VĚČNÝ BROUK A JEHO PŘÍBUZENSTVO

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
AUTOMOBILOVÝ PRŮMYSL V SASKU
Advertisements

zpracovaný v rámci projektu
CO JE TO SVĚTOVÁ HOSPODÁŘSKÁ KRIZE?
Automobilový průmysl země Sasko
Vznik a vývoj automobilky
Jan Chládek ***Škoda Auto***.
Tereza Dragounová Michala Maříková Soňa Součková Radka Třešňáková
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
Věčný Brouk a jeho příbuzenstvo
1 Životopis Brouka – část II Poválečné obnovení výroby Po pádu Hitlerovy třetí říše se továrna i město dostalo do britské správy. Továrna.
Věčný brouk a jeho příbuzenstvo
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Výrobek a jeho životní cyklus
SEKUNDÁRNÍ TRH UŽITKOVÝCH VOZIDEL
20. července 2013VY_32_INOVACE_100308_Marketing_1_DUM Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Roman Blaha. Obchodní akademie.
Pojetí marketingu v neziskových organizacích. Marketing neziskových organizací Chartered Institut of Marketing: „Marketing je součástí procesu řízení,
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Cenová strategie Jiří Pixa.
Vypracoval : Valla Martin Dne :
Cyklické krize z nadvýroby Dějepis a občanská výchova Milan Šimek.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
AUTOMOBIL SNŮ Závěrečný projekt z designu průmyslových výrobků Ing. Eliška A. Kubičková Fakulta strojní ZČU.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
ČÍNSKÝ „SMART” Reportér německého časopisu „Autobild”, Claudius Maintz, odcestoval do čínského města Dezhou, aby navštívil továrnu, ve které jsou vyráběny.
Letadla společnosti BOEING
Životní cyklus výrobku
Kotler-Armstrong: Marketing. Grada 2004, s.783
Produkt.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_12.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
MARKETING.
doc.PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Segmentace na trhu práce, dlouhodobá nezaměstnanost
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Podnikatelské koncepce
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Cenové strategie. Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu.
Vítejte na Marketingu. Identita, image Identita = komplexní obraz firmy utvářený filozofií, historií, zásadami vedení, současností i budoucností Tvoří.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
BPH_EKOR Ekonomika organizací podzim 2012
Automobilový průmysl v ČR
Projekt 8.B. Co je to ESAB? Společnost ESAB je přední světový výrobce svařovacích a řezacích zařízení a přídavných svařovacích materiálů. Jejich inovační.
8. Marketing.
T- 5 Marketingový mix v pojišťovnictví. Pojistný produkt.
Úkol na příští seminář: Poziční mapa služeb nabízených „vaší organizací“ Poziční mapa služeb nabízených „vaší organizací“ Zamyslete se nad možným.
Marketing Cena Jana Madejová, Ludmila Lichnovská, Monika Suchopárková,
Ing. Jitka Nesnídalová, Ph.D. SVŠES, s.r.o. Praha
MARKETING 3 Produkt jako nástroj marketingu. Produkt Z pohledu marketingu se člení na: Spotřební zboží Výrobní prostředky.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Dějepis Autor: Mgr. Zdeněk Kóňa V roce 2008 začíná světová finanční a hospodářská krize. SVĚTOVÁ HOSPODÁŘSKÁ.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluMarketingový.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Zhodnocení finanční situace konkrétního podniku Roman Němeček ŠKODA AUTO a.s. Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Digitální učební materiál
Životní cyklus výrobku
Vztahy se zákazníky.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Segmentace trhu. Segmentace trhu Trh je tvořen velkým počtem zákazníků, kteří se liší svými potřebami, možnostmi…. Segmentace je rozdělení trhu na.
Marketingový systém řízení
Životní cyklus organizace
Výrobkové strategie dle investičních cílů
Poradenství pro řízení marketingu a odbytu
Marketingové strategie
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_02_MARKETING.
Historie marketingu
Segmentace trhu pro cr Nikola Holasová.
Cenové strategie.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

VĚČNÝ BROUK A JEHO PŘÍBUZENSTVO

Vypracovaly: Miluška Čamrová Lucie Dejlová Fakulta: PEF Andrea Flídrová Obor: PaE Eliška Kulovaná Ročník: 4. Jitka Mezerová Cvičení: Čtvrtek 7:00

OBSAH historie životní cyklus důvody úspěchu úspěch v USA segmentace positioning závěr použitá literatura

HISTORIE projekt lidového automobilu zdokonalil Ferdinand Porsche nové auto podpořil Adolf Hiltler v červnu 1934 Porsche uzavřel smlouvu s Říšským svazem automobilového průmyslu 26.května 1938 byl nedaleko Fallerslebenu položen základní kámen budoucí automobilky i města

HISTORIE jméno pro budoucí automobil bylo vybráno KdF Wagen za druhé světové války se začaly vyrábět terénní vozy KdF Kübelwagen typ 82 a obojživelný automobil KdF 166 Schwimmwagen do konce války bylo vyrobeno necelých 70 tisíc automobilů

HISTORIE po válce továrna Wolfsburg se dostala do rukou Britů, správou byl pověřen mjr.Ivan Hirst do roku 1947 byla nízká výroba, ale pak se Brouk začal rychle prosazovat na německém poválečném trhu počátkem 50.let byla továrna vrácena Němcům a Brouci se začínají rozšiřovat do dalších zemí Evropy

HISTORIE v roce 1953 se začaly rozvíjet pobočky VW v Brazílii a ve Spojených státech, v roce 1964 v Mexiku a 1966 v Jižní Africe v roce 1967 byl vzhled Brouka částečně změněn do roku 1967 a po roce 1967

