA V ZIMĚ Některé živočichy můžeme vidět ve volné přírodě i v zimě. Tito živočichové si dokážou udržet stálou tělní teplotu, i když je venku zima.
Transkript prezentace:

DEN ZEMĚ 30. dubna 2013 II. A a II. B ZŠ a MŠ Raškovice

Hurá! A je to tady! Vyrážíme za poznáním! V úterý 30. dubna jsme vyrazili na cestu za poznáním lesa a jeho obyvatel. Do lesa chodíme, ale tentokrát to nebylo ani na borůvky ani na houby. Vyrazili jsme se „pátrat“. Po čem? Po stopách lesních obyvatel. A koukněte, jak se nám to dařilo.

Vyzbrojeni vydatnou svačinou jsme vyrazili směrem k lesu. Celou cestu jsme měli „oči na šťopkách“, aby nám nic neušlo.

Našli jsme fialky, sasanky, choroš i kopřivy.

Na rozehřátí jsme si zahráli hru na PRAVDU A LEŽ. Stáli jsme ve dvou řadách, jedna řada byla PRAVDA, druhá řada LEŽ. Paní učitelka říkala různá tvrzení (na dubu rostou žaludy, veverka a kuna si spolu hrají, liška bydlí v noře, larva tesaříka se živí listím) a my jsme rozhodovali o pravdivosti vět. Když byla věta pravdivá, honila PRAVDA lež. Když bylo tvrzení mylné, honila LEŽ pravdu. Z honičky nám tak vyhládlo, že jsme se museli na další cestu posilnit.

A pak už jsme se pustili do pátrání. Naším úkolem bylo hledat stopy po obyvatelích lesa nebo dokonce obyvatele samotné. Pokud jsme našli něco, o čem jsem si mysleli, že by měli vidět i ostatní, označili jsme dané místo krepovým papírem. Kamarádi se pak mohli přijít podívat, co jsme objevili. A bylo toho hodně.

Různé stopy…

Skořápky od ořechů, bukvice, pírka, šišky…

Zvířata…..

Našli jsme i různé díry…

…a dokonce i trus zvířat.

Podle toho, jak byla šiška okousaná, jsme se snažili určit, které zvíře si na ní pochutnalo.

I lidé zanechávají po sobě stopy – ať už to byl uřezaný strom, stopa po pneumatice nebo posed…

Některé stopy po lidech nebyly moc pěkné. Naštěstí jich nebylo moc.

Do svých Lesních deníků jsme si zapsali a zakreslili zajímavosti, které jsme objevili.

Na malou chvilku jsme se proměnili ve zvířátko, které jsme si vybrali a snažili se vcítit „do jeho kůže“. Našli jsme si v lese místo, kde jsme se - co by zvíře – cítili dobře a snažili jsme se les vnímat z jeho pohledu. Bude mi tu dobře? Hrozí mi nějaké nebezpečí? Mám tu co jíst?

A jaké to bylo? To jsme si zapsali a navzájem přečetli.

Pak jsme pro lesní skřítky stavěli domečky. Ať se mají kde schovat, kdyby bylo špatné počasí.

Po sobě jsme náležitě uklidili.

A zpátky do školy. Unavení, ale spokojení! Den Země se vydařil!