Křeček džungarský Simona Havlínová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Bažant obecný (Phasianus colchicus)
Advertisements

Pří_185_Rozmanitost přírody _ Křeček Autor: Mgr. Eliška Galíková
GIBONI.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
(Odocoileus virginianus)
Křeček Džungarský.
Prezentace Barbora Jirasová.
Lesní obratlovci – savci
ZAJÍC POLNÍ (Lepus europaeus)‏
Sadili jsme stromy Nejdříve to byl strom „POHÁDKOVNÍK“, který měl i své kmotry: PaedDr. Zdeňka Szpaka, člena Zastupitelstva Zlínského kraje Mgr. Milenu.
Zvířata divočiny Terezka Mazurová.
Živorodí -VAČNATCI Říše: živočichové Kmen: strunatci
Whale shark (žralok obrovský).
Phascolarctos cinereus „Potravní specialista“
Užovka obojková ZPRACOVALA: VERONIKA TRNKOVÁ.
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.19 Anotace: Vzdělávací oblast: Savci – hlodavci, zajíci, šelmy Autor: Ing. Jiří Jungmann Jazyk: přírodopis Očekávaný výstup: Rozlišuje.
Po stopách ohrožených zvířat
Manta obrovská Kateřina Fidlerová 2014.
HLAVNÍ OBDOBÍ LIDSKÉHO ŽIVOTA
Myš domácí Michal Blahuta 7.A.
Primáti Kristýna Semecká 8.B
KLOKÁNCI A KLOKANI.
Trénink v určování savců ČR
Připouštění Je-li samice v říji a Vy již toužíte po tom, aby po kotci běhali mladí králíci, nezbývá nic jiného, než samici připustit samcem – bez toho.
Orangutani.
LETOUNI Letouni tvoří početnou skupinu velmi zvláštních savců (asi 750 druhů) Mezi letouny patří kaloni a netopýři Největší zvláštností jsou přední končetiny.
Chov hlodavců Michaela Kizurová
Víš o nás vše ?. Obecně Morče si bohužel nemůže vybírat,dojakých rukou se dostanou. Po celý život jsou odkázány na přízen člověka.
CHOBOTNATCI - největší suchozemští savci
Psovité šelmy.
Název projektu: Živá příroda ve škole
 Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou, okres Trutnov  Autor: Mgr. Hana Klomínská  Datum: říjen 2012  Název: VY_12_INOVACE_1.2.1_PRV1,2_23.
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Název projektu: Živá příroda ve škole
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem  Název projektu: Živá příroda ve škole  Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Název projektu: Živá příroda ve škole
Ahoj já jsem leo a dneska ti pomůžu popsat pár zvířat Todle jsou křečci oko lebka čumák ucho packa zadeček Stejně jako my poznáme člověka podle jeho vzhledu,
 VZHLED VZHLED  ROZŠÍŘENÍ ROZŠÍŘENÍ  ŽIVOT A POTRAVA ŽIVOT A POTRAVA  ROZMNOŽOVÁNÍ ROZMNOŽOVÁNÍ  ZDROJE ZDROJE Pro zobrazení obrázku- KLIKNĚTE.
PANDA VELKÁ Panda velká se svou černobíle zbarvenou srstí s charakteristickým vzorem je jedním z nejznámějších a zároveň nejvzácnějších a nejohroženějších.
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem  Název projektu: Živá příroda ve škole  Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045 Autor: Jana Brákorová Název : VY_32_INOVACE_7/17_Živočichové Téma: Hlodavci Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
 Popis  Životní prost ř edí a potrava  Veverky ve m ě stech  Jak m ů žete pomoct nalezeným mlá ď at ů m veverek  Druhy veverek  Rozmnožování  Zdroje.
VLK OBECNÝ Tereza Mičkova 8.A. OBSAH Zařazení Jak vypadá ? (obecné informace) Rozdíly mezi psem a vlkem Zajímavostí Obrázky Zdroje.
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Reportáž z akce Smysly živočichů Kateřina Bílková | 5. A 1.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Veverka obecná (sciurus vulgarit)
Klokani.
Delfíni.
VŽDY KDYŽ CHCETE ZOBRAZIT OBRÁZKY KLIKNĚTE NA ŽLUTÝ RÁMEČEK
VEVERKA OBECNÁ.
veverka -vše co o ni nevíte, nebo jste se báli zeptat
Veverka obecná (Sciurus vulgaris)
Pásovec devítipásý Vypracoval: Adam Čada
KOALA.
Náš mazlík Husky Autor: David Pšenička.
Prezentace Pavlíková Zuzana
Název projektu: Živá příroda ve škole
Veverka obecná Sciurus vulgaris.
Název projektu: Živá příroda ve škole
Veverka známá - neznámá
Zvířata v Lese –test savci 2 autor projektu: Mgr. Michaela Kerdová
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Hana Svobodová, Iveta Böhmová, 8D.  Říše: živočichové  Kmen: strunatci  Třída: savci  Řád: šelmy  Podřád: psotvární  Čeleď: medvědovití.
VOMBATI.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Transkript prezentace:

Křeček džungarský Simona Havlínová

Smysly křečka Čich: stejně jako my poznáme člověka podle jeho vzhledu, ukládá si křeček do paměti vzory pachů a s jejich pomocí pak i po dlouhé době rozezná příslušníky stejného druhu, nepřátele i své chovatele. Páry nebo příbuzenstvo se rozeznávají podle skupinového pachu, který i přes jejich přirozené agresivní sklony zajistí mírné chování. Potravu je křeček schopen ucítit na velké vzdálenosti. Díky pachovým značkám, které zanechává třením svých mazových žláz o důležité předměty a místa, a díky svým výkalům a moči je křeček schopen orientovat se ve svém okolí i potmě. Současně tak označuje své území proti všem možným vetřelcům.

