9.Národní konference kvality ve VS Ing. Kamil Rajsigl, vedoucí Organizačního odboru Magistrátu města Brna Kvalita v základních územně samosprávných celcích, zhodnocení snah o kvalitu
KVALITA VE VEŘEJNÉ SPRÁVĚ „Kvalita je to, co za ni považuje zákazník.“ (Feigenbaum) na našich úřadech jsme v „první linii“ velké rozdíly v jejich typech a velikostech oproti krajským úřadů oproti krajským úřadů
KVALITA VE VEŘEJNÉ SPRÁVĚ 3 Hlavní požadavky: spolehlivost a profesionalita rychlost a včasnost vyřízení dosažitelnost vstřícnost a dobrá informovanost Čím větší úřad, tím větší nároky na: efektivní komunikaci provázanost činností prezentaci a „obraz“ úřadu navenek
VLIV CENTRÁLNÍCH ORGÁNŮ Významný! Naši snahu o kvalitu znehodnocuje: byrokratická zátěž plynoucí z legislativy nejasnost legislativy měnící se či protichůdné výklady ministerstev nepřipravenost některých akcí nahrazení fungujících systémů jinými (registr vozidel) ovlivníme kvalitu obsluhy registru a její vstřícnost neovlivníme kvalitu registru a tím vyšší zátěž zákazníka
MĚŘENÍ A VYHODNOCOVÁNÍ „Co nejde měřit, nejde řídit.“ stanovení cílů měření výsledků, průzkumy spokojenosti vyhodnocení, závěry kontrolní činnost a vnitřní audit
MĚŘENÍ A VYHODNOCOVÁNÍ Rezervy vidíme ve: stanovování konkrétních cílů, ukazatelů měření kvality konkrétních služeb neexistenci standardů služeb
ZÁSADY MMB „Nic není tak dokonalé, aby to nešlo dále vylepšit“ důraz na výkon a efektivitu služba veřejnosti – orientace na zákazníka požadavky na kvalitu – zavádění metod TQM zpracování koncepčních dokumentů úřadu perfektní výkon státní správy otevřenost veřejné správy průzkumy spokojenosti zákazníků a zaměstnanců
NAŠE PROJEKTY Intenzivně se věnujeme: projektu Brno – zdravé město eGovernmentu modelování procesů inovacím apod.
KONCEPČNÍ MATERIÁLY MMB 9 : Připravujeme: strategii MMB strategii MMB Zpracovány: SWOT analýza úřadu vize MMB koncepce odborů komunikační strategie strategie vzdělávání Připravujeme: strategii MMB
10
KVALITA VE VEŘEJNÉ SPRÁVĚ Přínosy: zefektivnění běžného chodu úřadu zlepšení interní i externí komunikace vyšší prestiž úřadu vyšší spokojenost občanů lepší flexibilita úřadu ke změnám nalezení nových postupů a praxí „štíhlá veřejná správa“
Děkuji za pozornost. Ing. Kamil Rajsigl, vedoucí Organizačního odboru Magistrát města Brna, Husova 12 Brno