Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět : Dějepis Ročník : 9.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ČSR ZA DRUHÉ SVĚTOVÉ VÁLKY
Advertisements

Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Svět na rozcestí Evropa Supervelmoci – SSSR, USA Atomové zbraně.
Evropa po válce Kvíz Pro návrat na klikni na broučka.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 7.
Jméno autora VMPavlína Gärtnerová Datum vytvoření VMzáří 2011 Ročník použití VM9. ročník Vzdělávací oblast/obordějepis Anotace VMPowerpoint prezentace,
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 9.
VY_32_INOVACE_2D.9.19 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 9. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Svět po roce 1945 I..
Kapitola 1: Poválečné rozdělení světa
Svět v 60. letech Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
POSTUPIMSKÁ KONFERENCE
Druhá světová válka III.
2.SVĚTOVÁ VÁLKA Vypracovali: Průžek.
Postupimská konference od 17. července do 2. srpna 1945 od 17. července do 2. srpna července2. srpna července2. srpna1945.
(Pařížská mírová konference)
VY_32_INOVACE_2D.9.20 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 9. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
VY_32_INOVACE_2D.9.16 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 9. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
VY_32_INOVACE_2D.9.14 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 9. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
STUDENÁ VÁLKA.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 7.
VY_32_INOVACE_2D.9.04 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 9. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
SVĚT PO 2. SVĚTOVÉ VÁLCE PhDr. Jana Žáková.
zápas demokracie s totalitními diktaturami
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 9.
VY_32_INOVACE_2D.9.15 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 9. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Dějepis II. stupeň Název a číslo učebního materiálu Sovětizace.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 9.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 8.
Člověk a společnost Dějepis 20. století Konečně mír VY_32_INOVACE_08 Sada 23 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracovala:
Jméno autora Mgr. Štěpánka Kočová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2.
VY_32_INOVACE_2D.9.13 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 9. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Mír po válce. Spolupráce velmocí OOOOSN 1945 NNNNorimberský proces 1945 – 1946 ( s nacistickými válečnými zločinci) ppppodpis mírových smluv.
Rekapitulace II. sv. války
VY_32_INOVACE_2D.9.12 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 9. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Německá otázka, vznik SRN a NDR
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Porážka fašismu a důsledky 2. světové války
POSTUPIMSKÁ KONFERENCE
EVROPA PO ROCE 1945.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Dějepis II. stupeň Název a číslo učebního materiálu Poválečné.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
VY_32_INOVACE_2D.9.11 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 9. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
III/2 XVI.1. 9.B
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Dějepis II. stupeň Název a číslo učebního materiálu Poválečné.
II. světová válka 1945 (II.) Petr Machala.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Jméno autora:Mgr. Stanislav Pexa Třída/ročník:
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA ( – )‏
Postupimská konference
EVROPA V POČÁTCÍCH STUDENÉ VÁLKY
EVROPA A SVĚT PO ROCE 1945.
Postupimská konference
Digitální učební materiál: Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Svět po 2. světové válce. Mír Válka v Evropě skončila Německo bylo rozděleno na 4 okupační pásma, která si rozdělili vítězové (VB, Francie,
M. Kryška.  41/A  1. Porovnej počet zapojených států v I. a II. světové válce. O kolik se lišil?  2. Kolik států bylo během II. světové války neutrálních?
Versailleská konference. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Člověk a společnost – Versailleská.
Anotace: Prezentace pro 9. ročník. K výkladu
Formování protihitlerovské koalice. Velká trojka.
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Dějepis ročník
Plány na uspořádání světa po druhé světové válce
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
POVÁLEČNÉ USPOŘÁDÁNÍ SVĚTA
Poválečné uspořádání uč
Šablona 32 VY_32_INOVACE_08_23_Poválečné uspořádání světa.
zápas demokracie s totalitními diktaturami
VY_32_INOVACE_02B_Velká hospodářská krize - východiska
Transkript prezentace:

Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět : Dějepis Ročník : 9. Téma : Svět po druhé světové válce Autor : Mgr. Monika Faltýnková

Co vyjadřuje tato karikatura z konce války? ………… ……… …………

Přiřaď k sobě odpovídající sdělení: Rašín ministr zahraničních věcí R.Heydrich měnová reforma J.Gabčík zastupující říšský protektor J.Masaryk představitel zahraničního odboje E.Beneš atentát na Heydricha L. Svoboda velitel vojenské jednotky v SSSR

