VSTUP DO PROBLEMATIKY MEZINÁRODNÍHO MARKETINGU L 4 Ing. Jiří Šnajdar 2015.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

Zahraniční obchod.
Služby jako fenomén dnešní doby. Úloha služeb Rozvoj terciéru Podniky obohacují svou nabídku o doprovodné služby Servis je něco více než jen dodávka Společnost.
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
Evropská unie - fungování JVT  volný pohyb zboží  volný pohyb služeb  volný pohyb kapitálu  volný pohyb osob  +………politiky?  mobilita  ochrana duševního.
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Podnikatelské prostředí: Makroprostředí
Cvičení č. 2 Řízení multinacionálních firem
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
Výrobek a jeho životní cyklus
© 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu
Zkušenostní křivka Petr Bouška IŘT 2007/2008.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Pojetí marketingu v neziskových organizacích. Marketing neziskových organizací Chartered Institut of Marketing: „Marketing je součástí procesu řízení,
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
MARKETINGOVÝ MIX.
Strukturální politika. STRUKTURÁLNÍ POLITIKA POLITIKA SCHOPNOSTI PŘIZPŮSOBENÍ SE MĚNÍCÍM PODMÍNKÁM VE STRUKTUŘE EKONOMIKY STRUKTURA – VNITŘNÍ ČLENĚNÍ.
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
Podnikání na Internetu outsourcing, virtuální firmy Letní semestr 2005 Jana Holá IX.
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Marketingové prostředí
Marketing nehmotného produktu
úvod pojetí a obsah marketingu
Prostředí pro podnikání a rozhodující faktory růstu MSP Karel Havlíček květen 2008.
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
Konference „Inovace a technologie v rozvoji regionů“ Inovace a marketingový výzkum Duben 2004 / Příspěvek v diskusi / RNDr. Tomáš Raiter / obchodní ředitel,
MARKETING.
Vývoj požadavků na obchodování s elektřinou Ing.Karel Šimeček Seminář SVSE 11/2003.
Podnikatelské koncepce
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Tržní cílení – hodnocení tržních segmentů
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Přednáška č.4 Vstup na zahraniční trhy při výrobě v zahraničí.
Hledání rovnováhy mezi podnikatelským subjektem a zákazníkem Seminář ČMS Říjen 2012.
Podnikatelský plán struktura plánu.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
MARKETINGOVÝ MIX.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA TRZÍCH EU MLÉKÁRNA KUNÍN
Petr Štoček, SPZ, part 11 Strategie prodeje textilního zboží Ing. Petr Štoček LS 2005/ 2006 FT, TM3.
V. Informace pro marketing Otázky: 1.K čemu slouží systémy market.informací 2.K čemu slouží market. Výzkum 3.Jak řešit market. Problém 4.Jak získat primární.
Tržní prostředí.
8. Marketing.
Model strategie marketingového mixu
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace DISTRIBUCE V MEZINÁRODNÍM MARKETINGU.
Evropská unie - fungování JVT volný pohyb zboží volný pohyb služeb volný pohyb kapitálu volný pohyb osob +………politiky? mobilita ochrana duševního vlastnictví.
Principy segmentace vnějšího a vnitřního prostředí podniku
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
Distribuce. Vstup na zahraniční trhy Zda expandovat Na které trhy vstoupit Způsob vstupu na trh Marketingový program Organizace marketingu.
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza trhu zemědělské techniky a dotační politiky pro české zemědělce Diplomová.
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
MARKETING Přednáška P
Ekonomika malých a středních podniků
Marketingový systém řízení
Proč výzkum trhu? L 8 Ing. Jiří Šnajdar
Marketingové strategie
Ekonomika malých a středních podniků
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

VSTUP DO PROBLEMATIKY MEZINÁRODNÍHO MARKETINGU L 4 Ing. Jiří Šnajdar 2015

Vývojové trendy - globalizace = přesycenost národních trhů, po světě se alokuje kapitál, optimálně využít všech zdrojů na světě - technický pokrok = informační technologie zasahuje do všech komunikačních nástrojů, distribuce, obchodování - deregulace = díky globalizaci je rychlejší, možnost svobodně a volně obchodovat, ruší obchodní a politické bariéry, rozmach marketingových aktivit monitorování a využívání tržních příležitostí

