Databázové zdroje informací Creative Factory 6.3.2009 Zlín Jirka Prošek.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
P ODNIKATELSKÉ DOVEDNOSTI PRO ROZVOJ MSP A NNO V K RÁLOVÉHRADECKÉM KRAJI Projekt CZ.1.07/3.2.10/ Společnost pro právní a ekonomické vzdělávání.
Advertisements

Spisová služba pro organizace zřízené Olomouckým krajem
Data pro papírový direct mail - jak a kde kupovat B2B a B2C kontakty
Informace jsou základním předpokladem úspěšného podnikání.
Albertina a Report Mgr. Libuše Simandlová
Aleš Chudý ředitel divize IW Microsoft Slovakia.
IS V EKONOMICKÝCH SUBJEKTECH Ing. Jiří Šilhán. IS IS – data+lidi+HW, prvky + relace mezi uživateli, které splňují nějaké cílové chování – tak aby byly.
Ruber, Saitz.  Customer Relationship Management  Systémy pro řízení vztahů se zákazníky  Zjednodušeně : ◦ shromažďování ◦ zpracování ◦ využití informací.
Studie proveditelnosti datového skladu KrÚ Vysočina - zhodnocení
Informační systémy podnikové systémy CRM
Význam informací v podnikání
Customer Relationship Management Řízení vztahů se zákazníky.
Geomarketing v adresné distribuci
Obsah  Představení  Úrovně cílení na zákazníky  Co je to segmentace  Workshop –prototyp segmentace ihned a ručně.
Aukro.cz – projektový management v e-commerce Tereza Kabrdová.
Ing. Jiří Šilhán.  představuje komplex aplikačního a základního software, technických prostředků, podnikových procesů a personálních zdrojů určených.
PhDr. Dana Bernardová, Ph.D.
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
E - Insurance Management System © 2003 FSS, spol. s r. o. Všechna práva vyhrazena. Financial Support Services Zjednodušení prodeje pojištění.
Talent marketingových komunikací. O firmě / instituci Armovna a ohýbárna betonářské oceli Zlínský, Jihomoravský, Olomoucký kraj, Pováží v SK MANAG, Pozemní.
Stipendijní informační portál - Informační Strategie.
Serials Solutions – další krok k rozvoji informačních e-služeb knihoven ČVUT Ilona Trtíková Bibliotheca academica – Cíle a perspektivy vysokoškolských.
Propagace Monika Ferdová, Radka Hejzlarová,
TRH A CÍLENÝ MARKETING.
Systémové pojetí hospodářské organizace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_219.
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
Školní informační systémy
Marketingové prostředí
P13 MARKETING MĚST A OBCÍ Demokratická společnost by měla dát lidem příležitost spolupodílet se na rozhodnutích týkajících se jejích obce, města, regionu.
ISSS Pavel Kopecký, Zlínský kraj Václav Mařík, Marbes consulting s.r.o.
VY_32_INOVACE_EKO_06 MARKETINGOVÝ VÝZKUM I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
KONFERENCE PROTIPOVODŇOVÁ OCHRANA – PREZENTACE VÝSLEDKŮ PILOTNÍHO PROJEKTU „ATLAS LABE NA ÚZEMÍ KRÁLOVÉHRADECKÉHO KRAJE“ Projekt je spolufinancován Evropskou.
Microsoft Office Project 2007 Představení aplikace.
Realizační tým ICZ duben 2005
eGovernment Informační systémy ve státní správě a samosprávě
Informace jsou základním předpokladem úspěšného podnikání.
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Teorie propagace 5 základních forem propagace
Implementácia Inspire v ČR Jiří Hradec. INSPIRE v ČR  Gestor transpozice: MŽP, pověřena CENIA  Spolupracuje:Ministerstvo informatiky (vnitra)  Vize.
„5 M“ Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2 –
MARKETINGOVÝ MIX.
Přístup k řešení bezpečnosti IT Nemochovský František ISSS Hradec Králové, dubna 2005.
ISOP/2 registr entit přírodního prostředí Roman Bukáček CENIA, laboratoř GIS Žďár nad Sázavou.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Moderní zdroj statistických informací.
1. Charakteristika IS Informační systém je soubor lidí, technických prostředků a metod, zabezpečujících sběr, přenos, uchování a zpracování dat za účelem.
Model strategie marketingového mixu
Marketing sportu obecná část
VÝZKUM A INTERNET Internet Advertising Conference Vít Smékal, OMG
Petr Mikšovič CEO, SOVA NET, s.r.o. Význam on-line strategie v B2B.
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
REGISTRY VEŘEJNÉ SPRÁVY Obecné principy schváleného věcného záměru zákona o registrech veřejné správy Seminář sdružení Nemoforum Prostorová identifikace.
Crux information technology, s.r.o. Ostravská universita, information technology.
Projektové procesy.  Podrobné procesní modely (PMBOK)  Zjednodušený procesní model  COBIT.
Moderní nástroje komunikace a jejich využití Jiří Vanke Ondřej Čermák.
SIKP – Státní informační a komunikační politika Prezentace – aplikace vybraných zákonů ve společnosti NeXA, s.r.o. Eva Štíbrová Zdeňka Strousková Radka.
Informační průmysl 2013/14 Petr Šmejkal
Regionální inovační strategie Libereckého kraje
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
CRM – moderní trendy.
Katedra řízení podniku
Analýza hodnot zákazníka
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Projekt „CzechELib" – informace od realizátora IPs
územního plánování na obcích v roce 2007
Informační systémy podnikové systémy CRM
MARKETING V NEZISKOVÉM SEKTORU
Transkript prezentace:

