Možnosti hodnocení ředitelů škol

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Spolupráce gymnázií a fakult vzdělávajících učitele Jana Coufalová Konference Asociace ředitelů gymnázií ČR 3. – 5. dubna 2013 Přerov.
Advertisements

Konference Asociace aktivních škol
Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
Magistrát města Mostu Radniční 1/ Most IČ: DIČ: CZ Národní konference kvality 2014 Hradec Králové Kompetence.
Kvalitní péče o seniory Vítejte na mezinárodní konferenci v Praze, 9.března 2007.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
1 Evropská asociace pro testování a hodnocení jazykových dovedností
Autoevaluace školy a zřizovatel Má škola sdělovat výsledky autoevaluace svému zřizovateli?
Malátova 17, Praha 5 tel.: · Projekt Kvalita II: výsledky vzdělávání, vývoj školství v krajích.
1 Hodnocení zaměstnanců v DT – Výhybkárna a strojírna, a.s. Manažerská snídaně – Fórum personalistů.
Z praxe do dalšího vzdělávání: aneb potřeby VP identifikované v průběhu pilotního ověřování kompetencí kariérových poradců v rámci projektu IMPROVE Mgr.
Hodnocení škol a školských zařízení
Konference Hodnocení pracovního výkonu JUDr
Ze zástupce ředitelem Mgr. František Rada
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOL A HODNOCENÍ ČŠI
Malátova 17, Praha 5 tel.: · Uplatnění absolventů škol na pracovním trhu Jan Koucký Výsledky projektu.
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
Problematika systému přípravy učitelů a stav výuky tělesné výchovy na vysokých školách Materiál pro 21. zasedání předsednictva Rady vysokých škol dne 20.
Náhradní rodinná péče v České republice a zkušenosti přímých aktérů NRP v ČR po novele zákona o sociálně-právní ochraně dětí v reflexi pracovníků NNO Projekt.
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Přístup k vlastnímu hodnocení ze strany ČŠI
Hodnocení ředitelů je potřebné. kvalita školy kvalita školy zpětná vazba zpětná vazba plánování dalšího rozvoje plánování dalšího rozvoje podklad pro spravedlivé.
Hodnocení prací, jako základ spravedlivého mzdového a motivačního systému.
Univerzita Karlova v Praze PEDAGOGICKÁ FAKULTA Středisko vzdělávací politiky Malátova 17, Praha 5 Tel.:
Systémová podpora profesionálního výkonu sociální práce
HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY - Pevný bod ve světě podnikání Systém ověřování a uznávání výsledků dalšího vzdělávání podle zákona č. 179/2006 Sb.
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY z pohledu ČŠI "Cesta ke kvalitě"
ČŠI a vlastní hodnocení školy
MEZINÁRODNÍ SROVNÁVACÍ STUDIE Produkt RP Podpora Romů v Praze.
Kvalifikovanost učitelů z pohledu politických stran a zřizovatelů.
Centrum školského managementu Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze Ředitel v zajetí… PhDr. Václav TROJAN, Ph.D. vedoucí katedry
Seminář – Řízení projektů ve školství Termín – 13. Listopad 2006 Místo - Slezská univerzita v Opavě Vzdělávací centrum v Krnově.
Podnikatelský institut PYRAMIDA s.r.o.
Vlastní hodnocení školy a školní vzdělávací program
Hodnocení škol a ředitelů zřizovatelem – Zlínským krajem
RVP PV a jeho realizace v MŠ – předškolní vzdělávání v uplynulých 10 letech Zora Syslová.
Univerzita Karlova v Praze Filozofická fakulta
Dobrá škola ?. Co je produktem školy? Výstupy: výsledky dlouhodobé efekty.
