Odpady ( environmentální příručka – 5.ročník )

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ODPADY.
Advertisements

Vyrobila 8. třída ZŠ Pustiměř
TŘÍDĚNÍ ODPADU Nožičková Monika.
VY_32_INOVACE_Př.4.15-Třídění odpadu-prezentace
Třídění odpadu Sabina Kotlárová.
MÁ TO SMYSL.TŘIDTE ODPAD!
Anotace: Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Co víš o recyklaci?.
TŘÍDĚNÍ ODPADU.
Jak třídit odpad - prezentace
Nebuďte líní: Třiďte odpad!!!
Odpady.
Jeden z největších globálních problémů je ohromná produkce odpadů. Ve velké většině je tento odpad nevyužit a končí na skládkách. Spousta odpadu by ale.
Třídění odpadu V domácnosti. Každý moderní člověk třídí odpad a s novými pomocníky na třídění do domácnosti to jde jedna radost. Poradíme vám jak třídit,
Složka sady EUIII/2 č. 13 VY_32_INOVACE_Rv_7. Název: Ekologie – Člověk a zdraví (odpadky) Autor: Šárka Vodrlintová Předmět(oblast): Člověk a zdraví – Rv.
Jak je to s odpady ?.
Jak třídit odpad.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Životní prostředí a domácnost
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Co víš o recyklaci?.
DEN ZEMĚ TEST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Vzduch ( environmentální příručka – 5.ročník )
Matematika – 5. ročník Násobení a dělení desetinných čísel 10 a 100
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Mocniny - úvod Matematika 8. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Matematika - opakování 5. ročník
Zaokrouhlování čísel na desítky a stovky
Voda ( environmentální příručka – 5.ročník )
Název Třídění odpadů   Šablona CZ.1.07/1.4.00/    Poř.číslo 10
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
TŘÍDĚNÍ ODPADU JAK SPRÁVNĚ TŘÍDIT.
Převody jednotek délky a obsahu Matematika – 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Matematika - 7. ročník Sčítání celých čísel
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Zaokrouhlování – 5. ročník
Matematika – Pamětné dělení 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Sčítáme dvojciferná čísla Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Matematika Násobení a dělení celých čísel 7. ročník
Dělení se zbytkem 5. ročník
TŘÍDĚNÍ ODPADU Vypracovala: Brychtová Markéta, SP/TE Učo:123831
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Barbora Látalová, Tomáš Pavlík,
AnotacePrezentace k procvičení čtení s porozuměním a k rozvoji vědomostí z oblasti eviromentální výchovy o správném třídění odpadů. Je určeno pro práci.
Odpady Vypracoval Mgr. Pavel Daněk Projekt: Inovace oboru Mechatronik pro Zlínský kraj Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.08/
Název školy : Základní škola a Mateřská škola Prysk, okres Česká Lípa, příspěvková organizace Autor : Eva Vavřinová Název materiálu : VY_52_INOVACE_16.
Recyklace Umíte vysvětlit význam tohoto slova? -nakládání s odpadem, které vede k jeho dalšímu využití - jde o opakované (cyklické) uvedení materiálu.
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Dana Motyčková ČísloVY_32_Inovace_3322 NázevTřídění odpadu Téma hodinySuroviny. ekologie PředmětPrvouka.
Třídíme se zvířátky Autorky: Michaela Mikolášová Nikola Smyčková Tereza Mžiková Jubilejní Masarykova ZŠ Sedliště.
Nadpis Základní škola, Hrádek 203 Projekt: CZ.1.07/1.400/ VY_32_INOVACE_06_Prvouka_18_3. ročník_Třídění odpadů Autor: Mgr. Jana Burdzová Použití:
TŘÍDĚNÍ ODPADU VY_32_INOVACE_2C_10 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Sada 3 Práce v domácnosti Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Eva Kubíková NÁZEV: VY_32_INOVACE_15_16.
TŘÍDÍME ODPADY VY_32_INOVACE_19_03 Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Rozmanitost a ochrana přírody, vesmír, technika Název materiálu VY_32_INOVACE_15_Třídění odpadu.
Předmět: Prvouka Ročník: 1. – 3. Tematický okruh: Místo, kde žijeme Název učiva: Třídění odpadů Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním.
TŘÍDIT či NETŘÍDIT ?.
SVOZ PLASTŮ A PAPÍRŮ Z DOMÁCNOSTI
Jednotky hmotnosti 5. ročník
Třídění odpadů,recyklace
Otestujte své vědomosti o odpadech test má 30 otázek, zelená značí správnou odpověď, červená špatnou odpověď, odpovědi jsou odlišené i zvukově.
Název školy: Svobodná základní škola, o. p. s
Transkript prezentace:

