UMĚNÍ KOMUNIKACE UMĚNÍ PREZENTACE Horšovský Týn 27. 11. 2014.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Videotrénink interakcí
Advertisements

Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
ASERTIVITA Společenská kultura Asertivita ; VY_32_INOVACE_D3_03
Komunikace Společenská kultura
Komunikace Aktivita č.1: Člověk a svět práce Prezentace č. 6
Komunikační dovednosti
Vybrané typy verbální komunikace Robin Šimek Ondřej Kašpar.
Komunikace citů „Každý se může rozzlobit – to je snadné. Avšak rozzlobit se na toho pravého člověka, tou pravou mírou, v ten pravý čas, z toho pravého.
Umění prezentace.
Seminář pracovní parta Komunikace. To podstatné Jak jste hodnoceni pro následující výběr pracovníků – docházka (dochvilnost), plnění úkolů, aktivity,
Asertivita Je-li člověk nespokojen se svým stavem, může jej změnit dvěma způsoby: buď změní podmínky svého života, nebo změní svůj duševní postoj. První.
Asertivita jako obrana proti manipulaci
Prodejní dovednosti pro společnost Chodura Konkurenceschopnost a kvalita - cesta k úspěchu zemědělského podniku.
Profesionální prezentační dovednosti a jejich trénink Cíl: V době vymezené na seminář zopakovat a prohloubit znalosti a dovednosti účastníků v oblasti.
Myšlenkové základy skautingu
Zásady dobré komunikace
Komunikace.
Principy, zásady a chyby
Psychologie štíhlé postavy
Neverbální komunikace
Specifika zpracování vzdělávacích obsahů vyučovacích předmětů: Čtení – globální a analyticko–syntetická metoda – vzhledem k vícečetnému postižení bylo.
Komunikační dovednosti
KONFLIKT ŘEŠENÍ KONFLIKTŮ.
Obrana proti působení stresu a budování vlastního sebevědomí
Anotace: Výklad spojený s diskusí JMÉNO AUTORA: MGR. VLASTA KOLLARIKOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: ČÍSLO DUMU: VY_32_INOVACE_20_OSZV_ON Ročník: I. Vzdělávací.
Kompromis a konsenzus Vrchol umění jednat asertivně. PhDr. Pavel Motyčka, Ph. D. Etická výchova, o.p.s.
Cíle pozorování, kategorie a jednotky pozorovaného chování
Komunikace Základní prostředek výměny informací
Nakonec našel a nazval jej: KATEGORICKÝ IMPERATIV, který zní:
Motivačně aktivační poradenský program varianta pro pilotáž.
Prezentační dovednosti
KOMUNIKACE OLGA BÜRGEROVÁ. CÍLE:  VÝZNAM PRVNÍHO DOJMU  UMĚT NAVÁZAT KONTAKT.
KOMUNIKACE V..
Prezentační dovednosti Úvod do studia – prezentace domácího úkolu Bronislava Wittnerová (insp. Dr. Tomoszek)
Asertivita.
VY_32_INOVACE_PSYM25560ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
ASERTIVITA.
Účinná prezentace doc. PhDr. Růžena Lukášová, CSc.
Komunikace s rodiči.
TRANSAKČNÍ ANALÝZA A ASERTIVITA
Zdravotnický asistent, první ročník Komunikace Autor: Mgr. Lenka Březíková Vytvořeno: jaro 2012 SZŠ a VOŠZ Zlín ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha.
Psychologie zdraví Copingové strategie.
Neverbální komunikace
ZÁKLADY ASERTIVITY.
AKVIZICE AKVIZICE. Co si odvezete Zaměříme se na překážky na cestě ke zvýšení obratu a rozšíření portfolia Budeme hledat cestu jak spolupracovat i s největšími.
Asertivita Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Wrubelová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Komunikace – základní pojmy: Communicare (lat.) - pracovat na něčem společném - být účasten - sdílet se - oznámit, radit se - domlouvat se - sjednotit.
Anotace Aneb o dorozumívání  Slovo cizího původu, které znamená 1. Spojení - veřejné dopravní prostředky a veřejnou dopravu ( silnice, dráha) 2. Dorozumívání.
Komunikace a jednání mezi lidmi III. PROBLÉMOVÉ SITUACE A ASERTIVITA 1)Pasivita, agresivita, manipulace 2)Asertivita 3)Konflikt a jeho řešení 4)Chování.
Asertivita ve sportu doc.PaedDr. Marie Blahutková, Ph.D.
KOMUNIKACE a JEDNÁNÍ II. 1)Slovní a mimoslovní prostředky 2)Typologie osobnosti – a komunikace.
1 ODBORNÉ SOCIÁLNÍ PORADENSTVÍ Eva Jarolímová. 2 Odborné sociální poradenství se dle zákona vůči základnímu sociálnímu poradenství vymezuje jednak širším.
ASERTIVNÍ PRÁVA - MANIPULAČNÍ POVĚRY Ten, kdo se chce asertivně projevit, to má udělat slušně, ale důrazně. Má odolávat manipulacím, zbavit se úzkosti.
Koučink dětí a mladistvých obětí obchodování Praha
Člověk a zdraví Vysvětlení pojmu ASERTIVITA
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Efektivní komunikace Budoucnost pro připravené
KOMUNIKACE.
Komunikace Mgr. Vladimír Velešík.
Mimoverbální komunikace
KOMUNIKACE Zápis do sešitu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Koučink dětí a mladistvých
Komunikace Opakování (prezentace, asertivita, přesvědčování, manipulace, řeč těla, zpětná vazba, naslouchání, motivace)
Asertivita.
Přijímání informace a porozumění sdělovanému
Prezentační dovednosti Pavla Kotyzová
Společenská výchova – Neverbální komunikace
SOCIÁLNÍ PSYCHOLOGIE Sociální komunikace.
Transkript prezentace:

