Projekt Zkvalitnění vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti udržitelného rozvoje na školách Jihočeského kraje RČ: CZ.1.07/1.3.06/04.0018.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Recyklace obalů Čechová Pavlína, Šprinc Daniel, 2DE.
Advertisements

TŘÍDĚNÍ ODPADU Nožičková Monika.
VY_32_INOVACE_Př.4.15-Třídění odpadu-prezentace
Třídění odpadu Sabina Kotlárová.
Monitorování výuky odborných předmětů
MÁ TO SMYSL.TŘIDTE ODPAD!
Co víš o recyklaci?.
Perspektivy ve zpracování anorganických odpadů
Změní „černobylské“ děti postavení k třídění odpadu?
TŘÍDĚNÍ ODPADU.
Projekt Zkvalitnění vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti udržitelného rozvoje na školách Jihočeského kraje RČ: CZ.1.07/1.3.06/
OZP-komplet.pptGEOtest Brno a.s.1 Vlivy na životní prostředí Znečištění ovzduší Znečištění povrchových a podzemních vod Znečištění půdy Vliv nebezpečných.
Odpady ( environmentální příručka – 5.ročník )
Registrační číslo projektu:
Třídění a způsoby nakládání s komunálním odpadem
Jak třídit odpad - prezentace
Nebuďte líní: Třiďte odpad!!!
Hana Podskalská Katedra ekologie a ŽP
1. Minimalizace 2. Třídění a recyklace 3. Odstraňování Vypořádávání se s odpady zpět znovu 2.
ODPADOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ
Odpady.
Jeden z největších globálních problémů je ohromná produkce odpadů. Ve velké většině je tento odpad nevyužit a končí na skládkách. Spousta odpadu by ale.
Třídění odpadu V domácnosti. Každý moderní člověk třídí odpad a s novými pomocníky na třídění do domácnosti to jde jedna radost. Poradíme vám jak třídit,
Složka sady EUIII/2 č. 13 VY_32_INOVACE_Rv_7. Název: Ekologie – Člověk a zdraví (odpadky) Autor: Šárka Vodrlintová Předmět(oblast): Člověk a zdraví – Rv.
Jak je to s odpady ?.
Jak třídit odpad.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
DOMÁCÍ EKOLOGIE – ODPADY A KONZUMNÍ SPOLEČNOST
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Recyklace a odpad.
Co víš o recyklaci?.
Název Recyklace PET Šablona CZ.1.07/1.4.00/    Poř.číslo 8
DEN ZEMĚ TEST.
RECYKLACE TERMOPLASTŮ, TERMOSETŮ A PRYŽÍ
Název Třídění odpadů   Šablona CZ.1.07/1.4.00/    Poř.číslo 10
TŘÍDĚNÍ ODPADU JAK SPRÁVNĚ TŘÍDIT.
TŘÍDĚNÍ ODPADU Vypracovala: Brychtová Markéta, SP/TE Učo:123831
Systém nakládání s nebezpečnými odpady v SYNTHOS Kralupy a.s.. 1 Systém nakládání s nebezpečnými odpady v SYNTHOS Kralupy a.s.
Barbora Látalová, Tomáš Pavlík,
Recyklační hra.
AnotacePrezentace k procvičení čtení s porozuměním a k rozvoji vědomostí z oblasti eviromentální výchovy o správném třídění odpadů. Je určeno pro práci.
Odpady Vypracoval Mgr. Pavel Daněk Projekt: Inovace oboru Mechatronik pro Zlínský kraj Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.08/
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
Název školy : Základní škola a Mateřská škola Prysk, okres Česká Lípa, příspěvková organizace Autor : Eva Vavřinová Název materiálu : VY_52_INOVACE_16.
Recyklace Umíte vysvětlit význam tohoto slova? -nakládání s odpadem, které vede k jeho dalšímu využití - jde o opakované (cyklické) uvedení materiálu.
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Dana Motyčková ČísloVY_32_Inovace_3322 NázevTřídění odpadu Téma hodinySuroviny. ekologie PředmětPrvouka.
HANTÁLY a.s. řeší otázku třídění a likvidace biologicky rozložitelného komunálního odpadu ( BRKO) již od roku Společně s Dobrovolným svazkem obcí.
Třídíme se zvířátky Autorky: Michaela Mikolášová Nikola Smyčková Tereza Mžiková Jubilejní Masarykova ZŠ Sedliště.
Nadpis Základní škola, Hrádek 203 Projekt: CZ.1.07/1.400/ VY_32_INOVACE_06_Prvouka_18_3. ročník_Třídění odpadů Autor: Mgr. Jana Burdzová Použití:
TŘÍDĚNÍ ODPADU VY_32_INOVACE_2C_10 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Sada 3 Práce v domácnosti Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Eva Kubíková NÁZEV: VY_32_INOVACE_15_16.
Proč třídit bioodpad Prezentace pro Zastupitelstvo města Valašské Meziříčí
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
TŘÍDÍME ODPADY VY_32_INOVACE_19_03 Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce.
Předmět: Prvouka Ročník: 1. – 3. Tematický okruh: Místo, kde žijeme Název učiva: Třídění odpadů Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 23 AnotaceDruhy.
Pořadové číslo projektu: 4247/21/7.1.4/2011 Číslo šablony: VY _32_INOVACE_ENV_14.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_05- 12
TŘÍDIT či NETŘÍDIT ?.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy : Základní škola a Mateřská škola Prysk ,okres Česká Lípa, příspěvková organizace Autor : Eva Vavřinová Název materiálu : VY_52_INOVACE_14.
SVOZ PLASTŮ A PAPÍRŮ Z DOMÁCNOSTI
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Třídění odpadů,recyklace
EKOŠKOLA.
TŘÍDÍME ODPAD Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Otestujte své vědomosti o odpadech test má 30 otázek, zelená značí správnou odpověď, červená špatnou odpověď, odpovědi jsou odlišené i zvukově.
Prevence vzniku (plastových) odpadů v každodenním životě
Transkript prezentace:

Projekt Zkvalitnění vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti udržitelného rozvoje na školách Jihočeského kraje RČ: CZ.1.07/1.3.06/04.0018

Ekologizace provozu škol na příkladu SOŠEP Veselí nad Lužnicí

SOŠEP Veselí n. Lužnicí jako specifická škola s odborným zaměřením Přírodovědné lyceum Odborné předměty: Člověk a prostředí, Technologické procesy Ekologie a životní prostředí Odborné předměty: Ekologie, Ochrana ŽP, Právní příprava Odborné praxe v obou oborech (CHKO Třeboňsko, CHKO Šumava, státní správa)

Náměty na ekologické hospodaření Šetření energiemi Šetření papírem Nakládání s odpady Šetření vodou Zateplení budovy, výměna oken Solární články Ekologické vzdělávání a osvěta

Odpadové hospodářství na SOŠEP Zpracovat monitoring vzniku a nakládání s odpadem (na SOŠEP bylo zpracováno v rámci maturitní práce) - tříděný odpad - netříděný odpad – 1,6 tuny/školní rok Min. doba sledování cca 6 měsíců, vždy 1x týdně rozbor

Skladba odpadu 22% papír 13% plasty 9% sklo 3% nebezpečný odpad 18% bioodpad 35 % ostatní odpad Za rok můžeme vytřídit až 30 kg papíru, 25 kg plastů, 15 kg skla.

Zpracování odpadu Recyklace Skládkování Kompostování Spalování

Recyklace Zpracování odpadu na nové materiály. Předpokladem je důsledně dodržovat pravidla třídění odpadů.

Recyklace papíru Papír určený k recyklaci: Noviny, časopisy Sešity, bloky, diáře, deníčky, žákovské knížky, Reklamní letáky a další reklamní tiskoviny Knihy (bez tvrdých obalů), brožury Různé katalogy, telefonní seznamy Kancelářský papír Veškeré krabice, kartony, lepenky, papírové části obalů, balicí papír Dopisní obálky, pozvánky, vizitky, jízdenky Účtenky, složenky, upomínky, daňová přiznání Papírové etikety, booklety z CD a DVD Obaly od potravin (mouka, cukr, obaly od čajových sáčků) Vnější obaly od čokolád, krabičky od zubních past, apod.