Databázové zdroje informací Creative Factory Zlín Jirka Prošek

K čemu vám to bude? Práce marketéra –Analýzy trhu –Předpověď poptávky –Definice cílových skupin Proč by vás tohle téma mělo zajímat –Pravděpodobně budete dotázání! –Budete přinejmenším tušit TAK POZORNĚ POSLOUCHEJTE, VNÍMEJTE A PTEJTE SE.

Využití zdrojů informací Společnosti, které plánují rozvoj svých podnikatelských aktivit pečlivě zvažují své záměry, Plánují Efektivně využívají zdroje Očekávají zisk K rozhodování slouží konkrétní informace o cílových trzích a cílových skupinách. Na univerzitě vás naučí teorii, sami se musíte naučit její každodenní aplikace.

Požadavky na zdroje informací Technické: Elektronická podoba dat – klíčová pro zpracování prostředky ICT Databázová struktura dat Vytvořené aplikační rozhraní (usnadňující obsluhu) Možnost filtrování dat na základě požadavku – zásadní pro výběr relevantních údajů Vlastní data: Relevance Úplnost Čerstvost Legálnost

Podle čeho vyhledávat? Schválně: Víte co je to OKEČ?

Než půjdeme dál Hra č. 1 Jste analytický tým Máte za úkol identifikovat cílovou skupinu: –B2B – odběratelů hejblátek a dvoupáček –B2C – konzumentů Amarounů Požaduji po vás: –Analýzu segmentu – kvantita, identifikace –Identifikaci komunikačních kanálů pro oslovení (jak získáte kontaktní údaje) Nápověda?

Nápověda Identifikujte zdroje informací Nějak je zpracujte Prezentace

Tajenka Identifikujte zdroje informací –Obecně přístupné na webech –Vyhledávače, free databáze –Specializované databáze Stáhněte kontakty do excelu Udělejte si svou vlastní představu Konzultujte se služebně staršími kolegy Zjistěte co už je známé (kolo už někdo vynalezl) Dejte tomu srozumitelnou podobu (grafy, komentáře, vnitrofiremní žargon)

