malý exkurz do psychologie komunikace v souvislosti s externí komunikací Junáka Junák - svaz skautů a skautek ČR
Komunikace obecně aniž si to uvědomuji, aniž chci vysílám signály signál se nějak zrcadlí v příjemci styl komunikace vychází z osoby značky (popř. firemní kultury) pokud komunikuji cíleně, měl bych být otevřený naslouchám vážím si názoru každého člověka říkám co si myslím a cítím komunikace
Obecné schéma komunikace komunikace kdokomu jakým kanálem co s jakým záměrem s jakým výsledkem říká
komunikace vnímání (zpracování) Slova 7% Zvuk 38% myšlenka příjem pomocí sluchupříjem pomocí zraku řeč těla 55%
Proč komunikovat aktivně? nestačí pasivně čekat až si nás všimnou chceme veřejnosti doručit naši nabídku chceme získat podporu chceme vnést do společnosti naše hodnoty chceme více členů chceme sdělit něco konkrétního bojujeme o pozornost propagace skautingu
Boj o pozornost „kup si nové auto“ „běž k volbám“ „přispěj na nemocné“ denně na nás působí stovky podnětů stejně tak to děláme i my propagace skautingu
Náš boj o pozornost v hlavě člověka i my bojujeme o prostor v HLAVĚ člověka čím víc vás téma zajímá, tím jistěji si ho všimnete čím méně vás zajímá, tím silnější a poutavější musí být oslovení propagace skautingu
Náš boj o pozornost jsme jedni z mnoha veřejnost má jen omezenou schopnost přijímat podněty a informace nemáme šanci sdělit ji vše co chceme musíme vybírat a zajímavě podávat propagace skautingu
Pohled do jedné HLAVY každá „věc“ má v hlavě své místo zde vznikají konotace, asociace společně vytváří chumel z něho se odvíjí náhled a postoj jde o jakýsi otisk v hlavě člověka propagace skautingu
Z čeho se skládá otisk v hlavě mediální poznatek prchavá vzpomínka subjektivní pocit osobní zkušenost osobní zážitek zprostředkovaná zkušenost obraz pachová stopa skauting a komunikace
Otisk v hlavě se neustále přetváří každý nový podnět se v něm odrazí dle síly podnětu se přetvoří i postoj člověka podněty přichází: mimovolně (při činnosti, setkání, chování…) cíleně (naší aktivní komunikací) propagace skautingu
Co je komunikace s veřejností? každý náš krok, který se dotkne veřejnosti Kroky tvořící asociace v jejich HLAVĚ co z toho vyvodit: uvědomit si to a myslet na to při všech krocích kde to jde aktivně komunikaci ovlivňovat propagace skautingu
Co je aktivní komunikací s veřejností? 1.Sladit se v tom co chceme říkat – náš obraz = INTERNÍ komunikace předchází EXTERNÍ 2.Konfrontovat s obrazem v očích veřejnosti 3.Upravovat – sladit – obraz v očích veřejnosti k obrazu žádoucímu (našemu?) v omezeném rozsahu toho nejdůležitějšího, co vyvolá námi žádanou odezvu propagace skautingu
Jak dosáhnout souladu? (náš image x názor veřejnosti) mít na paměti, že jsme jedni z mnoha vybírat to nejdůležitější či méně známé odlišit co posilovat, zachovat, potlačit nacházet nejpoutavější podání snažit se sjednotit slova a činy komunikovat stejné sdělení propagace skautingu
Co je efektivní externí komunikace skauting a komunikace partneři zpráva média potřeba lobby evaluace cílová skupina kampaň
Shrnutí – otázky do pléna jak si veřejnost o nás utváří obraz? čímkoli se jí dotkneme proč komunikujeme? aby o nás veřejnost věděla aby si veřejnost o nás myslela to, čím doopravdy jsme (to co chceme) kde se komunikace odehrává? kontaktní místa skauting a komunikace