Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZMAJA_VYTAPENI_04
Advertisements

Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZMAJA_VYTAPENI_08
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZMAJA_VYTAPENI_07
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZMAJA_VYTAPENI_06
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673,
Tematická oblast: Vytápění – 1. ročník Instalatér
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZMAJA_VYTAPENI_19
Integrovaná střední škola, Slaný
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_01
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_DVOLE_SUROVINY1_08
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA2_02
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZMAJA_VYTAPENI_03  
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673,
 Označení materiálu: VY_32_INOVACE_STEIV_FYZIKA1_07  Název materiálu: Fyzikální měření  Tematická oblast:Fyzika 1.ročník  Anotace: Prezentace slouží.
 Označení materiálu: VY_32_INOVACE_STEIV_FYZIKA1_03  Název materiálu: Vzájemné působení těles, pohybové zákony  Tematická oblast:Fyzika 1.ročník  Anotace:
 Označení materiálu: VY_32_INOVACE_STEIV_FYZIKA2_19  Název materiálu: Fyzika elektronového obalu atomu.  Tematická oblast:Fyzika 2.ročník  Anotace:
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673,
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_DVOLE_SUROVINY1_12
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673,
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
 Označení materiálu: VY_32_INOVACE_STEIV_FYZIKA2_06  Název materiálu: Elektrický proud v kovech.  Tematická oblast:Fyzika 2.ročník  Anotace: Prezentace.
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
 Označení materiálu:VY_32_INOVACE_STEIV_FYZIKA1_04  Název materiálu: Druhy sil  Tematická oblast:Fyzika 1.ročník  Anotace: Prezentace slouží k seznámení.
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_ESTETIKA_20 Název materiálu: Reklama Tematická oblast: Estetika, 1. ročník Anotace: Prezentace slouží k výkladu.
Integrovaná střední škola, Slaný
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
 Označení materiálu: VY_32_INOVACE_STEIV_FYZIKA2_08  Název materiálu: Magnetické pole.  Tematická oblast:Fyzika 2.ročník  Anotace: Prezentace slouží.
Integrovaná střední škola, Slaný
Integrovaná střední škola, Slaný
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_20
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_06
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_NEMCINA1_01_prezentace
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_JANJA_TECHNOLOGIE_T_07
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_15
Integrovaná střední škola, Slaný
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673,
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_DVOLE_SUROVINY1_11
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZMAJA_VYTAPENI_02  
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Integrovaná střední škola, Slaný
 Označení materiálu: VY_32_INOVACE_STEIV_FYZIKA2_05  Název materiálu: Proud v pevných látkách.  Tematická oblast:Fyzika 2.ročník  Anotace: Prezentace.
Integrovaná střední škola, Slaný
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
 Označení materiálu: VY_32_INOVACE_STEIV_FYZIKA2_20  Název materiálu: Jádro atomu.  Tematická oblast:Fyzika 2.ročník  Anotace: Prezentace slouží k.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_03
 Označení materiálu: VY_32_INOVACE_STEIV_FYZIKA2_07  Název materiálu: Elektrický proud v kapalinách.  Tematická oblast:Fyzika 2.ročník  Anotace: Prezentace.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_NEMCINA2_18 Název materiálu:Předložky - test Tematická oblast:Německý jazyk 2. ročník Anotace:Prezentace testuje.
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Integrovaná střední škola, Slaný
Transkript prezentace:

Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný Označení materiálu: VY_32_INOVACE_STEIV_MATEMATIKA1_19 Název materiálu: Lineární nerovnice. Tematická oblast: Matematika 1. ročník /E obory/ Anotace: Prezentace slouží k vysvětlení řešení jednoduchých lineárních nerovnic. Očekávaný výstup: Ovládá postup řešení lineárních nerovnic, zápisy intervalů na číselné ose, určí interval řešení lineární nerovnice. Klíčová slova: Lineární nerovnice, ekvivalentní úpravy rovnic, číselná osa, znak nerovnosti, interval řešení. Metodika: Slouží k vysvětlení postupu řešení lineárních nerovnic, zápisu hodnot na číselné ose, určení intervalu řešení daných lineárních nerovnic. Prezentaci lze rozeslat žákům elektronicky či elektronicky použít ve výuce. Obor: Stravovací a ubytovací služby, Strojírenské práce. Ročník: 1. Autor: Ing. Ivan Števula Zpracováno dne: 24. 3. 2013 Prohlašuji, že při tvorbě výukového materiálu jsem respektoval(a) všeobecně užívané právní a morální zvyklosti, autorská a jiná práva třetích osob, zejména práva duševního vlastnictví (např. práva k obchodní firmě, autorská práva k software, k filmovým, hudebním a fotografickým dílům nebo práva k ochranným známkám) dle zákona 121/2000 Sb. (autorský zákon). Nesu veškerou právní odpovědnost za obsah a původ svého díla.  Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný

Zpracoval: ing. Ivan Števula Lineární nerovnice Zpracoval: ing. Ivan Števula

Lineární nerovnice Lineární nerovnice se řeší podobnými úpravami. Levá a pravá strana Nerovnost vyjadřujeme pomoci znaků: „>“ – větší než … „<„ – menší než … „≥“ – větší nebo rovno … „≤“ – menší nebo rovno … Zápis lineární nerovnice: ax + b > 0; a ≠ 0 Levá strana > Pravá strana

Lineární nerovnice - druhy Lineární nerovnice beze zlomku 3x – 2 > 4 Lineární nerovnice se zlomkem – ve zlomku je číslo 𝟐𝐱+𝟑 𝟐 ≥ x - 2 Lineární nerovnice se zlomkem – ve zlomku je proměnná 𝟑𝐱+𝟐 𝐱+𝟑 ≤ 3

Lineární nerovnice – úpravy Ekvivalentní úpravy lineárních rovnic: Jakékoliv číslo můžeme přičíst k oběma stranám rovnice. Jakékoliv číslo můžeme odečíst od obou stran rovnice. Obě strany můžeme vydělit stejným číslem. Obě strany rovnice můžeme vynásobit stejným číslem (kromě nuly) Při násobení a dělení záporným číslem otáčíme znaky nerovnosti !!!

Lineární nerovnice – řešení Řešení lineárních nerovnic je stejné jako u rovnic. Výsledkem řešení je interval: ( 2 ; 5 ) - interval zleva i zprava otevřený ( 2 ; 5 > - interval zleva otevřený, zprava uzavřený < 2 ; 5 ) - interval zleva uzavřený, zprava otevřený < 2 ; 5 > - interval zleva i zprava uzavřený Řešení znázorňujeme na číselné ose a zapíšeme interval !!!

Lineární nerovnice – číselná osa - -5 -4 -3 -2 -1 0 1 2 3 4 5 +

Lineární nerovnice – interval Intervaly a jejich znázornění x ∈ ( -3 ; 2 ) -3 0 2 x ∈ ( -3 ; 2 >

Lineární nerovnice – interval Intervaly a jejich znázornění x ∈ < -3 ; 2 ) -3 0 2 x ∈ < -3 ; 2 > -3 0 2

Lineární nerovnice - příklad Příklad: 2.(x – 3) ≤ 5x – 12 2x – 6 ≤ 5x – 12 2x – 5x ≤ -12 + 6 - 3x ≤ - 6 / : (-3) x ≥ 2

Lineární nerovnice - příklad Postupným řešením jsme se dopracovali k výsledku. x ≥ 2 Výsledek znázorníme na číselné ose. 0 2 Řešením lineární nerovnice je interval < 2 ; ∞ ). Zápis: x ∈ < 2 ; ∞ )

Lineární nerovnice - příklad Zkouška správnosti řešení: Řešením jsou všechna čísla z intervalu < 2 ; ∞ ), včetně „2“. Za „x“ dosadíme čísla 2 a např. 6. 2.(x – 3) ≤ 5x – 12 2.(2 – 3) ≤ 5.2 – 12 2.(6 – 3) ≤ 5.6 - 12 2.(-1) ≤ 10 – 12 2.3 ≤ 30 – 12 - 2 ≤ - 2 6 ≤ 18 Z výsledků vyplývá, že řešení je správné, „tvrzení jsou pravdivá !!!“

Použitý zdroj Hlavní zdroj informací: RNDr. Jan Houska, CSs., Mgr. Jaroslava Hávová, doc. ing. Bohuslav Eichler, Matematika – Aritmetika a algebra, pro 9. ročník a nižší třídy gymnázia, 2. vydání, vydalo nakladatelství Fortuna, Praha, 1991. Snímek 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11.: Obrázky sady MS Office.