-tržní nabídky pro cílový trh mezinárodní marketing znamená, že dokážeme zjistit zákaznické hodnoty v globální dimenzi trhu realizovat tržní nabídku při zjišťování poptávky - definice marketingu = integrovaná složka podnikání musí být vlastní všem v podniku (dnes se preferuje integrace marketingu do všech složek podniku) - definice mezinárodního marketingu = strategie řízení usnadňující a urychlující směnné vztahy přes národní hranice - globální marketing= v mezinárodním prostředí nabyl mezinárodní marketing globálního charakteru

Aspekty formulování marketingové strategie: - dynamika trhu (trh je nesmírně dynamický, zkracuje se životní cyklus výrobků, mění se požadavky na produkty, mění se kvalita života...) - relační marketing - inovace nabídky a konkurenční výhody (souvisí s dynamikou trhu) - nové formy distribuce a komunikace (informační technologie jim dávají nové rozměry a silně ovlivňují veškeré možnosti)

Hlavní rozhodování v mezinárodním marketingu Rozhodování o tom, zda vstoupit na zahraniční trh - aktivní a pasivní motivační programy aktivní = fa chce zvýšit zisk, chce mít úspory z rozsahu, zná jazyky, mg aktivně sám vyhledává příležitosti na trhu - pasivní = konkurence, snížení tuzemského prodeje, nasycení trhu – pasivně mg nutí hledat nové příležitosti, sám aktivně nevyhledává - výhody a rizika + jejich analýza

Rozhodování o tom, na který trh vstoupit - definice mezinárodních marketingových cílů a taktiky - podíl zahraničního obchodu na celkovém - prodeji rychlost a rozsah expanze - analýza prostředí zahraničních trhů = screening proces - analýza nákladů

Rozhodování o způsobu vstupu na zahraniční trh - nepřímý vývoz → přímý vývoz → licence → společné podnikání → přímé investice - růst závazků, rizik a ziskovosti Rozhodování o marketingovém programu - míra přizpůsobení marketingového mixu podmínkám trhu - standardizace x adaptace

Rozhodování o organizaci marketingu - způsoby řízení marketingových aktivit v mezinárodním prostředí vzhledem k intenzitě zapojení do mezinárodního obchodu - oddělení exportu - mezinárodní divize - nadnárodní organizace

Odlišnosti mezinárodního marketingu - sociálně-kulturní odlišnosti trhů - jazykové bariéry - legislativní předpisy - potencionální dosah zemí (cca 186 zemí světa, potenciál je velmi vysoký)

- upřednostňování tuzemských výrobců - relativní vypovídací schopnost informací - problémy při výzkumu trhu (např. v islámských zemích nemůžeme oslovovat ženu na ulici s dotazníkem) - profesionální lobbying - eskalace nákladů - odlišný životní styl

CHARAKTERISTICKÝ RYS SOUDOBÉ EPOCHY = GLOBALIZACE, KTERÁ ZASAHUJE DO VŠECH SFÉR SPOLEČNOSTI

- reakce na přesycenost domácího trhu, alokace kapitálu, využívání levnějších zdrojů - monitorování a využívání komparativních výhod - prudce se rozvíjející interaktivita ekonomických subjektů podporovaná moderními technologiemi a podporující rozvoj spotřeby a investic - síla informací radikálně mění způsob komunikace lidí, mění obchod i podnikání

Přirozeným důsledkem vývojových tendencí a změn jsou změny v oblasti marketingu a managementu - počátkem 21. stol. přišel Drucker s novými principy managementu - rozhodující jsou zákaznické hodnoty

- podmínkou je vést lidi (ne řídit, ale vést) a využít jejich předností (koučování), abychom z nich použili jejich přednosti - významná je správná organizace práce pro naplnění cílů - management je funkční, pokud zahrnuje celý ekonomický řetězec ve firmě

- inovace nabídky konkurenční prostředí tlačí k nabídce inovovaných produktů, s výhodami, ekologizace... - strategie založené na získání konkurenční výhody nízká cena, psychologické aspekty – luxus, jedinečnost, inovace...

