ŘÍZENÍ RETAILINGOVÉ FIRMY

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
M A N A G E M E N T 3 Akad. rok 2009/2010, Letní semestr
Advertisements

Snímek 1 Efekty podnikové informatiky J. Pour Katedra IT VŠE ČSSI, Praha, 15/12/2006.
Moravskoslezský automobilový klastr – integrátor aktivit podklad pro CI „Společně v automotive!“ Ladislav GLOGAR Výkonný ředitel klastru.
Organizační a řídící struktury
Strategická podnikatelská jednotka Strategic Business Unit - SBU
Organizační struktury
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
BI, e-commerce Ing. Jiří Šilhán. Úroveň informatiky.
1 AOV „Nástroje a distribuční cesty v současné ekonomické a obchodní situaci mezi výrobcem a spotřebitelem v aplikaci společností Sanitec“ Ing.Michal.
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
SAP Ing. Jiří Šilhán.
Členění útvarů Alokační fáze
Cvičení č. 2 Řízení multinacionálních firem
2. Podnik a jeho řízení Řízení podniku Rozvoj podniku
Organizace logistiky Ivan Gros
MALOOBCHOD - VYMEZENÍ SPECIFICKÉ FUNKCE MALOOBCHODU:
Tento studijní materil byl vytvořen jako výstup z projektu č. CZ.1.07/2.2.00/ Vývoj regulace a dohledu nad finančním trhem Shrnutí poznatků Ing.
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
Pracovní skupina Pracovní skupinu tvoří určitý počet osob na jednom pracovišti, kteří jsou spjatí společnou činností, vnitřní strukturou sociálních pozic.
Průvodce odbornou praxí na VŠPJ Obor Finance a řízení Květen
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
PROINCOR – Inovační audit. ProIncor Inovační audit ProIncor Inovační audit analyzuje, hodnotí a stimuluje inovační proces a inovační prostředí v malých.
Vedení lidí – personalistika v podnicích poskytující služby.
2. téma 1MU305, 211 – Manažerské účetnictví I.
Strana 1 © Vema, a. s., 7. dubna 2015 Intranetová řešení v PIS DS -Personalis 2005.
Předmět: Řízení podniku 1
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_08_ORGANIZOVÁNÍ.
Informační nástroje pro řízení po linii výkonu. Řízení po linii výkonu 2 PODNIKATELSKÝPROCES Vnitropodnikové útvary a jejich členění  každý útvar má.
BPH_EKOR Ekonomika organizací podzim 2012
Základní principy řešení a využití ERP aplikací
ICT VE ŠKOLE LIDSKÉ ZDROJE listopad 2006 (c) Radek Maca.
Distribuce a její politika. každá firma zvažuje, komu a kde bude své výrobky prodávat a jakým způsobem se jejich výrobek dostane ke konečnému spotřebiteli.
Přednáška: DISTRIBUCE Distribuce - soubor všech podniků a jednotlivců, kteří se stanou vlastníky nebo budou nápomocni při převodu vlastnictví produktů.
Organizace a organizování podniku
Prezentace společnosti GOLFER s.r.o Konference Partnerství pro budoucnost – CÍLOVÝ SYSTÉM ŘÍZENÍ MÍSTNÍHO ROZVOJE STRATEGIE A PROJEKTY.
Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.
Prof. Molnár1 Podnikové informační systémy Outsourcing IS/IT a ASP Prof. Ing. Zdeněk Molnár, CSc Ústav řízení a ekonomiky podniku
MARKETINGOVÝ MIX DISTRIBUCE.
Dobré odpoledne.
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
Moderní personalistika I. BLOK
DISTRIBUCE.
VELKOOBCHOD KAPITOLA 6 Obchodní činnosti - Kapitola 6 Pavlíčková.
ČLENĚNÍ ZAMĚSTNANCŮ.
Informační systémy v personálním řízení
Model strategie marketingového mixu
Distribuce - placement
Moderní personalistika DS 2009/ Hlavní úkoly moderní personalistiky   Zařazení správného člověka na správné místo (a ve správný čas)
5. PROJEKCE MODERNÍCH ORGANIZAČNÍCH A ŘÍDÍCÍCH PODNIKOVÝCH STRUKTUR Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology.
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
Logistický proces ve firmě Petr Hobža – Strážnické brambůrky SAP Business One Pavel Rumplík Obchodní ředitel.
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
Distribuční logistika Zpracoval Ing. Jan Weiser. Obsah výkladu  Definice distribuční logistiky  Základní činnosti, které se realizují při distribuci.
Materiály pro účastníky pilotních kurzů konaných v rámci realizace projektu SOVA SYSTEMS Č.R., spol. s r.o. Brno „Vyšší úroveň dalšího vzdělávání v klíčových.
PODNIKOVÉ ČINNOSTI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Operační program Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost Kateřina Čočková, regionální projektová manažerka.
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
Podnikatelský záměr STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní.
Sociální systém hospodářské organizace Charakteristika sociálního systému hospodářské organizace.
PROJEKT SYSTÉMU ŘÍZENÍ PODNIKU
Ekonomika malých a středních podniků
Velkoobchod Autor: Ing. Sikorová Renata VY_32_INOVACE_Sikorová_
PROJEKT SYSTÉMU ŘÍZENÍ PODNIKU ZÁKLADNÍ POŽADAVKY A DOPORUČENÍ
Ing. Veronika Dostálková MBA
Distribuční politika klíčová slova
PROJEKT SYSTÉMU ŘÍZENÍ PODNIKU
Ekonomika malých a středních podniků
ORGANIZAČNÍ STRUKTURY
Transkript prezentace:

ŘÍZENÍ RETAILINGOVÉ FIRMY KAPITOLA 2 Obchodní činnosti - Kapitola 2 Pavlíčková

Obchodní činnosti - Kapitola 2 Obsah kapitoly retailingová firma, charakteristické znaky organizace, proces organizování retailingové firmy, typy organizačních formátů v retailingu, malý nezávislý retailer, větší retailer s několika filiálkami, retailingový řetězec, silně diverzifikovaný retailer, organizační schéma filiálkové retailingové firmy, Obchodní činnosti - Kapitola 2 Pavlíčková

Obchodní činnosti - Kapitola 2 Obsah kapitoly mezinárodní retailingové řetězce, globální obchodní značky, základní kompetence retailera. Obchodní činnosti - Kapitola 2 Pavlíčková

Obchodní činnosti - Kapitola 2 Retailingová firma je sociálně technickým systémem, představuje seskupení procesů a činností, nasazení technologií, ale také lidského kapitálu, probíhají v ní fyzické a informační procesy, které je nutné formálně upravit, stanovit jejich průběh, pravomoci a odpovědnost jednotlivých organizačních míst, která se na realizaci procesu podílejí. Obchodní činnosti - Kapitola 2 Pavlíčková

Účel existence instituce je naplňován lidmi (spolupracovníky), kteří uskutečňují vymezené činnosti a procesy a určitým způsobem se přitom chovají a jednají. Obchodní činnosti - Kapitola 2 Pavlíčková

Charakteristické znaky organizace Obchodní činnosti - Kapitola 2 Pavlíčková

Proces organizování retailingové firmy Probíhá v následujících krocích: 1) vymezení procesů a činností (díky nim podnik naplňuje svůj účel a smysl existence), 2) rozdělení úkolů a činností mezi členy distribučního kanálu, 3) seskupení činností do pracovních míst a jejich klasifikace, 4) specifikace způsobu koordinace a integrace procesů a činností. Obchodní činnosti - Kapitola 2 Pavlíčková

ad 1) Vymezení procesů a činností hodnota konečného produktu či poskytované služby se postupně vytváří díky tzv.: - primárním (základním) procesům, - sekundárním (podpůrným) procesům. Obchodní činnosti - Kapitola 2 Pavlíčková

Primární (základní) procesy nákup a zásobovací logistika, skladování, vnitropodniková logistika a distribuce zboží, prodej, poskytování služeb a poprodejní servis. Obchodní činnosti - Kapitola 2 Pavlíčková

Sekundární (podpůrné) procesy tvorba strategie, firemní infrastruktura (organizace, informační systém, controlling), výzkum, vývoj, nasazení technologií, zajištění zdrojů (financování). Obchodní činnosti - Kapitola 2 Pavlíčková

Typy organizačních formátů v retailingu Obchodní činnosti - Kapitola 2 Pavlíčková

1) Malý nezávislý retailer na počátku jeho existence stojí člověk, který má podnikatelský záměr a chce jej realizovat, pracuje sám či s několika málo zaměstnanci (často členy rodiny), řídí firmu a je zároveň vlastníkem, jednoduché uspořádání (dvou nebo tří) úrovní řízení, malá specializace, malý počet zaměstnanců. Obchodní činnosti - Kapitola 2 Pavlíčková

2) Větší retailer s několika filiálkami Běžnými, každodenními úkoly retailera jsou: nákup zboží pro prodej v provozních jednotkách, provozní činnosti v prodejnách sloužící k prodeji zboží, provozní činnosti ve skladech, příjem zboží, jeho uskladnění a rozvoz. Dále retailer vykonává další podpůrné činnosti: finanční řízení, personální řízení, controlling. Obchodní činnosti - Kapitola 2 Pavlíčková

Organizační schéma filiálkové retailingové firmy . Výkonný ředitel Finance Marketing Personalistika Obchodní ředitel Provozní ředitel Ředitel prodejen Nákupčí Sklady Manažeři prodejen Asistenti nákupčích Doprava Prodavači Správa budov Obchodní činnosti - Kapitola 2 Pavlíčková

3) Retailingový řetězec hluboká specializace, větší počet oddělení, pravomoci a odpovědnosti jsou centralizované, koordinace činnosti jednotlivých filiálek, významná úloha oblastních a regionálních manažerů, silný vliv nadnárodních společností. Obchodní činnosti - Kapitola 2 Pavlíčková

4) Silně diverzifikovaný retailer jedná se konglomeráty, které fungují pod centrálním vlastnictvím, ale podnikají ve více oborech, např. německý holding REWE Group zahrnuje v maloobchodu řetězce supermarketů (BILLA), diskontní a specializované prodejny (Penny market), dále velkoobchod a podniká i v odvětví cestovního ruchu. Obchodní činnosti - Kapitola 2 Pavlíčková

Mezinárodní retailingové řetězce tendence zaměřovat se na omezený okruh obchodních formátů (např. hypermarketů, Cash and Carry, odborných velkoprodejen) a budovat jejich globální obchodní značky, významná úloha regionálního vedení. Obchodní činnosti - Kapitola 2 Pavlíčková

Základní kompetence retailera kompetentnost v nákupu, kompetentnost v logistice, kompetentnost v prodeji, informační kompetentnost, controllingová kompetentnost, kompetentnost ve financování, personální kompetentnost, kompetentnost procesní, kompetentnost strategická, kompetentnost vůči zákazníkovi. Obchodní činnosti - Kapitola 2 Pavlíčková