Bezdomovec očima teorie sociální práce Libor Musil.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Videotrénink interakcí
Advertisements

Propagace a reklama na facebooku
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Vymezení a pojetí sociální práce
Schopnost adekvátně pracovat s mocí, autoritou a zodpovědností
Motivace 1.úvodní pojmy 2. pracovní motivace 3. stimulace
PhDr. Zuzana Hadj Moussová
Česká legislativa sociálních služeb – hodnoty a etická dilemata
Vlivy skupinové terapie SUR na rodinná či partnerská témata  Skupinová terapie může být předskokanem pro rodinnou či párovou terapii  Skupinová terapie.
Problémy menšinových skupin II
ÚČEL AUTOMATIZACE (c) Tralvex Yeap. All Rights Reserved.
Socializace Škola: Cyrilometodějské gymnázium a střední odborná škola pedagogická Brno Označení: CZ.1.07/1.5.00/ , VY_32_INOVACE_nov42 Autor Mgr.
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Pedagogické minimum – lektorské dovednosti
Individuální projekt „Podpora a rozvoj služeb sociální prevence v Moravskoslezském kraji“ (číslo projektu: CZ.1.04/3.1.00/ ), dále jen „Projekt“
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Problematika supervize pracovníků v sociálních službách
Předmět sociologie Věda společenská a behaviorální
Je ekonomika živý objekt? Martin Vlček Smilovice‘ 04.
Vedoucí práce: doc. PhDr. Ing. Mgr. PhD.
Supervize v rámci sociální práce Specifické metody SP LS 2014 Specifické metody SP LS 2014.
Humanistické a existenciální teorie v SP
Ekosystémová perspektiva. Přístup orientovaný na úkoly.
KRIZOVÁ INTERVENCE.
Mgr. Karla Hrbáčková Metodologie pedagogického výzkumu
Erving Goffman - narodil se 11. června 1922 a zemřel 19.listopadu Americký sociolog kanadského původu - Během 60. a 70. let 20.st. Patřil mezi nejvlivnější.
Otázky a dilemata. Komu? Dítě, žák, pedagog, pracovníciDítě, rodiče, pečovatelé Kde? Škola, poradenská instituceDomácí prostředí Kdy? Chování je nefunkčníNastane.
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Působení psychologa jako člena týmu odborných pracovníků projektu AVC
Pomáhající poradenství na českém internetu Pavel Veselský.
Ambivalence sociální práce (Dilema mezi pomocí a kontrolou)
Všeobecné osobnostní právo
Název ročníkové práce Vaše Jméno Vedoucí práce: doc. PhDr. Ing. Mgr. Jméno Příjmení, PhD., CSc.
VI. Chování spotřebitelů při nákupu Otázky: 1.Jak odhadnout pravděpodobné nákupy 2.Jak sociol.a psych. vlivy působí na chování domácností při nákupu 3.Proč.
Učitel by měl mít vlastnosti:  Pracovní – svědomitost, důslednost, vztah a láska k dětem  Intelektuální – tvořivé myšlení, logičnost, konkrétnost 
Chudoba jako sociální problém
Metoda ohniskových skupin
Specifické metody SP LS 2014
Přístup k OM v pojetí posunu paradigmatu v managementu k principiálnímu vedení Osnova Připomenutí „co znamená posun paradigmatu v managementu k principiálnímu.
KONFLIKT, SEBEURČENÍ, ZMOCNĚNÍ východiska transformativní mediace
Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských.
Pedagogická komunikace
„ WORKSHOP „Terénní sociální práce v sociálně vyloučených lokalitách Moravskoslezského kraje – práce se závislými klienty“ Vyhodnocení a shrnutí výstupů.
Sociální psychologie se zaměřením na sport
Styly vedení.
PNP Střípky z minulosti. na seminář „Příspěvek na péči“
PROCES UČENÍ V TEAMBUILDINGU
Úvod do psychologie Kostovčíková Petra Cumminsová: Záhady experimentální psychologie.
Vendula Slámová Markéta Otáhalová Jitka Wagenknechtová
SVOBODA je vaše životní právo ( Z knihy: Sanaya Roman ŽÍT S RADOSTÍ )
Supervize. Slovo supervize můžeme doslovně přeložit jako nadhled. Jde o činnost, při které supervizor pomáhá pracovníkovi (supervidované osobě) získat.
Sociální práce charakteristiky, definice, vývoj oboru Úvod do sociální práce ZS 2015 Úvod do sociální práce ZS 2015.
Metody psychologie IV. Část Experiment, sociometrická metody Anotace : Prezentace slouží jako osnova, která má pomoci učiteli při výkladu. Výukový materiál.
RANDALL COLLINS TEORIE KONFLIKTU
Od tématu k problému – druhy problému - hypotézy Východisko = problém Kvantitativní výzkum – musí mít vždy hypotézu? Kvalitativní výzkum – bez hypotézy?
R OZDÍLNOST INTERVENCÍ SOCIÁLNÍHO PRACOVNÍKA PŘI N ETSTREETWORKU A PŘI I NTERNETOVÉM PORADENSTVÍ Centrum Anabell, z. s. Mgr. Klára Gelnarová.
Sociální práce v roce 2012 Bc. Ivana Vedralová. Od Úřad práce ČR převezme:  Činnosti, které přímo souvisejí s řízením, rozhodováním a výplatou.
Trocha teorie nikoho nezabije …. VLASTNOSTI OSOBNOSTI OSOBNOST - souhrn vlastností, procesů a stavů, návyků, postojů, které tvoří celistvou strukturu.
ÚSKALÍ SPOLUPRÁCE S RODINOU KLIENTA ,JIRKOV PHDR. MARTINA VENGLÁŘOVÁ.
Metoda ohniskových skupin Princip: získání údajů a pohledů, které by bez interakce ve skupině byly obtížně přístupné.
ZOBRAZIT TENTO SNÍMEK:
Uspokojovat potřeby, zprostředkovávat vztahy Proč a jak rozlišit „sociální práci“ a „sociální služby“? Libor Musil.
MAP Místní akční plán rozvoje vzdělávání v SO ORP Šternberk
Výchova (definice) celoživotní společenský proces ovlivňování osobnosti…. proces záměrného působení na osobnost člověka… směřující k cíli vzájemné působení.
Požadavky RVP PV Úloha diagnostiky při sledování
Co se dá změřit v psychologii a pedagogice?
Sociální šetření versus etický kodex sociálního pracovníka
Mezioborový přístup v SP východiska, podmínky, metody
4. základní teoretické přístupy v sociologii
Komunikace Andrea Ječmenová 2012.
Transkript prezentace:

Bezdomovec očima teorie sociální práce Libor Musil

problém procedurální přístup předpřipravená odpověď na otázku: „Jaký je klient?“

řešení situační přístup: rozpoznání unikátní konstelace životních okolností (situace) klienta → pomáhající intervence „na míru“ sebereflexe: srovnání různých odpovědí na otázku: „Jaký je klient?“

Jak (z hlediska teorie) odpovídají sociální pracovníci na otázku: „Kdo je je bezdomovec?“

typologie přístupů ↓ typologie pojetí klienta „bezdomovce“

přístupy

typologie přístupů SPR k pomoci → oběť nebo viník → osobní deficity bezdomovců nebo potíže obou stran v interakcích

„oběť“ životní okolnosti životní nesnáze problém komunity „viník“ osobní selhávání životní nesnáze problém komunity

osobní deficity → problém: omezení saturace potřeb osobními deficity → pomoc: kompenzace osobních deficitů → metoda: saturace, náhrada, učení potíže v interakcích → problém: nesnáze obou stran kvůli potížím v interakcích → pomoc: zmírnění potíží v interakcích → metoda: stimulace vzájemně přijatelných reakcí působením na obě strany

nepřijatelné reakce vyjednávání, učení … saturace, náhrada, učení stimulace vzájemně přijatelných reakcí

typologie pohledu na klienta – bezdomovce

nemůže za to, ale osobní deficity (handicapy) mu brání uspokojovat potřeby může za to, že mu jeho osobní (morální) deficity brání uspokojovat potřeby nemůže za to, že druzí sobě i jemu působí potíže ve vztazích a jemu to přerůstá přes hlavu může za to, že působí potíže sobě i druhým a přerůstá mu to přes hlavu

člověk s se stigmatem, kterého handicapy zbavily přístupu k možnostem deviant, který se nerespektováním řádu zbavil přístupu k možnostem spořádaný člověk, který naletěl podvodníkům a všichni se na něho (postupně) vykašlali potížista, který pro svou nepravost nikdy neměl nebo snadno ztratil sociální oporu

„pravdy“ nebo „hypotézy“ ? Je nebo není „deviant“? ! Jsou to devianti!