Teorie a praxe městského marketingu v České republice Jiří Ježek Západočeská univerzita v Plzni Středisko pro výzkum regionálního rozvoje.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Markéta Kadlecová: Evropské sítě NNO Evropské sítě NNO Zapojení českých sítí do nich Markéta Kadlecová Síťování nejen genderových NNO 24. ledna 2008.
Advertisements

Strategické plánování rozvoje územních celků a neziskové organizace Zuzana Guthová, Rosa - společnost pro ekologické informace a aktivity.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
PLÁNOVÁNÍ A STRATEGIE Management a marketing
Projekt: „Výměna zkušeností a řešení společných problémů v oblasti dalšího profesního vzdělávání“ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
Portál hl. m. Prahy – Co předcházelo úspěchu
2.komunitní plán sociálních a navazujících služeb v Zábřehu na období
P ROVÁZÁNÍ SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ S TVORBOU STRATEGICKÝCH A ROZVOJOVÝCH PLÁNŮ REGIONŮ.
Stáže ve firmách - vzdělávání praxí Kulatý stůl s odbornou veřejností FOND DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Stroupežnického 30, Praha
Aktivita číslo 5 Návrh a zavedení systému centrální administrace a řízení projektů Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadě Plzeňského kraje.
Implementace strategie prostřednictvím akčního plánu
Činnost veřejné správy
Mechanismy evaluace kulturních služeb
Klíčová otázka č. 4 Jak uskutečňovat komplexní sociální, zdravotní a další služby lidem bez domova? Potřeby lidí bez domova v procesu participace Eliška.
FÁZE A CYKLUS SUMP: Od myšlenky k praktickým řešením Petr Kurfürst, Centrum dopravního výzkumu, v.v.i. Praha, Kongresové centrum
Digitální správa věcí veřejných
KULATÝ STŮL S OBČANY – DISKUZE O BUDOUCNOSTI. Místní akční skupina (dále MAS) je na politickém rozhodování nezávislým společenstvím občanů, neziskových.
Projekt Kreativní města Future City Game Snímek 2 „Rozvoj města stojí na pomezí řádu a chaosu. Nemá žádný počátek ani konec. Rozvoj města je.
Budování kapacity NNO Globální grant Operační program Rozvoj lidských zdrojů.
Katedra sociální politiky a sociální práce Centrum praktických a evaluačních studií SLUŽBY PRO ORGANIZACE CEPRES Centrum praktických a.
 Jeho principy začala uplatňovat M. Thatcherová v reakci na zvyšující se tlak veřejnosti na politiky v 70. letech 20. století ve Velké Británii.  Veřejnost.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Pojetí marketingu v neziskových organizacích. Marketing neziskových organizací Chartered Institut of Marketing: „Marketing je součástí procesu řízení,
NEZISKOVÉ ORGANIZACE PARTICIPACE a KOMUNIKACE. Role participace „Každá centrální moc, i když má minimální pravomoci, má stálou tendenci ve jménu efektivity.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Reforma českého zdravotnictví poznámky a připomínky
W.P Ekonomický a sociální výbor Stanovisko ke sdělení Komise pro Radu, Evropský parlament, Ekonomický a sociální výbor a Výbor regionů „Posilování.
RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
Marketing v pojišťovnictví února 2007 E :45 – 17:15 hod.
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
co je SOCIÁLNÍ PODNIKÁNÍ
Úvodní konference projektu „Průvodce světem Multimédií“ 21. září 2010 LAPTUS s.r.o., rozvojová agentura.
Od 1. dubna 2011 je účinný zákon o Úřadu práce České republiky, kterým se mění struktura a řízení úřadů práce. Tolik citace z tisku, co to však znamená?
Marketingové prostředí obce
Marketingová strategie veřejné a univerzitní knihovny
Implementace veřejného zájmu Veřejné politiky. CYKLUS VEP  KDE JSME ? (identifikace a formulace VZ) - různé varianty řešení problému (kriminalita, dopr.
Regionalistika 2 Strategické řízení a jeho využití ve veřejné správě v ČR.
MĚSTA 2020 aneb od strategie k projektům
NÁSTROJE LOKÁLNÍHO a REGIONÁLNÍHO ROZVOJE
Eva Dufková, Jan Matyáš VSRR, 3.ročník
ÚVOD DO STUDIA VYMEZENÍ ZÁKLADNÍCH POJMŮ
Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách: posílení profesních kompetencí absolventů Opera č ní program Rozvoj lidských zdroj ů Evropský sociální fond.
RRV2 Strategické řízení. 2 úvod  Vymezení lokálního a regionálního rozvoje  Široký kontext pojetí rozvoje území (ekonomika, ŽP, veřejné služby…)  Diferenciace.
Strategie regionu, obce. Strategický plán rozvoje Má úzký vztah k územnímu plánu Měl by být flexibilní, slaďuje představy subjektů Vymezeny perspektivní.
Efektivní řízení lidských zdrojů a zavádění moderních metod řízení na Městském úřadu Bruntál CZ.1.04/4.1.01/
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje místní akční skupiny Prostějov venkov o.p.s Veřejné projednání Vranovice-Kelčice 4. března 2015.
1. setkání pracovní skupiny projektu MOS obcí v územním obvodu ORP Chomutov Místo: Chomutov Dne: , 10:00 hod. C ESTOVNÍ RUCH – PROJEKT MOS.
Město Valašské Meziříčí Spolupráce se zahraničím.
Komunitní a akční plánování v praxi Co je to zapojování veřejnosti.
Regionální politika: aktéři, cíle, nástroje, strategie.
Seminář Svazu měst a obcí České republiky , Praha Úloha architekta při rozvoji města Ing. arch. Marek Janatka, Ph.D.
Ing. Aleš Průša. Co bylo na počátku ? Primárně je nutné předcházet protiprávním jednáním ve městě, obci Společná odpovědnost samosprávy a PČR za oblast.
ÚVOD DO STUDIA VYMEZENÍ ZÁKLADNÍCH POJMŮ Veřejné politiky Veřejné politiky.
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
Integrovaná strategie rozvoje území , Vrbátky.
Marketingový systém řízení KontrolaRealizacePlánování.
„SAMOSPRÁVA 2020“ (Řešení pro budoucnost) – Zlín Libor Lukáš statutární náměstek hejtmana Zlínského kraje.
Evropské strukturální a investiční fondy Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání P-KAP: Kariérové poradenství prezentace pro Olomoucký kraj Mgr. Miroslav.
Kvalita v sociálních službách jako proces
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
STRATEGIE REGIONÁLNÍHO ROZVOJE ČR
Strategie regionu, obce
REGIONÁLNÍ VEŘEJNÝ ZÁJEM
ÚLOHA STÁTU VE ZDRAVOTNÍ POLITICE
Komunitní plánování Mirka Wildmannová.
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
Role SVAZU při podpoře městské mobility
Role manažerů kvality na odborech MěÚ
Základní údaje Samostatná městská část od roku 1994 Rozloha 1 353,1 ha
Transkript prezentace:

Teorie a praxe městského marketingu v České republice Jiří Ježek Západočeská univerzita v Plzni Středisko pro výzkum regionálního rozvoje

Městský marketing jako puzzle prvky představující filozofii městského marketingu prvky představující procesní fáze městského marketingu prvky představující obsah a nástroje městského marketingu 1. spolupráce aktérů4. analýza silných a slabých stránek, příležitostí a hrozeb 7. organizace a řízení 2. orientace na služby5. rozvojové vize8. propagace 3. orientace na cílové skupiny 6. realizace a vyhodnocování projektů 9. komunikace s veřejností

Které z následujících prvků městského marketingu realizujete? Podíl odpovědí v %. % realizace konkrétních projektů90 komunikace s občany, podnikateli a dalšími cílovými skupinami82 orientace na služby poskytované městem (především na kvalitu)73 spolupráce co možná největšího počtu aktérů rozvoje města72 myšlení podle rozdílných cílových skupin72 zefektivnění organizace Městského úřadu a veřejných služeb64 rozvíjení vizí dalšího rozvoje města (různé scénáře rozvoje)61 pojetí města jako celku (marketing jako filozofie dalšího rozvoje města)58 analýza silných a slabých stránek, hrozeb a příležitostí města57 zesílení propagace a reklamy města50

Problémy s prosazením a realizací městského marketingu. Podíl odpovědí v %. rozdílné chápání marketingu města různými aktéry71 nezájem a malá angažovanost jednotlivých skupin aktérů65 chybějící finanční prostředky ve fázi rozběhu60 malá schopnost dialogu a spolupráce mezi jednotlivými aktéry (občany, občanskými sdruženími, podnikateli atd.) 54 příliš dominantní postavení jednotlivých osob či skupinových zájmů49 nejasné vymezení marketingu vůči klasickým úkolům města jako je územní plánování, městské investice atd. 41 nejasné vymezení kompetencí mezi správou města a nositeli městského marketingu 32 časté politické střety, které brání zavedení koncepce překračujícící délku volebního období 28 časté změny ve vedení města21 chybějící cílová orientace (nevíme jak dál)20 pozdní či nedostatečné zapojení městské rady17

Význam jednotlivých prvků městského marketingu. Srovnání ČR a Bavorska (v %). ČRBavorsko 1. spolupráce aktérů orientace na služby orientace na cílové skupiny SWOT analýza57 5. rozvojové vize realizace a vyhodnocování projektů organizace a řízení propagace50 9. komunikace s veřejností8228

Otázky k další diskuzi 1.je městský marketing odpovídajícím nástrojem řešení problémů českých měst? 2.mají politici zájem o městský marketing? Vnímají jeho zavádění jako zkvalitňování a profesionalizace rozhodnutí či jako okleštění svých kompetencí? 3.Jsou v podmínkách měst vytvořeny personální a motivační předpoklady pro realizaci městského marketingu? 4.Existují soukromé zájmové skupiny a podnikatelé, kteří jsou připraveni se podílet na realizaci městského marketingu? 5.Mají občané, případně zájmová uskupení anebo podnikatelé zájem o participaci na procesu městského marketingu? 6.Existují odborně zdatní a sociálně kompetentní experti, kteří mohou pomáhat městům při realizaci městského marketingu?