„Talent 2020 aneb…“ TALENT – UNIVERZITA – PRAXE – ?

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Obecná východiska, zdroje ►Mezinárodní soustavy kvalifikací ►Národní soustava kvalifikací pro terciární sféru ►Projekt Q-RAM/ Národní kvalifikační rámec.
Advertisements

Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Spolupráce s firmami – cesta k partnerství školy a praxe Doc. RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D.
Vědecká rada Fakulty bezpečnostního inženýrství 8. prosince 2010
Doc. Dr. Ing. Miloš Kvarčák Návrhy na dlouhodobý záměr FBI
Studentští poradci Bezpečně studiem! Martin Pešl.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
Vedlejší specializace MARKETING (3MK)
KULATÝ STŮL PRO STUDENTY FBI VŠB-TUO “Safety AGENT“ Posilování partnerství v oblasti bezpečnosti průmyslu r.č. CZ.1.07/2.4.00/ , Podnikatelský.
KLÍČ K ROZVOJI PROFESNÍCH KOMPETENCÍ Název projektu: KLÍČ K ROZVOJI PROFESNÍCH KOMPETENCÍ Soukromá vyšší odborná škola sociální o.p.s., Jihlava (projekt.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
KURZY PRO VYSOKOŠKOLSKÉ PEDAGOGY doc. Ing. Pavel Krpálek, CSc
CZ / /0037 Přímá komunikace mezi fakultami a průmyslem – Brána k výzkumu Žadatel: MEDICOMP s.r.o. Partneři: PřF UK Praha, MFF UK Praha,
1 Prioritní osa 2 Oblast podpory 2.2 Vysokoškolské vzdělávání 30. října 2008 Karolína Gondková Odbor vysokých škol Odbor vysokých škol.
„Inovace výstupů, obsahu a metod bakalářských programů vysokých škol neuniverzitního typu.“ CZ.1.07/2.2.00/ Seminář „Výstupy z učení“ Přerov, Vysoká.
Prezentace společnosti Metrostav a.s.
Katedra ekonomiky, manažerství a humanitních věd Baví vás práce s lidmi, chcete rozhodovat o nových projektech a řídit jejich realizaci? Chcete-li být.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
1 Zkušenosti s výukou dovedností z předmětů ELCP a IBT Simona Trávníčková
VÍTEJTE na prezentaci AIESEC … o mé činnosti v AIESEC.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích VŠTE BEZ BARIÉR Registrační číslo: CZ.1.07/2.2.00/ Číslo a název oblasti podpory: Oblast.
Filozofické fakulty a příprava budoucích učitelů Filozofická fakulta Univerzity Palackého v Olomouci Jiří Lach – děkan.
„Talent 2020 aneb…“ Talent – Univerzita – Praxe - ?
Pohled průmyslových firem na kvalitu českého technického vzdělávání Výsledky průzkumu Francouzsko-české obchodní komory v rámci Roku průmyslu a technického.
CZ / /0045 Centrum podpory talentů České vysoké učení technické v Praze Fakulta elektrotechnická Agentura VEREMA, RLC, SofCon, WAGO, BAEL.
VEŘEJNÁ EKONOMIKA A SPRÁVA
ÚTVAR TRANSFERU TECHNOLOGIÍ Praxe centra pro transfer technologií Pomoc komerčnímu uplatnění poznatků vznikajících na VUT v Brně Seminář k třetí roli VŠ.
Strana 1 Projekt Reflex Flexibilní odborníci ve společnosti znalostí Nové požadavky na terciární vzdělávání v Evropě Jan Koucký Středisko vzdělávací politiky.
TechIN Propojení studia a praxe. Informace o projektu Název operačního programu: OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zahájení projektu: Ukončení.
Buďte vítáni na Fakultě podnikohospodářské Vysoké školy ekonomické v Praze.
Úvod do psychologie PhDr. David Kuneš, Ph.D
Analýza nabídky bakalářských studijních programů ICV v rámci pedagogického vzdělávání Ing. Lenka Danielová, Ph.D., Mgr. Dita Janderková, Ph.D., Doc. PhDr.
1 Ing. Krajíček Jan Jak dál v zapojení odborníků z praxe Jak dál v zapojení odborníků z praxe Mezinárodní odborný seminář PRAXE A.
KARIÉRNÍ SYSTÉM A PREGRADUÁLNÍ PŘÍPRAVA BUDOUCÍCH PEDAGOGŮ Mgr. Václav Víška, Ph.D.
1 Roman Kučera – VŠB – TUO Radka Najmanová - OU Michael Rada – VŠP Jiří Bolgáč – SLU 2.
Opava Modulární systém studijních programů na vysokých školách v Moravskoslezském kraji a jeho realizace OP RLZ Opatření 3.2 Registrační číslo.