Výsledky 2 světové války: lidské ztráty (celkový počet obětí se odhaduje na 58 milionů, z toho 6 milionů Židů), škody na budovách, komunikacích i přírodě Vězni z koncentračního tábora po osvobození americkými vojáky. Vysvětli pojmy: holocaust arizace

2) Postupimská konference (červenec – srpen 1945) - cíle: vyjednat podmínky pro poražené Německo stanovit nové hranice v Evropě - zástupci tzv. „Velké trojky“ Podle fotografií urči, kdo patřil do „Velké trojky“

3) Norimberský tribunál (listopad – říjen 1945) - soud s nacistickými válečnými zločinci Smysl: …………… ……………………. …………………….. Rozsudky:………… ……………………. …………………….. Obžaloba: ………. ……………………. …………………….. Kdo:………………. ……………………. ……………………..

4) Tokijský tribunál – soud s japonskými válečnými zločinci 5) Program „4D“ – společný postup vítězných mocností proti Německu Správně přiřaď: denacifikace Obnovení demokratických institucí demokratizace Úplné odzbrojení demilitarizace Likvidace nacistické strany demonopolizace Omezení německých monopolů

6) Německo rozděleno na 4 okupační zóny (včetně Berlína), východní hranice na řekách Odře a Nise Kdo spravoval území Německa po druhé světové válce ……………….

7) do popředí se dostávají dvě supervelmoci Velké válečné škody Hospodářský vzestup Levicová diktatura Vlastní atomové zbraně Posílena vojenská moc Demokratická vláda Ztráta pracovních sil Země téměř nedotknutá válkou

Červeně vyznač, které státy patřily po roce 1945 do sovětské sféry vlivu.

8) Trumanova doktrína – 1947, měla zabránit šíření komunismu do dalších zemí - právo zasáhnout (i vojensky) v případě ohrožení demokracie Kdo to byl Truman? Proč se obával šíření komunismu? Patřila ČSR do sovětské sféry vlivu?

9) Marshallův plán – 1947, vypracoval ho am. ministr zahraničí, hospodářská pomoc válkou postiženým zemím Evropy (ČSR na nátlak SSSR odmítá) Které státy obdržely největší finanční pomoc?

Použité zdroje: Literatura: Obrázky: KUKLÍK, Jan – KOCIAN, Jiří. Lidé v dějinách: období 1918-1989. 1. vydání. Praha: Fortuna, 1998. 32 s. ISBN 80-7168-514-3. MANDELOVÁ, Helena – KUNSTOVÁ, Eliška – PAŘÍZKOVÁ, Ilona. Dějiny 20. století. 1. vydání. Liberec: Dialog, 2004. 180 s. ISBN 80-86-761-23-1. Obrázky: 1) URL:<http://sapiens.ya.com/av_fire/4%20Hitler-strangled-cartoon.jpg> [cit. 1. června 2010] 2) URL:<http://www.horackova.cz/grafika/otaznik.gif> [cit. 1. června 2010] 3) URL:<http://www.biocrawler.com/w/images/0/08/NurembergTrials.jpg> [cit. 1. června 2010] 4) URL: <http://i.idnes.cz/08/043/nesd/APO22aa82_berlin_zonen.jpg>[cit. 1. června 2010] 5) KUKLÍK, Jan – KOCIAN, Jiří. Lidé v dějinách: období 1918-1989. 1. vydání. Praha: Fortuna, 1998. 32 s. ISBN 80-7168-514-3. (s. 20) 6) URL:<http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e7/Ebensee_ concentration camp_prisoners_1945.jpg> [cit. 1. června 2010] 7) URL:<http://rutgersjca.files.wordpress.com/2010/04/stalin.jpg>[cit. 1. června 2010] 8) URL:<http://www.freedom.hu/IIvh/Esemenyek/1942-43/pics/churchil.jpg>

9) URL:<http://www. businessweek 9) URL:<http://www.businessweek.com/managing/economic_recovery/blog/archives/harry- truman-picture.jpg> [cit. 1. června 2010] 10) URL:<http://www.dejepis.com/mapy/028_1.jpg>[cit. 1. června 2010] 11) URL:<http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/dc/Marshall_Plan.svg> [cit. 1. června 2010] Pozn: černý text = zápis do sešitu