Papír nevhodný k recyklaci Mokré, mastné a znečištěné papíry Voskový a uhlový papír Použité papírové kapesníky Hygienické vložky Obvazy Obaly ze směsi papíru a jiného materiálu

Recyklace plastů Recyklovatelné plasty: PET lahve, plastové lahve od mléčných nápojů a mléka Kelímky od jogurtů, pomazánek, margarinů, krémů Obaly od šamponů, sprchových gelů, tekutých mýdel, zubních  past Igelitové tašky, sáčky, mikrotenové sáčky Fólie, ve kterých byly zabaleny různé potraviny (ne celofán) Obaly od pracích prášků, plenek, od mycích a čisticích prostředků Obaly od bonbonů, oplatek, sušenek a dalších sladkostí Obaly od těstovin, pekárenských výrobků, tzv. instantních potravin Polystyren Polystyren tmavý: plastové nádobí, kelímky, plastová plata na vejce Plastové květináče, kořenáče a truhlíky Textilie ze 100% polyesteru Obaly od CD, DVD, VHS.

Recyklace nápojových kartonů Třídíme: Plechovky od piva, limonád, energetických nápojů Plechovky od deodorantů, holicích pěn Svrchní ALU fólie od jogurtů, pomazánek, sýrů, apod.. Alobal (např. hliníkové fólie od čokolád) Šroubovací ALU víčka od nápojů, olejů, apod. Víčka zavařovacích sklenic. Hliníkové nádobí (příbory, hrnce, ešusy, konvice) Konstrukce stanů, lehátek, pergol, lyžařské hole, apod Plechy a ostatní hliníkové součástky [6]

Skládkování Zásady řízeného skládkování: odpady plánovitě naváženy do vhodně upravených prostor jsou rozhrnovány a zhutňovány v asi půlmetrových vrstvách a v mírném sklonu až do výše přibližně 2 m zhutněný odpad je denně shora i ze stran pokrýván asi 20 cm silnou vrstvou vhodné zeminy skládka se po konečném zaplnění rekultivuje, což umožňuje její následné využití

Kompostování přirozená přírodní cesta recyklace organických materiálů následné využití zkompostovaných materiálů jako hnojivo, popř. substrát pro zlepšení mechanicko - fyzikálních vlastností půdy kompostovat lze pouze organické odpady bez škodlivých příměsí

Spalování Zneškodňování odpadů při němž je v reaktivním prostoru obsah kyslíku stechiometrický nebo vyšší než je třeba k oxidaci přítomných látek spálením. Jedná se o kontrolovatelný proces oxidace tuhých, kapalných nebo plynných látek na CO2, vodu, popel a další látky, které jsou obsaženy v kouřových plynech a popelu. Spalování odpadů se dělí na nízkoteplotní (do 1000°C) a vysokoteplotní (nad 1000 °C). Spalovat je možno komunální odpad, průmyslový odpad, čistírenské kaly apod. Spalovat by se mělo jen minimální množství odpadů, které již nelze použít jako druhotné suroviny.

Nádoby na tříděný odpad Příklady ze SOŠEP Veselí n. L.

Odpad na SOŠEP Veselí n. L. Škola má pronajaty 3 kontejnery na komunální odpad o objemu 1100 l/kontejner od firmy Veselské služby s.r.o. Ty jsou vyváženy pravidelně v intervalu jednou týdně. Separovaný odpad je ukládán do vaků o objemu 120 litrů, které se odváží individuálně, dle potřeby. Ve škole je žákům k dispozici celkem 27 košů na separovaný odpad, umístěných v jednotlivých třídách a na chodbách v každém patře. Jsou určeny pro třídění plastů, papíru, hliníku, nápojových kartonů a ve dvou případech na použité monočlánky. Nebezpečný odpad, vznikající provozem školních laboratoří je likvidován firmou Rumpold s.r.o. Tábor.

Tak takhle tedy ne…..