HISTORIE v polovině 70.let prodej Brouka začal klesat, proto se společnost VW rozhodla, že uvolní prostor pro nový Golf v roce 1978 evropská výroba Brouka byla ukončena do roku 2002 byla výroba již jen v Mexiku dnes se vyrábí pouze nový typ Brouka – NEW BEETLE

HISTORIE V ČÍSLECH srpen 1955 – vyroben milióntý VW Brouk prosinec 1957 – dvoumilióntý srpen 1959 – třímilióntý prosinec 1961 – pětimilióntý listopad 1967 – desetimilióntý 17.února 1972 – překonal model Ford T – (15 007 034 kusů) květen 1981 – dvacetimilióntý v Mexiku

ŽIVOTNÍ CYKLUS fáze zavádění strategie rychlého sbírání strategie pomalého sbírání strategie rychlého pronikání strategie pomalého pronikání fáze rozvojová fáze dospělosti fáze úpadku

FÁZE ZAVÁDĚNÍ výrobek je obvykle ztrátový nebo má jen malý zisk důležitá je otázka načasování Brouk byl strategie pomalého pronikání, jeho cena byla nízká (do 1000 říšských marek) a trh byl dostatečně velký

FÁZE ROZVOJOVÁ rychlý růst tržeb a zisků roste prodej, trh akceptoval značku výrobku a jeho cenu firmy přistupují k různým strategiím (zdokonalování výrobku, zvyšování kvality) Brouk dostává nový design (kabriolet), další vylepšení (zvětšení objemu motoru, zvýšení výkonu), výroba různých doplňků

FÁZE DOSPĚLOSTI zpočátku prodej mírně roste, ale zpomaluje se a pak začíná klesat snaha o různé marketingové inovace nástup blinkrů na předních blatnících Nový model Typ 3 (VW 1500) Brouk byl upraven (přední blatníky, zadní kapota, přední kotoučové brzdy, motor)

DŮVODY ÚSPĚCHU pomaluběžný motor s velkým převodem, který byl velmi úsporný, spolehlivý a odolný i v nejtěžších provozních podmínkách nezávislé zavěšení všech kol odlišný tvar od ostatních nabízených vozů příznivá cena a spolehlivý servis

ÚSPĚCH V USA z počátku se jednalo o levnou evropskou zvláštnost kontrast s domácí nabídkou Brouci se staly kultem, i když měly méně komfortu a hlučný provoz jejich problémem byla kombinace motoru vzadu a kyvných zadních polonáprav, což vedlo k výrazné přetáčivosti

ÚSPĚCH V USA koncem 60.let byla velká kampaň proti Broukům z důvodu jejich bezpečnosti nová přední náprava typu McPherson a úhlová zadní náprava se šikmými osami kývání

FÁZE ÚPADKU pokles prodeje, snížení ceny, nacházení nových odbytišť finanční krize koncernu VW Brouk a Transportér byly jediné typy s motorem vzadu, které přežily krizi VW dva nové modely 1302 a 1302S Džínový Brouk

FÁZE ÚPADKU 1979 – vyrobena speciální série kabrioletů pro americký trh („Epilog“) podle úsloví Henryho Forda „můžete dostat jakoukoliv barvu, pokud to bude černá“ výroba je přesunuta do Mexika, kde je upravena pro místní trh (skončila výroba pro americký trh)

SEGMENTACE segmentace trhu je de facto metoda, která organizuje a rozděluje celkový trh na skupiny klientů, kteří mají společné vlastnosti a kteří hledají a spotřebovávají stejné produkty a služby PROCES SEGMENTACE volba proměnných segmentace popis a analýza každého ze segmentů výběr jednoho nebo více cílových segmentů příprava marketingového mixu

SEGMENTACE TYPY PROMĚNNÝCH: geografické (evropský a americký trh) demografické („lidový vůz“) socio-ekonomické (nižší střední vrstva) psychologické (životní styl) charakteristika produktu

SEGMENTACE MARKETINGOVÉ STRATEGIE: orientace na jediný segment orientace na několik segmentů kombinovaný přístup zpočátku byl Brouk strategií orientovanou na jediný segment, později firma VW změnila strategii na několik segmentů

POSITIONING positioning je vědomé vytváření představy klientů o firmě a značce v závislosti na různých parametrech nabízených produktů a služeb, tak aby firmu bez obtíží odlišili od druhé Brouk se odlišoval od ostatních vozů tvarem, příznivou cenou a kvalitním servisem

ZÁVĚR Je stále předmětem dohadů, zda to byl úspěch Brouků, který inspiroval další velké automobilky k výrobě vozů s motory vzadu, ale je jisté, že těchto výrobců nebylo málo. I když v dnešní době se vyrábí Nový Brouk, jeho popularita se zdaleka nevyrovná starému dobrému Brouku. I dnešní mladá generace stále touží mít vlastního Brouka.

POUŽITÁ LITERATURA BĚLOHLÁVEK, F., KOŠŤAN, P., ŠULEŘ, O. Management, Rubico, Olomouc 2001 CETLOVÁ, H. Marketing služeb, Bankovní institut vysoká škola, Praha 2002 KOTLER, P. Marketing, management, Grada Publishing, Praha 1998 MACBETH, G. Velký obrazový atlas automobilu, Artia, Praha 1985 SEUME, K. Brouk, Václav Svojtka Co, Praha 1998

POUŽITÁ LITERATURA Auto TIP 17/02 „Nás nedostanou!“, str. 28-30 http://www.vwclub.cz/bug.htm http://www.volkswest.co.uk/beetle_history.html http://www.bubu.com/ivs/bughistory.htm http://www.quicklink.ms/vw.html