Personální audit - EFQM KS WorkSession 2011 Velké Karlovice Ing. Petr Kratochvíl
A l o h a !
SWOT ÚSPĚCH SPOLEČNOSTI = VÝSLEDKY
Předpoklady 50% Výsledky 50% Řízení procesů 15% Výsledky podnikání 15% Řízení pracovníků 10% Strategie & Plánování 10% Řízení zdrojů 10% Spokojenost pracovníků 10% Spokojenost zákazníků 15% Odpovědnost vůči společnosti 10% Inovace a vzdělávání Vedení 15% Metodika a přednosti EFQM
Analýza EFQM - průběh klientauditor dokompletace info sebehodnocenívlastní hodnocení zpracování prezentace a závěrečná zpráva 1. den 2. den ½ den
Č.KritériumPožadavky modelu excelencePoužitá metoda Důkaz, příklad Jak dobře je prováděno? a Jsou vize, posl á n í a hodnoty firmy jsou veden í m vypracov á ny a sdělov á ny v š em zaměstnancům firmy? 1.21a Jsou vedouc í mi pracovn í ky soustavně stimulov á ny aktivity zaměstnanců na inovaci a zlep š ov á n í ? 1.31a Je hodnocena ú roveň veden í na z á kladě z í sk á v á n í kritických podnětů od zaměstnanců? 1.41b Je zdokonalov á n í syst é mu ř í zen í a organizace společnosti na v š ech ú rovn í ch systematicky podporov á no veden í m firmy? 1.51c Je zaji š těno, že vedouc í pracovn í ci se c í leně věnuj í odpov í daj í c í m způsobem kl í čovým z á kazn í kům? 1.81d, s.3 Motivuj í a podporuj í manažeři ostatn í zaměstnance firmy? Umožňuj í jim vyjadřovat se k chodu firmy a reaguj í na z í skan é podněty? Analýza EFQM - forma
Siln é str á nkyNejlep ší postupy*Oblasti pro zlep š en í Priorita ** Analýza EFQM - forma * Příklady excelence nebo nejlepších postupů** Priority, které budou realizovány Celkový výsledek u tohoto kritéria
Vyhodnocení jednotlivých kritérií Ref.Útvar 1 Útvar 2Útvar 3Útvar 4Útvar
Výsledky – průměry za kritéria
Akční plán a vyhodnocení Vyvážení předpokladů a výsledků Siln é str á nkyPř í ležitosti pro zlep š en í 1. VEDEN Í - Veden í pracuje jako tým - Loaj á ln í, disciplinovaný management - Vedení ne vždy reaguje na zpětnou vazbu 2. STRATEGIE, C Í LE - Znalost trendů na trhu … - Jasn á představa o viz í ch, c í lech Podnikatelský pl á n – pl á n č í sel, chyb í pl á n zdrojů 3. a 7. Ř Í ZEN Í LIDSKÝCH ZDROJŮ - Individu á ln í motivace veden í - Intern í komunikace v divizi, dialog - Nen í podpora zaměstnance – veden í – syst é m 4. ZDROJE - Pl á nov á n í financ í + výkaznictv í - Pr á ce s pohled á vkami, ú věry - IS a jeho č á stečn é využit í 5. PROCESY - Dobr é vztahy – z á kazn í k se vrac í - Procesy pod kontrolou, dohledatelnost - N í zk é využit í informac í z trhu - systematicky 6. SPOKOJENOST Z Á KAZN Í KŮ - Z á kazn í ci spokojen í – vrac í se - Reakce na chov á n í trhu – na z á kl. Inko - Mechanismus pr á ce s daty - Slab é využit í možnost í – vysok á přidan á hodnota 8. OKOL Í - Aktivn í pr á ce na tvorbě pozitivn í image - Nevyhodnocen í c í len é pr á ce s komunitou 9. VÝSLEDKY - -
Vyhodnocení – porovnání více společností
5 P ´ekahi:Projekt ´elua:Peníze ´ekolu:Poradenství ´eha:Pomoc ´elima:Pohoda
Děkuji za pozornost Ing. Petr Kratochvíl Marketingové poradenství a vzdělávání tel.: Pau