Sluch: schopnost akustického vnímání je u křečků velice rozvinutá, jsou schopni vnímat také frekvence ze spektra ultrazvuku. To jim neslouží na obranu proti nepřátelům, ale spíše k vnitrodruhovému dorozumívání se. Tak mohou všechna mláďata pro nás neslyšitelnými zvuky přivolat svoji matku, když je jim po opuštění rodného hnízda příliš zima, nebo mají hlad či žízeň. Křečci jsou schopni rozeznat různé tóny hlasu, či po nějakém čase poznat toho, kdo se o ně stará. Během dne křeček složí své ušní boltce, aby mohl nerušeně spát.

Hmat: stejně jako hmatové vousky slouží rovněž jemné chloupky na bocích a na předních i zadních končetinách k orientaci v noci. S pomocí těchto speciálních chloupků a vousků je křeček schopen vnímat překážky, které se mu postaví do cesty. Kromě toho mu také pomáhají lépe odhadnout, zda je pro něho otvor či průlez dostatečně široký.

Zrak: jakožto noční tvor nedisponuje křeček nijak zvlášť dobrým zrakem Zrak: jakožto noční tvor nedisponuje křeček nijak zvlášť dobrým zrakem. Vnímání tvarů a barev je patrně pouze nedostatečně rozvinuto. Naproti tomu je křeček se svýma po stranách posazenýma kulovitýma očima schopen jedním pohledem zachytit celé své okolí. Dá se říci, že křeček má opravdu široký rozhled - asi 110 stupňů. Na naše poměry je křeček ovšem poněkud krátkozraký, na vzdálenost větší než 1 metr je již stěží schopen rozeznat kontury. Pohyby, třeba blížícího se nepřítele, ovšem je schopen rozeznat na větší vzdálenost. Na denním světle je křeček téměr slepý. To také vysvětluje jeho často pozorovatelnou lekavost, ocitne-li se náhle v neznámém prostředí.

Potrava křečka Asi nejjednodušší je kupovat už připravené směsi pro hlodavce (nemusí to být směsi speciálně pro křečky), které doplníme čerstvou zeleninou nebo ovocem. Ovoce dávat jen přiměřeně vzhledem k podílu cukru. Není vhodné krmit křečíka větším množstvím slunečnicových semen anebo ořechů, protože tato semena obsahují větší množství tuku. Zoubky si dobře obrušují a zároveň si pochutnají na tvrdém chlebu nebo kousku veky a rohlíku.

Takoví jsou křečci... křečci žijí většinou jako samotáři a patří do čeledi křečkovití křečci jsou hlodavci, jejich zuby neustále dorůstají, proto si je křečci musí pravidelně obrušovat křeček může své torby značně roztáhnout tak, že připomíná rogalo, sahají mu od tlamičky až po pas křečci jsou aktivní pouze večer a v noci, přes den spí křečci jsou převážně býložraví, ale i oni potřebují čas od času živočišné bílkoviny dožívají se pouze dvou, maximálně tří let křečci se potřebují hodně hýbat nejdůležitějším smyslem je pro křečka čich, je tak dokonce schopen poznat svého majitele na větší vzdálenost křečci příliš dobře nevidí, v denním světle jsou téměř slepí

Základní informace o křečkovi Velikost: 7 - 10 cm Váha: 35 - 50 g Délka života: 2 - 3 roky Pohlavní dospělost: 18 - 23 dní Věk vhodný k započetí chovu: 3 - 4 měsíce Délka cyklu říje: 4 dny Doba březosti: 20 - 22 dní Narození: bezproblémový porod, mláďata lysá a slepá, váha 1 - 2 g Počet mláďat: 2 - 10 Počet vrhů: 3 - 4 Doba kojení, odstavení mláďat: 15 - 21 dní Vzhled: srst na zádech má šedohnědou, která směrem k břišní straně přechází v bílé skvrny. Navíc se mu na hřbetě, zhruba až do poloviny zad, táhne černý pruh. Ve volné přírodě mají tito křečíci během zimy srst světle šedou, někdy až téměř bílou. Mezi jejich další typický znak patří ochlupené tlapky. Povaha: křečci džungarští mají vysloveně klidnou mírumilovnou povahu. V dostatečně velké kleci nebo teráriu jich klidně může žít i více pohromadě. Ideální je chovat je v párech.

Říše:živočichové Kmen:strunatci Třída:savci Řád:hlodavci Čeleď:myšovití Rod:křečík

KONEC