Kvalita ve vzdělávání - kvalita VŠ. Co je to kvalita? Kvalitou (vzdělávacích procesů, vzdělávacích institucí, vzdělávací soustavy se rozumí žádoucí (optimální)
Katedra Řízení Podniku Řízení Lidských Zdrojů
Modernizace výuky praktických dovedností studentů FZV a LF UP v Olomouci doc. PhDr. Jana Marečková, Ph.D. a kol. Tento projekt je spolufinancován Evropským.
Závěrečné setkání Nové Dvory, 26. – Bc. Lucie Chládková Bc. Kristýna Juhová Mgr. Lenka Karbanová Bc. Markéta Kovářová Bc. Jana Vavříková.
Inovace výuky a její implementace v oborech Fakulty bezpečnostního inženýrstvíCZ.1.07/2.2.00/ Se zvyšováním technologické a technické úrovně průmyslu.
PRŮZKUM UPLATNĚNÍ ABSOLVENTŮ VEŘEJNÉ A SOCIÁLNÍ POLITIKY
1 Inovace vzdělávacího procesu založeného na získávání kompetencí prostřednictvím výstupů z učení ve studijních oborech PODNIKÁNÍ
Obchodní akademie a Vyšší odborná škola Valašské Meziříčí Akademický rok 2016/2017.
Jméno Příjmení Konference IDS – Žďár nad Sázavou NABÍDKA VZDĚLÁVÁNÍ A STÁŽÍ V OBORU DOPRAVNÍ TELEMATIKY Ing. Martin Langr, Ph.D.
Přechod žáka ze ZŠ na SŠ SPŠ Ostrov Stručný program setkání 7:30-8:30  příprava ve třídách (otázky pro diskusi, vyzvednutí prac.oděvů, poučení.
Představení projektu Ing. Martin Pokorný a řešitelský tým VŠB-TU Ostrava.
FILOZOFICKÁ FAKULTA OSTRAVSKÉ UNIVERZITY FILOLOGIE filozofie Historické vědy Psychologie Filologie HISTORICKÉ VĚDY psychologie filozofie Sociologie.
Praha, prosinec 2009SPAV - diseminační seminář1 Strukturované studium Projekt „Spolupráce technických fakult veřejných vysokých škol s podniky a dalšími.
Vysoká škola sociálně správní, Havířov. jedna z nejmladších soukromých vysokých škol v ČR státní souhlas od listopadu 2007 výuka zahájena v září 2008.
OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1 Název projektu: Tvorba modulárního systému udělování zápočtů v bakalářském studiu za účelem motivace studenta formou.
Informační a poradenské centrum ZČU Informační a poradenské centrum ZČU Komplexní služby v oblasti studijního, psychologického, právního, sociálního a.
P REZENTACE OBORU SOCIOLOGIE P REZENTACE OBORU SOCIOLOGIE P H D R. R OMAN V IDO, P H.D. Den otevřených dveří 22. – 23. ledna 2016 Fakulta.
PORADENSKÉ CENTRUM ZF JU V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH Bohumila Voženílková Zdeněk Štěrba Katedra rostlinné výroby Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích.
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
Vlastní myšlenkou Vlastní cestou.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie PREZENTAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ DOVEDNOSTI MANAŽERA VE VYBRANÉM PODNIKU.
Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská ČVUT Nabízíme nové studijní zaměření Fyzika a technika termojaderné fúze Nové studijní zaměření, které FJFI ČVUT.
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Seminář pro výchovné poradce SŠ
Fakulta zdravotnických studií
Studijní program Ošetřovatelství
Statutární město Ostrava
Spolupráce gymnázií s vysokými školami
EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND
Kariérové poradenství a podnikavost
Téma Polytechnické vzdělávání a Infrastruktura
eTwinning – digitální technologie smysluplně a zábavně
Transkript prezentace:

„Talent 2020 aneb…“ TALENT – UNIVERZITA – PRAXE – ? Tým č. 5 Michal Šeděnka SU Miroslav Frančík VŠP Dalibor Michalíček VŠB-TUO Adam Soustružník OU

Obsah prezentace Úvod Průzkum Současná situace Naše řešení Talent Univerzita Praxe „Talent 2020 aneb…“

Úvod Kdo je pro nás „talent 2020“? Student, který v září 2011 nastoupí na střední školu, v roce 2015 nastoupí na univerzitu, a v roce 2020 úspěšně ukončí své vysokoškolské studium.