Legislativní pravidla V ČR tři právní normy Zákon o ochraně osobních údajů č. 101/2000 Sb Zákon o regulaci reklamy č. 40/1995 Sb. Zákon o některých službách informační společnosti 480/2004 tzv. „Antispamový zákon“

Rozdělení zdrojů informací – podle obsahu

Existující zdroje dat – podle tvůrce Zdroj informací Vlastní databázeKomerční subjektyStátní správa Evidence obyvatel Sociodemografická data

Dělení komečních databází podle rozsahu Komerční databáze B2B B2C Mamuti Miliony osob Mamuti Zdroj ČSÚ Více než 2 miliony subjektů Sepcializované databáze Vlastní sběr dat tisíc subjektů Vlastní databáze Vlastní zákazníci Inhouse sběr dat Specializované Statisíce osob Vlastní databáze Vlastní zákazníci Inhouse sběr dat Vodárny Energetiky Telekomunikace Předplatitelé Legálnost

Dělení make or buy Vlastní –Aktuální –Šité na míru –Dlouhodobé –Náročné Náklady Organizace Disciplína Koupené –Najednou –Balík informací –Aktuálnost (!?) Hybrid Koupit Zpracovat – selektovat, přidat hodnotu, strukturovat Doplňovat vlastními informacemi

CRM nástroje velkých firem Sofistikovaná řešení –CLM (Customer life cycle management) –Správa kampaní –SFA (Sales Force Automation)

Komerční správci databází Správce/tvůrce databáze Pokrývá segmenty Rozsah Mediatel – Zlaté stránky B2B, B2C3,1 milionu domácností, firem Novatec marketingB2B subjektů Schober Information Group B2B, B2C2 miliony právnických osob (z toho 1,5 milionu aktivních), 3,5 milionu fyzických osob Wer liefert was?B2BFirma neuvádí počet firem v bázi Centrální registr dlužníkůB2B, B2C Správce/tvůrce databáze Pokrývá segmenty Rozsah ABC Českého Hospodářství B2B firemních profilů Albertina Data – nyní CreditInfo CZ B2B záznamů – právnické osoby Český marketingB2B, B2C2 miliony firem, počet domácností neuváděn Databáze.czB2B firemních záznamů DataboxB2B firem Dun & BradstreetB2BFirma neuvádí počet českých záznamů – odhaduje se firem EDB – Evropská databankaB2B firem HBI ČR – dříve Hoppenstedt Bonier B2B profilů firem KompassB2B firemních profilů v ČR, 2,1 milonu firem ve světě Meritum SWB2B, B2C5,3 mil. adres - 2,3 mil. adres podnikatelských subjektů a 3 mil. adres osob a domácností

Jak vyhledávat

Druhá zastávka Hra č. 2. –Jste zkušený analytický tým –Máte dodat podklady direktní komunikace Zcela nový tržní segment –Jak byste zadávali? –Na co se soustředíte? –Jak budete měřit úspěšnost?

Filtrování/selekty Zadání správci databáze Důraz na zkušenost zadavatele Rutinní zpracování Nutná průběžná zpětná vazba

Odbočení - geomarketing Plánování a měření efektivity distribučních cest –Analýza chování cílových skupin => efektivnější zacílení propagace, lepší výsledek reklamní kampaně. –Znázornění dojezdové vzdálenosti podle km nebo časové osy počty návštěv, objemy nákupů zpřehlednění distribučních údajů (počty domácností) –Mapové vrstvy - PSČ urbanistická hustota osídlení marketingové údaje získané ze sběru dat, distribuce reklamního materiálu

Pár užitečných rad Pronajmout si službu direct mailingu – zbavit se problémů s e sběrem osobních dat Mamutí databáze budu vždy neaktuální – není možné udržet miliony záznamů Jednodušší je nechat si udělat filtraci na míru –Je nutné ovšem přesně znát cíl Důležité je rozhodnutí – sbírat/koupit/kombinovat Data používat pouze k účelu podle smlouvy Morální problém legálnosti dat?

Dalo vám to něco? Jirka Prošek