Život a dílo Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Advertisements

NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Petr Smetana, NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_ Hudební skladatelé TÉMA:
Bedřich smetana Život a dílo
ANTONÍN DVOŘÁK OBČANSKÁ VÝCHOVA 6. ROČNÍK
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Antonín Dvořák český hudební skladatel
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Antonín Dvořák – A.
Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Antonín Dvořák Základní škola Choltice, okres Pardubice – „Učíme se pro život“ Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Pořadové číslo:
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_846_9TR_HV Autor: Mgr. Ludmila Večerková.
ČESKÝ HUDEBNÍ ROMANTISMUS
světoznámý hudební skladatel
Medailonky HV-1 Hudební výchova DUM č. 20 Prima – kvarta osmiletého studia Mgr. Milena Naglmüllerová; Gymnázium, Sušice Tento materiál byl vytvořen v.
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
SVĚTOVÉ HUDEBNÍ BAROKO
Antonín Dvořák ( ).
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA.
Antonín Leopold Dvořák
ANTONÍN DVOŘÁK ( – ).
Antonín Dvořák a jeho život
ANTONÍN DVOŘÁK.
ANTONÍN DVOŘÁK.
Tematická oblast: Dějiny hudebního umění Antonín Dvořák
ICT – 2 – 3 – 21 HV - Bedřich Smetana
Český hudební romantismus
Vzdělávací oblast: Umění a kultura
Bedřich Smetana.
Základní škola Jindřichův Hradec I, Štítného 121
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
BEDŘICH SMETANA (hudební skladatel).
Číslo: : VY_32_INOVACE_18_13 (20) Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název:
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_897_5TR_HV Autor: Mgr. Monika Bittová.
Český hudební romantismus
Maturitní předmět: Dějepis
BEDŘICH SMETANA.
Antonín Dvořák Základní informace. Antonín Dvořák Základní informace.
LEOŠ JANÁČEK ( Hukvaldy – Ostrava) Obrázek 1
SYMFONIE. ERBEN ŠVÉDSKO VLTAVA NELAHOZEVES KÁČA.
Základní informace, ukázky z děl Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpo č tu Č R. Provozováno.
Antonín Dvořák Světově uznávaný český hudební skladatel 19.století ROMANTIZMUS.
Wolfgang Amadeus Mozart Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Komunikace hudebního umění se znakovými systémy.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Petra Pláničková Název: VY_32_INOVACE_1154_ANTONÍN DVOŘÁK Téma: ŽIVOT A DÍLO.
ANTONÍN DVOŘÁK. Antonín Dvořák (1841–1904) Název školy: Základní škola Francova Lhota Autor: Mgr. Lada Martinková Název: VY_32_INOVACE_17_Antonín Dvořák.
OP VK Peníze školám reg.č. CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_20_ Antonín Dvořák ZŠ Hladké Životice.
Antonín Dvořák Materiál pro výukovou oporu zpracovaný v rámci projektu Informační a komunikační technologie proti bariérám Výuková opora č. 2 – výukový.
Nejvýznamnější pražská divadla období národního obrození a romantismu NO – 1770–1848 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Michal.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr.Petra Novotná Název materiálu: VY_32_INOVACE_13_28_Antonín Dvořák Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Čeští hudební skladatelé Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_10_ČEŠTÍ HUDEBNÍ SKLADATELÉ.
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Zdeňka Pecková Číslo VY_32_INOVACE_3426 NázevGiuseppe Verdi Téma hodinyŽivot a dílo G. Verdiho PředmětHudební.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou
Název školy: ZŠ a MŠ Prysk, okres Česká Lípa, příspěvková organizace Autor: Mgr. Jana Vostřelová Název: VY_32_INOVACE_20_HUDEBNÍ VÝCHOVA_ANTONÍN DVOŘÁK_DÍLO.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Jolana Navrátilová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_Píseň Byla jedna Káča,
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
LEOŠ JANÁČEK ( Hukvaldy – Ostrava) Obrázek 1
Název školy: Základní škola Netvořice
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
AUTOR: Mgr. Bedřiška Koželuhová NÁZEV: VY_32_INOVACE_6B_13
Antonín Dvořák dílo.
AUTOR: Mgr. Bedřiška Koželuhová NÁZEV: VY_32_INOVACE_6B_18
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/15
Blíže se seznámí s hudebním skladatelem Antonínem Dvořákem.
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Petr Smetana, NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_ Hudební skladatelé TÉMA: Antonín.
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou
VY 32 INOVACE 541.
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6
Název školy: Základní škola Netvořice
Transkript prezentace:

Život a dílo Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

1

 Světově nejproslulejší a nejhranější český skladatel  Jeho dílo zahrnuje snad všechny hudební formy – symfonie, symfonické básně, písňové cykly, opery, oratoria apod.  První skladba hraná po přistání na Měsíci – Novosvětská symfonie Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

 Narodil se jako nejstarší z 9 dětí v rodině vesnického řezníka  Po otci měl pokračovat v řemesle, ale na přímluvu učitele je poslán do Prahy na studium na varhanické škole  Od roku 1862 hrál na violu v orchestru Prozatímního divadla pod taktovkou B. Smetany Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

 Ve svých 32 letech se oženil se svou žačkou Annou Čermákovou  1875 zažádal o státní stipendium pro nemajetné umělce, které následně za pomoci skladatele J. Brahmse dostal  J. Brahms je jeho dílem nadšen a doporučuje ho vydavateli F. Simrockovi, který se později stane hlavním Dvořákovým vydavatelem Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

 Roku 1877 umírá jeho novorozené dítě a nedlouho po něm i zbylé dvě Dvořákovy děti  V důsledku této tragédie Dvořák zkomponoval své velké dílo – oratorium Stabat MaterStabat Mater  Během následujících několika let vytvořil Dvořák řadu svých děl inspirovaných národním koloritem – Slovanské tance, Moravské dvojzpěvy, tři Slovanské rapsodie atd. Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

 Na základě úspěchů Dvořákových skladeb v zahraničí je pozván do Anglie, kterou následně navštíví ještě osmkrát a vždy je jeho návštěva spojena s uvedením nového díla – 7. symfonie, oratorium Svatá Ludmila, Requiem a další  Roku 1891 získává čestný doktorát univerzity v Cambridgi a v Praze Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

 Dvořákův věhlas za hranicemi stále stoupá a když roku 1888 navštíví Prahu skladatel P. I. Čajkovskij, pozve Dvořáka na turné po Rusku  To se uskuteční o rok později a koncerty mají velký úspěch  V tomto období se manželům Dvořákovým narodí 6 dětí, které se již všechny dožijí dospělosti Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

 Roku 1891 dostává nabídku na místo ředitele Národní konzervatoře v New Yorku, kterou nakonec přijímá a roku 1892 odjíždí do Ameriky  Zde strávil Dvořák s přestávkami dva a půl roku a během této doby zkomponoval některá svá asi nejslavnější díla – Symfonii č. 9 e moll Z nového světa, Smyčcový kvartet č. 12 F dur Americký, cyklus Humoresek (Humoreska č.7 Ges dur)Humoreska č.7 Ges dur  Symfonie č. 9 e moll Z nového světa – Largo Symfonie č. 9 e moll Z nového světa – Largo Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

 Po návratu z Ameriky se věnoval výuce na pražské konzervatoři  Mezi jeho žáky patřili budoucí skladatelé Oskar Nedbal, Vítězslav Novák a Josef Suk  Roku 1901 má premiéru opera RusalkaRusalka a následně roku 1904 poslední jeho dílo opera Armida  Antonín Dvořák umírá v květnu 1904 a je pohřben na Vyšehradě Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

 9 symfonií – nejznámější Symfonie č. 9 Z nového světa  10 oper – Rusalka, Jakobín, Čert a Káča  Řada komorní, klavírní, sborové, koncertní, písňové a vokálně-instrumentální tvorby – Stabat mater, Slovanské tance, Moravské dvojzpěvy, Biblické písně atd. Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

1. Obrázek spadá pod licenci public domain (volně šiřitelné) viz: 2. Všechny hudební ukázky jsou ze serveru Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.