UMĚNÍ KOMUNIKACE UMĚNÍ PREZENTACE Horšovský Týn 27. 11. 2014

SEBEPREZENTACE NA ÚVOD CO CHCI SDĚLIT Co potřebuji, aby posluchači slyšeli

DOBŘE KOMUNIKOVAT je mnohem jednodušší, pokud umíme porozumět sami sobě

VERBÁLNÍ KOMUNIKACE Mluvené a psané slovo Struktura komunikace: Komunikátor vysílá informaci Komunikant přijímá informaci Komuniké –obsah sdělení (slovo, písmo, gesto) Komunikační kanál-cesta komunikace (šumy, bariéry)

NEVERBÁLNÍ KOMUNIKACE Výraz obličeje (mimika) Oční kontakt Pohyby rukou (gestikulace) Tělesný postoj (posturologie)   Vzdálenost těl komunikujících osob (proxemika) Komunikace dotykem (haptika) Komunikace vzhledem - celková upravenost Zacházení s časem (chronemika)

CÍLEM KOMUNIKACE JE CO NEJLEPŠÍ VZÁJEMNÉ DOROZUMĚNÍ EFEKTIVNÍ KOMUNIKACE „Dosáhnout dokonalého příjmu či přijetí můžeme pouze tehdy, máme-li dobré přenosové podmínky a máme-li vysílač a přijímač naladěn na tytéž vlnové délky“ (Smallborne, 1969) Významy Symboly Kódování Dekódování CÍLEM KOMUNIKACE JE CO NEJLEPŠÍ VZÁJEMNÉ DOROZUMĚNÍ

ZÁSADY úspěšné KOMUNIKACE Myslete na posluchače Mluvte jazykem účastníků Mluvte jasně, jednoznačně a stručně Používejte humor a příběhy (příklady) Informace dávkujte postupně „Když si nechceš hubu spálit, musíš mlčet, nebo chválit“ K. Havlíček Borovský