Univerzita Karlova v Praze Pedagogická fakulta Ústav profesionálního rozvoje pracovníků ve školství (od října 2001) ředitelka: PhDr. Jana Kohnová Ústav.
Kulatý stůl k přijímacímu řízení ke vzdělávání ve středních školách „Víme, koho přijímáme ?“ Krajský úřad Libereckého kraje odbor školství, mládeže, tělovýchovy.
Střední škola umělecká a řemeslná PROJEKT EVA. 10 oblastí hodnocení: 1.Cíle a jejich dosahování, ŠVP, základní dokumenty 2.Vnitřní pravidla života ve.
Centrum školského managementu Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze Zástupce ředitele - vrána s pozlacenýma nohama PhDr. Václav TROJAN, Ph.D.
Strana 1 Projekt Reflex Flexibilní odborníci ve společnosti znalostí Nové požadavky na terciární vzdělávání v Evropě Jan Koucký Středisko vzdělávací politiky.
1 HODNOCENÍ PRACOVNÍKŮ Hodnocení:  míra naplnění určitých kritérií v oblastech: a)pracovním výkonu b)pracovním chování Účel hodnocení:  získání informací.
MODERNÍ TRENDY V ŘÍZENÍ ŠKOL interaktivní program rozvoje pokročilých manažerských a personálních dovedností pro ředitele škol a školských zařízení a jejich.
PŘÍSTUP K VLASTNÍMU HODNOCENÍ ZE STRANY ZŘIZOVATELE ŠKOLY konference projektu „Cesta ke kvalitě“ 4. listopadu 2009 Hotel v Klášterní.
KONFERENCE AŘG ČR PŘEROV-3. DUBNA – 5. DUBNA 2013.
Zástupce ředitele aneb život mezi mlýnskými kameny
Moderní personalistika DS 2009/
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY Zdeněk Hrkal Karlovy Vary, 12. listopadu 2009 Po každé dobré činnosti je radost z práce odměnou dvojnásobnou. (Euripides)
Autoevaluace školy RNDr. Irena Přádná Gymnázium F. X. Šaldy Liberec 2007
Sněm RVŠ1 Přehled činnosti Předsednictva RVŠ za období červen – listopad 2009 (3 řádná zasedání: , a )
IPN Zajišťování a hodnocení kvality v systému terciárního vzdělávání Kvalita přípravy učitelů – podmínka pro udržení konkurenceschopnosti ČR Kašperské.
Vzdělávací politika.
Přednáška č.1 Školský management Mgr. Jana Kratochvílová.
1 Evaluace a hodnocení EvaluaceAutoevaluace ©. 2 EVALUACE /Autoevaluace EVALUACE vyjadřuje souhrnně teorii, metodologii a praxi veškerého hodnocení nejrůznějších.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty vojenského leadershipu Registrační.
Alfa Human Service Alfa Human Service, I INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Přátelská školka CZ.1.07/1.2.00/ Výměna.
ÚVOD Legislativní vymezení činnosti ČŠI § 173 – 176 Zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním odborném a jiném vzdělávání (školský zákon)
Podpora profesního rozvoje učitelů Programové prohlášení vlády Vláda bude prosazovat následující priority rozvoje ČR: Rozvoj kvalitních a všeobecně dostupných.
Dokumentace školy Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Liberec 12. prosince 2013 Mgr. Karel Bárta.
PROJEKT SYSTÉMU ŘÍZENÍ PODNIKU PS 2015 / 2016 PERSONÁLNÍ FUNKCE Ladislav Blažek.
Kritéria pro zvyšování nenárokových složek platu pedagogů v roce 2009 Nenárokové složky platu - osobní příplatek (§ 131 ZP) - osobní příplatek (§ 131 ZP)
Evaluace v mateřských školách
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
kulatý stůl 19. července 2011, C081, od hod
Evaluace v mateřských školách
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
JAK (SLEDOVAT), HODNOTIT A (PODPOROVAT) UČITELE
Transkript prezentace:

Možnosti hodnocení ředitelů škol 9.4.2017 Centrum školského managementu Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze Možnosti hodnocení ředitelů škol Kulatý stůl CŠM PedF UK Čtvrtek 8. listopadu 2012 9.4.2017 1

Cíl dnešního kulatého stolu 9.4.2017 2 Cíl dnešního kulatého stolu Krátká reflexe minulých kulatých stolů Uchopení vlastního tématu – Možnosti hodnocení ředitelů škol, různé úhly pohledu Pozvánka na následující akce 9.4.2017 2

Reflexe dosavadních stolů 9.4.2017 3 Reflexe dosavadních stolů Celoživotní vzdělávání školských manažerů Příprava vzdělávacích lídrů Strategické řízení v českém školství – Mission impossible? Pedagogický výzkum a pedagogická praxe – soulad, antipatie či lhostejnost? Jak ovlivní novela školského zákona řízení škol? 9.4.2017 3

Hodnocení pracovníků 4 Hodnocení: 9.4.2017 4 Hodnocení pracovníků Hodnocení: míra naplnění určitých kritérií v oblastech: pracovním výkonu pracovním chování Účel hodnocení: získání informací o: Cíl hodnocení: Zlepšení v …… odměňování ……. další vzdělávání 9.4.2017 4

CHYBY PŘI HODNOCENÍ Na straně hodnotitele: středová tendence, shovívavost nebo přísnost hodnocení podle vlastních měřítek princip nedávnosti přihlížení k sociálnímu postavení osobní sympatie, antipatie, předsudky špatná příprava, málo času, špatné prostředí špatná komunikace potřeba dominance Na straně hodnoceného: špatný vztah k nadřízenému nepřipravenost na hodnocení formálnost hodnocení špatná interpretace informací malá otevřenost zpětné vazbě svalování viny za výsledky na jiné působení na city neovládání emocí

Aktuální situace 6 Šestileté (max.) funkční období Konkurzní průběh 9.4.2017 6 Aktuální situace Šestileté (max.) funkční období Konkurzní průběh Neexistence kariérového modelu Nahodilé, nesystematické hodnocení zřizovateli Politické vlivy Plíživá nekvalifikovanost v řízení školství (kontrolní orgány, projekty) 9.4.2017 6

9.4.2017 7 Právní kontext Explicitně se hodnocením ředitele jako fyzické osoby žádný právní předpis nezabývá Některé právní aspekty ale můžeme dovozovat: hodnocení školy (ŠZ) režim jmenování a odvolávání ředitele (ŠZ) odměňování ředitele (pracovní právo) 9.4.2017 7

Hodnocení školy – a tím i ředitele? 9.4.2017 8 Hodnocení školy – a tím i ředitele? Hodnocení ČŠI Hodnocení zřizovatelem Vlastní hodnocení školy (sebehodnocení ředitele?) Jde ale o hodnocení školy jako instituce! Hodnocení ředitele jako osoby lze jen dovozovat… 9.4.2017 8

Hodnocení vyplývající z právního postavení ředitele 9.4.2017 9 Hodnocení vyplývající z právního postavení ředitele Zřizovatel - během 6 let i po skončení lhůty – odvolávání na základě hodnocení (ať už formálního nebo virtuálního) Školská rada – během 6 let i po skončení lhůty se v ní mohou objevit hodnotící procesy (participace zřizovatele, rodičů, učitelů) Zřizovatel stanovuje plat či mzdu – tedy i nenárokové složky – tedy může (musí?) hodnotit 9.4.2017 9

Diskuzní otázky 10 Lze pojmenovat smysluplná a použitelná kritéria? 9.4.2017 10 Diskuzní otázky Lze pojmenovat smysluplná a použitelná kritéria? Jak zajistit sebehodnocení ředitelů škol? Jak přesvědčit zřizovatele? Přispívá zřizovatel svým hodnocením k rozvoji ŘŠ? Hodnocení kvality školy? 9.4.2017 1010

Pozvánka na další pokračování 9.4.2017 11 Pozvánka na další pokračování Seminář Výzkumného záměru 10. prosince 2012 Kulatý stůl 21. března 2013 Identifikace vzdělávacích potřeb ředitelů Ředitelé škol – konkurenti nebo spolupracovníci? Šestileté období po roce 9.4.2017 1111

Pozvánka na konferenci 9.4.2017 12 Pozvánka na konferenci 13. - 14. června 2013 Mezinárodní konference školského managementu Odkaz na první ročník http://www.csm-praha.cz/cs/konference-skolskeho-managementu-1/ Sborník 9.4.2017 1212

Slovo na závěr 13 Centrum školského managementu 9.4.2017 13 Slovo na závěr Centrum školského managementu Pedagogická fakulta UK v Praze Myslíkova 7 110 00 Praha www.csm-praha.cz www.pedf.cuni.cz/csm PhDr. Václav Trojan, Ph.D. vaclav.trojan@pedf.cuni.cz +420 603437845, +420 725362084, +420 221900525 9.4.2017 1313