Průzkum rychlý průzkum na malém vzorku respondentů, forma dotazování: osobní a telefonické rozhovory. střední školy univerzity soukromá sféra

Průzkum Střední školy: Univerzity: Soukromý sektor: nerozvíjí měkké dovednosti, neúčinnost RVP, nedostatečně vedou studenty ke správnému výběru oboru na VŠ. Univerzity: Vyžadují měkké dovednosti, ovšem nijak je nerozvíjí, špatná návaznost na praxi, chybějící motivace, malá invence a nezájem studentů dále se rozvíjet. Soukromý sektor: Nespokojenost s úrovní absolventů: chybí znalost jazyků, praktické a mezinárodní zkušenosti

TALENT UNIVERZITA PRAXE - - - ?

TALENT Kdo je to talent? Člověk, který má vrozené a rozvinuté schopnosti na středně vysoké úrovni. nadání talent genialita Podporou talentů můžeme dosáhnout špičkových odborníků ve svých oborech!

TALENT Kde a jak jej najít? střední školy, dávat studentům prostor pro kreativitu, podporovat studenty v seberealizaci, rozvíjet základní měkké dovednosti, systematickou prací se studenty. Vnitřní a vnější objevení nadání a následné rozvinutí v talent.

TALENT Přípravné semináře univerzit větší spolupráce SŠ a univerzit, ve 3. ročníku SŠ, sebepoznání studentů, náplň studijních oborů, simulace, seznámení s uplatněním na trhu práce, seznámení s přijímacími požadavky, Návaznost na přijímací řízení – zohlednění určitého talentu

UNIVERZITA Přijetí potencionálně nadějných talentů, jejich následný rozvoj Inspirace modelu dánského profesora Petera Gorm Larsena

UNIVERZITA Jak talent rozvíjet? Výuka teorie, menší počet předmětů, zefektivnění celkové výuky, výuka ve spolupráci s odborníky z praxe, zvýšení poměru předmětů vyučovaných v cizím jazyce, podpora studia v zahraničí.

UNIVERZITA Výuka a zdokonalování měkkých dovedností, práce v týmu, komunikace, vystupování a prezentační dovednosti, projektové řízení a time management. akreditování nových předmětů využití měkkých dovedností ve všech ostatních předmětech

PRAXE povinná praxe v rámci studia podpora zahraničních odborných stáží podpora činností ve studentských organizacích (AIESEC, SUS, IAESTE, ISC) možnost nahrazení bakalářské práce odbornou praxí schválenou garantem převedení teorie do praxe ukončení základního vzdělávacího procesu

TALENT UNIVERZITA PRAXE ŠPIČKOVÝ ABSOLVENT ?

…aneb ,,talent 2020“ má jasnou představu o svém zaměstnání je dokonale připraven k nástupu do povolání ve svém oboru ovládá cizí jazyky díky zkušenostem z praxe a zahraničí má síť kontaktů umí komunikovat s lidmi, pracovat v týmu, prodat své znalosti a dovednosti

Zdroje NAKONEČNÝ, M. Psychologie osobnosti. Praha, 1995. ISBN 80-200- 0525-0 HŘÍBKOVÁ, Lenka. Nadání a nadaní. Praha : Grada, 2009. 255 s. ISBN 978-80- 247-1998-6. Rozhovory s otevřenými otázkami

ZÁVĚREM Nyní jsme vám zde představili podle nás ideální systém pro podporu nadání, práci s talenty a přípravy špičkových absolventů univerzit. Avšak i v sebedokonalejším systému vždy záleží na jednotlivých studentech a jejich přístupu k příležitostem!

Děkujeme za pozornost! Tým č. 5 Adam Soustružník OU Dalibor Michalíček VŠB-TUO Michal Šeděnka SU Miroslav Frančík VŠP