VYJEDNÁVÁNÍ Argumentace – riziko konfliktu Námitky oprávněné a neoprávněné Vyjednávání jako dovednost  x  Umět formulovat cíl, výsledek Umět klást otevřené otázky Umět rekapitulovat Umět ovládat emoce Umění parafrázování nebo přeformulování výsledku

ASERTIVITA-VÝBĚR PRÁV Posuzovat sám své chování a nést za něj odpovědnost Žádné omluvy a výmluvy k chování a rozhodování Mohu změnit svůj názor, dělat chyby+ odpovědnost Jsem zodpovědný za řešení problémů ostatních? Mohu říci: Já nevím, nerozumím ti, je mi to jedno Mohu být nezávislý na dobré vůli ostatních Mohu dělat nelogická rozhodnutí Mohu říci: NE!

ASERTIVITA-VÝBĚR TECHNIK Pokažená gramofonová deska-opakování požadavku Otevřené dveře-judo Negativní aserce-umění přijmout konstruktivní kritiku Negativní dotazování-aktivní podpora kritika vyčerpá Selektivní ignorování nevěcné a manipulativní kritiky Přijatelný kompromis Sebeotevření a prosazení bez pocitů úzkosti a viny

OTÁZKY - - + + INSTRUKTIVNÍ NEGATIVNÍ NEUTRÁLNÍ KONSTRUKTIVNÍ ZJIŠŤOVACÍ POZITIVNÍ - + + -

NÁMITKY 1. Oprávněné Uznání Návrh řešení, kompenzace 2. Neoprávněné Parafrázování, změkčení Ale Negativní dotazování Selektivní ignorování

PŘÍPRAVA PREZENTACE Připravte si osnovu – úvod, stať, závěr Promyslete si, co je Vaším cílem Myslete na posluchače-užitek Udržujte kontakt s posluchači Odlište se Buďte sami sebou Zvolte pečivě místo a čas

JAK ZÍSKÁM POZORNOST První dojem Prolomení bariér Navázání vztahu

ZÁSADY PREZENTACE Ujasnit si účel a cíl prezentace Porozumět potřebám a zájmům posluchačů Pečlivě naplánovat, strukturovat a zpracovat vlastní prezentaci Efektivně zvolit a používat vizuální pomůcky Pozitivně reagovat na otázky a námitky posluchačů V závěru prezentace důkladně ověřit, zda posluchači pochopili její účel, jak porozuměli Využít zásadu 3 Ř – úvod, sdělení a shrnutí prezentace

ZPĚTNÁ VAZBA Má původ v kybernetice – regulační charakter. ZV musí obsahovat popis konkrétního chování, které chceme posílit – upravit. ZV má informovat o tom, jak na nás chování působí (popis prožívání). Pouze na vyžádání! Hlavní zásady pro poskytování účinné ZV: Včasnost x Hodnocení Přiměřenost Interpretace Účinnost Dobré rady

TECHNIKY K UVOLNĚNÍ STRESU Podělte se o své starosti s důvěrnou přítelkyní/přítelem Každý den si udělejte radost Smích i pláč pomáhají k uvolnění, upevní sociální vazby, okysličí plíce Dopřejte si 3x týdně pohyb alespoň na půl hodiny 120 tepů/min. Naučte se říkat ne a prosazovat vlastní potřeby – získáte čas i respekt Rozvíjejte tvořivost – koníčky a zájmy Buďte realističtí v sebehodnocení – poznejte své vlastní silné i slabé stránky, neobviňujte se, poučte se z chyb Zvolte si priority a pečlivě plánujte svůj čas Dívejte se na život pozitivně – sami za sebe a bez pochybností Chovejte se k sobě laskavě a s péčí – dobré jídlo, masáž, koupel, atd.

DĚKUJI ZA POZORNOST 