- soutěžení na globálním trhu – nové formy komunikace a distribuce - znásobení efektu reklamy, prezentace firem informačně technologický rozvoj – internetový obchod - zvýšení geografického rozsahu a snížení geografického omezení, můžu komunikovat s celým světem

Příležitosti pro podniky - rozšiřování relativního tržního prostoru - uplatnění se na nepřístupných trzích prostřednictvím e-businessu oslovení zákazníků v celosvětovém měřítku a výrazné snížení nákladů - šance pro malé a střední podniky – díky jejich flexibilitě a racionalitě v nákladech zaplní výklenkový trh i mezinárodně - příležitosti pro firmy BORN GLOBAL = nadnárodní, zrozené pro globalizaci produkující, inovativní, špičkové technologie, propracovaná agresivní obchodní politika

Závěr - výzva pro firmy 21. stol. = lepší poznání a uspokojení potřeb zákazníka - priorita firem = rozvoj marketingového řízení marketing je postupně implementován do životního názoru, životního stylu a životní filosofie

Možné reakce podnikatelských subjektů - monitorovat vlivy globalizace, přizpůsobovat svou strategii a své cíle - aktivně se zapojit

Globální dimenze trhu zdůrazňuje význam marketingu jako integrované složky podnikání - v kontextu s vývojem informačních technologií technologického pokroku je firma v kvalitativně nové situaci

Trendy rozvoje marketingu I. aspekty formulování marketingové strategie - dynamika trhu sebou nese sílící požadavky na sortiment výrobků a služeb - zkracuje se cyklus tržní životnosti - zkracují se dodací lhůty - požadavky spotřebitelů jsou taky dynamické žádají stále více

- relační marketing (nová role dodavatelů a zákazníků) relační marketing = vztahový marketing základní funkce marketingu firmy vyžaduje: - implementaci zákaznicky orientované filosofie - největší prioritou je spokojený zákazník - získávání info o zákazníkovi a komunikace s ním - loajalita (věrnost) – značka, styl, cena - podpora a rozvoj služebCRM (Costumer Relationship Management) CVM (Consumer Value Management) spokojený zákazník = přináší hodnotu firmě

Interkulturní marketing služeb Služba je nehmotný produkt i když je její fungování založeno na hmotných základech. Nehmotnost služeb je příčinou, že zákazník: * Obtížně hodnotí konkurující si služby * Obává se rizika při nákupu služby * Klade důraz na osobní zdroje informací * Jako základ pro hodnocení kvality služeb používá cenu / výkon

Management musí reagovat: Omezit složitost poskytovaných služeb Zdůraznit hmotné podněty služby Zaměřit se na viditelné oblasti kvality Neustále sledovat zpětnou vazbu služby

Heterogenní charakter služeb * V procesu služby jsou současně přítomni zákazníci i poskytovatelé služby (na rozdíl od výrobku, který se nejdřív vyrobí, potom odděleně prodává). * Chování zákazníků nelze vždy předem odhadnout. * Nelze provádět výstupní kontroly kvality „výrobku“ před dodáním zákazníkovi * Služby lze jen těžce patentovat. Někdy se setkáváme s franchisingem (poskytnutí know how), kde je chráněn proces služeb. * Nižší možnost patentové ochrany dává větší možnosti konkurenci.

Důsledky heterogenity služeb Zákazník: * Nemusí vždy obdržet totožnou kvalitu služby * Obtížně si vybírá v konkurenci služeb * Musí se podrobovat pravidlům služeb, které jsou veřejné (hotel) Důsledky heterogenity služeb Management: * Stanovuje kvality normy chování zaměstnanců * Vychovává, motivuje zaměstnance * Pečlivě plánuje proces služeb

Zničitelnost služeb Nehmotný charakter služeb vede k tomu, že službu nelze skladovat a prodat později. Prázdné sedadlo u kadeřníka, prázdný hotelový pokoj, prázdná restaurace je „now and here“ ztracenou službou. Nemožnost vlastnit službu Zákazník službu nevlastní, jen ji užívá. Souvisí to s její nehmotností ( a zničitelností). Kupuje si právo na poskytnutí služby v předem domluveném rozsahu.

Distribuce služby * U výrobků přechází na zprostředkovatele vlastnické právu. (Velkosklad koupí produkt od výrobce, prodává ho maloodběratelům). * Na zprostředkovatele služby nemůže přecházet vlastnické právo. Proto jsou distribuční kanály co nejkratší a nejpřímější.