Odpady ( environmentální příručka – 5.ročník ) Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Odpady ( environmentální příručka – 5.ročník )

„ Nejlepší odpad je ten, který vůbec nevznikne ! “

Odpad je věc, kterou stvořila naše ruka a tato ruka by si s ním měla umět poradit. Obal slouží k ochraně zboží, po rozbalení ho nepotřebujeme, stává se tak odpadem.

Vzniklé odpady třídíme do kontejnerů. Třídíme papír, plasty, sklo, nápojový karton, kovy, nebezpečný odpad, bio odpad, ostatní odpad – směsný odpad.

Papír Patří sem – noviny, časopisy, letáky, sešity, papírové sáčky… Nepatří sem – mastný, mokrý a znečištěný papír, kapesníčky, kelímky

Plasty Patří sem - PET lahve, kelímky, igelitové tašky, sáčky, folie, polystyren Nepatří sem – nádoby od oleje, molitan, linoleum, trubky

Sklo Patří sem – sklenice, lahve, střepy, tabulové sklo Nepatří sem – vratné lahve, keramika, zrcadla, porcelán, autoskla, obrazovky, zářivky

Nápojový karton Patří sem – krabice od džusů, mléka, vína apod. Nepatří sem – jiné kartony

Bio odpad Patří sem – čaj, listy, slupky, ohryzky, piliny, skořápky, některé zbytky jídla Nepatří sem – maso a kosti, velké větve, zemina, oleje

Kovy Patří sem - železo, hliník, měď Nepatří sem - baterie

Nebezpečný odpad Patří sem - baterie, oleje, zářivky, chemikálie, teploměry, obrazovky Nepatří sem – spotřebiče, ledničky apod.

Směsný odpad Patří sem – vše ostatní, co nepatří do předchozích odpadů Nepatří sem – recyklovatelné odpady

Seznam se s pojmy kompostování – určené pro bio odpad sběrný dvůr – místo určené městem ke shromažďování vybraných odpadů

Seznam se s pojmy recyklace – přeměna odpadu na nový výrobek skládkování – nevytříděný odpad z kontejnerů na směsný odpad se nedá recyklovat a odváží se na skládku či do spalovny ( využívá se energie tepla )

Víte, že… recyklací tuny papíru se zachrání 12 stromů, lze recyklovat 5-7x sklo lze recyklovat stále dokola plastové sáčky a folie lze recyklovat zpět na folie a pytle polystyren lze recyklovat na speciální cihly

Víte, že… PET lahve lze recyklovat na střiž do spacáků, bund, koberců 1 tuna železného šrotu ušetří 2 tuny uhlí a 4 tuny železné rudy nápojové kartony lze využít např. na výrobu stavební izolace

Přemýšlej a zkus odpovědět Co je to odpad? Kdo odpady vytváří? Proč je důležité odpadky třídit? Co může v přírodě odpad způsobit? Dá se některý odpad ještě využít?

Přemýšlej a zkus odpovědět Kolik odpadků vyprodukuje vaše domácnost za den, týden? Víš co se děje s odpadem po vyhození? Pokud doma třídíte odpad – který a jak? Co škola dělá pro třídění odpadů? Co město či obec dělá pro třídění odpadů?

Odpad je zrcadlem doby, ve které žijeme. Třiď odpad, má to smysl!

Téma: Odpady ( environmentální příručka – 5.ročník ) Použitý software: držitel licence - ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. Windows XP Professional PowerPoint Internet Literatura: Matyášek, Štiková, Trna, Přírodověda pro 5. ročník, Nová škola, Brno 2004 Autor: Mgr. Eva Hocková ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. (www.zsrozmital.cz)